REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes Actros. Długodystansowiec na kołach

Fot. Mercedes-Benz Polska
Fot. Mercedes-Benz Polska

REKLAMA

REKLAMA

Skonstruowany z myślą o długich trasach oraz pracy, która często trwa cały dzień, a czasem nawet tydzień.

Zalety Actrosa są oczywiste:

REKLAMA

* przestronna kabina kierowcy o dopracowanej konstrukcji, zapewniająca wysoki komfort pracy i wypoczynku,
* dynamiczne i ekonomiczne silniki,
* sprawdzone systemy bezpieczeństwa,
* sieć serwisowa i usługowa w całej Europie.

Żadna góra nie będzie za wysoka i żadna droga za daleka.

Silniki Actrosa są mocne, oszczędne i trwałe – wprost stworzone dla transportu dalekobieżnego. Zarówno silnik V6 jak i V8 są wzorcowe pod względem ekonomiczności – gwarantują niskie zużycie paliwa.

Kluczową rolę odgrywa w nich system sterowania pracą silnika Telligent®. Ten elektroniczny system regulacji w milisekundowych odstępach dostosowuje wtrysk paliwa do aktualnej sytuacji na drodze. Silniki Actrosa są niezawodne i wytrzymałe, a odstępy pomiędzy przeglądami technicznymi długie i zindywidualizowane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabiny kierowcy Actrosa

W kabinach kierowcy Actrosa można znaleźć niezliczone przykłady tego, jak ergonomia, komfort i design łączą się, tworząc bodaj najważniejszą wartość: motywację do dobrego wykonywania swojej pracy.

REKLAMA

Wnętrze kabiny Actrosa: nadzwyczajna swoboda ruchów oraz wiele przestrzeni do pracy i odpoczynku. Kabiny typu L i Megaspace są standardowo wyposażone w fotel kierowcy z amortyzacją pneumatyczną, klimatyzację z regulacją manualną, dolne łóżko komfortowe oraz wiele praktycznych półek i schowków. Dla obsady jednoosobowej oferujemy na życzenie kabinę Single Cab, w której przerwy w pracy i czas po pracy są przyjemniejsze. Mogą też Państwo wybrać kabinę typu S, umożliwiającą montaż zabudów o maksymalnej długości, lub kabinę typu M. Wszystkie kabiny kierowcy Actrosa oferują rozwiązania dostosowane do wymagań kierowcy i warunków eksploatacji pojazdu.
Rama

Solidna, przyjazna w zabudowie rama Actrosa, to nie tylko konstrukcja o dużej trwałości i minimalnej masie własnej. Ma jeszcze dwie inne wyjątkowe cechy: po pierwsze integralny tył w ciągnikach siodłowych 4x2* i 6x2 (przedstawiamy go Państwu wyczerpująco w innym punkcie), po drugie dopracowaną konstrukcyjnie przednią część ramy. Wszystkie połączenia ramy są połączeniami śrubowymi, dzięki czemu podczas ewentualnych napraw można bardzo łatwo, a tym samym tanio, wymieniać wszystkie jej elementy. Zoptymalizowana została również masa przedniej belki przeciwwjazdowej, co dodatkowo zmniejsza masę własną pojazdu. Następna zaleta: reflektory Actrosa znajdują się powyżej szczególnie narażonej na uderzenia kamieni części spojlera aerodynamicznego.

Inne zalety ramy Actrosa:

* w zależności od ładowności oferujemy do wyboru jedną z czterech grubości podłużnic: 7 mm, 8 mm i 9,5 mm oraz 9,5 mm ze wzmocnieniami dla pojazdów budowlanych;
* ujednolicone wcięcie ramy i siatka otworów umiejscowionych w 50-milimetrowych odstępach umożliwiają precyzyjne, racjonalne zaprojektowanie zabudowy lub montaż zabudów standardowych;
* powłoka antykorozyjna nakładana metodą katodowego gruntowania przez zanurzanie;
* warianty rozstawów osi od 3300 mm do 6000 mm.

Actros Low-Liner

Jeżeli o rentowności Państwa firmy decyduje nie ładowność pojazdu, ale przede wszystkim jego pojemność, odpowiednim wyborem będzie Actros Low-Liner. Oferuje on wiele więcej niż tylko przestrzeń ładunkową o wysokości 3 metrów: na przykład dostosowany do przeznaczenia pojazdu układ napędowy. W połączeniu ze skrzyniami biegów z biegiem bezpośrednim, oś hipoidalna HL 6 z pojedynczym przełożeniem zapewnia ekonomiczny, niski poziom zużycia paliwa.

Dla wielu normy Euro są coraz surowsze, dla Ciebie coraz ekonomiczniejsze.

REKLAMA

Istnieje ekonomiczne rozwiązanie umożliwiające spełnienie normy Euro 5: BlueTec®. Mercedes-Benz wcześnie zdecydował się na wprowadzenie przyszłościowego rozwiązania, jakim jest technologia BlueTec®, oparta na technologii SCR (Selective Catalytic Reduction – selektywnej redukcji katalitycznej) dla silników wysokoprężnych oraz na wydajniejszych, a tym samym bardziej ekonomicznych silnikach. Technologia SCR dla silników wysokoprężnych umożliwia marce Mercedes-Benz spełnienie wymagań norm Euro i nie tylko obniżenie emisji spalin, ale i zmniejszenie zużycia paliwa. Dzięki temu inwestycja w nią opłaci się szybciej niż Państwo przypuszczają.

Od października 2009 roku oferujemy pojazdy Actros z silnikami o mocy od 302 kW do 338 kW z technologią BlueTec® 5 i drogowymi tłumikami hałasu, spełniające również standard emisji spalin EEV.

Bezpieczeństwo – zawsze z myślą o Tobie.

Wraz z Actrosem nabywają Państwo pakiet podwyższonego bezpieczeństwa. Na przykład zadaniem sprawdzonego standardowego układu hamulcowego Telligent® lub opcjonalnego aktywnego systemu bezpieczeństwa Active Brake Assist jest zatrzymanie pojazdu w odpowiednim momencie.

Ponadto system automatycznego utrzymywania odległości Telligent® automatycznie dostosowuje prędkość i odległość od poprzedzającego samochodu. Inne systemy bezpieczeństwa, między innymi asystent utrzymywania pojazdu na zadanym pasie jazdy Telligent®, system stabilizujący jazdę Telligent®* czy system regulacji pochylenia pojazdu Telligent® są w transporcie dalekobieżnym niemalże nieodzowne.

Actros to także bezpieczne kabiny kierowcy, wyposażone na przykład w pokryte przeźroczystym szkłem reflektory, których optymalnie ustawione światło zapewnia maksymalnie dalekie oświetlenie drogi. Na życzenie dostępne są także reflektory bi-ksenonowe.

Ich światła mijania mają zasięg 65 m, a światła drogowe 180 m. Opcjonalny czujnik deszczu i oświetlenia gdy zaczyna padać automatycznie uruchamia wycieraczki (do wyboru 5 indywidualnie regulowanych częstotliwości wycierania), a o zmroku samoczynnie włącza światła mijania. Dobry widok do przodu i do tyłu to zasługa standardowego podgrzewanego lusterka przedniego, dzięki któremu z fotela dobrze widoczny jest również obszar znajdujący się bezpośrednio przed kabiną, oraz dużych lusterek wstecznych, wyposażonych we włączane i wyłączane ręcznie ogrzewanie.

O bezpieczeństwo kierowcy dba opcjonalnie poduszka powietrzna przednia w połączeniu napinaczem pasa bezpieczeństwa.

Źródło: Mercedes-Benz Polska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA