REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes Actros. Długodystansowiec na kołach

Fot. Mercedes-Benz Polska
Fot. Mercedes-Benz Polska

REKLAMA

REKLAMA

Skonstruowany z myślą o długich trasach oraz pracy, która często trwa cały dzień, a czasem nawet tydzień.

Zalety Actrosa są oczywiste:

REKLAMA

* przestronna kabina kierowcy o dopracowanej konstrukcji, zapewniająca wysoki komfort pracy i wypoczynku,
* dynamiczne i ekonomiczne silniki,
* sprawdzone systemy bezpieczeństwa,
* sieć serwisowa i usługowa w całej Europie.

Żadna góra nie będzie za wysoka i żadna droga za daleka.

Silniki Actrosa są mocne, oszczędne i trwałe – wprost stworzone dla transportu dalekobieżnego. Zarówno silnik V6 jak i V8 są wzorcowe pod względem ekonomiczności – gwarantują niskie zużycie paliwa.

Kluczową rolę odgrywa w nich system sterowania pracą silnika Telligent®. Ten elektroniczny system regulacji w milisekundowych odstępach dostosowuje wtrysk paliwa do aktualnej sytuacji na drodze. Silniki Actrosa są niezawodne i wytrzymałe, a odstępy pomiędzy przeglądami technicznymi długie i zindywidualizowane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabiny kierowcy Actrosa

W kabinach kierowcy Actrosa można znaleźć niezliczone przykłady tego, jak ergonomia, komfort i design łączą się, tworząc bodaj najważniejszą wartość: motywację do dobrego wykonywania swojej pracy.

REKLAMA

Wnętrze kabiny Actrosa: nadzwyczajna swoboda ruchów oraz wiele przestrzeni do pracy i odpoczynku. Kabiny typu L i Megaspace są standardowo wyposażone w fotel kierowcy z amortyzacją pneumatyczną, klimatyzację z regulacją manualną, dolne łóżko komfortowe oraz wiele praktycznych półek i schowków. Dla obsady jednoosobowej oferujemy na życzenie kabinę Single Cab, w której przerwy w pracy i czas po pracy są przyjemniejsze. Mogą też Państwo wybrać kabinę typu S, umożliwiającą montaż zabudów o maksymalnej długości, lub kabinę typu M. Wszystkie kabiny kierowcy Actrosa oferują rozwiązania dostosowane do wymagań kierowcy i warunków eksploatacji pojazdu.
Rama

Solidna, przyjazna w zabudowie rama Actrosa, to nie tylko konstrukcja o dużej trwałości i minimalnej masie własnej. Ma jeszcze dwie inne wyjątkowe cechy: po pierwsze integralny tył w ciągnikach siodłowych 4x2* i 6x2 (przedstawiamy go Państwu wyczerpująco w innym punkcie), po drugie dopracowaną konstrukcyjnie przednią część ramy. Wszystkie połączenia ramy są połączeniami śrubowymi, dzięki czemu podczas ewentualnych napraw można bardzo łatwo, a tym samym tanio, wymieniać wszystkie jej elementy. Zoptymalizowana została również masa przedniej belki przeciwwjazdowej, co dodatkowo zmniejsza masę własną pojazdu. Następna zaleta: reflektory Actrosa znajdują się powyżej szczególnie narażonej na uderzenia kamieni części spojlera aerodynamicznego.

Inne zalety ramy Actrosa:

* w zależności od ładowności oferujemy do wyboru jedną z czterech grubości podłużnic: 7 mm, 8 mm i 9,5 mm oraz 9,5 mm ze wzmocnieniami dla pojazdów budowlanych;
* ujednolicone wcięcie ramy i siatka otworów umiejscowionych w 50-milimetrowych odstępach umożliwiają precyzyjne, racjonalne zaprojektowanie zabudowy lub montaż zabudów standardowych;
* powłoka antykorozyjna nakładana metodą katodowego gruntowania przez zanurzanie;
* warianty rozstawów osi od 3300 mm do 6000 mm.

Actros Low-Liner

Jeżeli o rentowności Państwa firmy decyduje nie ładowność pojazdu, ale przede wszystkim jego pojemność, odpowiednim wyborem będzie Actros Low-Liner. Oferuje on wiele więcej niż tylko przestrzeń ładunkową o wysokości 3 metrów: na przykład dostosowany do przeznaczenia pojazdu układ napędowy. W połączeniu ze skrzyniami biegów z biegiem bezpośrednim, oś hipoidalna HL 6 z pojedynczym przełożeniem zapewnia ekonomiczny, niski poziom zużycia paliwa.

Dla wielu normy Euro są coraz surowsze, dla Ciebie coraz ekonomiczniejsze.

REKLAMA

Istnieje ekonomiczne rozwiązanie umożliwiające spełnienie normy Euro 5: BlueTec®. Mercedes-Benz wcześnie zdecydował się na wprowadzenie przyszłościowego rozwiązania, jakim jest technologia BlueTec®, oparta na technologii SCR (Selective Catalytic Reduction – selektywnej redukcji katalitycznej) dla silników wysokoprężnych oraz na wydajniejszych, a tym samym bardziej ekonomicznych silnikach. Technologia SCR dla silników wysokoprężnych umożliwia marce Mercedes-Benz spełnienie wymagań norm Euro i nie tylko obniżenie emisji spalin, ale i zmniejszenie zużycia paliwa. Dzięki temu inwestycja w nią opłaci się szybciej niż Państwo przypuszczają.

Od października 2009 roku oferujemy pojazdy Actros z silnikami o mocy od 302 kW do 338 kW z technologią BlueTec® 5 i drogowymi tłumikami hałasu, spełniające również standard emisji spalin EEV.

Bezpieczeństwo – zawsze z myślą o Tobie.

Wraz z Actrosem nabywają Państwo pakiet podwyższonego bezpieczeństwa. Na przykład zadaniem sprawdzonego standardowego układu hamulcowego Telligent® lub opcjonalnego aktywnego systemu bezpieczeństwa Active Brake Assist jest zatrzymanie pojazdu w odpowiednim momencie.

Ponadto system automatycznego utrzymywania odległości Telligent® automatycznie dostosowuje prędkość i odległość od poprzedzającego samochodu. Inne systemy bezpieczeństwa, między innymi asystent utrzymywania pojazdu na zadanym pasie jazdy Telligent®, system stabilizujący jazdę Telligent®* czy system regulacji pochylenia pojazdu Telligent® są w transporcie dalekobieżnym niemalże nieodzowne.

Actros to także bezpieczne kabiny kierowcy, wyposażone na przykład w pokryte przeźroczystym szkłem reflektory, których optymalnie ustawione światło zapewnia maksymalnie dalekie oświetlenie drogi. Na życzenie dostępne są także reflektory bi-ksenonowe.

Ich światła mijania mają zasięg 65 m, a światła drogowe 180 m. Opcjonalny czujnik deszczu i oświetlenia gdy zaczyna padać automatycznie uruchamia wycieraczki (do wyboru 5 indywidualnie regulowanych częstotliwości wycierania), a o zmroku samoczynnie włącza światła mijania. Dobry widok do przodu i do tyłu to zasługa standardowego podgrzewanego lusterka przedniego, dzięki któremu z fotela dobrze widoczny jest również obszar znajdujący się bezpośrednio przed kabiną, oraz dużych lusterek wstecznych, wyposażonych we włączane i wyłączane ręcznie ogrzewanie.

O bezpieczeństwo kierowcy dba opcjonalnie poduszka powietrzna przednia w połączeniu napinaczem pasa bezpieczeństwa.

Źródło: Mercedes-Benz Polska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

REKLAMA

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

REKLAMA