REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes Actros. Długodystansowiec na kołach

Subskrybuj nas na Youtube
Fot. Mercedes-Benz Polska
Fot. Mercedes-Benz Polska

REKLAMA

REKLAMA

Skonstruowany z myślą o długich trasach oraz pracy, która często trwa cały dzień, a czasem nawet tydzień.

Zalety Actrosa są oczywiste:

REKLAMA

REKLAMA

* przestronna kabina kierowcy o dopracowanej konstrukcji, zapewniająca wysoki komfort pracy i wypoczynku,
* dynamiczne i ekonomiczne silniki,
* sprawdzone systemy bezpieczeństwa,
* sieć serwisowa i usługowa w całej Europie.

Żadna góra nie będzie za wysoka i żadna droga za daleka.

Silniki Actrosa są mocne, oszczędne i trwałe – wprost stworzone dla transportu dalekobieżnego. Zarówno silnik V6 jak i V8 są wzorcowe pod względem ekonomiczności – gwarantują niskie zużycie paliwa.

REKLAMA

Kluczową rolę odgrywa w nich system sterowania pracą silnika Telligent®. Ten elektroniczny system regulacji w milisekundowych odstępach dostosowuje wtrysk paliwa do aktualnej sytuacji na drodze. Silniki Actrosa są niezawodne i wytrzymałe, a odstępy pomiędzy przeglądami technicznymi długie i zindywidualizowane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabiny kierowcy Actrosa

W kabinach kierowcy Actrosa można znaleźć niezliczone przykłady tego, jak ergonomia, komfort i design łączą się, tworząc bodaj najważniejszą wartość: motywację do dobrego wykonywania swojej pracy.

Wnętrze kabiny Actrosa: nadzwyczajna swoboda ruchów oraz wiele przestrzeni do pracy i odpoczynku. Kabiny typu L i Megaspace są standardowo wyposażone w fotel kierowcy z amortyzacją pneumatyczną, klimatyzację z regulacją manualną, dolne łóżko komfortowe oraz wiele praktycznych półek i schowków. Dla obsady jednoosobowej oferujemy na życzenie kabinę Single Cab, w której przerwy w pracy i czas po pracy są przyjemniejsze. Mogą też Państwo wybrać kabinę typu S, umożliwiającą montaż zabudów o maksymalnej długości, lub kabinę typu M. Wszystkie kabiny kierowcy Actrosa oferują rozwiązania dostosowane do wymagań kierowcy i warunków eksploatacji pojazdu.
Rama

Solidna, przyjazna w zabudowie rama Actrosa, to nie tylko konstrukcja o dużej trwałości i minimalnej masie własnej. Ma jeszcze dwie inne wyjątkowe cechy: po pierwsze integralny tył w ciągnikach siodłowych 4x2* i 6x2 (przedstawiamy go Państwu wyczerpująco w innym punkcie), po drugie dopracowaną konstrukcyjnie przednią część ramy. Wszystkie połączenia ramy są połączeniami śrubowymi, dzięki czemu podczas ewentualnych napraw można bardzo łatwo, a tym samym tanio, wymieniać wszystkie jej elementy. Zoptymalizowana została również masa przedniej belki przeciwwjazdowej, co dodatkowo zmniejsza masę własną pojazdu. Następna zaleta: reflektory Actrosa znajdują się powyżej szczególnie narażonej na uderzenia kamieni części spojlera aerodynamicznego.

Inne zalety ramy Actrosa:

* w zależności od ładowności oferujemy do wyboru jedną z czterech grubości podłużnic: 7 mm, 8 mm i 9,5 mm oraz 9,5 mm ze wzmocnieniami dla pojazdów budowlanych;
* ujednolicone wcięcie ramy i siatka otworów umiejscowionych w 50-milimetrowych odstępach umożliwiają precyzyjne, racjonalne zaprojektowanie zabudowy lub montaż zabudów standardowych;
* powłoka antykorozyjna nakładana metodą katodowego gruntowania przez zanurzanie;
* warianty rozstawów osi od 3300 mm do 6000 mm.

Actros Low-Liner

Jeżeli o rentowności Państwa firmy decyduje nie ładowność pojazdu, ale przede wszystkim jego pojemność, odpowiednim wyborem będzie Actros Low-Liner. Oferuje on wiele więcej niż tylko przestrzeń ładunkową o wysokości 3 metrów: na przykład dostosowany do przeznaczenia pojazdu układ napędowy. W połączeniu ze skrzyniami biegów z biegiem bezpośrednim, oś hipoidalna HL 6 z pojedynczym przełożeniem zapewnia ekonomiczny, niski poziom zużycia paliwa.

Dla wielu normy Euro są coraz surowsze, dla Ciebie coraz ekonomiczniejsze.

Istnieje ekonomiczne rozwiązanie umożliwiające spełnienie normy Euro 5: BlueTec®. Mercedes-Benz wcześnie zdecydował się na wprowadzenie przyszłościowego rozwiązania, jakim jest technologia BlueTec®, oparta na technologii SCR (Selective Catalytic Reduction – selektywnej redukcji katalitycznej) dla silników wysokoprężnych oraz na wydajniejszych, a tym samym bardziej ekonomicznych silnikach. Technologia SCR dla silników wysokoprężnych umożliwia marce Mercedes-Benz spełnienie wymagań norm Euro i nie tylko obniżenie emisji spalin, ale i zmniejszenie zużycia paliwa. Dzięki temu inwestycja w nią opłaci się szybciej niż Państwo przypuszczają.

Od października 2009 roku oferujemy pojazdy Actros z silnikami o mocy od 302 kW do 338 kW z technologią BlueTec® 5 i drogowymi tłumikami hałasu, spełniające również standard emisji spalin EEV.

Bezpieczeństwo – zawsze z myślą o Tobie.

Wraz z Actrosem nabywają Państwo pakiet podwyższonego bezpieczeństwa. Na przykład zadaniem sprawdzonego standardowego układu hamulcowego Telligent® lub opcjonalnego aktywnego systemu bezpieczeństwa Active Brake Assist jest zatrzymanie pojazdu w odpowiednim momencie.

Ponadto system automatycznego utrzymywania odległości Telligent® automatycznie dostosowuje prędkość i odległość od poprzedzającego samochodu. Inne systemy bezpieczeństwa, między innymi asystent utrzymywania pojazdu na zadanym pasie jazdy Telligent®, system stabilizujący jazdę Telligent®* czy system regulacji pochylenia pojazdu Telligent® są w transporcie dalekobieżnym niemalże nieodzowne.

Actros to także bezpieczne kabiny kierowcy, wyposażone na przykład w pokryte przeźroczystym szkłem reflektory, których optymalnie ustawione światło zapewnia maksymalnie dalekie oświetlenie drogi. Na życzenie dostępne są także reflektory bi-ksenonowe.

Ich światła mijania mają zasięg 65 m, a światła drogowe 180 m. Opcjonalny czujnik deszczu i oświetlenia gdy zaczyna padać automatycznie uruchamia wycieraczki (do wyboru 5 indywidualnie regulowanych częstotliwości wycierania), a o zmroku samoczynnie włącza światła mijania. Dobry widok do przodu i do tyłu to zasługa standardowego podgrzewanego lusterka przedniego, dzięki któremu z fotela dobrze widoczny jest również obszar znajdujący się bezpośrednio przed kabiną, oraz dużych lusterek wstecznych, wyposażonych we włączane i wyłączane ręcznie ogrzewanie.

O bezpieczeństwo kierowcy dba opcjonalnie poduszka powietrzna przednia w połączeniu napinaczem pasa bezpieczeństwa.

Źródło: Mercedes-Benz Polska

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA