Mercedes Actros. Długodystansowiec na kołach
REKLAMA
REKLAMA
Zalety Actrosa są oczywiste:
REKLAMA
* przestronna kabina kierowcy o dopracowanej konstrukcji, zapewniająca wysoki komfort pracy i wypoczynku,
* dynamiczne i ekonomiczne silniki,
* sprawdzone systemy bezpieczeństwa,
* sieć serwisowa i usługowa w całej Europie.
Żadna góra nie będzie za wysoka i żadna droga za daleka.
Silniki Actrosa są mocne, oszczędne i trwałe – wprost stworzone dla transportu dalekobieżnego. Zarówno silnik V6 jak i V8 są wzorcowe pod względem ekonomiczności – gwarantują niskie zużycie paliwa.
Kluczową rolę odgrywa w nich system sterowania pracą silnika Telligent®. Ten elektroniczny system regulacji w milisekundowych odstępach dostosowuje wtrysk paliwa do aktualnej sytuacji na drodze. Silniki Actrosa są niezawodne i wytrzymałe, a odstępy pomiędzy przeglądami technicznymi długie i zindywidualizowane.
Kabiny kierowcy Actrosa
W kabinach kierowcy Actrosa można znaleźć niezliczone przykłady tego, jak ergonomia, komfort i design łączą się, tworząc bodaj najważniejszą wartość: motywację do dobrego wykonywania swojej pracy.
REKLAMA
Wnętrze kabiny Actrosa: nadzwyczajna swoboda ruchów oraz wiele przestrzeni do pracy i odpoczynku. Kabiny typu L i Megaspace są standardowo wyposażone w fotel kierowcy z amortyzacją pneumatyczną, klimatyzację z regulacją manualną, dolne łóżko komfortowe oraz wiele praktycznych półek i schowków. Dla obsady jednoosobowej oferujemy na życzenie kabinę Single Cab, w której przerwy w pracy i czas po pracy są przyjemniejsze. Mogą też Państwo wybrać kabinę typu S, umożliwiającą montaż zabudów o maksymalnej długości, lub kabinę typu M. Wszystkie kabiny kierowcy Actrosa oferują rozwiązania dostosowane do wymagań kierowcy i warunków eksploatacji pojazdu.
Rama
Solidna, przyjazna w zabudowie rama Actrosa, to nie tylko konstrukcja o dużej trwałości i minimalnej masie własnej. Ma jeszcze dwie inne wyjątkowe cechy: po pierwsze integralny tył w ciągnikach siodłowych 4x2* i 6x2 (przedstawiamy go Państwu wyczerpująco w innym punkcie), po drugie dopracowaną konstrukcyjnie przednią część ramy. Wszystkie połączenia ramy są połączeniami śrubowymi, dzięki czemu podczas ewentualnych napraw można bardzo łatwo, a tym samym tanio, wymieniać wszystkie jej elementy. Zoptymalizowana została również masa przedniej belki przeciwwjazdowej, co dodatkowo zmniejsza masę własną pojazdu. Następna zaleta: reflektory Actrosa znajdują się powyżej szczególnie narażonej na uderzenia kamieni części spojlera aerodynamicznego.
Inne zalety ramy Actrosa:
* w zależności od ładowności oferujemy do wyboru jedną z czterech grubości podłużnic: 7 mm, 8 mm i 9,5 mm oraz 9,5 mm ze wzmocnieniami dla pojazdów budowlanych;
* ujednolicone wcięcie ramy i siatka otworów umiejscowionych w 50-milimetrowych odstępach umożliwiają precyzyjne, racjonalne zaprojektowanie zabudowy lub montaż zabudów standardowych;
* powłoka antykorozyjna nakładana metodą katodowego gruntowania przez zanurzanie;
* warianty rozstawów osi od 3300 mm do 6000 mm.
Actros Low-Liner
Jeżeli o rentowności Państwa firmy decyduje nie ładowność pojazdu, ale przede wszystkim jego pojemność, odpowiednim wyborem będzie Actros Low-Liner. Oferuje on wiele więcej niż tylko przestrzeń ładunkową o wysokości 3 metrów: na przykład dostosowany do przeznaczenia pojazdu układ napędowy. W połączeniu ze skrzyniami biegów z biegiem bezpośrednim, oś hipoidalna HL 6 z pojedynczym przełożeniem zapewnia ekonomiczny, niski poziom zużycia paliwa.
Dla wielu normy Euro są coraz surowsze, dla Ciebie coraz ekonomiczniejsze.
REKLAMA
Istnieje ekonomiczne rozwiązanie umożliwiające spełnienie normy Euro 5: BlueTec®. Mercedes-Benz wcześnie zdecydował się na wprowadzenie przyszłościowego rozwiązania, jakim jest technologia BlueTec®, oparta na technologii SCR (Selective Catalytic Reduction – selektywnej redukcji katalitycznej) dla silników wysokoprężnych oraz na wydajniejszych, a tym samym bardziej ekonomicznych silnikach. Technologia SCR dla silników wysokoprężnych umożliwia marce Mercedes-Benz spełnienie wymagań norm Euro i nie tylko obniżenie emisji spalin, ale i zmniejszenie zużycia paliwa. Dzięki temu inwestycja w nią opłaci się szybciej niż Państwo przypuszczają.
Od października 2009 roku oferujemy pojazdy Actros z silnikami o mocy od 302 kW do 338 kW z technologią BlueTec® 5 i drogowymi tłumikami hałasu, spełniające również standard emisji spalin EEV.
Bezpieczeństwo – zawsze z myślą o Tobie.
Wraz z Actrosem nabywają Państwo pakiet podwyższonego bezpieczeństwa. Na przykład zadaniem sprawdzonego standardowego układu hamulcowego Telligent® lub opcjonalnego aktywnego systemu bezpieczeństwa Active Brake Assist jest zatrzymanie pojazdu w odpowiednim momencie.
Ponadto system automatycznego utrzymywania odległości Telligent® automatycznie dostosowuje prędkość i odległość od poprzedzającego samochodu. Inne systemy bezpieczeństwa, między innymi asystent utrzymywania pojazdu na zadanym pasie jazdy Telligent®, system stabilizujący jazdę Telligent®* czy system regulacji pochylenia pojazdu Telligent® są w transporcie dalekobieżnym niemalże nieodzowne.
Actros to także bezpieczne kabiny kierowcy, wyposażone na przykład w pokryte przeźroczystym szkłem reflektory, których optymalnie ustawione światło zapewnia maksymalnie dalekie oświetlenie drogi. Na życzenie dostępne są także reflektory bi-ksenonowe.
Ich światła mijania mają zasięg 65 m, a światła drogowe 180 m. Opcjonalny czujnik deszczu i oświetlenia gdy zaczyna padać automatycznie uruchamia wycieraczki (do wyboru 5 indywidualnie regulowanych częstotliwości wycierania), a o zmroku samoczynnie włącza światła mijania. Dobry widok do przodu i do tyłu to zasługa standardowego podgrzewanego lusterka przedniego, dzięki któremu z fotela dobrze widoczny jest również obszar znajdujący się bezpośrednio przed kabiną, oraz dużych lusterek wstecznych, wyposażonych we włączane i wyłączane ręcznie ogrzewanie.
O bezpieczeństwo kierowcy dba opcjonalnie poduszka powietrzna przednia w połączeniu napinaczem pasa bezpieczeństwa.
Źródło: Mercedes-Benz Polska
REKLAMA
REKLAMA