REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy magazyn w Porcie Gdynia

Nowy magazyn w Porcie Gdynia (zdjęcie kontekstowe). Fot. Fotolia
Nowy magazyn w Porcie Gdynia (zdjęcie kontekstowe). Fot. Fotolia
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Oddano do użytku magazyn zbóż i pasz, który będzie wykorzystywany w działalności Bałtyckiego Terminala Zbożowego Sp. z o. o. Nowy obiekt pomieści 28 tys. ton zboża.

REKLAMA

Nowy magazyn zbóż i pasz, który będzie wykorzystywany w działalności przeładunkowej Bałtyckiego Terminala Zbożowego Sp. z o.o. (BTZ), został w poniedziałek uroczyście oddany do użytku. W magazynie przy ulicy Indyjskiej o powierzchni użytkowej 7,4 tys. metrów kw. możliwe jest składowane 28 tys. ton zboża lub - nieco mniej - śruty sojowej.

REKLAMA

Prezes BTZ w Gdyni Marek Kwiatkowski powiedział PAP, że nowy magazyn to przede wszystkim zwiększenie o 60 proc. dotychczasowej powierzchni magazynowej. "Oznacza to umocnienie terminala na pozycji lidera w obsłudze eksportu zbóż i rzepaku" - dodał. Poinformował, że terminal ma 35 proc. udział w rynku krajowym pod względem obsługi eksportu zbóż i rzepaku. Zaznaczył, że zwiększenie powierzchni składowej dla terminala oznacza też "przywrócenie konkurencyjności w zakresie obsługi ładunków z importu, głównie surowców paszowych z Ameryk Północnej i Południowej". "Brak tej powierzchni limitował konkurencyjność terminala" - dodał.

Magazyn połączony jest z elewatorem znajdującym się przy nabrzeżu estakadą o długości 100 metrów. Przenośnik taśmowy napełniający cztery komory składowe magazynu wyposażony jest w rękawy załadowcze, zapewniające bezpyłowy załadunek. W ciągu godziny do magazynu może być załadowanych 400 ton. Tyle samo można załadować w ciągu godziny z magazynu na samochody; odbywa się to przy wykorzystaniu trzech niezależnych punktów załadowczych obsługiwanych z kabin operatorskich.

Zobacz też: Czy Niemcy wprowadzą opłaty za przejazd autostradami?

Kwiatkowski podał, że port w Gdyni jest liderem w zakresie obsługi polskiego eksportu zbóż i rzepaku. Zakłada on, że w tym roku w terminalu przeładowanych zostanie ok. 900 tys. ton zbóż i rzepaku na eksport. Z gdyńskiego terminala zboże jest eksportowane głównie do Maroka, Algierii, Mauretanii, Arabii Saudyjskiej, Jordanii i Egiptu. Importowana jest natomiast śruta sojowa, głównie z Argentyny, USA, Brazylii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prezes BTZ powiedział, że rozważana jest realizacja kolejnych inwestycji, które mogłyby poprawić efektywność i konkurencyjność terminala.

Koszty realizacji inwestycji poniosły: Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA (19,5 mln zł za prace budowlane) oraz BTZ (koszty urządzeń i technologii). Wykonawcą robót była firma Przembud Gdańsk SA.

Zobacz też: Recykling pojazdów - zmiany w przepisach

Bałtycki Terminal Zbożowy jest nowoczesnym terminalem portowym obsługującym wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe (pszenica, jęczmień, żyto, nasiona rzepaku) oraz surowce paszowe i śrutę (sojową, rzepakową). Usytuowany jest przy nabrzeżach: Indyjskim i Norweskim w Porcie Gdynia. (PAP)

bls/ gma/

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA