REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opakowania wielowarstwowe dla produktów spożywczych

Opakowanie Alpackwax, fot. Polwax
Opakowanie Alpackwax, fot. Polwax
Media

REKLAMA

REKLAMA

Rynek rozwiązań w zakresie opakowań produktów spożywczych rozwija się wraz z postępem technologicznym.

Nowoczesne opakowania wielowarstwowe

REKLAMA

REKLAMA

Wielowarstwowe opakowania kartonowe składają się z połączonych warstw papieru, polietylenu i aluminium. Dzięki wielowarstwowej budowie chronią produkty spożywcze dłużej niż tradycyjne rozwiązania. Dzięki swojej wielowarstwowej strukturze według producentów zapewniają dłuższą przydatność do spożycia bez konieczności dodawania konserwantów.
- Dzięki temu typowi opakowań przy stosunkowo niewielkiej wadze i objętości samego opakowania zapewniona zostaje jednoczesna ochrona żywności przed wieloma czynnikami zewnętrznymi, światłem, utlenianiem, obcymi zapachami, wilgocią. Produkty spożywcze umieszczone w szczelnym opakowaniu wielowarstwowym zachowują trwałość przez dłuższy czas nawet poza warunkami chłodniczymi – podkreśla Izabela Robak, dyrektor rozwoju Polwax SA.

Funkcje poszczególnych warstw nowoczesnych opakowań

Poszczególne warstwy opakowania wielowarstwowego pełnią różne funkcje: Papier stanowi główny składnik, nadaje opakowaniu sztywność i decyduje o jego wytrzymałości. Folia aluminiowa chroni żywność przed wpływem światła i tlenu, pozwala także na magazynowanie żywności również poza chłodniami. Warstwa aluminium chroni też przed wnikaniem do żywności obcych zapachów. Polietylen o niskiej gęstości (LDPE) stanowi zabezpieczenie przed wilgocią i zapewnia szczelność opakowania. 

REKLAMA

- Aby opakowanie wielowarstwowe skutecznie spełniało swoje funkcje niezbędne jest dokładne połączenie wszystkich płaszczyzn składających się na ściankę opakowania – zaznacza dyr. I. Robak. – I tutaj właśnie znajduje zastosowanie opracowany przez naszą spółkę klej do łączenia warstw tych opakowaniach – dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Klej do klejenia opakowań kartonowych

ALPACKWAX jest klejem termotopliwym dedykowanym do łączenia płaszczyzn kartonowych z folią aluminiową, według producenta zapewnia solidne i trwałe połączenie warstw opakowań nie wpływając na właściwości poszczególnych płaszczyzn. Jako produkt przeznaczony do kontaktu z żywnością ALPACKWAX jest wytwarzany zgodnie z obowiązującymi w spółce Polwax S.A. Kodeksem GMP (Good Manufacturing Practice) z elementami Dobrej Praktyki Higienicznej. Składniki, z których komponowany jest klej mogą być dopuszczane do kontaktu z żywnością i są badane pod kątem zawartości metali ciężkich, WWA, substancji kancerogennych oraz zgodności z normami jakościowymi Amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków FDA (Food and Drug Administration).

Wosk do papieru wykorzystywany w opakowaniach kartonowych

Według producenta zaimpregnowany woskiem papier nie nasiąka wodą oraz nie przykleja się do produktów, które są w niego zapakowane. Nie tylko podnosi to jego wartości użytkowe, ale i zapewnia lepszą estetykę wyrobu chroniąc przed pojawieniem się na opakowaniu plam czy przebić koloru. - Stworzyliśmy technologię specjalistycznego wosku do papieru. Wosk Z nie tylko nadaje jego powierzchni połysk i zapewnia właściwości hydrofobowe tj. nawoskowany papier staje się nieprzepuszczalną barierą dla wody. Powleczone nim arkusze papieru zabezpieczają żywność przed zawilgoceniem lub, w zależności od potrzeby, przed utratą wilgoci – podkreśla dyrektor Izabela Robak. 

Podobnie jak ALPACKWAX wosk Z do papieru jest produktem przeznaczonym do kontaktu z żywnością i jako taki podlega obowiązującemu w Spółce Kodeksem Dobrej Praktyki Produkcyjnej. Oznacza to, że proces produkcji Wosku Z do papieru odbywa się w specjalnym, przeznaczonym do tego celu obszarze a wszystkie dostawy stosowanych w procesie produkcyjnym surowców, dodatków i opakowań oraz dopuszczenie wyrobu gotowego do sprzedaży są objęte specjalnym systemem kontroli. 

Źródło: Materiały prasowe Polwax

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA