REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kontenery elastyczne - na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Worek Big Bag, fot. Magazynuj.pl
Worek Big Bag, fot. Magazynuj.pl
Media

REKLAMA

REKLAMA

Kontenery elastyczne, tzw. worki Big Bag służą do przechowywania materiałów sypkich. Na co zwrócić uwagę przy ich wyborze?

Do czego wykorzystywane są worki Big Bag

REKLAMA

REKLAMA

Worki typu Big Bag są przeznaczone do magazynów i obiektów, w których składuje się i przewozi substancje sypkie, niezależnie od tego czy mowa o branży spożywczej, budowlanej, chemicznej czy innej. Typów takich toreb transportowych jest tak samo wiele jak celów i przeznaczeń, do których mogą służyć podmiotom gospodarczym. - Wspólnym mianownikiem jest na pewno ich szeroka funkcjonalność mierzona prostotą załadunku i rozładunku, przenoszenia, a także wiążącymi się oszczędnościami ekonomicznymi, zdecydowanie wyższymi niż w przypadku stosowania innych opakowań wykorzystywanych w przemyśle. Istotną kwestią jest także pomoc i umiejętność dobrania odpowiedniego worka Big Bag do potrzeb danego przedsiębiorcy oraz jego działalności – mówi Marcin Hankiewicz, ekspert sklepu Magazynuj.pl.

Worki Big Bag zastosujemy do magazynowania i przewożenia dużych ilości towarów, np. granulatów, żwiru, piasku, resztek poprodukcyjnych, materiałów budowlanych, chemikaliów i innych towarów, zarówno standardowych, jak i niebezpiecznych.

Rodzaje worków Big Bag

REKLAMA

Najpopularniejszymi workami Big Bag są tzw. „tonówki” oraz „pięćsetki”. Pierwsze z nich to wersje czterouchwytowe, które wykonywane są z tkanin ażurowych, powlekanych oraz niepowlekanych. Ze względu na właściwości oddychające, worki z tkanin niepowlekanych stosuje się do bardzo drobnych materiałów sypkich wymagających odpowiedniej wentylacji i cyrkulacji powietrza (np. zbóż). Inne zastosowanie będą miały „tonówki” z tkanin powlekanych – przechowamy w nich materiały, które ze względu na swoją specyfikę mogłyby wydostać się z worka niepowlekanego, a które jednocześnie nie mogą posiadać kontaktu z wkładką PE (np. materiały spożywcze, mleko w proszku). Takie worki chronią towar przed wilgocią z zewnątrz oraz posiadają dodatkowe uszczelnienia szwów, dając ok. 97-98% szczelności. Ostatnim typem „tonówek” są worki ażurowe posiadające przeszycia pozwalające na swobodną wentylację. Ze względu na ażurową strukturę nie zastosujemy ich do materiałów sypkich, natomiast doskonale sprawdzą się przy towarach parujących, jak np. świeże warzywa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- wszystkie „tonówki” można wyposażyć w funkcjonalne dodatki, ułatwiające załadunek, rozładunek towarów oraz przenoszenie worków. Wśród nich można znaleźć m.in. fartuchy, leje oraz klapy – dodaje Marcin Hankiewicz.

Innym typem worków Big Bag są tzw. „pięćsetki”, czyli worki jedno i dwuuchwytowe, stosowane zazwyczaj przez producentów wszelkiego rodzaju nawozów. Tego typu opakowania szyte są z tkaniny niepowlekanej oraz wyposażane w folię PE zwykłą lub butelkową. To, czym różnią się od „tonówek” jest trwałość – „pięćsetki” zwykle są workami jednorazowymi, i mimo że możne je wyposażyć w dodatki, np. leje wysypowe, jest to rzadko stosowana praktyka.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze worka Big Bag

Dobór odpowiedniego worka Big Bag zależy przede wszystkim od typu materiału, który ma się w nim znaleźć oraz sposobu jego załadunku i rozładunku. Na pewno to pojemniki, które cechują się nie tylko różnorodnością w zakresie zastosowanych do produkcji materiałów, ale przede wszystkim dużą elastycznością pozwalającą na korzystanie z takich rozwiązań bez względu na dostępną przestrzeń przewozową i magazynową. Za pomocą worków Big Bag możemy transportować szereg substancji niezależnie od ilości oraz warunków pogodowych. To powoduje, że z tego typu rozwiązań korzysta coraz więcej polskich przedsiębiorców.

Źródło: Magazynuj.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA