REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kontenery elastyczne - na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Subskrybuj nas na Youtube
Worek Big Bag, fot. Magazynuj.pl
Worek Big Bag, fot. Magazynuj.pl
Media

REKLAMA

REKLAMA

Kontenery elastyczne, tzw. worki Big Bag służą do przechowywania materiałów sypkich. Na co zwrócić uwagę przy ich wyborze?

Do czego wykorzystywane są worki Big Bag

REKLAMA

REKLAMA

Worki typu Big Bag są przeznaczone do magazynów i obiektów, w których składuje się i przewozi substancje sypkie, niezależnie od tego czy mowa o branży spożywczej, budowlanej, chemicznej czy innej. Typów takich toreb transportowych jest tak samo wiele jak celów i przeznaczeń, do których mogą służyć podmiotom gospodarczym. - Wspólnym mianownikiem jest na pewno ich szeroka funkcjonalność mierzona prostotą załadunku i rozładunku, przenoszenia, a także wiążącymi się oszczędnościami ekonomicznymi, zdecydowanie wyższymi niż w przypadku stosowania innych opakowań wykorzystywanych w przemyśle. Istotną kwestią jest także pomoc i umiejętność dobrania odpowiedniego worka Big Bag do potrzeb danego przedsiębiorcy oraz jego działalności – mówi Marcin Hankiewicz, ekspert sklepu Magazynuj.pl.

Worki Big Bag zastosujemy do magazynowania i przewożenia dużych ilości towarów, np. granulatów, żwiru, piasku, resztek poprodukcyjnych, materiałów budowlanych, chemikaliów i innych towarów, zarówno standardowych, jak i niebezpiecznych.

Rodzaje worków Big Bag

REKLAMA

Najpopularniejszymi workami Big Bag są tzw. „tonówki” oraz „pięćsetki”. Pierwsze z nich to wersje czterouchwytowe, które wykonywane są z tkanin ażurowych, powlekanych oraz niepowlekanych. Ze względu na właściwości oddychające, worki z tkanin niepowlekanych stosuje się do bardzo drobnych materiałów sypkich wymagających odpowiedniej wentylacji i cyrkulacji powietrza (np. zbóż). Inne zastosowanie będą miały „tonówki” z tkanin powlekanych – przechowamy w nich materiały, które ze względu na swoją specyfikę mogłyby wydostać się z worka niepowlekanego, a które jednocześnie nie mogą posiadać kontaktu z wkładką PE (np. materiały spożywcze, mleko w proszku). Takie worki chronią towar przed wilgocią z zewnątrz oraz posiadają dodatkowe uszczelnienia szwów, dając ok. 97-98% szczelności. Ostatnim typem „tonówek” są worki ażurowe posiadające przeszycia pozwalające na swobodną wentylację. Ze względu na ażurową strukturę nie zastosujemy ich do materiałów sypkich, natomiast doskonale sprawdzą się przy towarach parujących, jak np. świeże warzywa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- wszystkie „tonówki” można wyposażyć w funkcjonalne dodatki, ułatwiające załadunek, rozładunek towarów oraz przenoszenie worków. Wśród nich można znaleźć m.in. fartuchy, leje oraz klapy – dodaje Marcin Hankiewicz.

Innym typem worków Big Bag są tzw. „pięćsetki”, czyli worki jedno i dwuuchwytowe, stosowane zazwyczaj przez producentów wszelkiego rodzaju nawozów. Tego typu opakowania szyte są z tkaniny niepowlekanej oraz wyposażane w folię PE zwykłą lub butelkową. To, czym różnią się od „tonówek” jest trwałość – „pięćsetki” zwykle są workami jednorazowymi, i mimo że możne je wyposażyć w dodatki, np. leje wysypowe, jest to rzadko stosowana praktyka.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze worka Big Bag

Dobór odpowiedniego worka Big Bag zależy przede wszystkim od typu materiału, który ma się w nim znaleźć oraz sposobu jego załadunku i rozładunku. Na pewno to pojemniki, które cechują się nie tylko różnorodnością w zakresie zastosowanych do produkcji materiałów, ale przede wszystkim dużą elastycznością pozwalającą na korzystanie z takich rozwiązań bez względu na dostępną przestrzeń przewozową i magazynową. Za pomocą worków Big Bag możemy transportować szereg substancji niezależnie od ilości oraz warunków pogodowych. To powoduje, że z tego typu rozwiązań korzysta coraz więcej polskich przedsiębiorców.

Źródło: Magazynuj.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA