REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kontenery elastyczne - na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Worek Big Bag, fot. Magazynuj.pl
Worek Big Bag, fot. Magazynuj.pl
Media

REKLAMA

REKLAMA

Kontenery elastyczne, tzw. worki Big Bag służą do przechowywania materiałów sypkich. Na co zwrócić uwagę przy ich wyborze?

Do czego wykorzystywane są worki Big Bag

REKLAMA

REKLAMA

Worki typu Big Bag są przeznaczone do magazynów i obiektów, w których składuje się i przewozi substancje sypkie, niezależnie od tego czy mowa o branży spożywczej, budowlanej, chemicznej czy innej. Typów takich toreb transportowych jest tak samo wiele jak celów i przeznaczeń, do których mogą służyć podmiotom gospodarczym. - Wspólnym mianownikiem jest na pewno ich szeroka funkcjonalność mierzona prostotą załadunku i rozładunku, przenoszenia, a także wiążącymi się oszczędnościami ekonomicznymi, zdecydowanie wyższymi niż w przypadku stosowania innych opakowań wykorzystywanych w przemyśle. Istotną kwestią jest także pomoc i umiejętność dobrania odpowiedniego worka Big Bag do potrzeb danego przedsiębiorcy oraz jego działalności – mówi Marcin Hankiewicz, ekspert sklepu Magazynuj.pl.

Worki Big Bag zastosujemy do magazynowania i przewożenia dużych ilości towarów, np. granulatów, żwiru, piasku, resztek poprodukcyjnych, materiałów budowlanych, chemikaliów i innych towarów, zarówno standardowych, jak i niebezpiecznych.

Rodzaje worków Big Bag

REKLAMA

Najpopularniejszymi workami Big Bag są tzw. „tonówki” oraz „pięćsetki”. Pierwsze z nich to wersje czterouchwytowe, które wykonywane są z tkanin ażurowych, powlekanych oraz niepowlekanych. Ze względu na właściwości oddychające, worki z tkanin niepowlekanych stosuje się do bardzo drobnych materiałów sypkich wymagających odpowiedniej wentylacji i cyrkulacji powietrza (np. zbóż). Inne zastosowanie będą miały „tonówki” z tkanin powlekanych – przechowamy w nich materiały, które ze względu na swoją specyfikę mogłyby wydostać się z worka niepowlekanego, a które jednocześnie nie mogą posiadać kontaktu z wkładką PE (np. materiały spożywcze, mleko w proszku). Takie worki chronią towar przed wilgocią z zewnątrz oraz posiadają dodatkowe uszczelnienia szwów, dając ok. 97-98% szczelności. Ostatnim typem „tonówek” są worki ażurowe posiadające przeszycia pozwalające na swobodną wentylację. Ze względu na ażurową strukturę nie zastosujemy ich do materiałów sypkich, natomiast doskonale sprawdzą się przy towarach parujących, jak np. świeże warzywa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- wszystkie „tonówki” można wyposażyć w funkcjonalne dodatki, ułatwiające załadunek, rozładunek towarów oraz przenoszenie worków. Wśród nich można znaleźć m.in. fartuchy, leje oraz klapy – dodaje Marcin Hankiewicz.

Innym typem worków Big Bag są tzw. „pięćsetki”, czyli worki jedno i dwuuchwytowe, stosowane zazwyczaj przez producentów wszelkiego rodzaju nawozów. Tego typu opakowania szyte są z tkaniny niepowlekanej oraz wyposażane w folię PE zwykłą lub butelkową. To, czym różnią się od „tonówek” jest trwałość – „pięćsetki” zwykle są workami jednorazowymi, i mimo że możne je wyposażyć w dodatki, np. leje wysypowe, jest to rzadko stosowana praktyka.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze worka Big Bag

Dobór odpowiedniego worka Big Bag zależy przede wszystkim od typu materiału, który ma się w nim znaleźć oraz sposobu jego załadunku i rozładunku. Na pewno to pojemniki, które cechują się nie tylko różnorodnością w zakresie zastosowanych do produkcji materiałów, ale przede wszystkim dużą elastycznością pozwalającą na korzystanie z takich rozwiązań bez względu na dostępną przestrzeń przewozową i magazynową. Za pomocą worków Big Bag możemy transportować szereg substancji niezależnie od ilości oraz warunków pogodowych. To powoduje, że z tego typu rozwiązań korzysta coraz więcej polskich przedsiębiorców.

Źródło: Magazynuj.pl

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA