REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Korzyści płynące z automatyki w magazynie

Subskrybuj nas na Youtube
Korzyści płynące z automatyki w magazynie © Franck Boston - Fotolia.com
Korzyści płynące z automatyki w magazynie © Franck Boston - Fotolia.com
Franck Boston
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wprowadzenie automatyki do magazynu to nie tylko ograniczenie kosztów eksploatacji lecz również wzrost wydajności pracy.

– Specjaliści od logistyki oraz producenci, którzy podjęli decyzję o wdrożeniu automatyzacji w systemach magazynowych firmy zgodnie przyznają, że była ona podyktowana dokładną analizą opłacalności inwestycji. Rozwój przedsiębiorstwa, który obserwują od momentu podjęcia tego kroku wynika nie tylko z uzyskanych oszczędności na bieżących, ale również na znaczącym podniesieniu jakości funkcjonowania całego łańcucha obrotu towarem – powiedział Dariusz Szkiłondź z Cassioli Polska.

REKLAMA

REKLAMA

Korzyści płynące z automatyki w magazynie

Nie bez powodu najszybszy wzrost zainteresowania automatyzacją magazynów odnotowuje się w produkcji, a więc gałęzi gospodarki, która musi wciąż nadążać za rosnącą konsumpcją niemal wszystkich dóbr. Podniesienie jakości organizacji pracy producentów za sprawą automatycznych magazynów sprowadza się do syntezy szeregu elementów odpowiadających za wydajność. Wśród nich należałoby wymienić maksymalne wykorzystanie przestrzeni magazynowej, zwiększenie zdolności przemieszczania produktów oraz szybkości ich wydawania, zminimalizowanie ryzyka uszkodzenia mechanicznego towaru oraz niemal całkowitą eliminację błędów w kompletowaniu zamówień. Automatyka magazynowa pozwala również na błyskawiczne dostosowanie do zmian produkcyjnych oraz dystrybucyjnych towarów. Nie mniej ważnym od wydajności czynnikiem, który wciąż zjednuje sobie zwolenników automatyzacji wśród przedsiębiorców, jest oszczędność na zatrudnieniu. Chociaż inwestycja w pełni zautomatyzowany magazyn nie należy do najtańszych, w praktyce oznacza stałe obniżenie kosztów związanych z zatrudnieniem personelu. Automatyczne systemy składowania pozwalają na pracę magazynu w trybie trzy zmianowym bez ponoszenia dodatkowych kosztów osobowych i ograniczają aktywności w zakresie organizacji i zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Automatyzacja "powiększy" przestrzeń magazynu?

REKLAMA

Wdrażanie automatyki magazynowej odpowiada wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych, których zadaniem jest optymalizacja całego procesu przepływu towarów. Za zwiększenie powierzchni magazynowej odpowiadają np. takie elementy jak regały magazynowe o podwójnej głębokości składowania, które pozwalają na składowanie dwóch palet lub innego SKU na głębokość z każdej strony korytarza czy układnice z pomostami przeładunkowymi, które oprócz wzrostu przepustowości magazynu pozwalają na zwiększenie zagęszczenia składowanych towarów. Automatyczne rozwiązania są też podstawowym sposobem na uniknięcie inwestycji w dodatkową przestrzeń magazynową, np. w sytuacji znaczącego wzrostu produkcji lub składowania dóbr. W porównaniu do magazynu tradycyjnego wykorzystującego wózki widłowe, w tej samej kubaturze budynku możliwe jest zwiększenie ilości miejsc paletowych o ponad 100%. Zaawansowane rozwiązania z zakresu mechaniki i elektroniki wsparte działaniem oprogramowania sterującego pozwala natomiast na osiągnięcie korzyści wynikających z wykluczenia błędów przy produkcji lub składowaniu i wydawaniu towaru. Takie elementy jak zindywidualizowane urządzenia pobierające, rozwiązania samojezdne czy systemy satelitarne ograniczają kontakt personelu z towarem, przez co wyeliminowane zostaje najczęstsze źródło występowania pomyłek jakim jest pracownik. To, jakie systemy będą optymalnym rozwiązaniem dla skutecznego podniesienia wydajności przedsiębiorstwa, analizowane jest we współpracy z firmą dostarczającą technologie automatyzacji magazynu. W ten sposób inwestor może sprawdzić w jaki sposób podniesiona zostanie wydajność magazynu przed realizacją.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Już na etapie projektowania inwestor może zobaczyć jak będzie funkcjonował jego nowy automatyczny magazyn. Bardzo często przy analizie komputerowej symulacji utwierdza się w przekonaniu, że pojął właściwą decyzję. Możliwość lepszego wykorzystania posiadanych przestrzeni oraz integralność całych systemów produkcyjno-dystrybucyjnych przekonują coraz to nowych inwestorów do zrobienia kroku w kierunku nowoczesnego magazynu –tłumaczy Dariusz Szkiłondź z Cassioli Polska.

Czy systemy odpowiadające za automatyzację da się zamontować w każdym magazynie?

Systemy odpowiadające za automatyzację magazynów i linii produkcyjnych charakteryzują się również wysoką uniwersalnością w dopasowaniu optymalnych rozwiązań do różnorodnych potrzeb. W zależności od takich czynników jak dostępna powierzchnia magazynowa, stosowane SKU, nośność typowych towarów i ich rodzaj czy potrzeby związane z automatyczną identyfikacją wymagać będą wdrożenia indywidualnych systemów i narzędzi automatycznych, które odpowiadać będą za wzrost wydajności magazynu. Przykładowo, w przypadku przedsiębiorstwa, które nie pracuje na najczęściej spotykanym SKU – Europalecie, potrzebne jest inne rozwiązanie. Chęć zaspokojenia indywidualnych potrzeb klienta, zmusiła producentów urządzeń do opracowania systemów, które pozwalają na operowanie również produktami niespaletyzowanymi. Takie rozwiązania zaprojektowane np. na potrzeby firm produkujących meble pomijają konieczność paletyzowania materiałów oraz eliminuje obrót pustych palet. W przypadku magazynów, które obracają towarem wysokiej wartości ważną przesłanką dla automatyzacji jest lepsza dbałość w zarządzaniu produktami i zminimalizowanie ryzyka wystąpienia fizycznych uszkodzeń towaru. Automatyzacja poprzez ograniczenie kontaktu personelu z towarem pozwala na rezygnację z praktyk wykluczania części pracowników z określonej strefy magazynu, tylko z powodu składowania w nim cennego wolumenu. Niezależnie od nowoczesnego parku maszyn dla osiągnięcia największych efektów i korzyści płynących z automatyzacji konieczne jest wdrożenie odpowiedniego systemu zarządzania nimi.

– Samodzielne zastosowanie szeroko dostępnych zaawansowanych rozwiązań z zakresu mechaniki i mechatroniki nie gwarantuje zwiększenia zdolności przepływu towarów. Ważnym elementem każdego rozwiązania jest System Zarządzania Magazynem WMS. Jego zadaniem jest koordynacja i optymalizacja wszystkich procesów magazynowych, od strefy wejścia towarów aż do ramp załadunku ciężarówek, oraz znalezienie optymalnego rozwiązania w obszarze zarządzania operacyjnego – mówi inż. Dariusz Szkiłondź.

Źródło: Materiały prasowe Cassioli Polska

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA