REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Korzyści płynące z automatyki w magazynie

Korzyści płynące z automatyki w magazynie © Franck Boston - Fotolia.com
Korzyści płynące z automatyki w magazynie © Franck Boston - Fotolia.com
Franck Boston
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wprowadzenie automatyki do magazynu to nie tylko ograniczenie kosztów eksploatacji lecz również wzrost wydajności pracy.

– Specjaliści od logistyki oraz producenci, którzy podjęli decyzję o wdrożeniu automatyzacji w systemach magazynowych firmy zgodnie przyznają, że była ona podyktowana dokładną analizą opłacalności inwestycji. Rozwój przedsiębiorstwa, który obserwują od momentu podjęcia tego kroku wynika nie tylko z uzyskanych oszczędności na bieżących, ale również na znaczącym podniesieniu jakości funkcjonowania całego łańcucha obrotu towarem – powiedział Dariusz Szkiłondź z Cassioli Polska.

REKLAMA

Korzyści płynące z automatyki w magazynie

Nie bez powodu najszybszy wzrost zainteresowania automatyzacją magazynów odnotowuje się w produkcji, a więc gałęzi gospodarki, która musi wciąż nadążać za rosnącą konsumpcją niemal wszystkich dóbr. Podniesienie jakości organizacji pracy producentów za sprawą automatycznych magazynów sprowadza się do syntezy szeregu elementów odpowiadających za wydajność. Wśród nich należałoby wymienić maksymalne wykorzystanie przestrzeni magazynowej, zwiększenie zdolności przemieszczania produktów oraz szybkości ich wydawania, zminimalizowanie ryzyka uszkodzenia mechanicznego towaru oraz niemal całkowitą eliminację błędów w kompletowaniu zamówień. Automatyka magazynowa pozwala również na błyskawiczne dostosowanie do zmian produkcyjnych oraz dystrybucyjnych towarów. Nie mniej ważnym od wydajności czynnikiem, który wciąż zjednuje sobie zwolenników automatyzacji wśród przedsiębiorców, jest oszczędność na zatrudnieniu. Chociaż inwestycja w pełni zautomatyzowany magazyn nie należy do najtańszych, w praktyce oznacza stałe obniżenie kosztów związanych z zatrudnieniem personelu. Automatyczne systemy składowania pozwalają na pracę magazynu w trybie trzy zmianowym bez ponoszenia dodatkowych kosztów osobowych i ograniczają aktywności w zakresie organizacji i zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Automatyzacja "powiększy" przestrzeń magazynu?

REKLAMA

Wdrażanie automatyki magazynowej odpowiada wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych, których zadaniem jest optymalizacja całego procesu przepływu towarów. Za zwiększenie powierzchni magazynowej odpowiadają np. takie elementy jak regały magazynowe o podwójnej głębokości składowania, które pozwalają na składowanie dwóch palet lub innego SKU na głębokość z każdej strony korytarza czy układnice z pomostami przeładunkowymi, które oprócz wzrostu przepustowości magazynu pozwalają na zwiększenie zagęszczenia składowanych towarów. Automatyczne rozwiązania są też podstawowym sposobem na uniknięcie inwestycji w dodatkową przestrzeń magazynową, np. w sytuacji znaczącego wzrostu produkcji lub składowania dóbr. W porównaniu do magazynu tradycyjnego wykorzystującego wózki widłowe, w tej samej kubaturze budynku możliwe jest zwiększenie ilości miejsc paletowych o ponad 100%. Zaawansowane rozwiązania z zakresu mechaniki i elektroniki wsparte działaniem oprogramowania sterującego pozwala natomiast na osiągnięcie korzyści wynikających z wykluczenia błędów przy produkcji lub składowaniu i wydawaniu towaru. Takie elementy jak zindywidualizowane urządzenia pobierające, rozwiązania samojezdne czy systemy satelitarne ograniczają kontakt personelu z towarem, przez co wyeliminowane zostaje najczęstsze źródło występowania pomyłek jakim jest pracownik. To, jakie systemy będą optymalnym rozwiązaniem dla skutecznego podniesienia wydajności przedsiębiorstwa, analizowane jest we współpracy z firmą dostarczającą technologie automatyzacji magazynu. W ten sposób inwestor może sprawdzić w jaki sposób podniesiona zostanie wydajność magazynu przed realizacją.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Już na etapie projektowania inwestor może zobaczyć jak będzie funkcjonował jego nowy automatyczny magazyn. Bardzo często przy analizie komputerowej symulacji utwierdza się w przekonaniu, że pojął właściwą decyzję. Możliwość lepszego wykorzystania posiadanych przestrzeni oraz integralność całych systemów produkcyjno-dystrybucyjnych przekonują coraz to nowych inwestorów do zrobienia kroku w kierunku nowoczesnego magazynu –tłumaczy Dariusz Szkiłondź z Cassioli Polska.

Czy systemy odpowiadające za automatyzację da się zamontować w każdym magazynie?

REKLAMA

Systemy odpowiadające za automatyzację magazynów i linii produkcyjnych charakteryzują się również wysoką uniwersalnością w dopasowaniu optymalnych rozwiązań do różnorodnych potrzeb. W zależności od takich czynników jak dostępna powierzchnia magazynowa, stosowane SKU, nośność typowych towarów i ich rodzaj czy potrzeby związane z automatyczną identyfikacją wymagać będą wdrożenia indywidualnych systemów i narzędzi automatycznych, które odpowiadać będą za wzrost wydajności magazynu. Przykładowo, w przypadku przedsiębiorstwa, które nie pracuje na najczęściej spotykanym SKU – Europalecie, potrzebne jest inne rozwiązanie. Chęć zaspokojenia indywidualnych potrzeb klienta, zmusiła producentów urządzeń do opracowania systemów, które pozwalają na operowanie również produktami niespaletyzowanymi. Takie rozwiązania zaprojektowane np. na potrzeby firm produkujących meble pomijają konieczność paletyzowania materiałów oraz eliminuje obrót pustych palet. W przypadku magazynów, które obracają towarem wysokiej wartości ważną przesłanką dla automatyzacji jest lepsza dbałość w zarządzaniu produktami i zminimalizowanie ryzyka wystąpienia fizycznych uszkodzeń towaru. Automatyzacja poprzez ograniczenie kontaktu personelu z towarem pozwala na rezygnację z praktyk wykluczania części pracowników z określonej strefy magazynu, tylko z powodu składowania w nim cennego wolumenu. Niezależnie od nowoczesnego parku maszyn dla osiągnięcia największych efektów i korzyści płynących z automatyzacji konieczne jest wdrożenie odpowiedniego systemu zarządzania nimi.

– Samodzielne zastosowanie szeroko dostępnych zaawansowanych rozwiązań z zakresu mechaniki i mechatroniki nie gwarantuje zwiększenia zdolności przepływu towarów. Ważnym elementem każdego rozwiązania jest System Zarządzania Magazynem WMS. Jego zadaniem jest koordynacja i optymalizacja wszystkich procesów magazynowych, od strefy wejścia towarów aż do ramp załadunku ciężarówek, oraz znalezienie optymalnego rozwiązania w obszarze zarządzania operacyjnego – mówi inż. Dariusz Szkiłondź.

Źródło: Materiały prasowe Cassioli Polska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA