REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Korzyści płynące z automatyki w magazynie

Korzyści płynące z automatyki w magazynie © Franck Boston - Fotolia.com
Korzyści płynące z automatyki w magazynie © Franck Boston - Fotolia.com
Franck Boston
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wprowadzenie automatyki do magazynu to nie tylko ograniczenie kosztów eksploatacji lecz również wzrost wydajności pracy.

– Specjaliści od logistyki oraz producenci, którzy podjęli decyzję o wdrożeniu automatyzacji w systemach magazynowych firmy zgodnie przyznają, że była ona podyktowana dokładną analizą opłacalności inwestycji. Rozwój przedsiębiorstwa, który obserwują od momentu podjęcia tego kroku wynika nie tylko z uzyskanych oszczędności na bieżących, ale również na znaczącym podniesieniu jakości funkcjonowania całego łańcucha obrotu towarem – powiedział Dariusz Szkiłondź z Cassioli Polska.

REKLAMA

REKLAMA

Korzyści płynące z automatyki w magazynie

Nie bez powodu najszybszy wzrost zainteresowania automatyzacją magazynów odnotowuje się w produkcji, a więc gałęzi gospodarki, która musi wciąż nadążać za rosnącą konsumpcją niemal wszystkich dóbr. Podniesienie jakości organizacji pracy producentów za sprawą automatycznych magazynów sprowadza się do syntezy szeregu elementów odpowiadających za wydajność. Wśród nich należałoby wymienić maksymalne wykorzystanie przestrzeni magazynowej, zwiększenie zdolności przemieszczania produktów oraz szybkości ich wydawania, zminimalizowanie ryzyka uszkodzenia mechanicznego towaru oraz niemal całkowitą eliminację błędów w kompletowaniu zamówień. Automatyka magazynowa pozwala również na błyskawiczne dostosowanie do zmian produkcyjnych oraz dystrybucyjnych towarów. Nie mniej ważnym od wydajności czynnikiem, który wciąż zjednuje sobie zwolenników automatyzacji wśród przedsiębiorców, jest oszczędność na zatrudnieniu. Chociaż inwestycja w pełni zautomatyzowany magazyn nie należy do najtańszych, w praktyce oznacza stałe obniżenie kosztów związanych z zatrudnieniem personelu. Automatyczne systemy składowania pozwalają na pracę magazynu w trybie trzy zmianowym bez ponoszenia dodatkowych kosztów osobowych i ograniczają aktywności w zakresie organizacji i zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Automatyzacja "powiększy" przestrzeń magazynu?

REKLAMA

Wdrażanie automatyki magazynowej odpowiada wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych, których zadaniem jest optymalizacja całego procesu przepływu towarów. Za zwiększenie powierzchni magazynowej odpowiadają np. takie elementy jak regały magazynowe o podwójnej głębokości składowania, które pozwalają na składowanie dwóch palet lub innego SKU na głębokość z każdej strony korytarza czy układnice z pomostami przeładunkowymi, które oprócz wzrostu przepustowości magazynu pozwalają na zwiększenie zagęszczenia składowanych towarów. Automatyczne rozwiązania są też podstawowym sposobem na uniknięcie inwestycji w dodatkową przestrzeń magazynową, np. w sytuacji znaczącego wzrostu produkcji lub składowania dóbr. W porównaniu do magazynu tradycyjnego wykorzystującego wózki widłowe, w tej samej kubaturze budynku możliwe jest zwiększenie ilości miejsc paletowych o ponad 100%. Zaawansowane rozwiązania z zakresu mechaniki i elektroniki wsparte działaniem oprogramowania sterującego pozwala natomiast na osiągnięcie korzyści wynikających z wykluczenia błędów przy produkcji lub składowaniu i wydawaniu towaru. Takie elementy jak zindywidualizowane urządzenia pobierające, rozwiązania samojezdne czy systemy satelitarne ograniczają kontakt personelu z towarem, przez co wyeliminowane zostaje najczęstsze źródło występowania pomyłek jakim jest pracownik. To, jakie systemy będą optymalnym rozwiązaniem dla skutecznego podniesienia wydajności przedsiębiorstwa, analizowane jest we współpracy z firmą dostarczającą technologie automatyzacji magazynu. W ten sposób inwestor może sprawdzić w jaki sposób podniesiona zostanie wydajność magazynu przed realizacją.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Już na etapie projektowania inwestor może zobaczyć jak będzie funkcjonował jego nowy automatyczny magazyn. Bardzo często przy analizie komputerowej symulacji utwierdza się w przekonaniu, że pojął właściwą decyzję. Możliwość lepszego wykorzystania posiadanych przestrzeni oraz integralność całych systemów produkcyjno-dystrybucyjnych przekonują coraz to nowych inwestorów do zrobienia kroku w kierunku nowoczesnego magazynu –tłumaczy Dariusz Szkiłondź z Cassioli Polska.

Czy systemy odpowiadające za automatyzację da się zamontować w każdym magazynie?

Systemy odpowiadające za automatyzację magazynów i linii produkcyjnych charakteryzują się również wysoką uniwersalnością w dopasowaniu optymalnych rozwiązań do różnorodnych potrzeb. W zależności od takich czynników jak dostępna powierzchnia magazynowa, stosowane SKU, nośność typowych towarów i ich rodzaj czy potrzeby związane z automatyczną identyfikacją wymagać będą wdrożenia indywidualnych systemów i narzędzi automatycznych, które odpowiadać będą za wzrost wydajności magazynu. Przykładowo, w przypadku przedsiębiorstwa, które nie pracuje na najczęściej spotykanym SKU – Europalecie, potrzebne jest inne rozwiązanie. Chęć zaspokojenia indywidualnych potrzeb klienta, zmusiła producentów urządzeń do opracowania systemów, które pozwalają na operowanie również produktami niespaletyzowanymi. Takie rozwiązania zaprojektowane np. na potrzeby firm produkujących meble pomijają konieczność paletyzowania materiałów oraz eliminuje obrót pustych palet. W przypadku magazynów, które obracają towarem wysokiej wartości ważną przesłanką dla automatyzacji jest lepsza dbałość w zarządzaniu produktami i zminimalizowanie ryzyka wystąpienia fizycznych uszkodzeń towaru. Automatyzacja poprzez ograniczenie kontaktu personelu z towarem pozwala na rezygnację z praktyk wykluczania części pracowników z określonej strefy magazynu, tylko z powodu składowania w nim cennego wolumenu. Niezależnie od nowoczesnego parku maszyn dla osiągnięcia największych efektów i korzyści płynących z automatyzacji konieczne jest wdrożenie odpowiedniego systemu zarządzania nimi.

– Samodzielne zastosowanie szeroko dostępnych zaawansowanych rozwiązań z zakresu mechaniki i mechatroniki nie gwarantuje zwiększenia zdolności przepływu towarów. Ważnym elementem każdego rozwiązania jest System Zarządzania Magazynem WMS. Jego zadaniem jest koordynacja i optymalizacja wszystkich procesów magazynowych, od strefy wejścia towarów aż do ramp załadunku ciężarówek, oraz znalezienie optymalnego rozwiązania w obszarze zarządzania operacyjnego – mówi inż. Dariusz Szkiłondź.

Źródło: Materiały prasowe Cassioli Polska

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA