REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak obniżyć koszty eksploatacji magazynu?

Odboj w Magazynie, fot. Magazynuj.pl
Odboj w Magazynie, fot. Magazynuj.pl
Media

REKLAMA

REKLAMA

Obniżenie kosztów eksploatacji magazynu jest możliwe i to bez potrzeby rezygnacji z utrzymania odpowiedniego standardu bezpieczeństwa pracy.

Sposoby na obniżenie kosztów eksploatacji magazynu

REKLAMA

Przedstawiamy cztery ekonomiczne inwestycje, dzięki którym można niwelować ryzyko powstawania strat materialnych w magazynach na skutek błędów popełnianych przede wszystkim przez człowieka. Osłony słupów, siatki ochronne, a także ograniczniki palet i barierki ochronne - to „fundamenty” zabezpieczeń magazynowych, które ograniczają możliwość powstania kosztownych uszkodzeń konstrukcji regałów oraz przechowywanych na nich towarów w przypadku kolizji czy wypadków w magazynie.

1. Zabezpieczenie regałów przed wstrząsami i uderzeniami

REKLAMA

Zgodnie z normami obowiązującymi w Polsce (EN15512), na przedsiębiorcy ciąży obowiązek umieszczania osłon metalowych na słupach narożnych, które znajdują się na korytarzach lub ich skrzyżowaniach. Ponieważ jednak koszt zakupu i montażu tego typu zabezpieczeń jest niewielki (ok. 60 zł za stalowe osłony montowane do podłogi), a możliwe straty w produktach czy konsekwencje uszkodzenia konstrukcji regału w sytuacji kolizji z wózkiem widłowym – zdecydowanie bardziej bolesne finansowo, zaleca się by montować osłony we wszystkich miejscach o dużym natężeniu ruchu, w których składuje się towary o znacznej wartości.

Zadaniem osłon słupów jest nie tylko zwiększenie widoczności tych elementów (poprzez zastosowanie wyraźnych, zwykle żółtych barw), ale także wzmacnianie odporności oraz ochrona przed kontaktem bezpośrednim wózka widłowego z konstrukcją regału. W przypadku wystąpienia kolizji, osłona pochłania całą siłę uderzenia, a ewentualny koszt jej wymiany jest o wiele niższy niż strata, jaką mogłoby przynieść uszkodzenie całego regału.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alternatywą dla osłon słupów mogą być odboje w formie niskich barierek, choć to rozwiązanie mniej ergonomiczne oraz droższe w zakupie i montażu (ok. 140 zł).

2. Zabezpieczenie towaru przed upadkiem i zniszczeniem

Siatki ochronne stosujemy wtedy, gdy jednostki ładunkowe są niestabilne, nie są owijane folią lub zastosowane zabezpieczenia nie zapewniają wystarczającego poziomu bezpieczeństwa. Zadaniem tych elementów jest ochrona towarów przed upadkiem oraz ewentualnym zniszczeniem.

REKLAMA

Taka inwestycja przydaje się szczególnie w magazynach wyposażonych w wysokie regały, stanowiąc ochronę zarówno dla składowanych towarów, jak i pracowników. Koszty są niewielkie, bo za siatkę zgrzewaną o wielkości 200 na 200 mm zapłacimy ok. 24 zł.

Dodatkowymi elementami, stosowanymi gdy chcemy zabezpieczyć tyły oraz boki gniazd regałowych przed osunięciem się towaru, są poziome siatki zabezpieczające. Takie konstrukcje umieszcza się zarówno na pierwszym elemencie nośnym, jak i wysokich piętrach. Poziome siatki zabezpieczające zapobiegają upadkom z wysokości i ewentualnym uszkodzeniom towarów składowanych na półkach.

3. Zabezpieczenie palety oraz znajdującego się na niej towaru

Elementami, które znacząco wpływają na komfort i bezpieczeństwo pracy w magazynie, są tzw. ograniczniki palety zabezpieczające tyły gniazda regału. Utrzymując paletę we właściwym miejscu, zapobiegają ryzyku osadzenia jej zbyt głęboko w regale. To skuteczny sposób na ochronę wartościowego towaru znajdującego się na paletach. Za backstop zapłacimy ok. 130 zł, odbój palety to wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych.

4. Zabezpieczanie przed manewrami wózków widłowych, czyli barierki ochronne

Barierki ochronne to elementy, dzięki którym ogranicza się ryzyko powstawania szkód w magazynie na skutek nierozważnych czy nieprzewidzianych manewrów wózkami widłowymi. Tego typu osłony stosuje się w ciągach komunikacyjnych, gdzie łatwo o kolizję z udziałem maszyn wykorzystywanych w czasie pracy w magazynie. Bariery przyjmują siłę ewentualnego uderzenia, przez co chronią konstrukcje regałów oraz znajdujący się na półkach towar. Za taki element zapłacimy ok. 190 zł.

Stosowanie barier ochronnych w magazynach to tanie rozwiązanie, zarówno w zakupie, montażu, jak i późniejszej eksploatacji. Trudno podać dokładne koszty, jakie ponosi przedsiębiorca w momencie wypadku w magazynie, niemniej to na pewno większa konsekwencja finansowa i społeczna niż wybór rozwiązania zapobiegającego takim sytuacjom.

Źródło: materiał prasowe Magazynuj.pl

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

REKLAMA