REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak obniżyć koszty eksploatacji magazynu?

Odboj w Magazynie, fot. Magazynuj.pl
Odboj w Magazynie, fot. Magazynuj.pl
Media

REKLAMA

REKLAMA

Obniżenie kosztów eksploatacji magazynu jest możliwe i to bez potrzeby rezygnacji z utrzymania odpowiedniego standardu bezpieczeństwa pracy.

Sposoby na obniżenie kosztów eksploatacji magazynu

REKLAMA

Przedstawiamy cztery ekonomiczne inwestycje, dzięki którym można niwelować ryzyko powstawania strat materialnych w magazynach na skutek błędów popełnianych przede wszystkim przez człowieka. Osłony słupów, siatki ochronne, a także ograniczniki palet i barierki ochronne - to „fundamenty” zabezpieczeń magazynowych, które ograniczają możliwość powstania kosztownych uszkodzeń konstrukcji regałów oraz przechowywanych na nich towarów w przypadku kolizji czy wypadków w magazynie.

1. Zabezpieczenie regałów przed wstrząsami i uderzeniami

REKLAMA

Zgodnie z normami obowiązującymi w Polsce (EN15512), na przedsiębiorcy ciąży obowiązek umieszczania osłon metalowych na słupach narożnych, które znajdują się na korytarzach lub ich skrzyżowaniach. Ponieważ jednak koszt zakupu i montażu tego typu zabezpieczeń jest niewielki (ok. 60 zł za stalowe osłony montowane do podłogi), a możliwe straty w produktach czy konsekwencje uszkodzenia konstrukcji regału w sytuacji kolizji z wózkiem widłowym – zdecydowanie bardziej bolesne finansowo, zaleca się by montować osłony we wszystkich miejscach o dużym natężeniu ruchu, w których składuje się towary o znacznej wartości.

Zadaniem osłon słupów jest nie tylko zwiększenie widoczności tych elementów (poprzez zastosowanie wyraźnych, zwykle żółtych barw), ale także wzmacnianie odporności oraz ochrona przed kontaktem bezpośrednim wózka widłowego z konstrukcją regału. W przypadku wystąpienia kolizji, osłona pochłania całą siłę uderzenia, a ewentualny koszt jej wymiany jest o wiele niższy niż strata, jaką mogłoby przynieść uszkodzenie całego regału.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alternatywą dla osłon słupów mogą być odboje w formie niskich barierek, choć to rozwiązanie mniej ergonomiczne oraz droższe w zakupie i montażu (ok. 140 zł).

2. Zabezpieczenie towaru przed upadkiem i zniszczeniem

Siatki ochronne stosujemy wtedy, gdy jednostki ładunkowe są niestabilne, nie są owijane folią lub zastosowane zabezpieczenia nie zapewniają wystarczającego poziomu bezpieczeństwa. Zadaniem tych elementów jest ochrona towarów przed upadkiem oraz ewentualnym zniszczeniem.

REKLAMA

Taka inwestycja przydaje się szczególnie w magazynach wyposażonych w wysokie regały, stanowiąc ochronę zarówno dla składowanych towarów, jak i pracowników. Koszty są niewielkie, bo za siatkę zgrzewaną o wielkości 200 na 200 mm zapłacimy ok. 24 zł.

Dodatkowymi elementami, stosowanymi gdy chcemy zabezpieczyć tyły oraz boki gniazd regałowych przed osunięciem się towaru, są poziome siatki zabezpieczające. Takie konstrukcje umieszcza się zarówno na pierwszym elemencie nośnym, jak i wysokich piętrach. Poziome siatki zabezpieczające zapobiegają upadkom z wysokości i ewentualnym uszkodzeniom towarów składowanych na półkach.

3. Zabezpieczenie palety oraz znajdującego się na niej towaru

Elementami, które znacząco wpływają na komfort i bezpieczeństwo pracy w magazynie, są tzw. ograniczniki palety zabezpieczające tyły gniazda regału. Utrzymując paletę we właściwym miejscu, zapobiegają ryzyku osadzenia jej zbyt głęboko w regale. To skuteczny sposób na ochronę wartościowego towaru znajdującego się na paletach. Za backstop zapłacimy ok. 130 zł, odbój palety to wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych.

4. Zabezpieczanie przed manewrami wózków widłowych, czyli barierki ochronne

Barierki ochronne to elementy, dzięki którym ogranicza się ryzyko powstawania szkód w magazynie na skutek nierozważnych czy nieprzewidzianych manewrów wózkami widłowymi. Tego typu osłony stosuje się w ciągach komunikacyjnych, gdzie łatwo o kolizję z udziałem maszyn wykorzystywanych w czasie pracy w magazynie. Bariery przyjmują siłę ewentualnego uderzenia, przez co chronią konstrukcje regałów oraz znajdujący się na półkach towar. Za taki element zapłacimy ok. 190 zł.

Stosowanie barier ochronnych w magazynach to tanie rozwiązanie, zarówno w zakupie, montażu, jak i późniejszej eksploatacji. Trudno podać dokładne koszty, jakie ponosi przedsiębiorca w momencie wypadku w magazynie, niemniej to na pewno większa konsekwencja finansowa i społeczna niż wybór rozwiązania zapobiegającego takim sytuacjom.

Źródło: materiał prasowe Magazynuj.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA