REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Po co jest ochrona parku logistycznego?

Magazyn DSV
Magazyn DSV
Media

REKLAMA

REKLAMA

Ochrona spotykana w parkach logistycznych często ogranicza się do sporadycznego patrolowania terenu parku przez ochroniarzy. Do czego przyda się i jak powinna wyglądać rzetelna ochrona obiektów logistycznych?

Cele ochrony paków logistycznych

REKLAMA

REKLAMA

Co do idei - ochrona ma zapewnić bezpieczeństwo ludzi i towaru na danym terenie. Ochronić, to znaczy pracować w ramach systemu, zakładającemu możliwość zapobiegania stratom. Niestety, coraz częściej korzystanie z agencji ochrony kojarzy się z najmem pracownika siedzącego przy bramie, którego jedynym zadaniem jest okazjonalne patrolowanie terenu. 

Przyczyna pierwsza to brak pomysłu na udział ochrony w faktycznym zabezpieczeniu procesu logistycznego. Bardzo często firmy działające na rynku TSL nie potrafią zwerbalizować realnych potrzeb w zakresie ochrony. Skupiając się na prowadzeniu swojej zasadniczej działalności, oczekują wsparcia eksperckiego ze strony agencji.
Kolejna przyczyna, to brak umiejętności agencji ochrony do uświadomienia swoim klientom ich potrzeb w zakresie zabezpieczania terenu i towaru oraz korzyści wynikających z wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie. Agencje często nie potrafią konstruktywnie przygotować oferty, tak aby klient miał możliwość zapoznania się ze wszystkimi wartościami dodanymi, wynikającymi z profesjonalnej obsługi.
Ostatnia przyczyna wynika w dużej mierze z winy firm zatrudniających agencje ochrony. Klienci bardzo często nie widzą sensu w płaceniu za ochronę więcej, skoro jedyne co za te pieniądze otrzymują, to pracowników pilnujących ogrodzenia i bramy. Dlatego też, wybierane są często agencje najtańsze, ponieważ ich obecność jest wymagana przez umowę z ubezpieczycielem. 

Niedociągnięcia agencji ochrony

REKLAMA

Spośród liderów na rynku firm zajmujących się ochroną, tylko jedna agencja do tej pory stworzyła kompleksowy program bezpieczeństwa logistyki, który został wdrożony u przynajmniej jednego operatora. Jedna z mniejszych agencji natomiast, certyfikowała się w zakresie normy ISO 28000 (Security Management Systems for the Supply Chain). U konkurencji natomiast nie widać na razie żadnych inicjatyw w zakresie specjalizacji do ochrony firm działających na rynku TSL.
Dodatkowo agencje nie modernizują swoich usług i systemów, tak by oferować ochronę na najwyższym poziomie. Główny zarzut dotyczy skupienia się na ochronie fizycznej w postaci pracownika, zapominając o nowoczesnych systemach ułatwiających monitoring i zabezpieczenie terenu. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po co nam nowoczesność w ochronie parków logistycznych

Dla porównania w krajach Europy Zachodniej i Stanach Zjednoczonych proces zastępowania pracownika ochrony elementami systemów monitoringu wizyjnego, alarmami lub inteligentnymi systemami zarządzania postępuje już od pewnego czasu. W Polsce ten proces dopiero się rozwija. Dużym impulsem do zmian w postrzeganiu rynku ochrony, były Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej EURO 2012. W wielu agencjach doszło wtedy do istotnych zmian: słabsi gracze na rynku zostali przejęci, inni wyspecjalizowali się w konkretnych usługach, a jeszcze inni zainwestowali w supernowoczesne systemy ochrony.
Polski rynek usług ochrony w 2009 oceniony został na ponad 1,6 mln Euro, z tendencją wzrostową do szacowanych 2,9 mln Euro w roku 2015. Ta różnica wynika między innymi z szerszej oferty zabezpieczenia technicznego. Rynek TSL jest wyjątkowo dynamiczny i firmom nie zawsze opłaca się inwestować w zakup nowoczesnego systemu monitoringu, ponieważ nie zawsze mają pewność co do długoterminowego przeznaczenia danego magazynu.
Zupełnie inaczej planuje się zabezpieczenie magazynu z elektroniką, alkoholem, papierosami czy lekami, a inaczej dla komponentów spożywczych, składowanych w workach. Czasami zupełnie satysfakcjonującym rozwiązaniem mogłoby być po prostu odtworzenie obrazu z kamer po incydencie. W dobie bardzo niskich cen komponentów sprzętu monitorującego, należałoby się spodziewać oferty czasowego zainstalowania jakiegoś sprzętu. Szybko, tanio i tymczasowo. Niestety obecnie na rynku prawie nie sposób znaleźć ofertę na tani, funkcjonalny leasing systemu monitoringu wizyjnego..
Skuteczna ochrona to również sprawny system monitorowania oraz raportowania incydentów, szczególnie istotny w sytuacji prowadzenia operacji w kilku lub kilkunastu lokalizacjach. Dyrektor danego oddziału firmy logistycznej, powinien mieć dostęp do aplikacji sieciowej, współdzielonej z agencją ochrony, w której mógłby znaleźć wszystkie raporty, dotyczące zdarzeń na terenie danego obiektu. 

Ochrona w trzech pierścieniach

Lokalizacje oddziałów DSV Road i Solutions to, oprócz jednego przypadku, wynajmowane powierzchnie w renomowanych parkach branży przestrzeni magazynowych. Każda z nich, już na etapie wyboru, musiała sprostać wysokim wymaganiom naszej firmy.
Na bezpieczeństwo ludzi pracujących w magazynach oraz produktów tam przechowywanych patrzymy jako na dobra ochraniane w „trzech pierścieniach”:
„Pierścień peryferyjny” to ogrodzenie parku logistycznego i jakość pracy firmy ochrony mienia. Pod tym względem z pewnością nie należymy do grona łatwych w obsłudze klientów dla administratorów obiektów. Naszym celem jest jednak bezpieczeństwo ludzi, produktów i biznesu DSV, a nie dobre samopoczucie administratora czy przełożonego ochrony. Na szczęście nasza skuteczność w zabieganiu o jakość wszystkim na końcu wychodzi na dobre.
„Pierścień zewnętrzny” to cały system kontroli dostępu do obiektu właściwego. Począwszy od procedur, poprzez system alarmowy, kontroli dostępu ACS (access control system), po zabezpieczenia mechaniczne. Wszystkie te elementy składają się na starannie przemyślany system, który dodatkowo jest regularnie poddawany krytycznej ocenie audytorów.
„Pierścień wewnętrzny” to przede wszystkim rozbudowany ilościowo oraz jakościowo system kamer CCTV oraz procedury obowiązujące wszystkich pracowników DSV. Zapleczem tego elementu ochrony są także bardzo pojemne dyski z zapisanym materiałem CCTV, które stanowią skuteczny oręż w walce o bezpieczeństwo. 

Tekst: Jacek Tyburka, Doradca ds. Ryzyka i Bezpieczeństwa w DSV

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA