REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wiekszość europejskich transakcji Prologis dotyczy Polski

REKLAMA

REKLAMA

W przedostatnim kwartale roku firma wynajęła 272 000 metrów kwadratowych, czyli o około 10 procent więcej niż w drugim kwartale. Transakcje zrealizowane w Polsce stanowiły 55 procent wszystkich umów najmu zawartych przez Prologis w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nowe umowy najmu na 119 000 metrów kwadratowych, świadczą o dużej efektywności spółki oraz silnych relacjach z klientami w tym regionie. Tak dobre wyniki zapewniły Prologis
39-procentowy udział w rynku Europy Środkowo-Wschodniej pod względem ilości wynajętej powierzchni brutto.

REKLAMA

REKLAMA

Najważniejsze nowe transakcje i przedłużone umowy najmu w Europie Środkowo-Wschodniej:

  • 25 500 m² Rohlig Suus Logistics Prologis Park Janki, Polska
  • 18 500 m² Tradis Prologis Park Błonie II, Polska
  • 11 000 m² HI Logistics Europe Prologis Park Wrocław IV, Polska
  • 11 000 m² Schenker Prologis Park Nadarzyn, Polska
  • 10 800 m² DHL Prologis Park Dąbrowa, Polska
  • 7658 m² Schumacher Packaging Prologis Park Wrocław III, Polska
  • 29 100 m² Geodis Calsberson Prologis Park Budapest-Budaors, Węgry
  • 21 000 m² cargo-partner Prologis Park Budapest-Gyal, Węgry
  • 20 000 m² Schneider Electric Prologis Park Budapest-Sziget, Węgry
  • 12 500 m² Mid Ocean Logistics Prologis Park Chorzów, Polska
  • 12 000 m² Kuehne+Nagel Prologis Park Wrocław, Polska

Największa nowa umowa trzeciego kwartału to 25 500 metrów kwadratowych wynajęte firmie ROHLIG SUUS Logistics w Prologis Park Janki. Transakcja obejmuje najem 18 500 metrów kwadratowych w ukończonym spekulacyjnie Budynku 3 oraz dodatkową powierzchnię 7 000 metrów kwadratowych, która zostanie dopasowana do indywidualnych potrzeb klienta i stanie się pierwszym na rynku terminalem typu cross-dock dostosowanym do przeładunków drobnicowych.

Prologis zakończył również budowę obiektu dystrybucyjnego (Budynek 7) o powierzchni 24 500 metrów kwadratowych w Prologis Park Bratislava. Jest to pierwszy spekulacyjny magazyn Prologis, jaki został wybudowany na słowackim rynku od 2008 r.

REKLAMA

Na Węgrzech transakcje najmu objęły łącznie około 100 000 metrów kwadratowych, dzięki czemu współczynnik wolnej powierzchni oferowanej przez Prologis spadł do 15 procent i jest znacznie niższy od średniego wskaźnika na rynku węgierskim, który wynosi obecnie 19 procent.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W odpowiedzi na rosnący popyt w Europie Środkowo-Wschodniej Prologis wzmocnił dział leasingu oraz powołał zespół ds. rozwoju biznesu (Business Development). Zadaniem zespołu jest koncentracja na nowych planach inwestycyjnych firmy, zabudowie gruntów posiadanych przez spółkę oraz realizacji nowych projektów na kluczowych rynkach w Strykowie, Poznaniu, Wrocławiu i Chorzowie, gdzie firma może wybudować do 568 000 metrów kwadratowych powierzchni dystrybucyjnej łącznie.

Działając aktywnie w pięciu krajach w regionie (Polska, Czechy, Węgry, Słowacja i Rumunia) z portfolio ponad 3,5 miliona metrów kwadratowych, Prologis jest największym właścicielem i zarządcą obiektów dystrybucyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej (stan na 30 września 2012 r.).

ProLogis Park Wrocław III fot. ProLogis
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA