REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wiekszość europejskich transakcji Prologis dotyczy Polski

REKLAMA

REKLAMA

W przedostatnim kwartale roku firma wynajęła 272 000 metrów kwadratowych, czyli o około 10 procent więcej niż w drugim kwartale. Transakcje zrealizowane w Polsce stanowiły 55 procent wszystkich umów najmu zawartych przez Prologis w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nowe umowy najmu na 119 000 metrów kwadratowych, świadczą o dużej efektywności spółki oraz silnych relacjach z klientami w tym regionie. Tak dobre wyniki zapewniły Prologis
39-procentowy udział w rynku Europy Środkowo-Wschodniej pod względem ilości wynajętej powierzchni brutto.

REKLAMA

Najważniejsze nowe transakcje i przedłużone umowy najmu w Europie Środkowo-Wschodniej:

  • 25 500 m² Rohlig Suus Logistics Prologis Park Janki, Polska
  • 18 500 m² Tradis Prologis Park Błonie II, Polska
  • 11 000 m² HI Logistics Europe Prologis Park Wrocław IV, Polska
  • 11 000 m² Schenker Prologis Park Nadarzyn, Polska
  • 10 800 m² DHL Prologis Park Dąbrowa, Polska
  • 7658 m² Schumacher Packaging Prologis Park Wrocław III, Polska
  • 29 100 m² Geodis Calsberson Prologis Park Budapest-Budaors, Węgry
  • 21 000 m² cargo-partner Prologis Park Budapest-Gyal, Węgry
  • 20 000 m² Schneider Electric Prologis Park Budapest-Sziget, Węgry
  • 12 500 m² Mid Ocean Logistics Prologis Park Chorzów, Polska
  • 12 000 m² Kuehne+Nagel Prologis Park Wrocław, Polska

REKLAMA

Największa nowa umowa trzeciego kwartału to 25 500 metrów kwadratowych wynajęte firmie ROHLIG SUUS Logistics w Prologis Park Janki. Transakcja obejmuje najem 18 500 metrów kwadratowych w ukończonym spekulacyjnie Budynku 3 oraz dodatkową powierzchnię 7 000 metrów kwadratowych, która zostanie dopasowana do indywidualnych potrzeb klienta i stanie się pierwszym na rynku terminalem typu cross-dock dostosowanym do przeładunków drobnicowych.

Prologis zakończył również budowę obiektu dystrybucyjnego (Budynek 7) o powierzchni 24 500 metrów kwadratowych w Prologis Park Bratislava. Jest to pierwszy spekulacyjny magazyn Prologis, jaki został wybudowany na słowackim rynku od 2008 r.

Na Węgrzech transakcje najmu objęły łącznie około 100 000 metrów kwadratowych, dzięki czemu współczynnik wolnej powierzchni oferowanej przez Prologis spadł do 15 procent i jest znacznie niższy od średniego wskaźnika na rynku węgierskim, który wynosi obecnie 19 procent.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W odpowiedzi na rosnący popyt w Europie Środkowo-Wschodniej Prologis wzmocnił dział leasingu oraz powołał zespół ds. rozwoju biznesu (Business Development). Zadaniem zespołu jest koncentracja na nowych planach inwestycyjnych firmy, zabudowie gruntów posiadanych przez spółkę oraz realizacji nowych projektów na kluczowych rynkach w Strykowie, Poznaniu, Wrocławiu i Chorzowie, gdzie firma może wybudować do 568 000 metrów kwadratowych powierzchni dystrybucyjnej łącznie.

Działając aktywnie w pięciu krajach w regionie (Polska, Czechy, Węgry, Słowacja i Rumunia) z portfolio ponad 3,5 miliona metrów kwadratowych, Prologis jest największym właścicielem i zarządcą obiektów dystrybucyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej (stan na 30 września 2012 r.).

ProLogis Park Wrocław III fot. ProLogis
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA