REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Palety do wynajęcia, czyli co warto wiedzieć o outsourcingu opakowań

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Brzezińska
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Skuteczne zarządzanie opakowaniami może istotnie obniżyć koszty prowadzenia działalności. Czasami warto powierzyć to zadanie specjalistom. Na czym polega outsourcing palet, co warto wiedzieć zanim podejmiemy decyzje o wynajmie - o tym w artykule Agnieszki Brzezińskiej z Wincanton Polska.

Okres ostatnich kilku lat był czasem bardzo dużej ewolucji na rynku palet w Polsce. Nowelizacja ustawy Prawo własności przemysłowej, która miała miejsce w listopadzie 2007 roku, zapoczątkowała proces zmian w świadomości uczestników rynku w zakresie gospodarki paletami.

REKLAMA

Podmioty prowadzące wymianę palet dostrzegły, jak istotne jest właściwe zarządzanie opakowaniami zwrotnymi, a także jak dużym elementem kosztotwórczym może być nieumiejętna gospodarka paletami. Nieefektywna polityka zarządzania może prowadzić do znaczącego wzrostu kosztów, przeczącemu optymalizacji prowadzonej działalności gospodarczej. Dlatego tak istotne jest, aby posiadać odpowiednie kompetencje i wiedzę dotyczące gospodarki opakowaniami zwrotnymi.

Zarządzanie paletami oddaj w dobre ręce

Z tych właśnie powodów zrodziła się potrzeba outsourcingu procesu zarządzania paletami, na którą między innymi odpowiada operatorzy logistyczni wprowadzając do swojego portfela usług – wynajem palet.

W ramach tej usługi, Klienci otrzymują kompleksową obsługę palet, polegającą na przekazaniu operatorowi logistycznemu pełnej odpowiedzialności za obrót paletowy. Dzięki temu klienci mogą skupić się na swojej podstawowej działalności operacyjnej i osiągać lepsze wyniki biznesowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wspomniana usługa dotyczy zarówno palet EURO, jak i innych palet, np. skrzyń, czy palet typu DHP, które są często wymagane przy dostawach do magazynów centralnych.

REKLAMA

Co istotne, pełna odpowiedzialność za uszkodzenia palety czy też zastrzeżenia odbiorcy dotyczące jakości palet spoczywa na operatorze logistycznym w trakcie trwania całego procesu usługi wynajmu. W ramach tej usługi, operator udostępnia klientowi palety niezbędne do bieżącej działalności, odpowiada za odbiór palet od odbiorców, selekcję palet będących w obrocie, jak również ich naprawę oraz dostawę do klienta.

Podstawowym zadaniem operatora logistycznego jest odebranie palet od odbiorcy i dostarczenie ich do klienta, czyli zadbanie o to, by palety zostały dostarczone do wyznaczonych miejsc w preferowanych przez klienta terminach. Operator logistyczny nadzoruje przepływy palet poprzez dokładne prowadzenie ewidencji wejść i wyjść, pozwalającą na bieżącą kontrolę sald palet z odbiorcami.

Zalety outsorcingu

Główną korzyścią dla klientów outsourcujących obrót paletami jest możliwość koncentracji na podstawowej działalności operacyjnej.

Korzystanie z usługi wynajmu palet oznacza eliminację kosztów m.in. zakupu nowych palet EURO, transportu palet, ich segregacji, naprawy oraz recyclingu.

W ramach serwisu, operator doradza także jak optymalizować koszty zarządzania paletami oraz w jaki sposób najkorzystniej kształtować politykę gospodarowania opakowaniami zwrotnymi. Sprawne i efektywne zarządzanie paletami nie byłoby możliwe bez wsparcia najnowszych technologii.

REKLAMA

W tym celu firmy logistyczne tworzą specjalne oprogramowania (np. typu Pallets Controlling System), czyli centralny moduł do zarządzania różnymi typami opakowań, który jest skorelowany z funkcjonującym u operatora systemem transportowym oraz magazynowym.

System ten zapewnia operatorowi logistycznemu i jego klientom pełną kontrolę przepływu opakowań, włączając w to bieżącą kontrolę poziomu sald ze wszystkimi uczestnikami łańcucha dostaw, jak również kontrolę dostępności palet w magazynie operatora logistycznego z podziałem na puste i pełne. 

Tak zaprojektowane funkcjonalności systemu PCS pozwalają na automatyzację rozliczeń z klientami i podwykonawcami, skuteczne zarządzanie paletami wewnątrz poszczególnych magazynów, jak również efektywną windykację palet z rynku.


Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA