REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Warsaw Motorcycle Show 2018 - relacja z targów motocyklowych w Nadarzynie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Warsaw Motorcycle Show 2018 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Warsaw Motorcycle Show 2018 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

W miniony weekend w halach Ptak Expo w podwarszawskim Nadarzynie odbyły się targi motocyklowe Warsaw Motorcycle Show 2018. Postanowiliśmy się udać na miejsce i zobaczyć na własne oczy najnowsze jednoślady.

Łukasz Kuźmiuk

Tegoroczne targi motocyklowe Warsaw Motorcycle Show 2018 obfitowały w liczne nowości i niespodzianki. Każdy z wystawców chciał zaprezentować wszystkie swoje maszyny oraz skupić uwagę odwiedzających na swoich najnowszych maszynach. Pojawiło się sporo marek, które dopiero zaczynają swoją przygodę z polskim rynkiem. Mowa o m.in. indyjskiej marce Bajaj, brytyjskim, ekskluzywnym Nortonie lub włoskiej firmie FB Mondial, która stawia na jednoślady z silnikami o pojemności 125 cm³. Ponadto, swoje stoiska przygotowały takie marki, jak m.in. Benelli, Aprilia, Moto Guzzi, Indian i KTM, które chcą w większym niż dotychczas stopniu zaistnieć na naszym rynku. Wymienieni producenci chcą ogryźć dla siebie kawałek naszego rynku motocyklowego - i dobrze, bowiem różnorodność zazwyczaj jest pożądana. Nie mogło także zabraknąć marek, które na stałe zadomowiły się już w Polsce. Swoje maszyny prezentowali m.in. Kymco, SYM, Romet, Junak, Zipp i Keeway, czyli firmy zajmujące się sprzedażą dość tanich jednośladów, na które może pozwolić sobie przeciętny Kowalski.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Obszerna galeria zdjęć z Warsaw Motorcycle Show 2018

Łukasz Kuźmiuk

Nie mogło oczywiście zabraknąć większych graczy. BMW prawdopodobnie miało największe stoisko, na którym prezentowało m.in. różne wersje modelu K1600, FS-y , GS-y, R Nine T w różnych wariantach, a specjalne miejsce zajęło HP4 Race. Suzuki pokazało swoich przedstawicieli klasy 125, model SV650 w wersji X, stylizowany na cafe racera, oraz rodzinę DL. Kawasaki chwaliło się m.in. Ninją 400 i H2, a także Z900RS. Yamaha przywiozła ze sobą chyba większość maszyn ze swojej gamy, jednak oczy większości odwiedzających były skupione w głównej mierze na nietypowym, bo trójkołowym modelu Niken. Co ciekawe, zabrakło Hondy oraz Ducati. Harley-Davidson pochwalił się swoimi nowymi i odświeżonymi maszynami, w tym m.in. Fat Boyem, Fat Bobem, Street Bobem oraz nowym Sport Glidem. Obok producenta z Milwaukee rozłożył się Indian, który coraz śmielej poczyna sobie na rynku i zyskuje kolejnych klientów. Triumph przedstawił m.in. nowe warianty Tigera oraz bobbera Bonneville, natomiast Husqvarna przywiozła do Ptak Expo Vitpilena 701 i Svartpilena 401, czyli maszyny zbudowane z myślą jeździe po utwardzonych drogach. Oczywiście to tylko część z pojazdów, które można było zobaczyć na Warsaw Motorcycle Show 2018. Nie brakowało również quadów, pojazdów typu UTV, zabytkowych motocykli, skuterów oraz części i akcesoriów do jednośladów.

Zobacz też: Hostessy na Warsaw Motorcycle Show 2018

REKLAMA

Wszystko wskazuje na to, że złote czasy motocyklizmu w Polsce wciąż są jeszcze przed nami. Kolejne marki wkraczają do naszego kraju - i bardzo dobrze, ponieważ w przypadku jednośladów różnorodność jest jak najbardziej wskazana. Coraz krótsze i cieplejsze zimy oraz wszechobecne korki na drogach zachęcają do przesiadki z auta na dwukołowe sprzęty. Kto wie, może niektórzy z Was też niebawem przesiądą się na "stalowe rumaki"?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Łukasz Kuźmiuk

Warsaw Motorcycle Show 2018 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Warsaw Motorcycle Show 2018 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Warsaw Motorcycle Show 2018 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA