REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Harley-Davidson zaprezentował nowe modele z rodziny Sportster

Subskrybuj nas na Youtube
Harley-Davidson Iron 1200 i Forty-Eight Special
Harley-Davidson Iron 1200 i Forty-Eight Special
Harley-Davidson

REKLAMA

REKLAMA

Rodzina motocykli Harley-Davidson właśnie powiększyła się o dwa nowe modele - Iron 1200 i Forty-Eight Special.

Harley-Davidson

Harley-Davidson

Harley-Davidson zaprezentował nowe modele z serii Sportster, Iron 1200 oraz Forty-Eight Special, stanowiące najnowszy rozdział w długiej historii firmy. Nowe modele Sportster z wysoką kierownicą to połączenie buntowniczej stylistyki motocykli custom, dynamicznej platformy Sportster oraz doskonałych osiągów silnika Evolution 1200 V-Twin.

REKLAMA

REKLAMA

Odkąd pierwsze motocykle Sportster pojawiły się w 1957 roku, były stale modyfikowane zarówno przez samą firmę, jak również przez ich właścicieli na wiele sposobów - Sportster jako bobber, chopper, scrambler czy café racer, możliwości są nieskończone. Były też bohaterami wielu wyścigów organizowanych na torach i szosach. Jest to również przyjazna maszyna dla początkujących motocyklistów oraz klasyczny cruiser dla indywidualistów.

Oba modele, Iron 1200 oraz Forty-Eight Special, wyróżniają się nowymi grafikami na zbiorniku paliwa łączącymi odważne, kolorowe pasy z eleganckim krojem czcionki oraz popularne w latach 70. elementy graficzne.

„Grafiki na obu zbiornikach paliwa odzwierciedlają współczesne trendy, jakie dostrzegamy na scenie motocykli custom oraz w szeroko pojętej branży projektowania - to odejście od skomplikowanej i zawiłej grafiki na rzecz bardzo prostego i minimalistycznego wzornictwa”, dodał Brad Richards, wicedyrektor Harley-Davidson ds. stylistyki i projektowania. „Warto zauważyć, że grafiki są dostosowane do kształtu zbiornika paliwa, a przecież w przypadku motocykli Sportster kształt zbiornika sam w sobie jest tradycyjnym elementem stylistyki”.

REKLAMA

Harley-Davidson Iron 1200

Harley-Davidson

Harley-Davidson

Harley-Davidson Iron 1200

Harley-Davidson Iron 1200 to mocniejszy brat modelu Iron 883. Silnik Evolution® 1200 V-Twin o pojemności 1202 cm3 zapewnia o 36% większy moment obrotowy (98,97 Nm vs 72,94 Nm) w porównaniu do silnika Evolution 883 napędzającego miejskiego Sportstera Iron 883. Iron 1200 to jeszcze większy uliczny wojownik - oferuje niezwykłe przyśpieszenie i więcej mocy w średnim zakresie obrotów, pozwalając bez trudu pokonywać każde uliczne korki. A więcej mocy to więcej nieskrępowanej zabawy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Satynowo-czarna kierownica Mini Ape to jeden z elementów stylistycznych nawiązujących do chopperów powstających w przydomowych garażach. Kierownica o średnicy 2,5 cm ma wysokość 22,2 cm, szerokość 81,2 cm i jest cofnięta o 16,5 cm, zapewniając optymalne i komfortowe ułożenie rąk motocyklisty. Na klasyczny dla maszyn Sportster zbiornik paliwa o pojemności 12,5 l naniesiono grafiki w postaci wielokolorowych pasów dokładnie dopasowanych do profilu zbiornika. Są one dodatkowo uwydatnione przez ciemne elementy wykończenia silnika. Opcje lakieru na zbiorniku paliwa obejmują kolory czarny Vivid Black, wiśniowy Twisted Cherry oraz biały Billiard White i kontrastują z owiewką w błyszczącym kolorze czarnym.

Cały układ napędowy jest lakierowany w bardzo popularnym kolorze: górne i dolne pokrywy zaworowe w kolorze czarnym, czarne tłumiki i osłony wydechu oraz czarne pokrywy zapłonu, główna oraz przekładni. Chromowane tuleje oraz osłony popychaczy to jedyne jasne elementy, które dodatkowo podkreślają kształt silnika V-Twin. Model Iron 1200 jest wyposażony w całkowicie czarne, 9-ramienne koła (19-calowe przednie i 16-calowe tylne) oraz czarną osłonę pasa napędowego i tylne koło pasowe.

Harley-Davidson Iron 1200 posiada w standardzie inteligentny system zabezpieczeń wraz z kluczykiem „hands free” oraz system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS).

Harley-Davidson Forty-Eight Special

Harley-Davidson

Harley-Davidson

Harley-Davidson Forty-Eight Special

Przysadzisty przód motocykla Forty-Eight Special, z oponą o szerokości 130 mm i widelcem z lagami o średnicy 49 mm i aluminiowymi półkami typu triple clamp, wygląda szczególnie złowieszczo w połączeniu z kierownicą Tallboy o wysokości 18,4 cm w kolorze błyszczącej czerni.

„Wybraliśmy kierownicę Tallboy właśnie ze względu na jej kształt”, powiedział Richards. „Jest zdecydowanie mniej cofnięta niż kierownica Mini-Ape, dzięki czemu świetnie współgra z masywnym przodem i mniejszym zbiornikiem paliwa w modelu Forty-Eight Special”.

Na zbiorniku paliwa w kształcie kropli i o pojemności 7,9 l widoczne są rzędy poziomych pasów otaczających proste logo tekstowe Harley-Davidson. W przypadku zbiornika paliwa dostępne są trzy opcje lakieru: czarny Vivid Black, czerwony Wicked Red oraz biały Billiard White.

Górna część silnika Evolution 1200 ma kolor czarny, natomiast cała jego dolna część jest wykończona elementami chromowanymi, w tym chromowanymi pokrywami zapłonu, główną oraz przekładni, a także chromowanymi tłumikami i osłonami wydechu. Chromowane dolne pokrywy zaworowe, tuleje oraz pokrywy popychaczy kontrastują z czarnymi cylindrami, podkreślając kształt silnika V-Twin. Na czarnych, dzielonych, 9-ramiennych 16-calowych odlewanych kołach aluminiowych zamontowano opony Michelin Scorcher 31.

Harley-Davidson Forty-Eight Special posiada w standardzie inteligentny system zabezpieczeń wraz z kluczykiem „hands free” oraz system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS).

Źródło: Harley-Davidson

Harley-Davidson Iron 1200 i Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA