Harley-Davidson zaprezentował nowe modele z rodziny Sportster
REKLAMA
REKLAMA
Harley-Davidson zaprezentował nowe modele z serii Sportster, Iron 1200 oraz Forty-Eight Special, stanowiące najnowszy rozdział w długiej historii firmy. Nowe modele Sportster z wysoką kierownicą to połączenie buntowniczej stylistyki motocykli custom, dynamicznej platformy Sportster oraz doskonałych osiągów silnika Evolution 1200 V-Twin.
REKLAMA
REKLAMA
Odkąd pierwsze motocykle Sportster pojawiły się w 1957 roku, były stale modyfikowane zarówno przez samą firmę, jak również przez ich właścicieli na wiele sposobów - Sportster jako bobber, chopper, scrambler czy café racer, możliwości są nieskończone. Były też bohaterami wielu wyścigów organizowanych na torach i szosach. Jest to również przyjazna maszyna dla początkujących motocyklistów oraz klasyczny cruiser dla indywidualistów.
Oba modele, Iron 1200 oraz Forty-Eight Special, wyróżniają się nowymi grafikami na zbiorniku paliwa łączącymi odważne, kolorowe pasy z eleganckim krojem czcionki oraz popularne w latach 70. elementy graficzne.
„Grafiki na obu zbiornikach paliwa odzwierciedlają współczesne trendy, jakie dostrzegamy na scenie motocykli custom oraz w szeroko pojętej branży projektowania - to odejście od skomplikowanej i zawiłej grafiki na rzecz bardzo prostego i minimalistycznego wzornictwa”, dodał Brad Richards, wicedyrektor Harley-Davidson ds. stylistyki i projektowania. „Warto zauważyć, że grafiki są dostosowane do kształtu zbiornika paliwa, a przecież w przypadku motocykli Sportster kształt zbiornika sam w sobie jest tradycyjnym elementem stylistyki”.
Harley-Davidson Iron 1200
REKLAMA
Harley-Davidson Iron 1200 to mocniejszy brat modelu Iron 883. Silnik Evolution® 1200 V-Twin o pojemności 1202 cm3 zapewnia o 36% większy moment obrotowy (98,97 Nm vs 72,94 Nm) w porównaniu do silnika Evolution 883 napędzającego miejskiego Sportstera Iron 883. Iron 1200 to jeszcze większy uliczny wojownik - oferuje niezwykłe przyśpieszenie i więcej mocy w średnim zakresie obrotów, pozwalając bez trudu pokonywać każde uliczne korki. A więcej mocy to więcej nieskrępowanej zabawy.
Satynowo-czarna kierownica Mini Ape to jeden z elementów stylistycznych nawiązujących do chopperów powstających w przydomowych garażach. Kierownica o średnicy 2,5 cm ma wysokość 22,2 cm, szerokość 81,2 cm i jest cofnięta o 16,5 cm, zapewniając optymalne i komfortowe ułożenie rąk motocyklisty. Na klasyczny dla maszyn Sportster zbiornik paliwa o pojemności 12,5 l naniesiono grafiki w postaci wielokolorowych pasów dokładnie dopasowanych do profilu zbiornika. Są one dodatkowo uwydatnione przez ciemne elementy wykończenia silnika. Opcje lakieru na zbiorniku paliwa obejmują kolory czarny Vivid Black, wiśniowy Twisted Cherry oraz biały Billiard White i kontrastują z owiewką w błyszczącym kolorze czarnym.
Cały układ napędowy jest lakierowany w bardzo popularnym kolorze: górne i dolne pokrywy zaworowe w kolorze czarnym, czarne tłumiki i osłony wydechu oraz czarne pokrywy zapłonu, główna oraz przekładni. Chromowane tuleje oraz osłony popychaczy to jedyne jasne elementy, które dodatkowo podkreślają kształt silnika V-Twin. Model Iron 1200 jest wyposażony w całkowicie czarne, 9-ramienne koła (19-calowe przednie i 16-calowe tylne) oraz czarną osłonę pasa napędowego i tylne koło pasowe.
Harley-Davidson Iron 1200 posiada w standardzie inteligentny system zabezpieczeń wraz z kluczykiem „hands free” oraz system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS).
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Przysadzisty przód motocykla Forty-Eight Special, z oponą o szerokości 130 mm i widelcem z lagami o średnicy 49 mm i aluminiowymi półkami typu triple clamp, wygląda szczególnie złowieszczo w połączeniu z kierownicą Tallboy o wysokości 18,4 cm w kolorze błyszczącej czerni.
„Wybraliśmy kierownicę Tallboy właśnie ze względu na jej kształt”, powiedział Richards. „Jest zdecydowanie mniej cofnięta niż kierownica Mini-Ape, dzięki czemu świetnie współgra z masywnym przodem i mniejszym zbiornikiem paliwa w modelu Forty-Eight Special”.
Na zbiorniku paliwa w kształcie kropli i o pojemności 7,9 l widoczne są rzędy poziomych pasów otaczających proste logo tekstowe Harley-Davidson. W przypadku zbiornika paliwa dostępne są trzy opcje lakieru: czarny Vivid Black, czerwony Wicked Red oraz biały Billiard White.
Górna część silnika Evolution 1200 ma kolor czarny, natomiast cała jego dolna część jest wykończona elementami chromowanymi, w tym chromowanymi pokrywami zapłonu, główną oraz przekładni, a także chromowanymi tłumikami i osłonami wydechu. Chromowane dolne pokrywy zaworowe, tuleje oraz pokrywy popychaczy kontrastują z czarnymi cylindrami, podkreślając kształt silnika V-Twin. Na czarnych, dzielonych, 9-ramiennych 16-calowych odlewanych kołach aluminiowych zamontowano opony Michelin Scorcher 31.
Harley-Davidson Forty-Eight Special posiada w standardzie inteligentny system zabezpieczeń wraz z kluczykiem „hands free” oraz system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS).
Źródło: Harley-Davidson
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.