REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Yamaha MT-125: streetfighter dla młodych

Yamaha MT-125
Yamaha MT-125
Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Klasa motocykli o pojemności 125 cm3 poszerzyła się o Yamahę MT-125. Na tle konkurencji wyróżnia ją jej wygląd, przywołujący na myśl tzw. streetfightera. Pojazd zainteresować powinien zwłaszcza młodych kierowców jednośladów.

Mały silnik, duże aspiracje

Ostatnio wprowadzone na rynek modele Yamahy MT-09 i MT-07 znalazły się na szczycie rankingów sprzedaży i zawładnęły wyobraźnią europejskich motocyklistów, poszukujących nowego rodzaju emocji podczas jazdy. Nowe, inspirowane ciemną stroną Japonii (the Dark Side of Japan), dynamiczne MT oferują czyste emocje. W 2014 roku Yamaha poszerza gamę MT o nowego MT-125 – pierwszy model w stylu streetfightera w kategorii 125 cm3, który otworzy świat MT dla młodych kierowców.

REKLAMA

REKLAMA

Wygląd pełnowymiarowego motocykla

Nowy MT-125 został ukształtowany zgodnie z mocnym DNA rodziny MT, dzięki czemu uzyskał on charyzmatyczny wygląd pełnowymiarowego motocykla oraz wyraźny charakter wsparty zaawansowaną technologią. Każdy szczegół tego streetfightera - począwszy od okrągłego reflektora po uniesiony tył - został ukształtowany zgodnie z DNA MT w celu stworzenia nowego rodzaju maszyny w segmencie 125 cm3, o wyglądzie poważnego, pełnowymiarowego motocykla.

Konstrukcja Yamahy MT-125

Wygląd streetfightera i technologia klasy supersport

REKLAMA

Opracowany na tej samej platformie co YZF-R125 2014, nowy MT posiada podwozie typu naked, które podkreśla jego charakter. Łącząc w sobie styl streetfightera z supersportową technologią MT-125 wnosi silną osobowość do tej klasy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sportowa pozycja jazdy w codziennym użytkowaniu

Podobnie jak modele MT o większej pojemności, MT-125 zapewnia dość wyprostowaną pozycję jazdy. Jest ona znacznie mniej ekstremalna niż na motocyklu klasy supersport, YZF-R125, dzięki czemu MT-125 świetnie się nadaje do codziennej zabawy w mieście i poza nim.

Przód

Wyjątkowy charakter MT-125 definiuje mocna konstrukcja, którą z przodu podkreśla nisko zamontowany, okrągły reflektor z LED-owymi światłami dziennymi, a agresywny wizerunek uwydatniają barczyste doloty powietrza. Pochylony do przodu reflektor i doloty powietrza, oprócz tego, że nadają pełen mocy, oryginalny wizerunek przodowi motocykla, podkreślają także dynamiczne linie nadwozia typu naked.

Zaawansowany technologicznie kokpit

Pełnowymiarowy wyświetlacz LCD został zainspirowany estetyką smartfonów i zawiera słupkowe wyświetlacze, wśród których znajduje się graficzny kierunkowskaz i obrotomierz. Po uruchomieniu motocykla kierowcę wita animacja.

Krótka konstrukcja tyłu

Wygląd streetfightera został podkreślony za pomocą uniesionej do góry tylnej części motocykla, która uzupełnia pochylone linie zbiornika paliwa i dolotów, zapewniając agresywną, obniżoną sylwetkę MT-125 o przesuniętym do przodu środku ciężkości. Muskularny i kompaktowy wygląd motocykla jest również podkreślony poprzez umiejscowienie tylnego światła LED poniżej „ogona”, dzięki czemu jest on wyeksponowany i krótki.

Podkreślony obszar wokół silnika

Centralna część MT-125 wokół silnika i zbiornika paliwa zostały zaprojektowane w taki sposób, by były jak najbardziej kompaktowe w celu nadania wrażenia mocy, przejawiającego się w agresywnej sylwetce i dynamicznych liniach. Jednocylindrowy silnik o pojemności 125 cm3 jest wyposażony w dolną osłonę, która podkreśla przesuniętą do przodu masę, a wrażenie ruchu w tym kierunku jest jeszcze bardziej wzmocnione za pomocą ostrych linii nadwozia i pochylonego do przodu cylindra. Za sprawą paneli bocznych z kanałami oraz silnika w czarnym matowym kolorze, mocowanego do ramy Deltabox, boczny profil MT-125 sprawia ogólne wrażenie wytrzymałego i mocnego.

Unikalny charakter i agresywny styl MT-125 uzupełnia najwyższa jakość wykonania tego motocykla. Połączenie sprytnej konstrukcji i zaawansowanej technologicznie specyfikacji tworzy wyjątkowy jednoślad, który będzie stanowił doskonały wybór dla młodszych kierowców.

Konstrukcja

  • Wygląd pełnowymiarowego motocykla
  • Nadwozie w stylu streetfightera
  • DNA charyzmatycznej rodziny MT
  • Nisko zamontowany, okrągły reflektor i szerokie doloty powietrza
  • Pozycja jazdy dla zapewnienia pełnej kontroli nad motocyklem
  • Krótka część tylna o dynamicznym kształcie
  • W pełni wyeksponowany silnik w matowym, czarnym kolorze z lekką, dolną osłoną
  • Zaawansowany technologicznie kokpit, który nie zakłóca widoku drogi
  • Wysokiej klasy elementy podwozia klasy supersport

Właściwości techniczne

Nowy zbiornik paliwa, siedzisko, podnóżki i kierownica

Zbiornik paliwa, siedzisko i podnóżki MT-125 zostały tak zaprojektowane, aby zapewnić bardziej wyprostowaną pozycję jazdy niż w YZF-R125. Krótszy zbiornik paliwa sprawia, że biodra kierowcy są przesunięte o 42 mm do przodu niż w R125, zaś wysokość siedziska została zmniejszona o 5 mm do 820 mm. Zwężana kierownica o dużych, aluminiowych mocowaniach jest o 100 mm wyższa i o 35 mm bardziej przesunięta do przodu niż w YZF-R125, dodatkowo wymuszając wyprostowaną pozycję jazdy. Ta specyficzna ergonomia MT sprawia, że MT-125 jest doskonały do codziennego użytku, a kierowca ma nad nim zwiększoną kontrolę podczas jazdy w miejskiej dżungli.

Zmieniony kąt główki ramy

Oprócz nowej ergonomii MT-125 posiada kąt główki ramy 33,5 stopnia. W połączeniu z obniżoną wysokością siedziska i nową pozycją jazdy, ulepszona geometria kierownicy zapewnia większą zwinność - zwłaszcza podczas miejskiej jazdy z małą prędkością - czyniąc z MT-125 wszechstronny motocykl, którym łatwo manewrować na zatłoczonych ulicach miasta.

Zaawansowany technologicznie przód motocykla

W MT-125 Yamaha zastosowała zaawansowaną technologię klasy supersport, obejmującą widelec upside-down o średnicy 41 mm, który oferuje wysoki poziom sztywności, zapewniając precyzyjne i pewne prowadzenie. Za sprawą 130-milimetrowego skoku przedniego zawieszenia i 114-milimetrowego w tylnym zawieszeniu typu link monoshock, MT-125 jest w stanie zaoferować sportową i jednocześnie bardzo wygodną jazdę. Przedni układ hamulcowy jest jednym z najbardziej zaawansowanych w swojej klasie i zawiera pływającą tarczę o średnicy 292 mm, wyposażoną w zacisk montowany radialnie dla doskonałej reakcji początkowej oraz niezwykle skutecznej siły hamowania.

Lekkie koła w stylu wyścigowym o filigranowych szprychach

Nowe koła w stylu wyścigowym posiadają wieloramienną konstrukcję, składającą się z sześciu zestawów filigranowych szprych w kształcie litery Y, które podkreślają zaawansowany technologicznie i lekki wygląd. Nowe koła zawierają przednią oponę w rozmiarze 100/80-17 i tylną oponę o wymiarach 130/70-17, które oferują dobrą przyczepność, a szeroka tylna opona podkreśla bezkompromisowy wizerunek streetfightera w tym motocyklu.

LED-owe światło tylne i tłumik w nowym stylu

Uniesiony do góry tył jest wyposażony w kompaktowy uchwyt na tablicę rejestracyjną, która podkreśla wygląd streetfightera, a w celu maksymalnego skrócenia ogólnej długości motocykla nowe LED-owe światło tylne jest zamontowane poniżej „ogona”. Nowa konstrukcja tłumika umożliwia większy prześwit podczas wchodzenia w zakręty i cechuje się gardłowym odgłosem.

Specyfikacja techniczna

  • Opracowany na tej samej platformie co YZF- R125 z 2014 roku
  • Nowo zaprojektowany, krótszy zbiornik paliwa, niższe siedzisko i minimalistyczne nadwozie w celu uzyskania bardziej miejskiej pozycji jazdy
  • Szeroka kierownica i zmieniony kąt główki ramy dla uzyskania większej zwinności w ruchu ulicznym
  • Widelec upside-down o średnicy 41 mm
  • Tylne zawieszenie typu Link monoshock z regulacją napięcia wstępnego sprężyny
  • Pojedyncza, pływająca przednia tarcza hamulcowa o średnicy 292 mm, z zaciskiem radialnym
  • Nowe koła w stylu wyścigowym, o filigranowych szprychach
  • Jednocylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą silnik SOHC o pojemności 125 cm3
  • Stalowa, lekka i wytrzymała rama Deltabox
  • Masa bez płynów 126 kg / Masa z płynami 138 kg

Akcesoria

Szeroka gama oryginalnych akcesoriów Yamaha zostanie zaprezentowana w czerwcu br.

Kolory

• Matt Red

• Matt Grey

• Race Blu

Dostępność Yamahy MT-125

W polskich salonach motocykl MT-125 będzie dostępny od sierpnia 2014 r.

Źródło: materiały prasowe Yamaha

Yamaha MT-125
Yamaha
Yamaha MT-125
Yamaha
Yamaha MT-125
Yamaha
Yamaha MT-125
Yamaha
Yamaha MT-125
Yamaha
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA