Opona do motocrossu - Dunlop Geomax MX52
REKLAMA
REKLAMA
Opona do motocrossu
Tor w północnych Włoszech będzie gospodarzem czwartej rundy MXGP FIM i drugiej rundy Mistrzostw Świata w Motocrossie Kobiet FIM (WMX), które odbędą się w ten weekend. Właśnie tam pierwsze w tym roku poważne próby przejdą nowe opony Dunlop Geomax MX52 przeznaczone na średnią i twardą nawierzchnię.
REKLAMA
Do tej pory na torach wyścigowych faworyzowana była opona Geomax MX32, choć np. jadący Hondą Evgeny Bobryshev już zakładał MX52 na tylne koło. Natomiast Gautier Paulin, jeżdżący w ubiegłym roku na Kawasaki, właśnie na prototypach MX52 zdobył miejsce na podium na torze Arco di Trento.
Zobacz też: Michelin Pilot Road 4 - jedna opona motocyklowa zbudowana z kilku
Dunlop będzie zalecał oponę MX52 na ubite błoto i twarde nawierzchnie, ale zawodnicy mogą również wybrać MX32 jeżeli nawierzchnie będą bardziej miękkie niż przewidywano.
REKLAMA
Zawodnicy Dunlopa zajmują w tej chwili piąte, siódme i dziewiąte miejsce w klasyfikacji, dlatego będą starać się o dobre wyniki w kolejnych wyścigach, aby wspiąć się wyżej w tabeli. Jeśli chodzi o zawody WMX, to Kiara Fontanesi zajmuje szóste miejsce pomimo kontuzji doznanej w pierwszej rundzie.
„Aby utrzymać pozycję w pierwszej dziesiątce, musimy wrócić na podium. Szczególnie Gautier powinien utrzymać co najmniej drugą pozycję, co będzie trudne, ponieważ różnica między zawodnikami wynosi zaledwie dwa punkty. Z przyjemnością po raz pierwszy zobaczymy MX52 w ukończonej wersji w akcji na torze. To będzie ciekawy weekend!” – skomentował Eddy Seel, koordynator udziału Dunlop w wyścigach motocrossowych.
Opona Geomax MX52 - cechy i budowa
- Opatentowany system progresywnych bloków (Progressive Cornering Block Technology – PCBT) to nowa technologia, która istotnie przyczynia
się do poprawy zachowania w poślizgu i zwiększa przyczepność w zakrętach. - Lepsze panowanie nad tylnym kołem w czasie przyspieszania, większa stabilność i lepsza trakcja podczas jazdy na wprost. Zwiększona odporność zużycia na twardej nawierzchni dzięki nierównomiernie rozstawionym blokom centralnym.
- Wyjątkowy układ bloków zapewnia lepsze prowadzenie, lekkość i stabilność w zakrętach, a kierunkowa rzeźba bieżnika optymalizuje parametry hamowania i stabilność w zakrętach (MX52 na tylnym kole).
- Nowe bloki boczne poprawiają zachowanie w zakrętach i maksymalizują przeniesienie napędu na twardej nawierzchni (MX52 na tylnym kole).
- Precyzja kierunkowa i stabilność w utrzymaniu jazdy na wprost osiągane
są poprzez zoptymalizowany system kontroli napięcia osnowy (Carcass Tension Control System – CTCS). - Ograniczenie podnoszenia przodu (zjawisko kick-back) i poprawa precyzji prowadzenia dzięki specjalnej gumie na tylnej oponie.
Źródło: materiały prasowe Goodyear Dunlop Tires Polska
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.