REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opona do motocrossu - Dunlop Geomax MX52

Subskrybuj nas na Youtube
Dunlop Geomax MX52 opony motocross
Dunlop Geomax MX52 opony motocross
Dunlop

REKLAMA

REKLAMA

Amatorzy motocrossu mają do dyspozycji nową oponę Dunlop Geomax MX52. Jakie są jej kluczowe cechy? Co za technologię skrywa jej budowa?

Opona do motocrossu

Tor w północnych Włoszech będzie gospodarzem czwartej rundy MXGP FIM i drugiej rundy Mistrzostw Świata w Motocrossie Kobiet FIM (WMX), które odbędą się w ten weekend. Właśnie tam pierwsze w tym roku poważne próby przejdą nowe opony Dunlop Geomax MX52 przeznaczone na średnią i twardą nawierzchnię.   

REKLAMA

Do tej pory na torach wyścigowych faworyzowana była opona Geomax MX32, choć np. jadący Hondą Evgeny Bobryshev już zakładał MX52 na tylne koło. Natomiast Gautier Paulin, jeżdżący w ubiegłym roku na Kawasaki, właśnie na prototypach MX52 zdobył miejsce na podium na torze Arco di Trento.

Zobacz też: Michelin Pilot Road 4 - jedna opona motocyklowa zbudowana z kilku

Dunlop będzie zalecał oponę MX52 na ubite błoto i twarde nawierzchnie, ale zawodnicy mogą również wybrać MX32 jeżeli nawierzchnie będą bardziej miękkie niż przewidywano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Zawodnicy Dunlopa zajmują w tej chwili piąte, siódme i dziewiąte miejsce w klasyfikacji, dlatego będą starać się o dobre wyniki w kolejnych wyścigach, aby wspiąć się wyżej w tabeli. Jeśli chodzi o zawody WMX, to Kiara Fontanesi zajmuje szóste miejsce pomimo kontuzji doznanej w pierwszej rundzie.

„Aby utrzymać pozycję w pierwszej dziesiątce, musimy wrócić na podium. Szczególnie Gautier powinien utrzymać co najmniej drugą pozycję, co będzie trudne, ponieważ różnica między zawodnikami wynosi zaledwie dwa punkty. Z przyjemnością po raz pierwszy zobaczymy MX52 w ukończonej wersji w akcji na torze. To będzie ciekawy weekend!” – skomentował Eddy Seel, koordynator udziału Dunlop w wyścigach motocrossowych.

Opona Geomax MX52 - cechy i budowa

  • Opatentowany system progresywnych bloków (Progressive Cornering Block Technology – PCBT) to nowa technologia, która istotnie przyczynia
    się do poprawy zachowania w poślizgu i zwiększa przyczepność w zakrętach.
  • Lepsze panowanie nad tylnym kołem w czasie przyspieszania, większa stabilność i lepsza trakcja podczas jazdy na wprost. Zwiększona odporność zużycia na twardej nawierzchni dzięki nierównomiernie rozstawionym blokom centralnym.
  • Wyjątkowy układ bloków zapewnia lepsze prowadzenie, lekkość i stabilność w zakrętach, a kierunkowa rzeźba bieżnika optymalizuje parametry hamowania i stabilność w zakrętach (MX52 na tylnym kole).
  • Nowe bloki boczne poprawiają zachowanie w zakrętach i maksymalizują przeniesienie napędu na twardej nawierzchni (MX52 na tylnym kole).
  • Precyzja kierunkowa i stabilność w utrzymaniu jazdy na wprost osiągane
    są poprzez zoptymalizowany system kontroli napięcia osnowy (Carcass Tension Control System – CTCS).
  • Ograniczenie podnoszenia przodu (zjawisko kick-back) i poprawa precyzji prowadzenia dzięki specjalnej gumie na tylnej oponie.

Źródło: materiały prasowe Goodyear Dunlop Tires Polska

Dunlop Geomax MX52 opony motocross
Dunlop
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA