REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opona do motocrossu - Dunlop Geomax MX52

Subskrybuj nas na Youtube
Dunlop Geomax MX52 opony motocross
Dunlop Geomax MX52 opony motocross
Dunlop

REKLAMA

REKLAMA

Amatorzy motocrossu mają do dyspozycji nową oponę Dunlop Geomax MX52. Jakie są jej kluczowe cechy? Co za technologię skrywa jej budowa?

Opona do motocrossu

Tor w północnych Włoszech będzie gospodarzem czwartej rundy MXGP FIM i drugiej rundy Mistrzostw Świata w Motocrossie Kobiet FIM (WMX), które odbędą się w ten weekend. Właśnie tam pierwsze w tym roku poważne próby przejdą nowe opony Dunlop Geomax MX52 przeznaczone na średnią i twardą nawierzchnię.   

REKLAMA

Do tej pory na torach wyścigowych faworyzowana była opona Geomax MX32, choć np. jadący Hondą Evgeny Bobryshev już zakładał MX52 na tylne koło. Natomiast Gautier Paulin, jeżdżący w ubiegłym roku na Kawasaki, właśnie na prototypach MX52 zdobył miejsce na podium na torze Arco di Trento.

Zobacz też: Michelin Pilot Road 4 - jedna opona motocyklowa zbudowana z kilku

Dunlop będzie zalecał oponę MX52 na ubite błoto i twarde nawierzchnie, ale zawodnicy mogą również wybrać MX32 jeżeli nawierzchnie będą bardziej miękkie niż przewidywano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Zawodnicy Dunlopa zajmują w tej chwili piąte, siódme i dziewiąte miejsce w klasyfikacji, dlatego będą starać się o dobre wyniki w kolejnych wyścigach, aby wspiąć się wyżej w tabeli. Jeśli chodzi o zawody WMX, to Kiara Fontanesi zajmuje szóste miejsce pomimo kontuzji doznanej w pierwszej rundzie.

„Aby utrzymać pozycję w pierwszej dziesiątce, musimy wrócić na podium. Szczególnie Gautier powinien utrzymać co najmniej drugą pozycję, co będzie trudne, ponieważ różnica między zawodnikami wynosi zaledwie dwa punkty. Z przyjemnością po raz pierwszy zobaczymy MX52 w ukończonej wersji w akcji na torze. To będzie ciekawy weekend!” – skomentował Eddy Seel, koordynator udziału Dunlop w wyścigach motocrossowych.

Opona Geomax MX52 - cechy i budowa

  • Opatentowany system progresywnych bloków (Progressive Cornering Block Technology – PCBT) to nowa technologia, która istotnie przyczynia
    się do poprawy zachowania w poślizgu i zwiększa przyczepność w zakrętach.
  • Lepsze panowanie nad tylnym kołem w czasie przyspieszania, większa stabilność i lepsza trakcja podczas jazdy na wprost. Zwiększona odporność zużycia na twardej nawierzchni dzięki nierównomiernie rozstawionym blokom centralnym.
  • Wyjątkowy układ bloków zapewnia lepsze prowadzenie, lekkość i stabilność w zakrętach, a kierunkowa rzeźba bieżnika optymalizuje parametry hamowania i stabilność w zakrętach (MX52 na tylnym kole).
  • Nowe bloki boczne poprawiają zachowanie w zakrętach i maksymalizują przeniesienie napędu na twardej nawierzchni (MX52 na tylnym kole).
  • Precyzja kierunkowa i stabilność w utrzymaniu jazdy na wprost osiągane
    są poprzez zoptymalizowany system kontroli napięcia osnowy (Carcass Tension Control System – CTCS).
  • Ograniczenie podnoszenia przodu (zjawisko kick-back) i poprawa precyzji prowadzenia dzięki specjalnej gumie na tylnej oponie.

Źródło: materiały prasowe Goodyear Dunlop Tires Polska

Dunlop Geomax MX52 opony motocross
Dunlop
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA