REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Polacy pokochali jazdę na rowerze

REKLAMA

Sport rowerowy uchodzi dziś w Polsce za najbardziej masowy. W każdym właściwie ośrodku miejskim dostosowuje się do niego infrastrukturę, od wydzielania osobnych tras, przez specjalne miejsca postojowe (także pod sklepami), aż po np. cały system transportowy, którego podstawę stanowią rowery miejskie. Wszystkie miejsca wakacyjne podporządkowane są jeździe na rowerze, a martwy, czyli zimowy, sezon ulega coraz większym ograniczeniom, bowiem pora ta jest ostatnio na tyle łagodna, że popularne „rowerowanie” ma miejsce nawet w grudniu czy w styczniu.

REKLAMA

- Widząc gigantyczną wręcz popularność tej aktywności fizycznej, jak również jej praktyczny walor związany z wygodnym i coraz bezpieczniejszym sposobem pokonywania sporych nawet dystansów w miastach lub między mniejszymi miejscowościami – w celach zawodowych czy dotyczących załatwiania spraw, działający w Polsce rowerowi producenci i dystrybutorzy systematycznie zwiększają swoją ofertę, dostosowując ją dziś do indywidualnych potrzeb każdego – przyznaje Arkadiusz Walus, promotor aktywności rowerowej i główny organizator targów BIKE EXPO – Narodowy Test Rowerowy 2025 w Warszawie.

REKLAMA

Jak wskazuje, rynek rowerowy notuje u nas stały wzrost. Według Poland's Booming Bicycle Industry: A Snapshot PL, w 2024 roku jego wartość szacowana była na 2,5 miliarda złotych, ze sprzedażą na poziomie 1,4 miliona sztuk takich pojazdów rocznie i aż 16 procentowym skokiem ich zakupów rok do roku. Z wyników przytaczanej tu ankiety wynika też, że najpopularniejszymi rodzajami „dwóch kółek”, jeśli chodzi o wartość sprzedaży, są rowery elektryczne z 22 procentowym udziałem w rynku, MTB/podróżnicze – z 12 procentowym, dziecięce – z 8 procentowym, natomiast szosowe to zaledwie 2 do 3 proc.

- Badanie to potwierdza, że i w tej ostatniej kategorii czyli tzw. szosowej do czynienia mamy od kilku już lat dwucyfrową dynamikę wzrostu, a Polacy, częściej niż inne narody, zainteresowani są wszelkiego typu nowościami rowerowymi (np. z napędem elektrycznym czy gravelowymi), w coraz większym też stopniu wysokiej klasy wyposażeniem i topowymi strojami do jazdy – zauważa Arkadiusz Walus.

Polskie rowery w Europie

Rodzima produkcja rowerowa zyskała już pozytywną renomę także za granicą. Obecnie Polska sytuuje się na 5 miejscu w Europie pod względem ilości wyprodukowanych popularnych dwukołowych pojazdów, wypuszczając ich na rynek rocznie około 2 milionów, z czego aż 20 procent to tzw. „elektryki”. Zarówno same dwukołowe pojazdy, jak i podzespoły dla nich, wytwarza ponad 2 tysiące różnej wielkości polskich firm. Każda z nich odnotowuje kilkunastoprocentowy wzrost zamówień z roku na rok.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Co nowego mają do zaprezentowania – przekonać się będzie można podczas organizowanych 5 i 6 kwietnia targów BIKE EXPO 2025 – Narodowy Test Rowerowy. Oprócz całej gamy pojazdów i ich wyposażenia, będzie można m.in. wziąć udział w wielu imprezach towarzyszących. To prawdziwe, organizowane tylko raz w roku, święto polskiego rynku rowerowego – informuje Arkadiusz Walus. Udział potwierdziło już ponad 100 wystawców, reprezentujących ponad 200 marek. Podczas tegorocznej edycji, porozmawiać będzie można m.in. z takimi gośćmi specjalnym jak Philippe Gilbert, Julien Absalon, Czesław Lang, Dariusz Baranowski, Tomasz Marczyński, Adrian Kostera, Urszula Łoś czy Marek Rupiński.

- Dziś dbamy o każdy, nawet drobny, szczegół tyczący się jazdy na rowerze. Przemysł dla cyklistów w Polsce obejmuje bowiem także obszary związane z elementami osprzętu i ochrony poszczególnych narażonych na uszkodzenie części ciała, modą sportową czy nawet napojami i odżywkami dla osób mających bardziej wyczynowe podejście do tego sportu. To wszystko dzieje się u nas, jesteśmy coraz większym rynkiem dla tego typu aktywności i piątym, największym producentem rowerów w Europie - zaznacza Arkadiusz Walus.

Pochodzące z naszego kraju „dwukółka” eksportowane są właściwie do wszystkich krajów Europy, a także poza nasz kontynent. Zdając sobie sprawę z potencjału wzrostu sektora, Zagraniczne Biuro Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Amsterdamie od dwóch lat prowadzi kampanię promującą polski sektor rowerowy. Jak informuje strona Trade.gov.pl, w lutym 2024 r. ZBH Amsterdam było organizatorem polskiego pawilonu narodowego na targach B2B Business to Bikes Festival w ‘s-Hertogenbosch w Niderlandach. - Sektor rowerowy w Polsce wykazuje się elastycznością, innowacyjnością i posiada potencjał wzrostu zarówno na rynkach krajowych, jak i międzynarodowych. Udział Polski w wydarzeniach takich jak B2B Festival podkreśla jej zaangażowanie w promowanie i rozwijanie branży rowerowej, jednocześnie umacniając swoją pozycję jako wiodącego gracza na dynamicznym europejskim rynku rowerowym – informowała strona Trade.gov.pl.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA