REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rower elektryczny: ledwie zadebiutował już jest przestarzały, a jego miejsce zajmie rower wodorowy - dlaczego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
W mobilności miejskiej rower wodorowy zyska wkrótce przewagę nad rowerem elektrycznym
W mobilności miejskiej rower wodorowy zyska wkrótce przewagę nad rowerem elektrycznym
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Rower elektryczny nie jest aż tak ekologicznym rozwiązaniem, jak mogłoby się wydawać. Produkcja i utylizacja baterii litowych generuje kolejne wyzwania środowiskowe, które wciąż czekają na rozwiązanie.

Rower wodorowy eliminuje ten problem. Nie korzysta z baterii litowych, co sprawia, że jest neutralny klimatycznie przez cały okres użytkowania.

REKLAMA

Rower: sposób na ekologiczną mobilność w mieście

Korki, długie dojazdy i rosnące zanieczyszczenie powietrza to codzienne problemy mieszkańców miast. Wiele osób szuka alternatyw, które pozwolą im szybciej i ekologiczniej przemieszczać się po zatłoczonych ulicach.
Tradycyjny rower bywa jednak zniechęcający dla tych, którzy muszą pokonać większe odległości lub nie są w najlepszej formie fizycznej. Tutaj na scenę wkracza rower wodorowy, innowacyjne rozwiązanie, które może być odpowiedzią na bolączki współczesnych miast.
W licznych debatach na temat alternatywnych środków transportu coraz częściej poruszany jest temat rowerów elektrycznych. Pojazdy te mają swoich zwolenników ze względu na łatwość jazdy i ograniczenie emisji spalin w porównaniu z samochodami.
Przemieszczanie się w sposób ekologiczny jest znacznie łatwiejsze w ciepłe, słoneczne dni. W okresie wiosennym i letnim rowery cieszą się sporą popularnością, która często spada wraz z nadejściem chłodniejszych dni.

Rower elektryczny w chłodne dni: wydajność baterii maleje

REKLAMA

Tradycyjne rowery elektryczne również mają swoje ograniczenia – w niskich i wysokich temperaturach ich wydajność znacząco maleje.
W przypadku rowerów napędzanych wodorem warunki pogodowe nie są aż tak istotne. Zachowują one pełną sprawność w szerokim zakresie temperatur, od -10°C do +50°C. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy wierzą, że nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania!

Bateria litowa wymaga kilkugodzinnego ładowania, co może być problematyczne, gdy chcemy szybko ruszyć w drogę.
W rowerach wodorowych energia pochodzi z wymiennych butelek z wodorem, które można zamienić w kilkanaście sekund. Dzięki temu nawet podczas produkcji wodoru (proces trwa kilka godzin), mamy dostęp do innych butelek i nie musimy rezygnować z jazdy.

Rower wodorowy: zamiast ładowania szybka wymiana napędu

– Żyjemy w ciągłym pośpiechu, a z dostępnych udogodnień lubimy korzystać już, teraz. Kiedy chcemy jeździć na rowerze z napędem, kilkugodzinne ładowanie baterii elektrycznej może być problematyczne – komentuje Michał Seidel, prezes spółki Groclin.
Proces wytwarzania wodoru także trwa kilka godzin, ale dzięki wymiennym butelkom nie musimy w tym czasie rezygnować z jazdy. Z kolei wymiana butelki trwa zaledwie kilka sekund - potwierdza Michał Seidel.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Łatwość eksploatacji, neutralność klimatyczna i wygoda użytkowania – wszystkie te cechy sprawiają, że rowery wodorowe są doskonałą odpowiedzią na wyzwania współczesnych miast.
Już wkrótce mogą stać się powszechnie spotykanym rozwiązaniem na naszych ulicach, przejmują rolę lidera miejskiej mobilności od tradycyjnych rowerów elektrycznych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA