REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czołowi zawodnicy WRC sezonu 2011 i ich auta

Samochód jakim jeżdżą kierowcy tego zespołu to Citroen DS3 WRC z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra z bezpośrednim wtryskiem. Auto francuskiego zespołu dysponuje mocą 300 KM osiąganą przy 6000 obr/min oraz moment obrotowy 350 Nm. Waga DS3 określona jest jako nie mniejsza niż 1200 kg.
Samochód jakim jeżdżą kierowcy tego zespołu to Citroen DS3 WRC z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra z bezpośrednim wtryskiem. Auto francuskiego zespołu dysponuje mocą 300 KM osiąganą przy 6000 obr/min oraz moment obrotowy 350 Nm. Waga DS3 określona jest jako nie mniejsza niż 1200 kg.
wrc.com

REKLAMA

REKLAMA

Samochody WRC są jednymi z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów jeżdżących po drogach. To na nich testowane są nowe rozwiązania które później trafiają do aut cywilnych. Na sezon 2011 przewidziano wiele zmian konstrukcyjnych w samochodach. Wszystkie zespoły zostały zmuszone do zastosowania turbodoładowanych silników o pojemności nie przekraczającej 1600 centymetrów sześciennych. Miało to na celu obniżenie kosztów i skłonienie większej ilości marek do udziału w tej klasie rajdów.
1 Sebastien Loeb urodził się 26 lutego 1974 w Haguenau. Jest najbardziej utytułowanym kierowcą rajdowym. Trzykrotnie zwyciężył, a sześciokrotnie był finalistą w prestiżowych zawodach Race of Champions w których ścigają się najlepsi zawodnicy z całego świata.
ausmotive.com
2 Ford Fiesta WRC wyposażona jest w silnik 1.6 turbo. Zgodnie z wymogami regulaminu auto wyposażone jest w bezpośredni wtrysk benzyny. Taka jednostka generuje 300 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego.
wrc.com
3 Młodszy z braci Solbergów jeździ Citroenem DS3 WRC. Samochód tak jak pojazd Loeba jest wyposażony w silnik 1.6 o mocy 300 KM.
wrc.com
4 W 1998 roku Solberg podjął decyzję aby zacząć jeździć w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W swoim debiutanckim wyścigu w Rajdzie Szwecji zajął dopiero 16. miejsce. Siedział wtedy za kierownicą Toyoty Celica GT-Four. Kilkukrotnie zmieniał przynależność do zespołu aby ostatecznie założyć własny team w którego barwach ściga się w sezonie 2011.
wrc.com
5 Petter Solberg swoją karierę w sportach motorowych zaczął od rally cross'u. Zdobywszy mistrzostwo w swoim kraju zmienił dyscyplinę na wyścigi górskie. Tam też okazał się najlepszy.
pettersolberg.com
6 Nazwa zespołu zmieniała się na przestrzeni lat za sprawą zmiany sponsorów. Przed rokiem 2005 team nosił nazwę Ford Motor Co. W latach 2005-2007 znany był jako BP Ford World Rally Team. W 2007 roku nazwa została zmieniona na BP Ford Abu Dhabi World Rally Team. Obecnie zespół Hirvonena i Latvali nosi nazwę Ford Abu Dhabi World Rally Team.
wrc.com
7 Ford Abu Dhabi Rally Team zdobył tytuł Mistrza Świata Konstruktorów w roku 2006 i 2007.
wrc.com
8 Samochody WRC wyposażone są w system podtrzymujący ciśnienie doładowania.
wrc.com
9 Od sezonu 2011 zespół Ford Abu Dhabi World Rally Team startuje w rajdach Fordem Fiesta WRC. Poprzednimi autami był Ford Escort i Ford Focus.
wrc.com
10 Sébastien Ogier urodził się 17 grudnia 1983 roku w Gap. Jest młodym i dobrze rokującym kierowcą Citroen Total World Rally Team. Zadebiutował w WRC w roku 2008 startując Citroenem C2 S1600.
sebastien-ogier.com
11 Jari-Matii Latvala przyszedł na świat kwietnia 1985 roku. W wieku 17 lat zadebiutował w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Sześć lat później Latvala wygrał Rajd Szwecji. Został najmłodszym kierowcą triumfującym w tym rajdzie.
jmlatvala.com
12 Mikko Hirvonen (ur. 31 lipca 1980 w Kannonkoski) rozpoczął swoją karierę w 1998 roku za kierownicą Opla Kadetta GSi. W 2002 roku pojawił się w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Startował wtedy w Renault Clio S1600. Rok później został kierowcą zespołu fabrycznego Forda, aby następnie przejść do Subaru i ostatecznie wrócić do Forda.
mikkohirvonen.com
13 Prawdopodobnie jeszcze długo nie znajdzie się kierowca który dorówna temu francuskiemu kierowcy.
wrc.com
14 Niesamowity francuz który siedem razy z rzędu zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Świata w czasie swej kariery bił wiele różnego rodzaju rekordów. Między innymi w 2005 roku wyrównał wynik ilości mistrzowskich tytułów Carlosa Sainza i Marcusa Grönholma.
wrc.com
15 Loeb swój pierwszy tytuł mistrzowski zdobył w 2004 roku za kierownicą Citroena Xsary.
wrc.com
16 Citroen Total World Rally Team jest sześciokrotnym mistrzem świata w klasyfikacji konstruktorów. Tytuły te dla Citroena wywalczył francuz Sebastien Loeb.
wrc.com
17 Petter Solberg aktualnie zajmuje niezagrożone 5 miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata.
wrc.com
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA