REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czołowi zawodnicy WRC sezonu 2011 i ich auta

Samochód jakim jeżdżą kierowcy tego zespołu to Citroen DS3 WRC z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra z bezpośrednim wtryskiem. Auto francuskiego zespołu dysponuje mocą 300 KM osiąganą przy 6000 obr/min oraz moment obrotowy 350 Nm. Waga DS3 określona jest jako nie mniejsza niż 1200 kg.
Samochód jakim jeżdżą kierowcy tego zespołu to Citroen DS3 WRC z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra z bezpośrednim wtryskiem. Auto francuskiego zespołu dysponuje mocą 300 KM osiąganą przy 6000 obr/min oraz moment obrotowy 350 Nm. Waga DS3 określona jest jako nie mniejsza niż 1200 kg.
wrc.com

REKLAMA

REKLAMA

Samochody WRC są jednymi z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów jeżdżących po drogach. To na nich testowane są nowe rozwiązania które później trafiają do aut cywilnych. Na sezon 2011 przewidziano wiele zmian konstrukcyjnych w samochodach. Wszystkie zespoły zostały zmuszone do zastosowania turbodoładowanych silników o pojemności nie przekraczającej 1600 centymetrów sześciennych. Miało to na celu obniżenie kosztów i skłonienie większej ilości marek do udziału w tej klasie rajdów.
1 Sebastien Loeb urodził się 26 lutego 1974 w Haguenau. Jest najbardziej utytułowanym kierowcą rajdowym. Trzykrotnie zwyciężył, a sześciokrotnie był finalistą w prestiżowych zawodach Race of Champions w których ścigają się najlepsi zawodnicy z całego świata.
ausmotive.com
2 Ford Fiesta WRC wyposażona jest w silnik 1.6 turbo. Zgodnie z wymogami regulaminu auto wyposażone jest w bezpośredni wtrysk benzyny. Taka jednostka generuje 300 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego.
wrc.com
3 Młodszy z braci Solbergów jeździ Citroenem DS3 WRC. Samochód tak jak pojazd Loeba jest wyposażony w silnik 1.6 o mocy 300 KM.
wrc.com
4 W 1998 roku Solberg podjął decyzję aby zacząć jeździć w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W swoim debiutanckim wyścigu w Rajdzie Szwecji zajął dopiero 16. miejsce. Siedział wtedy za kierownicą Toyoty Celica GT-Four. Kilkukrotnie zmieniał przynależność do zespołu aby ostatecznie założyć własny team w którego barwach ściga się w sezonie 2011.
wrc.com
5 Petter Solberg swoją karierę w sportach motorowych zaczął od rally cross'u. Zdobywszy mistrzostwo w swoim kraju zmienił dyscyplinę na wyścigi górskie. Tam też okazał się najlepszy.
pettersolberg.com
6 Nazwa zespołu zmieniała się na przestrzeni lat za sprawą zmiany sponsorów. Przed rokiem 2005 team nosił nazwę Ford Motor Co. W latach 2005-2007 znany był jako BP Ford World Rally Team. W 2007 roku nazwa została zmieniona na BP Ford Abu Dhabi World Rally Team. Obecnie zespół Hirvonena i Latvali nosi nazwę Ford Abu Dhabi World Rally Team.
wrc.com
7 Ford Abu Dhabi Rally Team zdobył tytuł Mistrza Świata Konstruktorów w roku 2006 i 2007.
wrc.com
8 Samochody WRC wyposażone są w system podtrzymujący ciśnienie doładowania.
wrc.com
9 Od sezonu 2011 zespół Ford Abu Dhabi World Rally Team startuje w rajdach Fordem Fiesta WRC. Poprzednimi autami był Ford Escort i Ford Focus.
wrc.com
10 Sébastien Ogier urodził się 17 grudnia 1983 roku w Gap. Jest młodym i dobrze rokującym kierowcą Citroen Total World Rally Team. Zadebiutował w WRC w roku 2008 startując Citroenem C2 S1600.
sebastien-ogier.com
11 Jari-Matii Latvala przyszedł na świat kwietnia 1985 roku. W wieku 17 lat zadebiutował w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Sześć lat później Latvala wygrał Rajd Szwecji. Został najmłodszym kierowcą triumfującym w tym rajdzie.
jmlatvala.com
12 Mikko Hirvonen (ur. 31 lipca 1980 w Kannonkoski) rozpoczął swoją karierę w 1998 roku za kierownicą Opla Kadetta GSi. W 2002 roku pojawił się w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Startował wtedy w Renault Clio S1600. Rok później został kierowcą zespołu fabrycznego Forda, aby następnie przejść do Subaru i ostatecznie wrócić do Forda.
mikkohirvonen.com
13 Prawdopodobnie jeszcze długo nie znajdzie się kierowca który dorówna temu francuskiemu kierowcy.
wrc.com
14 Niesamowity francuz który siedem razy z rzędu zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Świata w czasie swej kariery bił wiele różnego rodzaju rekordów. Między innymi w 2005 roku wyrównał wynik ilości mistrzowskich tytułów Carlosa Sainza i Marcusa Grönholma.
wrc.com
15 Loeb swój pierwszy tytuł mistrzowski zdobył w 2004 roku za kierownicą Citroena Xsary.
wrc.com
16 Citroen Total World Rally Team jest sześciokrotnym mistrzem świata w klasyfikacji konstruktorów. Tytuły te dla Citroena wywalczył francuz Sebastien Loeb.
wrc.com
17 Petter Solberg aktualnie zajmuje niezagrożone 5 miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata.
wrc.com
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA