REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Car Of The Year w latach 2000-2011

Subskrybuj nas na Youtube
2011 Nissan Leaf. Jest to całkowita nowość na rynku. Leaf jest samochodem w pełni elekrycznym. Jego zasięg to 160 kilometrów, a prędkość maksymalna to zaledwie 150 km/h. Silnik generuje moc 109 KM i moment obrotowy o wartości 280 Nm. Do pełnego naładowania akumulatorów potrzeba 8 godzin.
2011 Nissan Leaf. Jest to całkowita nowość na rynku. Leaf jest samochodem w pełni elekrycznym. Jego zasięg to 160 kilometrów, a prędkość maksymalna to zaledwie 150 km/h. Silnik generuje moc 109 KM i moment obrotowy o wartości 280 Nm. Do pełnego naładowania akumulatorów potrzeba 8 godzin.

REKLAMA

REKLAMA

Organizowany już od 76 lat konkurs na Samochód Roku jest stałą częścią kalendarza najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych. Producenci aut o lat konkurują ze sobą aby to właśnie ich auto otrzymało ten prestiżowy tytuł.
1 2005 Toyota Prius. Samochód uwielbiany przez gwiazdy Hollywood. Był to pierwszy masowo produkowany pojazd hybrydowy. Pierwsza generacja tego auta pojawiła się w 1997 roku w Japonii. W roku 2000 zmodyfikowano silniki które osiągały moce 72 KM (spalinowy) i 44 KM (elektryczny). Wygląd auta uległ kosmetycznym zmianom. Druga generacja Priusa miała premierę w 2002 roku. Wyposażona była w silnik spalinowy o pojemności 1.5 litra legitymujący się mocą 76 KM. Silnik elektryczny generował 67 KM. W 2009 roku zakończono produkcję.
newspress.co.uk
2 2000 Toyota Yaris. Rok 1999 przyniósł światu Toyotę Yaris. Małe japońskie autko miało facelifting cztery lata po premierze. W takiej postaci było produkowane przez dwa lata. Zasadniczą wadą tego samochodu była słaba jakość plastików we wnętrzu. Szukający tego samochodu na rynku wtórnym mogą narzekać na mnogość bardzo ubogich wersji. Jest to spowodowane wysoką ceną zakupu nowego auta.
3 2001 Afa Romeo 147. Samochó ten zaprezentowano szerszej publiczności w 2000 roku. Auto konstrukcyjnie oparte jest na większym modelu 156. Niestety razem ze sporą częścią zastosowanych w większej Alfie rozwiązań przeniesiono wszystkie bolączki modelu 156. Facelifting 147'ki miał miejsce w 2004 roku. Samochód w takiej postaci produkowany był przez 6 lat do momentu wypuszczenia przez koncern Fiata nowego modelu. Afla Romeo 147 może być chwalona za dobre prowadzenie i dość dynamiczne silniki. Niestety zawieszenie nie należy do najtrwalszych i zużywa się dość szybko. Należy także przykładać znaczną wagę do dbałości o stan silnika. Olej należy wymieniać często i najlepiej aby był to olej renomowanych marek.
4 2002 Peugeot 307. Historia tego modelu rozpoczęła się w roku 2001. Rok później pokazano wersję kombi oraz SW, a w 2003 roku do sprzedaży weszła wersja CC. Dwa lata później decydenci z PSA postanowili zafundować 307'ce lifting. Po kolejnych dwóch latach ujrzeliśmy nowy model 308. Peugeot 307 chwalony był głównie za niezwykle oszczędne jednostki napędowe. Dotyczy to zarówno motorów benzynowych jak i diesli. Powodem do narzekania jest z pewnością skrzynia biegów której lewarek pracuje z niewielką precyzją.
newspress.co.uk
5 2002 Peugeot 307. Historia tego modelu rozpoczęła się w roku 2001. Rok później pokazano wersję kombi oraz SW, a w 2003 roku do sprzedaży weszła wersja CC. Dwa lata później decydenci z PSA postanowili zafundować 307'ce lifting. Po kolejnych dwóch latach ujrzeliśmy nowy model 308. Peugeot 307 chwalony był głównie za niezwykle oszczędne jednostki napędowe. Dotyczy to zarówno motorów benzynowych jak i diesli. Powodem do narzekania jest z pewnością skrzynia biegów której lewarek pracuje z niewielką precyzją.
newspress.co.uk
6 2003 Renault Megane II. Gdy w roku 2002 Renault pokazało nową odsłonę Megane cały świat motoryzacyjny stanął w osłupieniu. Dość oryginalna jak na owe czasu linia nadwozia wzbudzała skrajne emocje. Dziś przywykliśmy już do Megane II i już nie przeszkadza mocno wystający do tyłu kufer. Rok po premierze do wersji hatchback dołączyła wersja kombi i sedan. Rok 200 przyniósł modyfikacje w Megane II. Do sprzedaży trafiły nowe silniki, a przedni pas auta zyskał bardziej agresywne spojrzenie. W roku 2008 Renault zaprezentowało następcę Megane II.
newspress.co.uk
7 2003 Renault Megane II. Gdy w roku 2002 Renault pokazało nową odsłonę Megane cały świat motoryzacyjny stanął w osłupieniu. Dość oryginalna jak na owe czasu linia nadwozia wzbudzała skrajne emocje. Dziś przywykliśmy już do Megane II i już nie przeszkadza mocno wystający do tyłu kufer. Rok po premierze do wersji hatchback dołączyła wersja kombi i sedan. Rok 200 przyniósł modyfikacje w Megane II. Do sprzedaży trafiły nowe silniki, a przedni pas auta zyskał bardziej agresywne spojrzenie. W roku 2008 Renault zaprezentowało następcę Megane II.
newspress.co.uk
8 2004 Fiat Panda. Początek produkcji tego auta datuje się na początek lat 80'tych. Produkcja tego modelu dobiegła końca w 2003 roku kiedy to pokazano światu nowy model. W roku 2004 Fiat postanowił wyposażyć Pandę w napęd na 4 koła. Kolejna modyfikacja nastąpiła dwa lata później kiedy to rozpoczęto produkcję Pandy 100 HP o iście sportowych osiągach. Rok 2009 przyniósł pewne zmiany w wyglądzie samochodu które miały na celu odświeżenie jego wyglądu zewnętrznego. Panda była sprzedawana z dobrze znanymi wszystkim mechanikom silnikami benzynowymi 1.1 i 1.2. Usportowiona wersja Pandy została wyposażona w silnik o pojemności 1.4 litra. Oferowane były także dwa diesle o pojemności 1.3 litra w dwóch wariantach mocy (70 KM i 75 KM).
9 2004 Fiat Panda. Początek produkcji tego auta datuje się na początek lat 80'tych. Produkcja tego modelu dobiegła końca w 2003 roku kiedy to pokazano światu nowy model. W roku 2004 Fiat postanowił wyposażyć Pandę w napęd na 4 koła. Kolejna modyfikacja nastąpiła dwa lata później kiedy to rozpoczęto produkcję Pandy 100 HP o iście sportowych osiągach. Rok 2009 przyniósł pewne zmiany w wyglądzie samochodu które miały na celu odświeżenie jego wyglądu zewnętrznego. Panda była sprzedawana z dobrze znanymi wszystkim mechanikom silnikami benzynowymi 1.1 i 1.2. Usportowiona wersja Pandy została wyposażona w silnik o pojemności 1.4 litra. Oferowane były także dwa diesle o pojemności 1.3 litra w dwóch wariantach mocy (70 KM i 75 KM).
10 2005 Toyota Prius. Samochód uwielbiany przez gwiazdy Hollywood. Był to pierwszy masowo produkowany pojazd hybrydowy. Pierwsza generacja tego auta pojawiła się w 1997 roku w Japonii. W roku 2000 zmodyfikowano silniki które osiągały moce 72 KM (spalinowy) i 44 KM (elektryczny). Wygląd auta uległ kosmetycznym zmianom. Druga generacja Priusa miała premierę w 2002 roku. Wyposażona była w silnik spalinowy o pojemności 1.5 litra legitymujący się mocą 76 KM. Silnik elektryczny generował 67 KM. W 2009 roku zakończono produkcję.
newspress.co.uk
11 2006 Renault Clio III. Historia tego modelu sięga 1990 roku. Produkcję trzeciej generacji Clio rozpoczęto w 2005 roku. Renault wyposażał ten samochód w dużą gamę silników benzynowych i dwa diesle. Zasługującą na wyróżnienie była wersja Clio nawiązująca do udziału Renault w wyścigach F1. Samochód ten miał silnik o mocy 197 KM i felgi o rozmiarze 16 cali wykonane z lekkich stopów.
Renault
12 2011 Nissan Leaf. Jest to całkowita nowość na rynku. Leaf jest samochodem w pełni elekrycznym. Jego zasięg to 160 kilometrów, a prędkość maksymalna to zaledwie 150 km/h. Silnik generuje moc 109 KM i moment obrotowy o wartości 280 Nm. Do pełnego naładowania akumulatorów potrzeba 8 godzin.
13 2006 Renault Clio III. Historia tego modelu sięga 1990 roku. Produkcję trzeciej generacji Clio rozpoczęto w 2005 roku. Renault wyposażał ten samochód w dużą gamę silników benzynowych i dwa diesle. Zasługującą na wyróżnienie była wersja Clio nawiązująca do udziału Renault w wyścigach F1. Samochód ten miał silnik o mocy 197 KM i felgi o rozmiarze 16 cali wykonane z lekkich stopów.
newspress.co.uk
14 2007 Ford S-Max. Samochód ujrzał światło dzienne w 2006 roku. Cztery lata później doczekał się faceliftingu. S-max jest idealnym przykładem, że samochód rodzinny wcale nie musi być nudny. Ford zadbał o to aby styliści dokonali wszelkich starań by wielka bryła vana stała się atrakcyjna. Konstruktorzy Forda przewidzieli dość pokaźna gamę silników które można włożyć do tego modelu. W wersji przed liftingiem klienci mogli wybierać spośród siedmiu silników (3 benzynowe i 4 diesle). Po liftingu przybyły kolejne dwa silniki. Najsłabszy z silników dysponował mocą 125 KM, podczas gdy najmocniejsza jednostka rozwijała 240 KM.
15 2007 Ford S-Max. Samochód ujrzał światło dzienne w 2006 roku. Cztery lata później doczekał się faceliftingu. S-max jest idealnym przykładem, że samochód rodzinny wcale nie musi być nudny. Ford zadbał o to aby styliści dokonali wszelkich starań by wielka bryła vana stała się atrakcyjna. Konstruktorzy Forda przewidzieli dość pokaźna gamę silników które można włożyć do tego modelu. W wersji przed liftingiem klienci mogli wybierać spośród siedmiu silników (3 benzynowe i 4 diesle). Po liftingu przybyły kolejne dwa silniki. Najsłabszy z silników dysponował mocą 125 KM, podczas gdy najmocniejsza jednostka rozwijała 240 KM.
16 2008 Fiat 500. Fiat 500 produkowany był w latach 1957-1975. Przez cały okres produkcji do napędu autka posłużyły trzy wersje benzynowego, dwucylindrowego silnika o pojemnościach 479, 499 oraz 594 ccm. Moc maksymalna pojazdu w zależności od wersji wynosiła od 13,5 do 21 KM. O Fiacie 500 zwykło się mówić, że zmotoryzował Włochy. W 2007 roku decydenci Fiata wpadli na pomysł aby zreaktywować legendę. Aktualnie produkowany Fiat 500 świetnie nawiązuje swoją stylistyką do modelu sprzed lat. Gdy do ciekawego wyglądu dodamy jeszcze uznane silniki fiata w technologii MultiJet otrzymujemy połączenie idealne - auto stylowe, dynamiczne i oszczędne.
17 2008 Fiat 500. Fiat 500 produkowany był w latach 1957-1975. Przez cały okres produkcji do napędu autka posłużyły trzy wersje benzynowego, dwucylindrowego silnika o pojemnościach 479, 499 oraz 594 ccm. Moc maksymalna pojazdu w zależności od wersji wynosiła od 13,5 do 21 KM. O Fiacie 500 zwykło się mówić, że zmotoryzował Włochy. W 2007 roku decydenci Fiata wpadli na pomysł aby zreaktywować legendę. Aktualnie produkowany Fiat 500 świetnie nawiązuje swoją stylistyką do modelu sprzed lat. Gdy do ciekawego wyglądu dodamy jeszcze uznane silniki fiata w technologii MultiJet otrzymujemy połączenie idealne - auto stylowe, dynamiczne i oszczędne.
18 2009 Opel Insignia. Opel Insignia to następca bardzo popularnego modelu Vectra. Oficjalna premiera nowego auta miała miejsce 22 lipca 2008 roku na londyńskim Motor Show. W naszym kraju Insignia pojawiła się pół roku później.
moto.wieszjak.pl
19 2009 Opel Insignia. Opel Insignia to następca bardzo popularnego modelu Vectra. Oficjalna premiera nowego auta miała miejsce 22 lipca 2008 roku na londyńskim Motor Show. W naszym kraju Insignia pojawiła się pół roku później.
moto.wieszjak.pl
20 2010 Volkswagen Polo V. Samochód jest produkowany od 2009 roku. Zadebiutował na Genewskim salonie samochodowym. Jego historia zaczęła się w 1975 kiedy to z taśmy montażowej zjechał pierwszy model Polo.
21 2010 Volkswagen Polo V. Samochód jest produkowany od 2009 roku. Zadebiutował na Genewskim salonie samochodowym. Jego historia zaczęła się w 1975 kiedy to z taśmy montażowej zjechał pierwszy model Polo.
22 2000 Toyota Yaris. Rok 1999 przyniósł światu Toyotę Yaris. Małe japońskie autko miało facelifting cztery lata po premierze. W takiej postaci było produkowane przez dwa lata. Zasadniczą wadą tego samochodu była słaba jakość plastików we wnętrzu. Szukający tego samochodu na rynku wtórnym mogą narzekać na mnogość bardzo ubogich wersji. Jest to spowodowane wysoką ceną zakupu nowego auta.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA