REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Car Of The Year w latach 2000-2011

Subskrybuj nas na Youtube
2011 Nissan Leaf. Jest to całkowita nowość na rynku. Leaf jest samochodem w pełni elekrycznym. Jego zasięg to 160 kilometrów, a prędkość maksymalna to zaledwie 150 km/h. Silnik generuje moc 109 KM i moment obrotowy o wartości 280 Nm. Do pełnego naładowania akumulatorów potrzeba 8 godzin.
2011 Nissan Leaf. Jest to całkowita nowość na rynku. Leaf jest samochodem w pełni elekrycznym. Jego zasięg to 160 kilometrów, a prędkość maksymalna to zaledwie 150 km/h. Silnik generuje moc 109 KM i moment obrotowy o wartości 280 Nm. Do pełnego naładowania akumulatorów potrzeba 8 godzin.

REKLAMA

REKLAMA

Organizowany już od 76 lat konkurs na Samochód Roku jest stałą częścią kalendarza najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych. Producenci aut o lat konkurują ze sobą aby to właśnie ich auto otrzymało ten prestiżowy tytuł.
1 2005 Toyota Prius. Samochód uwielbiany przez gwiazdy Hollywood. Był to pierwszy masowo produkowany pojazd hybrydowy. Pierwsza generacja tego auta pojawiła się w 1997 roku w Japonii. W roku 2000 zmodyfikowano silniki które osiągały moce 72 KM (spalinowy) i 44 KM (elektryczny). Wygląd auta uległ kosmetycznym zmianom. Druga generacja Priusa miała premierę w 2002 roku. Wyposażona była w silnik spalinowy o pojemności 1.5 litra legitymujący się mocą 76 KM. Silnik elektryczny generował 67 KM. W 2009 roku zakończono produkcję.
newspress.co.uk
2 2000 Toyota Yaris. Rok 1999 przyniósł światu Toyotę Yaris. Małe japońskie autko miało facelifting cztery lata po premierze. W takiej postaci było produkowane przez dwa lata. Zasadniczą wadą tego samochodu była słaba jakość plastików we wnętrzu. Szukający tego samochodu na rynku wtórnym mogą narzekać na mnogość bardzo ubogich wersji. Jest to spowodowane wysoką ceną zakupu nowego auta.
3 2001 Afa Romeo 147. Samochó ten zaprezentowano szerszej publiczności w 2000 roku. Auto konstrukcyjnie oparte jest na większym modelu 156. Niestety razem ze sporą częścią zastosowanych w większej Alfie rozwiązań przeniesiono wszystkie bolączki modelu 156. Facelifting 147'ki miał miejsce w 2004 roku. Samochód w takiej postaci produkowany był przez 6 lat do momentu wypuszczenia przez koncern Fiata nowego modelu. Afla Romeo 147 może być chwalona za dobre prowadzenie i dość dynamiczne silniki. Niestety zawieszenie nie należy do najtrwalszych i zużywa się dość szybko. Należy także przykładać znaczną wagę do dbałości o stan silnika. Olej należy wymieniać często i najlepiej aby był to olej renomowanych marek.
4 2002 Peugeot 307. Historia tego modelu rozpoczęła się w roku 2001. Rok później pokazano wersję kombi oraz SW, a w 2003 roku do sprzedaży weszła wersja CC. Dwa lata później decydenci z PSA postanowili zafundować 307'ce lifting. Po kolejnych dwóch latach ujrzeliśmy nowy model 308. Peugeot 307 chwalony był głównie za niezwykle oszczędne jednostki napędowe. Dotyczy to zarówno motorów benzynowych jak i diesli. Powodem do narzekania jest z pewnością skrzynia biegów której lewarek pracuje z niewielką precyzją.
newspress.co.uk
5 2002 Peugeot 307. Historia tego modelu rozpoczęła się w roku 2001. Rok później pokazano wersję kombi oraz SW, a w 2003 roku do sprzedaży weszła wersja CC. Dwa lata później decydenci z PSA postanowili zafundować 307'ce lifting. Po kolejnych dwóch latach ujrzeliśmy nowy model 308. Peugeot 307 chwalony był głównie za niezwykle oszczędne jednostki napędowe. Dotyczy to zarówno motorów benzynowych jak i diesli. Powodem do narzekania jest z pewnością skrzynia biegów której lewarek pracuje z niewielką precyzją.
newspress.co.uk
6 2003 Renault Megane II. Gdy w roku 2002 Renault pokazało nową odsłonę Megane cały świat motoryzacyjny stanął w osłupieniu. Dość oryginalna jak na owe czasu linia nadwozia wzbudzała skrajne emocje. Dziś przywykliśmy już do Megane II i już nie przeszkadza mocno wystający do tyłu kufer. Rok po premierze do wersji hatchback dołączyła wersja kombi i sedan. Rok 200 przyniósł modyfikacje w Megane II. Do sprzedaży trafiły nowe silniki, a przedni pas auta zyskał bardziej agresywne spojrzenie. W roku 2008 Renault zaprezentowało następcę Megane II.
newspress.co.uk
7 2003 Renault Megane II. Gdy w roku 2002 Renault pokazało nową odsłonę Megane cały świat motoryzacyjny stanął w osłupieniu. Dość oryginalna jak na owe czasu linia nadwozia wzbudzała skrajne emocje. Dziś przywykliśmy już do Megane II i już nie przeszkadza mocno wystający do tyłu kufer. Rok po premierze do wersji hatchback dołączyła wersja kombi i sedan. Rok 200 przyniósł modyfikacje w Megane II. Do sprzedaży trafiły nowe silniki, a przedni pas auta zyskał bardziej agresywne spojrzenie. W roku 2008 Renault zaprezentowało następcę Megane II.
newspress.co.uk
8 2004 Fiat Panda. Początek produkcji tego auta datuje się na początek lat 80'tych. Produkcja tego modelu dobiegła końca w 2003 roku kiedy to pokazano światu nowy model. W roku 2004 Fiat postanowił wyposażyć Pandę w napęd na 4 koła. Kolejna modyfikacja nastąpiła dwa lata później kiedy to rozpoczęto produkcję Pandy 100 HP o iście sportowych osiągach. Rok 2009 przyniósł pewne zmiany w wyglądzie samochodu które miały na celu odświeżenie jego wyglądu zewnętrznego. Panda była sprzedawana z dobrze znanymi wszystkim mechanikom silnikami benzynowymi 1.1 i 1.2. Usportowiona wersja Pandy została wyposażona w silnik o pojemności 1.4 litra. Oferowane były także dwa diesle o pojemności 1.3 litra w dwóch wariantach mocy (70 KM i 75 KM).
9 2004 Fiat Panda. Początek produkcji tego auta datuje się na początek lat 80'tych. Produkcja tego modelu dobiegła końca w 2003 roku kiedy to pokazano światu nowy model. W roku 2004 Fiat postanowił wyposażyć Pandę w napęd na 4 koła. Kolejna modyfikacja nastąpiła dwa lata później kiedy to rozpoczęto produkcję Pandy 100 HP o iście sportowych osiągach. Rok 2009 przyniósł pewne zmiany w wyglądzie samochodu które miały na celu odświeżenie jego wyglądu zewnętrznego. Panda była sprzedawana z dobrze znanymi wszystkim mechanikom silnikami benzynowymi 1.1 i 1.2. Usportowiona wersja Pandy została wyposażona w silnik o pojemności 1.4 litra. Oferowane były także dwa diesle o pojemności 1.3 litra w dwóch wariantach mocy (70 KM i 75 KM).
10 2005 Toyota Prius. Samochód uwielbiany przez gwiazdy Hollywood. Był to pierwszy masowo produkowany pojazd hybrydowy. Pierwsza generacja tego auta pojawiła się w 1997 roku w Japonii. W roku 2000 zmodyfikowano silniki które osiągały moce 72 KM (spalinowy) i 44 KM (elektryczny). Wygląd auta uległ kosmetycznym zmianom. Druga generacja Priusa miała premierę w 2002 roku. Wyposażona była w silnik spalinowy o pojemności 1.5 litra legitymujący się mocą 76 KM. Silnik elektryczny generował 67 KM. W 2009 roku zakończono produkcję.
newspress.co.uk
11 2006 Renault Clio III. Historia tego modelu sięga 1990 roku. Produkcję trzeciej generacji Clio rozpoczęto w 2005 roku. Renault wyposażał ten samochód w dużą gamę silników benzynowych i dwa diesle. Zasługującą na wyróżnienie była wersja Clio nawiązująca do udziału Renault w wyścigach F1. Samochód ten miał silnik o mocy 197 KM i felgi o rozmiarze 16 cali wykonane z lekkich stopów.
Renault
12 2011 Nissan Leaf. Jest to całkowita nowość na rynku. Leaf jest samochodem w pełni elekrycznym. Jego zasięg to 160 kilometrów, a prędkość maksymalna to zaledwie 150 km/h. Silnik generuje moc 109 KM i moment obrotowy o wartości 280 Nm. Do pełnego naładowania akumulatorów potrzeba 8 godzin.
13 2006 Renault Clio III. Historia tego modelu sięga 1990 roku. Produkcję trzeciej generacji Clio rozpoczęto w 2005 roku. Renault wyposażał ten samochód w dużą gamę silników benzynowych i dwa diesle. Zasługującą na wyróżnienie była wersja Clio nawiązująca do udziału Renault w wyścigach F1. Samochód ten miał silnik o mocy 197 KM i felgi o rozmiarze 16 cali wykonane z lekkich stopów.
newspress.co.uk
14 2007 Ford S-Max. Samochód ujrzał światło dzienne w 2006 roku. Cztery lata później doczekał się faceliftingu. S-max jest idealnym przykładem, że samochód rodzinny wcale nie musi być nudny. Ford zadbał o to aby styliści dokonali wszelkich starań by wielka bryła vana stała się atrakcyjna. Konstruktorzy Forda przewidzieli dość pokaźna gamę silników które można włożyć do tego modelu. W wersji przed liftingiem klienci mogli wybierać spośród siedmiu silników (3 benzynowe i 4 diesle). Po liftingu przybyły kolejne dwa silniki. Najsłabszy z silników dysponował mocą 125 KM, podczas gdy najmocniejsza jednostka rozwijała 240 KM.
15 2007 Ford S-Max. Samochód ujrzał światło dzienne w 2006 roku. Cztery lata później doczekał się faceliftingu. S-max jest idealnym przykładem, że samochód rodzinny wcale nie musi być nudny. Ford zadbał o to aby styliści dokonali wszelkich starań by wielka bryła vana stała się atrakcyjna. Konstruktorzy Forda przewidzieli dość pokaźna gamę silników które można włożyć do tego modelu. W wersji przed liftingiem klienci mogli wybierać spośród siedmiu silników (3 benzynowe i 4 diesle). Po liftingu przybyły kolejne dwa silniki. Najsłabszy z silników dysponował mocą 125 KM, podczas gdy najmocniejsza jednostka rozwijała 240 KM.
16 2008 Fiat 500. Fiat 500 produkowany był w latach 1957-1975. Przez cały okres produkcji do napędu autka posłużyły trzy wersje benzynowego, dwucylindrowego silnika o pojemnościach 479, 499 oraz 594 ccm. Moc maksymalna pojazdu w zależności od wersji wynosiła od 13,5 do 21 KM. O Fiacie 500 zwykło się mówić, że zmotoryzował Włochy. W 2007 roku decydenci Fiata wpadli na pomysł aby zreaktywować legendę. Aktualnie produkowany Fiat 500 świetnie nawiązuje swoją stylistyką do modelu sprzed lat. Gdy do ciekawego wyglądu dodamy jeszcze uznane silniki fiata w technologii MultiJet otrzymujemy połączenie idealne - auto stylowe, dynamiczne i oszczędne.
17 2008 Fiat 500. Fiat 500 produkowany był w latach 1957-1975. Przez cały okres produkcji do napędu autka posłużyły trzy wersje benzynowego, dwucylindrowego silnika o pojemnościach 479, 499 oraz 594 ccm. Moc maksymalna pojazdu w zależności od wersji wynosiła od 13,5 do 21 KM. O Fiacie 500 zwykło się mówić, że zmotoryzował Włochy. W 2007 roku decydenci Fiata wpadli na pomysł aby zreaktywować legendę. Aktualnie produkowany Fiat 500 świetnie nawiązuje swoją stylistyką do modelu sprzed lat. Gdy do ciekawego wyglądu dodamy jeszcze uznane silniki fiata w technologii MultiJet otrzymujemy połączenie idealne - auto stylowe, dynamiczne i oszczędne.
18 2009 Opel Insignia. Opel Insignia to następca bardzo popularnego modelu Vectra. Oficjalna premiera nowego auta miała miejsce 22 lipca 2008 roku na londyńskim Motor Show. W naszym kraju Insignia pojawiła się pół roku później.
moto.wieszjak.pl
19 2009 Opel Insignia. Opel Insignia to następca bardzo popularnego modelu Vectra. Oficjalna premiera nowego auta miała miejsce 22 lipca 2008 roku na londyńskim Motor Show. W naszym kraju Insignia pojawiła się pół roku później.
moto.wieszjak.pl
20 2010 Volkswagen Polo V. Samochód jest produkowany od 2009 roku. Zadebiutował na Genewskim salonie samochodowym. Jego historia zaczęła się w 1975 kiedy to z taśmy montażowej zjechał pierwszy model Polo.
21 2010 Volkswagen Polo V. Samochód jest produkowany od 2009 roku. Zadebiutował na Genewskim salonie samochodowym. Jego historia zaczęła się w 1975 kiedy to z taśmy montażowej zjechał pierwszy model Polo.
22 2000 Toyota Yaris. Rok 1999 przyniósł światu Toyotę Yaris. Małe japońskie autko miało facelifting cztery lata po premierze. W takiej postaci było produkowane przez dwa lata. Zasadniczą wadą tego samochodu była słaba jakość plastików we wnętrzu. Szukający tego samochodu na rynku wtórnym mogą narzekać na mnogość bardzo ubogich wersji. Jest to spowodowane wysoką ceną zakupu nowego auta.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA