REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Depresator – gdy auto nie odpala zimą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Depresator pozwala zwiększyć szanse na odpalenie silnika Diesla przy ujemnych temperaturach  fot. Fotolia
Depresator pozwala zwiększyć szanse na odpalenie silnika Diesla przy ujemnych temperaturach fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Użytkownicy aut z silnikami Diesla mają często kłopoty z ich uruchomieniem w okresie zimowym. Czy depresator faktycznie może pomóc z tym problemem?

Latem silnik odpala, zimą już nie – dlaczego?

Problem z odpalaniem zimą silnika Diesla bierze się przede wszystkim z dwóch powodów. Pierwszym z nich są właściwości oleju napędowego ON. Wraz ze spadkiem temperatury ON następuje jego mętnienie spowodowane wydzielaniem się podczas jego przejścia ze stanu ciekłego w stan stały kryształów odrębnej fazy. Te kryształy to węglowodory parafinowe. Ich pojawienie się powoduje, że filtr paliwa ulega stopniowemu zapychaniu, na skutek czego następują przerwy w dostarczaniu przez pompę wtryskową paliwa do wtryskiwaczy. W rezultacie w skrajnych przypadkach silnik auta po prostu nie uruchomi się.

REKLAMA

REKLAMA

Letnie, przejściowe czy zimowe paliwo - oto jest pytanie

Drugim powodem, dla którego silniki wysokoprężne nie chcą się uruchomić zimą jest jakość paliwa zatankowanego w pojeździe. W okresie zimowym tj. od 16 listopada do 15 marca wszystkie stacje paliw w Polsce mają obowiązek sprzedawania paliwa zimowego, które charakteryzuje się obniżoną temperaturą blokady zimnego filtra paliwa. Nie zawsze jednak klient otrzymuje takie paliwo, w skutek czego pojawiają się problemy z odpalaniem silnika.

Zobacz też: Zamarzanie paliwa – jak uniknąć tego problemu? Czy można sobie z nim szybko poradzić?

REKLAMA

Paliwo arktyczne a depresator

Aby uniknąć problemu z odpalaniem silnika Diesla w okresie zimowym warto zaopatrzyć się w tzw. depresator. Jest to specjalny uszlachetniacz paliwa, którego zadaniem jest obniżenie o kilka stopni temperatury mętnienia paliwa (CP) i temperatury blokady zimnego filtra paliwa (CFPP). Ma on na celu bowiem ograniczyć ryzyko wytrącenia się wcześniej wspomnianych kryształów parafiny. Wśród najbardziej znanym depresatorów na rynku polskim wymienić należy Skydd Black Arrow (stosowany powszechnie w Szwecji) oraz Kleen Flo Conditioner. Swoje produkty w tym segmencie mają również producenci olejów silnikowych tacy jak Castrol czy LIQUI MOLY.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wymień filtr paliwa przed zimą

Warto pamiętać o tym, że paliwo zimowe charakteryzujące się wyjątkowo niską temperaturą CFPP (-32 ⁰ C) takie jak Lotos Dynamic Diesel, Orlen olej napędowy Arktyczny 2 czy Statoil arktyczny DieselGold nie potrzebują stosowania depresatorów, bowiem są one uszlachetnione już na poziomie produkcji.

 Jeśli pojawią się jednak problemy z odpalaniem silnika nawet na tzw. arktycznym paliwie, to warto wymienić również filtr paliwa. W przypadku wielu aut taką czynność należy wykonywać przed każdą zimą.

tankowanie, paliwo
Fotolia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA