Jak zapobiec zamarzaniu wody w przewodach paliwowych?
REKLAMA
REKLAMA
P zdjęciu przewodu paliwowego z pompy paliwowej, przy zachowaniu dużej ostrożności i zasad BHP, należy pozwolić, aby paliwo swobodnie z niego wyciekało do podstawionego szklanego naczynia (dużego słoika, itp.). Po spuszczeniu mniej więcej 0,5 litra, cała zgromadzona w przewodzie woda znajdzie się na dnie podstawionego naczynia. Niestety, jeżeli paliwo jest zasysane ze zbiornika poprzez smok z filtrem, pozostanie w nim pewna ilość wody.
REKLAMA
Zobacz również: Jak ratować się z opresji po awarii hamulców?
REKLAMA
Dlatego po ukończeniu spuszczania paliwa z przewodu i ponownym założeniu go na pompę paliwową (pamiętać o starannym dokręceniu objemki zaciskowej!), należy wlać do zbiornika paliwa niewielką ilość (100- 200 ml) skażonego spirytusu etylowego (denaturatu), który łatwo zmiesza się z wodą, obniżając znacznie temperaturę jej krzepnięcia. Z czasem mieszanka wodno-alkoholowa zostanie wyssana ze zbiornika razem z paliwem i spalona przez silnik.
O wiele lepszym rozwiązaniem jest wlanie do zbiornika samochodu niewielkiej ilości biopaliwa z etanolem, ale nie jest ono jeszcze powszechnie dostępne, poza tym nie wszystkie silniki je tolerują. Dlatego jego dodatek nie powinien być większy od kilku procent: 2 litry takiego paliwa na 40 litrów benzyny w zupełności wystarczy.
Zobacz również: Jak postępować z cięgłem, które zacięło się w pancerzu?
Po wlaniu denaturatu lub biopaliwa etanolowego do zbiornika mogą przez jakiś czas występować niewielkie zakłócenia w pracy silnika, np. samochód może gorzej przyspieszać, mogą „wypadać” niektóre zapłony itd. Nie należy się tym przejmować.
W przypadku silnika wysokoprężnego nie należy dolewać do paliwa alkoholu – podnosi on znacznie liczbę oktanową i może uniemożliwić samozapłony ON, a tym samym uruchomienie i pracę silnika. Zwykle wystarczy, aby przed zimą starannie oczyścić odstojniki filtrów paliwa i wymienić ich wkłady na nowe. Filtry paliwa silnika wysokoprężnego zatrzymują wodę, więc nie przedostanie się ona do pompy wtryskowej. Można dla pewności podobnie jak w przypadku silnika benzynowego, spuścić nieco paliwa ze zbiornika zdejmując przewód doprowadzający je do głównego (pierwszego) filtra paliwa.
REKLAMA
REKLAMA