REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zawieszenie i układ kierowniczy - części zamienne renomowanych producentów

Tomasz Kurowski
elementy układu zawieszenia
elementy układu zawieszenia

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie na rynku motoryzacyjnym znajduje się mnóstwo firm oferujących zamienniki oryginalnych części do samochodów. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie wybranych popularnych producentów zamienników części zawieszenia i układu kierowniczego.

Zawieszenie i układ kierowniczy, producenci zamienników:

REKLAMA

REKLAMA

- 555 - popularne „trzy piątki”; jeden z największych, japońskich producentów elementów zawieszenia.  Na rynku cieszy się zaufaniem nabywców w ponad 80 krajach świata za sprawą wysokiej jakości wyrobów, których trwałość i niezawodność potwierdza fakt, że wykorzystywane są do pierwszego montażu w pojazdach wiodących japońskich producentów, między innymi Honda, Nissan oraz Subaru. Dostępne wahacze, drążki, końcówki, przeguby, łączniki stabilizatora, sworznie, itp.

- Bilstein – niemiecka firma, która od wielu lat kojarzona jest z wysokiej jakości amortyzatorami do samochodów osobowych. Bardzo często stosowane do aut grupy VAG (Volskwagen, Audi, Seat, Skoda)

- CTR – koreańska firma słynąca z wysokiej jakości produktów. Dostarcza elementy zawieszenia i układu kierowniczego na pierwszy montaż m.in. do koncernu General Motors, marek Hyundai czy KIA. Bardzo korzystny stosunek ceny do jakości. Firma daję gwarancję na 3 lata lub 60.000 km.

REKLAMA

- Delphi – firma utworzona przez koncern General Motors. W kwestii zawieszenia firma jest specjalistą w produkcji amortyzatorów i jednocześnie zajmuję pozycję lidera na polskim rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Eibach - niemiecka firma z nienaganną opinią. Znana nawet bardziej w sportach motorowych, niż seryjnych rozwiązaniach. Eibach oferuje świetnej jakości sprężyny amortyzatorów (często obniżające o świetnej charakterystyce pracy), amortyzatory a także dystanse do kół i stabilizatory.

Zobacz też: Amortyzatory samochodowe - fakty i mity

- Febi bilstein – firma z tradycjami, w przeszłości znana z przełomowych i pionierskich rozwiązań (opatentowany sworzeń resorowy w latach ’20 XX wieku). Uznanie dla marki w ponad 130 krajach świata. Świetnej jakości zamienniki. Firma oferuje elementy układów kierowniczych, poduszki zawieszenia silników i skrzyń biegów, mocowania kół. Często kierowcy aut grupy VAG zakupują wahacze Febi w konstrukcjach wielowahaczowych przedniego zawieszenia (np. popularne Audi A6 C5 czy Volkswagen Passat B5).

- FAG – polski akcent; firma specjalizująca się w produkcji łożysk kół. Szczególnie wybierana i chwalona przez użytkowników marki Mercedes.

- Impregom – włoska firma specjalizująca się w produkcji poduszek do silników i skrzyń biegów. Jeden z czołowych dostawców gumowych i gumowo-metalowych komponentów samochodowych na potrzeby niezależnego rynku części zamiennych. Rozwijające się prężnie przedsiębiorstwo pozyskuje swój asortyment od wiodących producentów z całego świata, by jak najskuteczniej zaspokajać potrzeby klientów. Szeroki wybór osłon gumowych, elementów układu zawieszenia, różnorodnych zestawów naprawczych, przewodów oraz innych części dla samochodów osobowych i komercyjnych wszystkich marek cieszy się ogromną popularnością za sprawą wysokiej dostępności, dużej trwałości oraz przystępnych cen

- Kayaba – japońska firma specjalizująca się w produkcji amortyzatorów. Popularne są serie seryjne (np. Exel-G) oraz sportowe (AGX z regulacją twardości). KYB dostarcza produkty na pierwszy montaż m.ni dla Mitsubishi czy Toyoty. Ogólnie amortyzatory polecane do aut japońskich (często wybierane i chwalone przez użytkowników Hond).

- Koni - sportowe korzenie, marka kojarzona z techniczną perfekcją oraz wysoką jakością. Amortyzatory i sprężyny koni stosowane są często w sportowych samochodach. Zawieszenie gwintowane owiane jest nie jedną legendą. Niestety są to droższe elementy, ale zdecydowanie polecane do tuningu zawieszenia.

Zobacz też: Jak zbudowany jest układ kierowniczy samochodu?

- Kanaco - kolejny polski akcent; firma oferuje zestawy łożysk kół oraz piast zintegrowanych skierowanych do użytkowników samochodów osobowych i dostawczych produkcji japońskiej i koreańskiej. Polecane przez mechaników i chwalone przez użytkowników aut.

- Lemofrder – niemiecka firma, doceniana przez przez użytkowników aut BMW (dostarcza elementy zawieszenia na pierwszy montaż) oraz grupy VAG ze względu na solidne wahacze układu zawieszenia. Charakteryzują się wysokiej jakości starannością wykonania. Firma posiada w ofercie także poduszki zawieszenia, łączniki stabilizatorów, końcówki drążków kierowniczych.

- Monroe – firma amerykańska, specjalizująca się w produkcji amortyzatorów. Firmę charakteryzuje drobiazgowa kontrola jakości na każdym etapie produkcji, co jest efektem niezwykle wysokiej jakości i trwałości produktów. Firma zasłużyła sobie na zaufanie m.in. Volkswagena, Nissana, BMW czy Chryslera, aby dostarczać amortyzatory na pierwszy montaż do tych marek.

- Moog – kolejna, amerykańska forma w zestawieniu. Kojarzona również z uwielbianymi za wielką wodą wyścigani NASCAR. Moog dostarcza do tych wyczynowych samochodów elementy zawieszenia. Asortyment marki MOOG jest niezwykle szeroki – znajdują się w nim łożyska, amortyzatory wraz z mocowaniami, zestawy naprawcze oraz inne komponenty układów kierowniczych i zawieszenia dla wielu modeli samochodów produkcji amerykańskiej, europejskiej i azjatyckiej. Wyroby tej marki charakteryzują się trwałością i wysoką jakością wykonania.

- Pascal - w ofercie tej polskiej firmy znajduje się bogaty wybór zestawów przegubów napędowych wewnętrznych i zewnętrznych, jak również zestawów naprawczych gumowych osłon przegubów i przekładni kierowniczych. Uzupełnieniem oferty są smary oraz opaski i osłony uniwersalne możliwe do nabycia oddzielnie.

Zobacz też: Zawieszenie McPherson, wielowahaczowe i belka skrętna - jak je poznać?

- Sachs - niemiecka firma kojarzona bardzo dobrze w kwestii zawieszenia z amortyzatorami. Specjalistyczny dobór materiałów i precyzja wykonania sprawiają, że komponenty te cechują się niezwykle wysoką jakością oraz trwałością. Amortyzatory Sachs stosowane są często przez Opla na pierwszy montaż. Typowa jest dla nich sztywna i jednocześnie zapewniająca komfort charakterystyka pracy.

- SKF – tym razem szwedzka firma, specjalizująca się w produkcji piast i łożysk kół. Produkty SKF trafiają na pierwszy montaż do aut marek Honda, Isuzu czy koncernu Daimler.

- SNR – francuskie przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji łożysk oraz piast do kół. Stosowane na pierwszy montaż w samochodach marki Renault. Firma w swojej ofercie posiada także elementy zawieszenia, często wybierane  i chwalone przez użytkowników za trwałość. Oferuje części do zdecydowanej większości aut dostępnych na rynku.

- TRW – amerykańska firma znana głównie z produkcji świetnych zestawów hamulcowych, ale w temacie zawieszenia i układu kierowniczego kojarzona jest także z przekładniami kierowniczymi i ich komponentami. TRW słynie z jakości i dostarcza produktów na pierwszy montaż m.in. dla Toyoty, Fiata, GM, Chryslera.

- Yamato - części zawieszenia i układu kierowniczego tej firmy są przeznaczone do aut japońskich i koreańskich. Produkty Yamato cechują się wysoką jakością w połączeniu z przystępną ceną co sprawia, że są doskonałą alternatywą dla części oryginalnych. Na naszym rynku producent ten jest niekwestionowanym liderem w segmencie części zawieszenia do aut japońskich, dzięki zdobytemu zaufaniu klientów i rosnącej popularności tej marki na rynku. Produkty zawdzięczają dobrą sławę stabilnej jakości, trwałości, starannemu doborowi materiałów i drobiazgowym testom, którym poddawane są wszystkie produkty schodzące z linii produkcyjnej.

Zobacz też: Dlaczego czuć wibracje na kierownicy? Co się popsuło?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA