REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zawieszenie i układ kierowniczy - części zamienne renomowanych producentów

Tomasz Kurowski
elementy układu zawieszenia
elementy układu zawieszenia

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie na rynku motoryzacyjnym znajduje się mnóstwo firm oferujących zamienniki oryginalnych części do samochodów. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie wybranych popularnych producentów zamienników części zawieszenia i układu kierowniczego.

Zawieszenie i układ kierowniczy, producenci zamienników:

REKLAMA

REKLAMA

- 555 - popularne „trzy piątki”; jeden z największych, japońskich producentów elementów zawieszenia.  Na rynku cieszy się zaufaniem nabywców w ponad 80 krajach świata za sprawą wysokiej jakości wyrobów, których trwałość i niezawodność potwierdza fakt, że wykorzystywane są do pierwszego montażu w pojazdach wiodących japońskich producentów, między innymi Honda, Nissan oraz Subaru. Dostępne wahacze, drążki, końcówki, przeguby, łączniki stabilizatora, sworznie, itp.

- Bilstein – niemiecka firma, która od wielu lat kojarzona jest z wysokiej jakości amortyzatorami do samochodów osobowych. Bardzo często stosowane do aut grupy VAG (Volskwagen, Audi, Seat, Skoda)

- CTR – koreańska firma słynąca z wysokiej jakości produktów. Dostarcza elementy zawieszenia i układu kierowniczego na pierwszy montaż m.in. do koncernu General Motors, marek Hyundai czy KIA. Bardzo korzystny stosunek ceny do jakości. Firma daję gwarancję na 3 lata lub 60.000 km.

REKLAMA

- Delphi – firma utworzona przez koncern General Motors. W kwestii zawieszenia firma jest specjalistą w produkcji amortyzatorów i jednocześnie zajmuję pozycję lidera na polskim rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Eibach - niemiecka firma z nienaganną opinią. Znana nawet bardziej w sportach motorowych, niż seryjnych rozwiązaniach. Eibach oferuje świetnej jakości sprężyny amortyzatorów (często obniżające o świetnej charakterystyce pracy), amortyzatory a także dystanse do kół i stabilizatory.

Zobacz też: Amortyzatory samochodowe - fakty i mity

- Febi bilstein – firma z tradycjami, w przeszłości znana z przełomowych i pionierskich rozwiązań (opatentowany sworzeń resorowy w latach ’20 XX wieku). Uznanie dla marki w ponad 130 krajach świata. Świetnej jakości zamienniki. Firma oferuje elementy układów kierowniczych, poduszki zawieszenia silników i skrzyń biegów, mocowania kół. Często kierowcy aut grupy VAG zakupują wahacze Febi w konstrukcjach wielowahaczowych przedniego zawieszenia (np. popularne Audi A6 C5 czy Volkswagen Passat B5).

- FAG – polski akcent; firma specjalizująca się w produkcji łożysk kół. Szczególnie wybierana i chwalona przez użytkowników marki Mercedes.

- Impregom – włoska firma specjalizująca się w produkcji poduszek do silników i skrzyń biegów. Jeden z czołowych dostawców gumowych i gumowo-metalowych komponentów samochodowych na potrzeby niezależnego rynku części zamiennych. Rozwijające się prężnie przedsiębiorstwo pozyskuje swój asortyment od wiodących producentów z całego świata, by jak najskuteczniej zaspokajać potrzeby klientów. Szeroki wybór osłon gumowych, elementów układu zawieszenia, różnorodnych zestawów naprawczych, przewodów oraz innych części dla samochodów osobowych i komercyjnych wszystkich marek cieszy się ogromną popularnością za sprawą wysokiej dostępności, dużej trwałości oraz przystępnych cen

- Kayaba – japońska firma specjalizująca się w produkcji amortyzatorów. Popularne są serie seryjne (np. Exel-G) oraz sportowe (AGX z regulacją twardości). KYB dostarcza produkty na pierwszy montaż m.ni dla Mitsubishi czy Toyoty. Ogólnie amortyzatory polecane do aut japońskich (często wybierane i chwalone przez użytkowników Hond).

- Koni - sportowe korzenie, marka kojarzona z techniczną perfekcją oraz wysoką jakością. Amortyzatory i sprężyny koni stosowane są często w sportowych samochodach. Zawieszenie gwintowane owiane jest nie jedną legendą. Niestety są to droższe elementy, ale zdecydowanie polecane do tuningu zawieszenia.

Zobacz też: Jak zbudowany jest układ kierowniczy samochodu?

- Kanaco - kolejny polski akcent; firma oferuje zestawy łożysk kół oraz piast zintegrowanych skierowanych do użytkowników samochodów osobowych i dostawczych produkcji japońskiej i koreańskiej. Polecane przez mechaników i chwalone przez użytkowników aut.

- Lemofrder – niemiecka firma, doceniana przez przez użytkowników aut BMW (dostarcza elementy zawieszenia na pierwszy montaż) oraz grupy VAG ze względu na solidne wahacze układu zawieszenia. Charakteryzują się wysokiej jakości starannością wykonania. Firma posiada w ofercie także poduszki zawieszenia, łączniki stabilizatorów, końcówki drążków kierowniczych.

- Monroe – firma amerykańska, specjalizująca się w produkcji amortyzatorów. Firmę charakteryzuje drobiazgowa kontrola jakości na każdym etapie produkcji, co jest efektem niezwykle wysokiej jakości i trwałości produktów. Firma zasłużyła sobie na zaufanie m.in. Volkswagena, Nissana, BMW czy Chryslera, aby dostarczać amortyzatory na pierwszy montaż do tych marek.

- Moog – kolejna, amerykańska forma w zestawieniu. Kojarzona również z uwielbianymi za wielką wodą wyścigani NASCAR. Moog dostarcza do tych wyczynowych samochodów elementy zawieszenia. Asortyment marki MOOG jest niezwykle szeroki – znajdują się w nim łożyska, amortyzatory wraz z mocowaniami, zestawy naprawcze oraz inne komponenty układów kierowniczych i zawieszenia dla wielu modeli samochodów produkcji amerykańskiej, europejskiej i azjatyckiej. Wyroby tej marki charakteryzują się trwałością i wysoką jakością wykonania.

- Pascal - w ofercie tej polskiej firmy znajduje się bogaty wybór zestawów przegubów napędowych wewnętrznych i zewnętrznych, jak również zestawów naprawczych gumowych osłon przegubów i przekładni kierowniczych. Uzupełnieniem oferty są smary oraz opaski i osłony uniwersalne możliwe do nabycia oddzielnie.

Zobacz też: Zawieszenie McPherson, wielowahaczowe i belka skrętna - jak je poznać?

- Sachs - niemiecka firma kojarzona bardzo dobrze w kwestii zawieszenia z amortyzatorami. Specjalistyczny dobór materiałów i precyzja wykonania sprawiają, że komponenty te cechują się niezwykle wysoką jakością oraz trwałością. Amortyzatory Sachs stosowane są często przez Opla na pierwszy montaż. Typowa jest dla nich sztywna i jednocześnie zapewniająca komfort charakterystyka pracy.

- SKF – tym razem szwedzka firma, specjalizująca się w produkcji piast i łożysk kół. Produkty SKF trafiają na pierwszy montaż do aut marek Honda, Isuzu czy koncernu Daimler.

- SNR – francuskie przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji łożysk oraz piast do kół. Stosowane na pierwszy montaż w samochodach marki Renault. Firma w swojej ofercie posiada także elementy zawieszenia, często wybierane  i chwalone przez użytkowników za trwałość. Oferuje części do zdecydowanej większości aut dostępnych na rynku.

- TRW – amerykańska firma znana głównie z produkcji świetnych zestawów hamulcowych, ale w temacie zawieszenia i układu kierowniczego kojarzona jest także z przekładniami kierowniczymi i ich komponentami. TRW słynie z jakości i dostarcza produktów na pierwszy montaż m.in. dla Toyoty, Fiata, GM, Chryslera.

- Yamato - części zawieszenia i układu kierowniczego tej firmy są przeznaczone do aut japońskich i koreańskich. Produkty Yamato cechują się wysoką jakością w połączeniu z przystępną ceną co sprawia, że są doskonałą alternatywą dla części oryginalnych. Na naszym rynku producent ten jest niekwestionowanym liderem w segmencie części zawieszenia do aut japońskich, dzięki zdobytemu zaufaniu klientów i rosnącej popularności tej marki na rynku. Produkty zawdzięczają dobrą sławę stabilnej jakości, trwałości, starannemu doborowi materiałów i drobiazgowym testom, którym poddawane są wszystkie produkty schodzące z linii produkcyjnej.

Zobacz też: Dlaczego czuć wibracje na kierownicy? Co się popsuło?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA