REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zawieszenie i układ kierowniczy - części zamienne renomowanych producentów

Tomasz Kurowski
elementy układu zawieszenia
elementy układu zawieszenia

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie na rynku motoryzacyjnym znajduje się mnóstwo firm oferujących zamienniki oryginalnych części do samochodów. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie wybranych popularnych producentów zamienników części zawieszenia i układu kierowniczego.

Zawieszenie i układ kierowniczy, producenci zamienników:

REKLAMA

- 555 - popularne „trzy piątki”; jeden z największych, japońskich producentów elementów zawieszenia.  Na rynku cieszy się zaufaniem nabywców w ponad 80 krajach świata za sprawą wysokiej jakości wyrobów, których trwałość i niezawodność potwierdza fakt, że wykorzystywane są do pierwszego montażu w pojazdach wiodących japońskich producentów, między innymi Honda, Nissan oraz Subaru. Dostępne wahacze, drążki, końcówki, przeguby, łączniki stabilizatora, sworznie, itp.

- Bilstein – niemiecka firma, która od wielu lat kojarzona jest z wysokiej jakości amortyzatorami do samochodów osobowych. Bardzo często stosowane do aut grupy VAG (Volskwagen, Audi, Seat, Skoda)

REKLAMA

- CTR – koreańska firma słynąca z wysokiej jakości produktów. Dostarcza elementy zawieszenia i układu kierowniczego na pierwszy montaż m.in. do koncernu General Motors, marek Hyundai czy KIA. Bardzo korzystny stosunek ceny do jakości. Firma daję gwarancję na 3 lata lub 60.000 km.

- Delphi – firma utworzona przez koncern General Motors. W kwestii zawieszenia firma jest specjalistą w produkcji amortyzatorów i jednocześnie zajmuję pozycję lidera na polskim rynku.

- Eibach - niemiecka firma z nienaganną opinią. Znana nawet bardziej w sportach motorowych, niż seryjnych rozwiązaniach. Eibach oferuje świetnej jakości sprężyny amortyzatorów (często obniżające o świetnej charakterystyce pracy), amortyzatory a także dystanse do kół i stabilizatory.

Zobacz też: Amortyzatory samochodowe - fakty i mity

- Febi bilstein – firma z tradycjami, w przeszłości znana z przełomowych i pionierskich rozwiązań (opatentowany sworzeń resorowy w latach ’20 XX wieku). Uznanie dla marki w ponad 130 krajach świata. Świetnej jakości zamienniki. Firma oferuje elementy układów kierowniczych, poduszki zawieszenia silników i skrzyń biegów, mocowania kół. Często kierowcy aut grupy VAG zakupują wahacze Febi w konstrukcjach wielowahaczowych przedniego zawieszenia (np. popularne Audi A6 C5 czy Volkswagen Passat B5).

- FAG – polski akcent; firma specjalizująca się w produkcji łożysk kół. Szczególnie wybierana i chwalona przez użytkowników marki Mercedes.

REKLAMA

- Impregom – włoska firma specjalizująca się w produkcji poduszek do silników i skrzyń biegów. Jeden z czołowych dostawców gumowych i gumowo-metalowych komponentów samochodowych na potrzeby niezależnego rynku części zamiennych. Rozwijające się prężnie przedsiębiorstwo pozyskuje swój asortyment od wiodących producentów z całego świata, by jak najskuteczniej zaspokajać potrzeby klientów. Szeroki wybór osłon gumowych, elementów układu zawieszenia, różnorodnych zestawów naprawczych, przewodów oraz innych części dla samochodów osobowych i komercyjnych wszystkich marek cieszy się ogromną popularnością za sprawą wysokiej dostępności, dużej trwałości oraz przystępnych cen

- Kayaba – japońska firma specjalizująca się w produkcji amortyzatorów. Popularne są serie seryjne (np. Exel-G) oraz sportowe (AGX z regulacją twardości). KYB dostarcza produkty na pierwszy montaż m.ni dla Mitsubishi czy Toyoty. Ogólnie amortyzatory polecane do aut japońskich (często wybierane i chwalone przez użytkowników Hond).

- Koni - sportowe korzenie, marka kojarzona z techniczną perfekcją oraz wysoką jakością. Amortyzatory i sprężyny koni stosowane są często w sportowych samochodach. Zawieszenie gwintowane owiane jest nie jedną legendą. Niestety są to droższe elementy, ale zdecydowanie polecane do tuningu zawieszenia.

Zobacz też: Jak zbudowany jest układ kierowniczy samochodu?

- Kanaco - kolejny polski akcent; firma oferuje zestawy łożysk kół oraz piast zintegrowanych skierowanych do użytkowników samochodów osobowych i dostawczych produkcji japońskiej i koreańskiej. Polecane przez mechaników i chwalone przez użytkowników aut.

- Lemofrder – niemiecka firma, doceniana przez przez użytkowników aut BMW (dostarcza elementy zawieszenia na pierwszy montaż) oraz grupy VAG ze względu na solidne wahacze układu zawieszenia. Charakteryzują się wysokiej jakości starannością wykonania. Firma posiada w ofercie także poduszki zawieszenia, łączniki stabilizatorów, końcówki drążków kierowniczych.

- Monroe – firma amerykańska, specjalizująca się w produkcji amortyzatorów. Firmę charakteryzuje drobiazgowa kontrola jakości na każdym etapie produkcji, co jest efektem niezwykle wysokiej jakości i trwałości produktów. Firma zasłużyła sobie na zaufanie m.in. Volkswagena, Nissana, BMW czy Chryslera, aby dostarczać amortyzatory na pierwszy montaż do tych marek.

- Moog – kolejna, amerykańska forma w zestawieniu. Kojarzona również z uwielbianymi za wielką wodą wyścigani NASCAR. Moog dostarcza do tych wyczynowych samochodów elementy zawieszenia. Asortyment marki MOOG jest niezwykle szeroki – znajdują się w nim łożyska, amortyzatory wraz z mocowaniami, zestawy naprawcze oraz inne komponenty układów kierowniczych i zawieszenia dla wielu modeli samochodów produkcji amerykańskiej, europejskiej i azjatyckiej. Wyroby tej marki charakteryzują się trwałością i wysoką jakością wykonania.

- Pascal - w ofercie tej polskiej firmy znajduje się bogaty wybór zestawów przegubów napędowych wewnętrznych i zewnętrznych, jak również zestawów naprawczych gumowych osłon przegubów i przekładni kierowniczych. Uzupełnieniem oferty są smary oraz opaski i osłony uniwersalne możliwe do nabycia oddzielnie.

Zobacz też: Zawieszenie McPherson, wielowahaczowe i belka skrętna - jak je poznać?

- Sachs - niemiecka firma kojarzona bardzo dobrze w kwestii zawieszenia z amortyzatorami. Specjalistyczny dobór materiałów i precyzja wykonania sprawiają, że komponenty te cechują się niezwykle wysoką jakością oraz trwałością. Amortyzatory Sachs stosowane są często przez Opla na pierwszy montaż. Typowa jest dla nich sztywna i jednocześnie zapewniająca komfort charakterystyka pracy.

- SKF – tym razem szwedzka firma, specjalizująca się w produkcji piast i łożysk kół. Produkty SKF trafiają na pierwszy montaż do aut marek Honda, Isuzu czy koncernu Daimler.

- SNR – francuskie przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji łożysk oraz piast do kół. Stosowane na pierwszy montaż w samochodach marki Renault. Firma w swojej ofercie posiada także elementy zawieszenia, często wybierane  i chwalone przez użytkowników za trwałość. Oferuje części do zdecydowanej większości aut dostępnych na rynku.

- TRW – amerykańska firma znana głównie z produkcji świetnych zestawów hamulcowych, ale w temacie zawieszenia i układu kierowniczego kojarzona jest także z przekładniami kierowniczymi i ich komponentami. TRW słynie z jakości i dostarcza produktów na pierwszy montaż m.in. dla Toyoty, Fiata, GM, Chryslera.

- Yamato - części zawieszenia i układu kierowniczego tej firmy są przeznaczone do aut japońskich i koreańskich. Produkty Yamato cechują się wysoką jakością w połączeniu z przystępną ceną co sprawia, że są doskonałą alternatywą dla części oryginalnych. Na naszym rynku producent ten jest niekwestionowanym liderem w segmencie części zawieszenia do aut japońskich, dzięki zdobytemu zaufaniu klientów i rosnącej popularności tej marki na rynku. Produkty zawdzięczają dobrą sławę stabilnej jakości, trwałości, starannemu doborowi materiałów i drobiazgowym testom, którym poddawane są wszystkie produkty schodzące z linii produkcyjnej.

Zobacz też: Dlaczego czuć wibracje na kierownicy? Co się popsuło?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA