REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zawieszenie i układ kierowniczy - części zamienne renomowanych producentów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Kurowski
elementy układu zawieszenia
elementy układu zawieszenia

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie na rynku motoryzacyjnym znajduje się mnóstwo firm oferujących zamienniki oryginalnych części do samochodów. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie wybranych popularnych producentów zamienników części zawieszenia i układu kierowniczego.

Zawieszenie i układ kierowniczy, producenci zamienników:

REKLAMA

REKLAMA

- 555 - popularne „trzy piątki”; jeden z największych, japońskich producentów elementów zawieszenia.  Na rynku cieszy się zaufaniem nabywców w ponad 80 krajach świata za sprawą wysokiej jakości wyrobów, których trwałość i niezawodność potwierdza fakt, że wykorzystywane są do pierwszego montażu w pojazdach wiodących japońskich producentów, między innymi Honda, Nissan oraz Subaru. Dostępne wahacze, drążki, końcówki, przeguby, łączniki stabilizatora, sworznie, itp.

- Bilstein – niemiecka firma, która od wielu lat kojarzona jest z wysokiej jakości amortyzatorami do samochodów osobowych. Bardzo często stosowane do aut grupy VAG (Volskwagen, Audi, Seat, Skoda)

- CTR – koreańska firma słynąca z wysokiej jakości produktów. Dostarcza elementy zawieszenia i układu kierowniczego na pierwszy montaż m.in. do koncernu General Motors, marek Hyundai czy KIA. Bardzo korzystny stosunek ceny do jakości. Firma daję gwarancję na 3 lata lub 60.000 km.

REKLAMA

- Delphi – firma utworzona przez koncern General Motors. W kwestii zawieszenia firma jest specjalistą w produkcji amortyzatorów i jednocześnie zajmuję pozycję lidera na polskim rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Eibach - niemiecka firma z nienaganną opinią. Znana nawet bardziej w sportach motorowych, niż seryjnych rozwiązaniach. Eibach oferuje świetnej jakości sprężyny amortyzatorów (często obniżające o świetnej charakterystyce pracy), amortyzatory a także dystanse do kół i stabilizatory.

Zobacz też: Amortyzatory samochodowe - fakty i mity

- Febi bilstein – firma z tradycjami, w przeszłości znana z przełomowych i pionierskich rozwiązań (opatentowany sworzeń resorowy w latach ’20 XX wieku). Uznanie dla marki w ponad 130 krajach świata. Świetnej jakości zamienniki. Firma oferuje elementy układów kierowniczych, poduszki zawieszenia silników i skrzyń biegów, mocowania kół. Często kierowcy aut grupy VAG zakupują wahacze Febi w konstrukcjach wielowahaczowych przedniego zawieszenia (np. popularne Audi A6 C5 czy Volkswagen Passat B5).

- FAG – polski akcent; firma specjalizująca się w produkcji łożysk kół. Szczególnie wybierana i chwalona przez użytkowników marki Mercedes.

- Impregom – włoska firma specjalizująca się w produkcji poduszek do silników i skrzyń biegów. Jeden z czołowych dostawców gumowych i gumowo-metalowych komponentów samochodowych na potrzeby niezależnego rynku części zamiennych. Rozwijające się prężnie przedsiębiorstwo pozyskuje swój asortyment od wiodących producentów z całego świata, by jak najskuteczniej zaspokajać potrzeby klientów. Szeroki wybór osłon gumowych, elementów układu zawieszenia, różnorodnych zestawów naprawczych, przewodów oraz innych części dla samochodów osobowych i komercyjnych wszystkich marek cieszy się ogromną popularnością za sprawą wysokiej dostępności, dużej trwałości oraz przystępnych cen

- Kayaba – japońska firma specjalizująca się w produkcji amortyzatorów. Popularne są serie seryjne (np. Exel-G) oraz sportowe (AGX z regulacją twardości). KYB dostarcza produkty na pierwszy montaż m.ni dla Mitsubishi czy Toyoty. Ogólnie amortyzatory polecane do aut japońskich (często wybierane i chwalone przez użytkowników Hond).

- Koni - sportowe korzenie, marka kojarzona z techniczną perfekcją oraz wysoką jakością. Amortyzatory i sprężyny koni stosowane są często w sportowych samochodach. Zawieszenie gwintowane owiane jest nie jedną legendą. Niestety są to droższe elementy, ale zdecydowanie polecane do tuningu zawieszenia.

Zobacz też: Jak zbudowany jest układ kierowniczy samochodu?

- Kanaco - kolejny polski akcent; firma oferuje zestawy łożysk kół oraz piast zintegrowanych skierowanych do użytkowników samochodów osobowych i dostawczych produkcji japońskiej i koreańskiej. Polecane przez mechaników i chwalone przez użytkowników aut.

- Lemofrder – niemiecka firma, doceniana przez przez użytkowników aut BMW (dostarcza elementy zawieszenia na pierwszy montaż) oraz grupy VAG ze względu na solidne wahacze układu zawieszenia. Charakteryzują się wysokiej jakości starannością wykonania. Firma posiada w ofercie także poduszki zawieszenia, łączniki stabilizatorów, końcówki drążków kierowniczych.

- Monroe – firma amerykańska, specjalizująca się w produkcji amortyzatorów. Firmę charakteryzuje drobiazgowa kontrola jakości na każdym etapie produkcji, co jest efektem niezwykle wysokiej jakości i trwałości produktów. Firma zasłużyła sobie na zaufanie m.in. Volkswagena, Nissana, BMW czy Chryslera, aby dostarczać amortyzatory na pierwszy montaż do tych marek.

- Moog – kolejna, amerykańska forma w zestawieniu. Kojarzona również z uwielbianymi za wielką wodą wyścigani NASCAR. Moog dostarcza do tych wyczynowych samochodów elementy zawieszenia. Asortyment marki MOOG jest niezwykle szeroki – znajdują się w nim łożyska, amortyzatory wraz z mocowaniami, zestawy naprawcze oraz inne komponenty układów kierowniczych i zawieszenia dla wielu modeli samochodów produkcji amerykańskiej, europejskiej i azjatyckiej. Wyroby tej marki charakteryzują się trwałością i wysoką jakością wykonania.

- Pascal - w ofercie tej polskiej firmy znajduje się bogaty wybór zestawów przegubów napędowych wewnętrznych i zewnętrznych, jak również zestawów naprawczych gumowych osłon przegubów i przekładni kierowniczych. Uzupełnieniem oferty są smary oraz opaski i osłony uniwersalne możliwe do nabycia oddzielnie.

Zobacz też: Zawieszenie McPherson, wielowahaczowe i belka skrętna - jak je poznać?

- Sachs - niemiecka firma kojarzona bardzo dobrze w kwestii zawieszenia z amortyzatorami. Specjalistyczny dobór materiałów i precyzja wykonania sprawiają, że komponenty te cechują się niezwykle wysoką jakością oraz trwałością. Amortyzatory Sachs stosowane są często przez Opla na pierwszy montaż. Typowa jest dla nich sztywna i jednocześnie zapewniająca komfort charakterystyka pracy.

- SKF – tym razem szwedzka firma, specjalizująca się w produkcji piast i łożysk kół. Produkty SKF trafiają na pierwszy montaż do aut marek Honda, Isuzu czy koncernu Daimler.

- SNR – francuskie przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji łożysk oraz piast do kół. Stosowane na pierwszy montaż w samochodach marki Renault. Firma w swojej ofercie posiada także elementy zawieszenia, często wybierane  i chwalone przez użytkowników za trwałość. Oferuje części do zdecydowanej większości aut dostępnych na rynku.

- TRW – amerykańska firma znana głównie z produkcji świetnych zestawów hamulcowych, ale w temacie zawieszenia i układu kierowniczego kojarzona jest także z przekładniami kierowniczymi i ich komponentami. TRW słynie z jakości i dostarcza produktów na pierwszy montaż m.in. dla Toyoty, Fiata, GM, Chryslera.

- Yamato - części zawieszenia i układu kierowniczego tej firmy są przeznaczone do aut japońskich i koreańskich. Produkty Yamato cechują się wysoką jakością w połączeniu z przystępną ceną co sprawia, że są doskonałą alternatywą dla części oryginalnych. Na naszym rynku producent ten jest niekwestionowanym liderem w segmencie części zawieszenia do aut japońskich, dzięki zdobytemu zaufaniu klientów i rosnącej popularności tej marki na rynku. Produkty zawdzięczają dobrą sławę stabilnej jakości, trwałości, starannemu doborowi materiałów i drobiazgowym testom, którym poddawane są wszystkie produkty schodzące z linii produkcyjnej.

Zobacz też: Dlaczego czuć wibracje na kierownicy? Co się popsuło?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA