Jak uzyskać elektroniczne potwierdzenie zapłaty akcyzy
REKLAMA
REKLAMA
Jak uzyskać elektroniczne potwierdzenie zapłaty akcyzy
Uzyskanie dokumentu jest możliwe bezpośrednio z Portalu Systemów Służby Celnej (www.e-clo.pl). "Dokument taki, po wydrukowaniu, stanowić będzie podstawę do rejestracji pojazdu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym bez konieczności wizyty w urzędzie celnym" - wyjaśniło MF.
REKLAMA
Zobacz też: Jak zarejestrować motocykl sprowadzony z USA?
REKLAMA
Na stronie internetowej https://www.e-clo.pl/ZEFIR/ezefir/app/CheckCar w zakładce „potwierdzenie zapłaty będzie można w prosty sposób wygenerować plik potwierdzenia w formacie PDF, a następnie – w zależności od potrzeby – plik ten pobrać lub dodatkowo wydrukować - podało ministerstwo.
Użytkownik powinien wpisać numer VIN pojazdu lub numer Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (tzw. UPO) otrzymany dla złożonej elektronicznie deklaracji AKC-U. "Warunkiem skorzystania z nowej usługi jest dokonanie zapłaty podatku akcyzowego w pełnej kwocie wynikającej z deklaracji AKC-U" - zastrzeżono w komunikacie.
Zobacz też: 5 sposobów na sprawdzenie autentyczności książki serwisowej
Mniej wizyt w urzędzie celnym
Według MF nowe rozwiązanie daje podatnikowi możliwość ograniczenia do minimum wizyt w urzędzie celnym. Podatnicy, którzy złożą deklarację w formie elektronicznej będą mogli dopełnić wszelkich formalności związanych ze złożeniem deklaracji, dokonaniem przelewu oraz pobraniem potwierdzenia zapłaty akcyzy bez konieczności wychodzenia z domu.
Ministerstwo przypomniało, że dotychczas potwierdzenie zapłaty akcyzy można było otrzymać wyłącznie w formie papierowej w urzędzie celnym. Po wprowadzeniu zmian nadal będzie to możliwe. (PAP)
Zobacz też: Auto z cofniętym licznikiem kupione w komisie. Co robić?
REKLAMA
REKLAMA