REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gotówka, leasing czy wynajem? Leasing na samochód: zasady i możliwości

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Istnieje kilka opcji, które może wybrać przedsiębiorca decydując się na samochód firmowy. Jakie to opcje i czym się charakteryzują?

Firmy mogą stać się użytkownikami samochodu poprzez jego zakup za gotówkę lub leasingując. Każde z rozwiązań ma swoje zalety. Kupując za gotówkę, cena samochodu jest niższa niż w leasingu. Jednak poważną wadą jest zmniejszenie kapitału obrotowego firmy. Na dodatek nie może ona wpuścić w koszty od razu całej kwoty zakupu. Amortyzacja nowego samochodu trwa 60 miesięcy, czyli cenę samochodu trzeba podzielić na 60 części i co miesiąc odliczać jedną od dochodu. W przypadku używanych samochodów jest to 30 miesięcy. Przedsiębiorca musi też wziąć pod uwagę, że zakup auta z drugiej ręki wiąże się z większym ryzykiem awarii niż dla nowego pojazdu.

REKLAMA

REKLAMA

Leasing operacyjny oferuje inne korzyści: raty są odliczane od dochodu w faktycznej wysokości w bieżącym miesiącu, zatem jeśli klient potrzebuje wysokich kosztów w miesiącu podpisania umowy, może wpłacić wysoką pierwszą wpłatę
i zostanie ona w całości potraktowana jako koszt firmy w tym miesiącu – bez rozkładania amortyzacji na następne miesiące. Jednak leasing ma także wady: jest dość drogi, a raty są wysokie nawet przy rozłożeniu spłaty na 4 lata.
Z kolei wybór auta używanego oznacza wyższe oprocentowanie leasingu.

Zobacz też: Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

REKLAMA

Atrakcyjny wynajem długoterminowy

Sposobem na uniknięcie wysokich rat w niestabilnym otoczeniu makroekonomicznym jest wynajem długoterminowy. Dobrym przykładem takiej oferty może być oparty na leasingu operacyjnym program Toyota Business SmartPlan.
W przypadku skorzystania z niego, klient uzyskuje nie tylko takie same korzyści podatkowe jak w zwykłym leasingu operacyjnym, ale otrzymuje nawet więcej: bardzo niskie raty (niższe nawet o 60 proc. w stosunku do zwykłego leasingu) dzięki temu, że nie spłaca całej wartości samochodu, lecz jedynie utratę jego wartości w okresie trwania umowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

SmartPlan Toyoty to atrakcyjna alternatywa dla klasycznego leasingu, kredytu oraz zakupu gotówkowego, umożliwia małym przedsiębiorstwom dostęp do nowego samochodu na warunkach do tej pory zarezerwowanych jedynie dla dużych firm. – Miesięczny koszt usługi Smart Plan jest stały, dzięki czemu przedsiębiorcy z łatwością mogą planować budżet i prowadzić księgowość. Tak jak w przypadku klasycznego leasingu, całą ratę mogą wliczać do kosztów uzyskania przychodu firmy – podkreśla dyrektor ds. sprzedaży w Toyota Leasing Polska, Bogdan Grzybowski.

Zobacz też: Test Toyota Auris Touring Sports (kombi) Hybrid: najlepsza w mieście

Bądź Smart

Do najważniejszych zalet SmartPlanu należą m.in.: niskie koszty miesięczne, a w zależności od wybranej oferty (Easy, Easy Plus i Comfort) wliczona jest w miesięczną ratę obsługa pojazdu (serwis, opony, ubezpieczenie) oraz gwarancja auta zastępczego. Warto też wspomnieć, że ryzyko finansowe związane z najmem samochodu leży po stronie zarządzającego, a nie klienta.

Zobacz też: Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic/132 KM

Na usługę Smart Plan zdecydowało się juzż ponad 500 firm z polskiego sektora MŚP. To najczęściej kilkuosobowe firmy z dużych aglomeracji. Klienci decydują się na 1 lub 2 auta firmowe. Podpisując umowę wynajmu, przedsiębiorcy wpłacają zazwyczaj kapitał własny w wysokości 15 proc. wartości auta. Program jest jednak pod tym względem elastyczny - pierwsza wpłata może wynieść od 0 do 40%. W ramach usługi, najpopularniejszym modelem jest kompaktowa Toyota Auris oraz należąca do klasy średniej Toyota Avensis. Klient otrzymuje co miesiąc dwie faktury - za ratę leasingową i za kompleksową obsługę wraz z ubezpieczeniem. Obie faktury rozlicza się identycznie jako koszt w bieżącym miesiącu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak technologia zmienia relację kierowcy z samochodem?

Z badania zrealizowanego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada wynika, że już co 4. ankietowany wskazuje nowoczesne technologie jako kluczowy element wyposażenia samochodu. Motoryzacja na dobre wchodzi w erę software-defined vehicles (SDV), czyli pojazdów definiowanych przez oprogramowanie. To właśnie ono staje się kluczowym elementem doświadczenia kierowcy – od możliwości personalizacji ustawień, przez aktualizacje „over the air”, aż po subskrybowane pakiety funkcji. Co jeszcze kryje się pod tą nazwą?

Dziennikarz Roku eMobility Media Awards: Tomasz Sewastianowicz z Dziennik.pl

Z przyjemnością informujemy, że nasz redakcyjny kolega z Dziennik.pl, Tomasz Sewastianowicz, został uhonorowany prestiżową nagrodą eMobility Media Awards – jednym z najważniejszych wyróżnień w dziedzinie dziennikarstwa i komunikacji związanej z elektromobilnością w Polsce.

Naprawa pojazdu bez znaczenia dla wysokości odszkodowania - ważny wyrok SN

Poszkodowanym będzie łatwiej uzyskać pełne odszkodowanie z OC komunikacyjnego. W uchwale Sąd potwierdził, że szkoda w pojeździe rozliczana z OC komunikacyjnego ma charakter statyczny, to oznacza, że ubezpieczyciel powinien wyceniać szkodę na dzień zdarzenia.

Jak rozpoznać bezpieczną taksówkę? Nowa inicjatywa „Zweryfikowana taksówka” PZPA w 2025 roku

Bezpieczeństwo w taksówkach staje się priorytetem. Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych uruchomił projekt „Zweryfikowana taksówka”, nowe oznaczenie, które ma ułatwić pasażerom wybór sprawdzonego przewoźnika. Każdy oznaczony pojazd i jego kierowca przechodzą wieloetapową weryfikację, od badań lekarskich i szkoleń, po kontrolę techniczną i monitoring GPS.

REKLAMA

KGP: 113 674 interwencji, 516 wypadków drogowych, 41 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 113 674 interwencji. Byli wzywani do 516 wypadków drogowych.

Światowy Dzień Bez Samochodu. Eksperci: Środek transportu wpływa na klimat

22 września obchodzimy Światowy Dzień bez Samochodu. Z okazji tego dnia eksperci z Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych (CAKE) w Instytucie Ochrony Środowiska – Państwowym Instytucie Badawczym (IOŚ-PIB) wskazują, że rozwój transportu publicznego może odegrać kluczową rolę w osiągnięciu celów klimatycznych Polski i Unii Europejskiej.

Od 19 września 2025 r. droższe badanie techniczne auta. Stawki wzrosły z 51 do 149 zł

Od piątku obowiązują wyższe opłaty za obowiązkowe badanie techniczne pojazdów. W przypadku samochodów osobowych stawka wzrosła o 51 zł, do 149 zł.

Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

REKLAMA

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

REKLAMA