REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nawet jeśli auto ma kierownicę po lewej stronie, nie oznacza to, że pochodzi ono z rynku europejskiego. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.
Nawet jeśli auto ma kierownicę po lewej stronie, nie oznacza to, że pochodzi ono z rynku europejskiego. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Niskie ceny używanych samochodów w Anglii powodują wzmożony ich napływ do Polski. Wiele egzemplarzy jest nieprofesjonalnie dostosowanych do ruchu lewostronnego. Jak rozpoznać "Anglika" i nie dać się nabrać?

Atrakcyjne ceny używanych samochodów z Wielkiej Brytanii powodują, że coraz więcej tych aut jest sprowadzanych poprzez prywatny import do Polski. Po przekroczeniu granicy auta te są rozbierane i dostosowywane do obowiązującego w Polsce ruchu prawostronnego. Problem polega na tym, że nowy właściciel nie jest najczęściej informowany o pochodzeniu auta i nie jest świadomy, że jego auto nie zostało prawidłowo przystosowane do bezpiecznego poruszania się po polskich drogach. Źle wykonana modernizacja auta jest łatwa do wykrycia.

REKLAMA

Po tym rozpoznasz samochód sprowadzony z Anglii:

Zobacz też: Zakup używanego diesla

  • Asymetryczne przednie i tylne światła- w angielskim samochodzie reflektory przednie oświecają szerszym strumieniem światła lewe pobocze. Tylna lampa przeciwmgielna w takim pojeździe ulokowana jest po jego prawej stronie.

  • Naklejka dotycząca masy pojazdu czy zalecanych ciśnień w oponach w autach produkowanych na rynek europejski znajduje się po lewej ich stronie, najczęściej na nadwoziu przy drzwiach kierowcy. Natomiast informacja o dezaktywacji poduszki pasażera powinna znajdować się po stronie pasażera.

  • W niektórych modelach samochodów lusterka boczne są asymetryczne (np. Audi, VW, Skoda). Auta na rynek europejski mają mniejsze prawe lusterko.

  • Asymetryczna przednia szyba – konstrukcja niektórych szyb przednich jest asymetryczna, czyli zbudowana jest z dwóch warstw o odmiennych kształtach. Tego typu rozwiązanie spotkać można np. w Mazdzie 6 czy Lexusie GS300.

  • Wycieraczki szyb – w autach angielskich poruszają się one w przeciwną stronę niż modelach europejskich. Poza tym, rysy powstałe na szybie w trakcie ich pracy, przebiegają w odmiennym  kierunku.

  • Regulacja wysokości fotela to opcja dotycząca zasadniczo siedziska kierowcy. Jeśli występuje tylko po stronie pasażera, to jest to dla nas wyraźny znak ostrzegawczy.

  • Zużycie fotela, klamek czy mechanizmu zamka drzwi praktycznie zawsze jest większe po stronie kierowcy. Odwrotna sytuacja powinna nas zaniepokoić.

  • Wyposażenie w autach angielskich często różni się od tego dostępnego w modelach na rynek europejski. Np. ręczna skrzynia biegów w Lexusie IS300 nie występowała w jego europejskiej specyfikacji.

Zobacz też: Auta tanie w utrzymaniu, czyli jakie?

Wymienione wyżej różnice pomiędzy samochodami angielskimi, a europejskimi powinny być pomocne w celu szybkiej dyskwalifikacji aut przerabianych przez niewykwalifikowanych mechaników, którzy niskim kosztem próbują „dostosować” je do jazdy po polskich drogach i z zyskiem sprzedać. Pamiętajmy jednak, że w przypadku podejrzeń co do pochodzenia auta, warto sprawdzić także stan ściany grodziowej. Ulokować kierownicy po lewej stronie pojazdu niejednokrotnie wymaga jej mechanicznej przeróbki. W takim przypadku bardzo trudno ocenić jak samochód zachowa się przy ewentualnej kolizji, dlatego lepiej unikać tego typu pojazdów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA