REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nawet jeśli auto ma kierownicę po lewej stronie, nie oznacza to, że pochodzi ono z rynku europejskiego. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.
Nawet jeśli auto ma kierownicę po lewej stronie, nie oznacza to, że pochodzi ono z rynku europejskiego. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Niskie ceny używanych samochodów w Anglii powodują wzmożony ich napływ do Polski. Wiele egzemplarzy jest nieprofesjonalnie dostosowanych do ruchu lewostronnego. Jak rozpoznać "Anglika" i nie dać się nabrać?

Atrakcyjne ceny używanych samochodów z Wielkiej Brytanii powodują, że coraz więcej tych aut jest sprowadzanych poprzez prywatny import do Polski. Po przekroczeniu granicy auta te są rozbierane i dostosowywane do obowiązującego w Polsce ruchu prawostronnego. Problem polega na tym, że nowy właściciel nie jest najczęściej informowany o pochodzeniu auta i nie jest świadomy, że jego auto nie zostało prawidłowo przystosowane do bezpiecznego poruszania się po polskich drogach. Źle wykonana modernizacja auta jest łatwa do wykrycia.

REKLAMA

REKLAMA

Po tym rozpoznasz samochód sprowadzony z Anglii:

Zobacz też: Zakup używanego diesla

  • Asymetryczne przednie i tylne światła- w angielskim samochodzie reflektory przednie oświecają szerszym strumieniem światła lewe pobocze. Tylna lampa przeciwmgielna w takim pojeździe ulokowana jest po jego prawej stronie.

  • Naklejka dotycząca masy pojazdu czy zalecanych ciśnień w oponach w autach produkowanych na rynek europejski znajduje się po lewej ich stronie, najczęściej na nadwoziu przy drzwiach kierowcy. Natomiast informacja o dezaktywacji poduszki pasażera powinna znajdować się po stronie pasażera.

  • W niektórych modelach samochodów lusterka boczne są asymetryczne (np. Audi, VW, Skoda). Auta na rynek europejski mają mniejsze prawe lusterko.

  • Asymetryczna przednia szyba – konstrukcja niektórych szyb przednich jest asymetryczna, czyli zbudowana jest z dwóch warstw o odmiennych kształtach. Tego typu rozwiązanie spotkać można np. w Mazdzie 6 czy Lexusie GS300.

  • Wycieraczki szyb – w autach angielskich poruszają się one w przeciwną stronę niż modelach europejskich. Poza tym, rysy powstałe na szybie w trakcie ich pracy, przebiegają w odmiennym  kierunku.

  • Regulacja wysokości fotela to opcja dotycząca zasadniczo siedziska kierowcy. Jeśli występuje tylko po stronie pasażera, to jest to dla nas wyraźny znak ostrzegawczy.

  • Zużycie fotela, klamek czy mechanizmu zamka drzwi praktycznie zawsze jest większe po stronie kierowcy. Odwrotna sytuacja powinna nas zaniepokoić.

  • Wyposażenie w autach angielskich często różni się od tego dostępnego w modelach na rynek europejski. Np. ręczna skrzynia biegów w Lexusie IS300 nie występowała w jego europejskiej specyfikacji.

Zobacz też: Auta tanie w utrzymaniu, czyli jakie?

REKLAMA

Wymienione wyżej różnice pomiędzy samochodami angielskimi, a europejskimi powinny być pomocne w celu szybkiej dyskwalifikacji aut przerabianych przez niewykwalifikowanych mechaników, którzy niskim kosztem próbują „dostosować” je do jazdy po polskich drogach i z zyskiem sprzedać. Pamiętajmy jednak, że w przypadku podejrzeń co do pochodzenia auta, warto sprawdzić także stan ściany grodziowej. Ulokować kierownicy po lewej stronie pojazdu niejednokrotnie wymaga jej mechanicznej przeróbki. W takim przypadku bardzo trudno ocenić jak samochód zachowa się przy ewentualnej kolizji, dlatego lepiej unikać tego typu pojazdów.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA