REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Obsługa CB radia nie jest skomplikowana, ale żeby poznać jego wszystkie możliwości, trzeba zwrócić uwagę na jego panel kontrolny i poznać działanie poszczególnych przycisków.
Obsługa CB radia nie jest skomplikowana, ale żeby poznać jego wszystkie możliwości, trzeba zwrócić uwagę na jego panel kontrolny i poznać działanie poszczególnych przycisków.

REKLAMA

REKLAMA

Aby CB radio służyło kierowcy jak najlepiej warto zapoznać się z jego funkcjami. Większość jego nowych użytkowników nie zaprząta sobie głowy czytaniem jego instrukcji, co w skrajnych sytuacjach może się obrócić przeciw nim. Warto zatem przyjrzeć się podstawowym możliwością CB radia.

Umiejętne korzystanie z CB radia zapewnia szybszą wymianę informacji pomiędzy jego użytkownikami. Ograniczeniu ulega także zamęt powodowany na danym kanale przez nowych użytkowników tego systemu. Ogromną zaletą posiadania odpowiedniej wiedzy z zakresu obsługi CB radia będzie także spokój w chwili zaistnienia niebezpieczeństwa na drodze. Doświadczony użytkownik bez problemu, jednym ruchem ręki, uruchomi kanał ratunkowy, by wezwać pomoc i powiadomi innych kierowców o niebezpieczeństwie. Zalety CB radia są ogromne, jednak bardzo istotna w jego użytkowaniu jest kultura wypowiedzi i zwracania się do innych jego użytkowników czyli po prostu savoir-vivre.

REKLAMA

Zobacz też: Czy przez CB radio mogę wezwać pomoc w razie wypadku?

CB RADIO KROK PO KROKU

Skoro posiadamy takie urządzenie, warto by było wykorzystać wszystkie jego funkcję i umieć poprawić zasięg i jakość rozmowy. Do tego celu służą pokrętła znajdujące się na panelu. Warto byłoby znać ich przeznaczenie:

  • CHANNEL- przełącznik kanałów
  • MIC- gniazdo mikrofonu ( zdarza się, że nie wszystkie mikrofony pasują do konkretnych urządzeń ,nawet gdy są tej samej firmy)
  • ON/OFF VOL- regulator głośności
  • SQUELCH- blokada szumów (w niektórych radiach funkcja ta jest automatyczna np. TTI 550)
  • RF GAIN- czułość odbiornika (najbardziej przydatne pokrętło w miastach o zmiennej częstotliwości)
  • MIC GAIN- czułość mikrofonu
  • LCRAM/FM- ustalenie rodzaju emisji (AM- modulacja amplitudowa, FM- modulacja częstotliwości)
  • SCAN- przeglądanie kanałów ( odnajduje kanały na których obecnie odbywa się nadawanie)
  • Q.UP- szybka zmiana kanałów o 10 w górę w stosunku do aktualnego
  • Q.DOWN- szybka zmiana kanałów o 10 w dół w stosunku  do aktualnego
  • LOCAL/DX- ustawienie mocy odbiornika ( Local- gdy auta jadą blisko siebie i sygnał jest silny, Dx- dla sygnałów słabych)
  • ANL/OFF- redukcja zakłóceń
  • CB/PA- przełącznik megafon/CB
  • EMG-  szybki dostęp do kanału 9 (kanał ratunkowy)
  • DW- przycisk ten umożliwia na podsłuch innego kanału bez przełączania
  • M1/M2/M3/M4- pamięć czterech kanałów ( jeżeli długo przyciśniemy przycisk, to kanał zostanie zapamiętany i umożliwi to szybkie przejścia między wybranymi przez nas kanałami)

Zobacz też: CB radio w telefonie komórkowym. Czy to działa?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na panelu CB radia znajduję się także wielofunkcyjny wyświetlacz, na którym pojawiają się informację dotyczące np. kanału na którym, obecnie się znajdujemy, moc sygnału czy częstotliwość.Jeśli chcemy porozmawiać dłuższą chwilę z jednym z kierowców, możemy przełączyć się na osobny, wolny kanał tak, aby nie przeszkadzać innym kierowcom poszukującym istotnych wskazówek na temat trasy, zatorów drogowych czy innych problemów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA