REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak uniknąć zabrudzenia garderoby przez pasy bezpieczeństwa?

Jakubowski Ryszard
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Pasy bezpieczeństwa mogą zabrudzić garderobę. Choć rodzaj tworzywa oraz splot nitek, tworzących pas, są tak dobrane, aby wnikało w nie jak najmniej brudu i aby łatwo go usuwać bez potrzeby demontowania mechanizmów pasów, to mogą jednak pobrudzić ciuchy.

Zabrudzenia od pasów bezpieczeństwa

Pasy można czyścić tradycyjnie, gąbką zwilżoną wodą z niewielkim dodatkiem płynu do prania, albo – lepiej 50% wodnym roztworem spirytusu skażonego (bezbarwnego) z dodatkiem kilku kropli płynu do prania lub do mycia naczyń, na zakończenie przecierając je wielokrotnie gąbką spłukiwaną w czystej wodzie.
Nowocześniejszy sposób polega na zastosowaniu specjalnych preparatów piankowych, używanych np. do czyszczenia tapicerki i dywaników.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wyczyścić tapicerkę?

Po wyciągnięciu pasa na całą długość należy zabezpieczyć go przed ściągnięciem przez mechanizm napinający. Można to zrobić blokując możliwość przesuwania go w górnej prowadnicy, choćby przez włożenie w nią obok pasa zwykłego ołówka lub innego przedmiotu bez ostrych krawędzi. Następnie zabezpieczyć tapicerkę samochodu przed pochlapaniem, okrywając ją folią polietylenową, malarską lub z rozciętego worka na śmieci, na którą warto położyć np. stary ręcznik, albo inną szmatkę, dobrze chłonącą wodę.

Pas czyścić obustronnie, starannie, aż do chwili, gdy na użytej do tego gąbce lub ściereczce nie będą pozostawały ślady brudu.

REKLAMA

Podczas czyszczenia pasów roztworem detergentów w wodzie lub w mieszaninie wody ze spirytusem należy używać ich jak najmniej, gdyż później trudno je całkowicie usunąć z pasa. Ponieważ mają one pewną lepkość, niedokładnie spłukane spowodują, że do pasa będą łatwiej przylegały zanieczyszczenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie wolno czyścić na mokro pasa bezpośrednio nad napinającym go mechanizmem. Woda z dodatkiem detergentu może powodować powstawanie w nim ognisk korozji lub inne uszkodzenia, które z czasem mogą całkowicie uniemożliwić jego poprawne działanie. Z tego samego powodu nie wolno zwolnić pasa, zanim nie wyschnie on całkowicie. Można przyspieszyć ten proces, wycierając kilkakrotnie pas czystymi suchymi ściereczkami lub wyciskając z niego resztki wody poprzez papierowe ręczniki jednorazowe.

Zobacz również: Pleśń w samochodzie, jak sobie z nią poradzić?

Po stwierdzeniu, że pas jest całkiem suchy, można usunąć blokujący go przedmiot i pozwolić, aby wciągnął go całkowicie mechanizm napinający. Następnie silnym szarpnięciem sprawdzić, czy pas zostanie zablokowany. Ma to na celu upewnienie się, czy podczas czyszczenia nie dostały się do mechanizmu żadne przedmioty bądź kawałki użytych przy pracy ściereczek.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA