REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak uniknąć zabrudzenia garderoby przez pasy bezpieczeństwa?

Jakubowski Ryszard
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Pasy bezpieczeństwa mogą zabrudzić garderobę. Choć rodzaj tworzywa oraz splot nitek, tworzących pas, są tak dobrane, aby wnikało w nie jak najmniej brudu i aby łatwo go usuwać bez potrzeby demontowania mechanizmów pasów, to mogą jednak pobrudzić ciuchy.

Zabrudzenia od pasów bezpieczeństwa

Pasy można czyścić tradycyjnie, gąbką zwilżoną wodą z niewielkim dodatkiem płynu do prania, albo – lepiej 50% wodnym roztworem spirytusu skażonego (bezbarwnego) z dodatkiem kilku kropli płynu do prania lub do mycia naczyń, na zakończenie przecierając je wielokrotnie gąbką spłukiwaną w czystej wodzie.
Nowocześniejszy sposób polega na zastosowaniu specjalnych preparatów piankowych, używanych np. do czyszczenia tapicerki i dywaników.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wyczyścić tapicerkę?

Po wyciągnięciu pasa na całą długość należy zabezpieczyć go przed ściągnięciem przez mechanizm napinający. Można to zrobić blokując możliwość przesuwania go w górnej prowadnicy, choćby przez włożenie w nią obok pasa zwykłego ołówka lub innego przedmiotu bez ostrych krawędzi. Następnie zabezpieczyć tapicerkę samochodu przed pochlapaniem, okrywając ją folią polietylenową, malarską lub z rozciętego worka na śmieci, na którą warto położyć np. stary ręcznik, albo inną szmatkę, dobrze chłonącą wodę.

Pas czyścić obustronnie, starannie, aż do chwili, gdy na użytej do tego gąbce lub ściereczce nie będą pozostawały ślady brudu.

REKLAMA

Podczas czyszczenia pasów roztworem detergentów w wodzie lub w mieszaninie wody ze spirytusem należy używać ich jak najmniej, gdyż później trudno je całkowicie usunąć z pasa. Ponieważ mają one pewną lepkość, niedokładnie spłukane spowodują, że do pasa będą łatwiej przylegały zanieczyszczenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie wolno czyścić na mokro pasa bezpośrednio nad napinającym go mechanizmem. Woda z dodatkiem detergentu może powodować powstawanie w nim ognisk korozji lub inne uszkodzenia, które z czasem mogą całkowicie uniemożliwić jego poprawne działanie. Z tego samego powodu nie wolno zwolnić pasa, zanim nie wyschnie on całkowicie. Można przyspieszyć ten proces, wycierając kilkakrotnie pas czystymi suchymi ściereczkami lub wyciskając z niego resztki wody poprzez papierowe ręczniki jednorazowe.

Zobacz również: Pleśń w samochodzie, jak sobie z nią poradzić?

Po stwierdzeniu, że pas jest całkiem suchy, można usunąć blokujący go przedmiot i pozwolić, aby wciągnął go całkowicie mechanizm napinający. Następnie silnym szarpnięciem sprawdzić, czy pas zostanie zablokowany. Ma to na celu upewnienie się, czy podczas czyszczenia nie dostały się do mechanizmu żadne przedmioty bądź kawałki użytych przy pracy ściereczek.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA