REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak uniknąć zabrudzenia garderoby przez pasy bezpieczeństwa?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakubowski Ryszard
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Pasy bezpieczeństwa mogą zabrudzić garderobę. Choć rodzaj tworzywa oraz splot nitek, tworzących pas, są tak dobrane, aby wnikało w nie jak najmniej brudu i aby łatwo go usuwać bez potrzeby demontowania mechanizmów pasów, to mogą jednak pobrudzić ciuchy.

Zabrudzenia od pasów bezpieczeństwa

Pasy można czyścić tradycyjnie, gąbką zwilżoną wodą z niewielkim dodatkiem płynu do prania, albo – lepiej 50% wodnym roztworem spirytusu skażonego (bezbarwnego) z dodatkiem kilku kropli płynu do prania lub do mycia naczyń, na zakończenie przecierając je wielokrotnie gąbką spłukiwaną w czystej wodzie.
Nowocześniejszy sposób polega na zastosowaniu specjalnych preparatów piankowych, używanych np. do czyszczenia tapicerki i dywaników.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wyczyścić tapicerkę?

Po wyciągnięciu pasa na całą długość należy zabezpieczyć go przed ściągnięciem przez mechanizm napinający. Można to zrobić blokując możliwość przesuwania go w górnej prowadnicy, choćby przez włożenie w nią obok pasa zwykłego ołówka lub innego przedmiotu bez ostrych krawędzi. Następnie zabezpieczyć tapicerkę samochodu przed pochlapaniem, okrywając ją folią polietylenową, malarską lub z rozciętego worka na śmieci, na którą warto położyć np. stary ręcznik, albo inną szmatkę, dobrze chłonącą wodę.

Pas czyścić obustronnie, starannie, aż do chwili, gdy na użytej do tego gąbce lub ściereczce nie będą pozostawały ślady brudu.

REKLAMA

Podczas czyszczenia pasów roztworem detergentów w wodzie lub w mieszaninie wody ze spirytusem należy używać ich jak najmniej, gdyż później trudno je całkowicie usunąć z pasa. Ponieważ mają one pewną lepkość, niedokładnie spłukane spowodują, że do pasa będą łatwiej przylegały zanieczyszczenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie wolno czyścić na mokro pasa bezpośrednio nad napinającym go mechanizmem. Woda z dodatkiem detergentu może powodować powstawanie w nim ognisk korozji lub inne uszkodzenia, które z czasem mogą całkowicie uniemożliwić jego poprawne działanie. Z tego samego powodu nie wolno zwolnić pasa, zanim nie wyschnie on całkowicie. Można przyspieszyć ten proces, wycierając kilkakrotnie pas czystymi suchymi ściereczkami lub wyciskając z niego resztki wody poprzez papierowe ręczniki jednorazowe.

Zobacz również: Pleśń w samochodzie, jak sobie z nią poradzić?

Po stwierdzeniu, że pas jest całkiem suchy, można usunąć blokujący go przedmiot i pozwolić, aby wciągnął go całkowicie mechanizm napinający. Następnie silnym szarpnięciem sprawdzić, czy pas zostanie zablokowany. Ma to na celu upewnienie się, czy podczas czyszczenia nie dostały się do mechanizmu żadne przedmioty bądź kawałki użytych przy pracy ściereczek.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA