REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak uniknąć zabrudzenia garderoby przez pasy bezpieczeństwa?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakubowski Ryszard
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Pasy bezpieczeństwa mogą zabrudzić garderobę. Choć rodzaj tworzywa oraz splot nitek, tworzących pas, są tak dobrane, aby wnikało w nie jak najmniej brudu i aby łatwo go usuwać bez potrzeby demontowania mechanizmów pasów, to mogą jednak pobrudzić ciuchy.

Zabrudzenia od pasów bezpieczeństwa

Pasy można czyścić tradycyjnie, gąbką zwilżoną wodą z niewielkim dodatkiem płynu do prania, albo – lepiej 50% wodnym roztworem spirytusu skażonego (bezbarwnego) z dodatkiem kilku kropli płynu do prania lub do mycia naczyń, na zakończenie przecierając je wielokrotnie gąbką spłukiwaną w czystej wodzie.
Nowocześniejszy sposób polega na zastosowaniu specjalnych preparatów piankowych, używanych np. do czyszczenia tapicerki i dywaników.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Jak wyczyścić tapicerkę?

Po wyciągnięciu pasa na całą długość należy zabezpieczyć go przed ściągnięciem przez mechanizm napinający. Można to zrobić blokując możliwość przesuwania go w górnej prowadnicy, choćby przez włożenie w nią obok pasa zwykłego ołówka lub innego przedmiotu bez ostrych krawędzi. Następnie zabezpieczyć tapicerkę samochodu przed pochlapaniem, okrywając ją folią polietylenową, malarską lub z rozciętego worka na śmieci, na którą warto położyć np. stary ręcznik, albo inną szmatkę, dobrze chłonącą wodę.

Pas czyścić obustronnie, starannie, aż do chwili, gdy na użytej do tego gąbce lub ściereczce nie będą pozostawały ślady brudu.

REKLAMA

Podczas czyszczenia pasów roztworem detergentów w wodzie lub w mieszaninie wody ze spirytusem należy używać ich jak najmniej, gdyż później trudno je całkowicie usunąć z pasa. Ponieważ mają one pewną lepkość, niedokładnie spłukane spowodują, że do pasa będą łatwiej przylegały zanieczyszczenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie wolno czyścić na mokro pasa bezpośrednio nad napinającym go mechanizmem. Woda z dodatkiem detergentu może powodować powstawanie w nim ognisk korozji lub inne uszkodzenia, które z czasem mogą całkowicie uniemożliwić jego poprawne działanie. Z tego samego powodu nie wolno zwolnić pasa, zanim nie wyschnie on całkowicie. Można przyspieszyć ten proces, wycierając kilkakrotnie pas czystymi suchymi ściereczkami lub wyciskając z niego resztki wody poprzez papierowe ręczniki jednorazowe.

Zobacz również: Pleśń w samochodzie, jak sobie z nią poradzić?

Po stwierdzeniu, że pas jest całkiem suchy, można usunąć blokujący go przedmiot i pozwolić, aby wciągnął go całkowicie mechanizm napinający. Następnie silnym szarpnięciem sprawdzić, czy pas zostanie zablokowany. Ma to na celu upewnienie się, czy podczas czyszczenia nie dostały się do mechanizmu żadne przedmioty bądź kawałki użytych przy pracy ściereczek.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA