REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Almera N16: montaż wzmacniacza do oryginalnego radia - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Nissan Almera, fot. Newspress
Nissan Almera, fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym przedstawimy sposób na podłączenie wzmacniacza do fabrycznego radia w Nissanie Almera N16. Jak wiadomo radio, nie posiada wyjść RCA, jednak nie będzie to problemem.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• 6 m kabla zasilającego
• 1,5 m kabla zasilającego do masy
• Bezpiecznik z obudową
• Kable chinch
• Konwerter sygnału RCA
• Zestaw kluczy
• Śrubokręty
• Rurki termokurczliwe
• Taśma izolacyjna

Wszystkie potrzebne elementy powinniśmy znaleźć w sklepach. Jeśli chodzi o konwerter sygnału RCA, można go kupić na serwisach aukcyjnych. Pierwsza czynność, jaką musimy wykonać to położenie instalacji. 

Zobacz również: Nissan Almera N16: wymiana pompy paliwa

REKLAMA

Na początku demontujemy plastik po stronie kierowcy. Mamy tutaj na myśli element widoczny po otwarciu drzwi z boku deski rozdzielczej, oraz plastik znajdujący się obok pedału sprzęgła. Zamocowany jest na jednej plastikowej śrubie, którą musimy odkręcić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie przechodzimy do wyszukania linki otwierania maski i w otwór, w który wchodzi. Właśnie w ten otwór musimy wepchnąć nasz kabel zasilający. Powinien wejść na ok. 20 cm. Kiedy wyczujemy opór, luzujemy śruby przedniego lewego koła, podnosimy samochód i zdejmujemy koło.

Demontujemy nadkole i widzimy nasz kabel, razem z wiązką kabli biegnących w stronę akumulatora. Nasz kabel również prowadzimy do akumulatora, gdzie musimy go podłączyć. Nie zapominajmy o zamontowaniu bezpiecznika.

Ponownie przechodzimy do wnętrza auta. Ciągniemy ten kabel do góry w miejsce, gdzie znajduje się regulacja świateł. Otwieramy znajdujący się tam plastik i montujemy przycisk do włączenia i wyłączenia wzmacniacza.

Następnie ponownie kierujemy się na dół i wzdłuż listew progowych prowadzimy kable do bagażnika. Należy je mocno odchylać, żeby wsadzić kable. Oczywiście, wszystko robimy z wyczuciem, żeby niczego nie połamać. Jeśli chodzi o masę to jak zwykle posłuży nam za to śrubka w bagażniku.

Zobacz również: Nissan Almera N16 2.2 Di: zaślepienie EGR. Porada.

Konwerter ma 4 kable L+- i R+-. Wpinamy się w kostki tylnych głośników. Konwerter montujemy w takim miejscu, żeby starczyło kabla. Ewentualne braki kabla, przedłużamy kablem głośnikowym i zgrzewamy rurkami termokurczliwymi.

Podłączamy wzmacniacz i cieszymy się nowym dźwiękiem. W naszym przypadku zastosowaliśmy ciekawe rozwiązanie. W każdej chwili możemy włączyć i wyłączyć wzmacniacz za pomocą przycisku przy przełączniku świateł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA