REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak najtaniej zwiększyć osiągi auta?

Osiągi auta zwieszyć można różnymi sposobami; fot. Newspress
Osiągi auta zwieszyć można różnymi sposobami; fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Najtańsze konie mechaniczne to te uzyskane dzięki zmniejszeniu wagi auta. Lżejszy samochód lepiej przyspiesza, szybciej reaguje na ruchy kierownicą i lepiej hamuje. Kuracja odchudzająca często daje lepsze efekty niż zakup drogich tuningowych części.

Osiągi auta nie zależą tylko od mocy silnika. O tym warto pamiętać! Szczególnie jeśli chcemy stosunkowo niskimi nakładami spowodować, żeby nasze auto było zrywniejsze i szybsze. Magicznym współczynnikiem, psującym humor wielu właścicielom aut „sportowych tylko z nazwy”, jest stosunek mocy silnika do masy samochodu. Oczywiście im jest on wyższy, tym lepiej...

REKLAMA

Trzeba przy tym pamiętać, że polepszenie tego współczynnika można uzyskać na dwa sposoby. Po pierwsze, podnosząc moc, co nie jest proste i tanie. Albo... zmniejszając wagę auta. W tym przypadku na początek musimy zainwestować tylko własny czas. A warto podkreślić, że efekty takiego odchudzania mogą zaskoczyć nawet największych niedowiarków.

Czego można się pozbyć?

Kurację odchudzającą auta zaczyna się zazwyczaj od wymontowania wszystkiego, co nie jest niezbędne, a służy jedynie podniesieniu komfortu jazdy.

Dywaniki, wykładziny wygłuszające, sprzęt audio, elektryczne siłowniki szyb... trudno w to uwierzyć, ale to już ponad 10 kilogramów bagażu! Bardziej ekstremalni miłośnicy tuningu rezygnują z niektórych elementów tapicerki i konsoli środkowej. Pozbywają się też wszelkich ozdobnych części karoserii. Koło zapasowe i podnośnik zastępuje się puszką preparatu do szybkiego łatania „kapcia”. Tak ogołocone auto może ważyć o około 45 kilogramów mniej niż seryjne, a nie wydaliśmy ani grosza!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Sportowe filtry powietrza - porady

Warto jednak pamiętać, że nie wolno się za bardzo rozpędzać. Jeśli auto ma nadal poruszać się po ulicach, musi spełniać pewne wymogi. Jeśli zatem samochód jest zarejestrowany na pięcioro osób, to nie możemy wyrzucić tylnej kanapy i pasów bezpieczeństwa... W razie kontroli policyjnej taka „przeróbka” zaowocuje natychmiastowym skierowaniem na badania techniczne.

Wydatki przyjdą prędzej czy później...

Bez większego problemu każde auto można odchudzić o 300 kilogramów! Zakładamy przy tym, że nie dotykamy silnika i zawieszenia, a nadal będzie to legalne auto drogowe (bez zmian w dowodzie rejestracyjnym np. na auto 2-osobowe). Niestety, pokonanie granicy 50 kilogramów wiąże się już z  inwestycjami. Zmniejszenie wagi o kolejne 100 kilogramów wydaną przez nas kwotę startową zwiększy około trzykrotnie. Kolejne zgubione kilogramy będą jeszcze kosztowniejsze.

Zobacz też: Jaki tuning ma sens?

Jakie mogą być kolejne etapy kuracji? Jeśli chodzi o wnętrze, w pierwszym rzędzie są sportowe fotele - lżejsze od standardowych nawet o kilkanaście kilogramów sztuka! Można też zmienić deskę rozdzielczą na taką wykonaną z kompozytów. Podobnie wykonuje się boczki drzwi. Ekstremalni maniacy prędkości zmieniają nawet dźwigienki kierunkowskazów – na lżejsze, magnezowe.

Kolejna część przeróbek dotyczy nadwozia: błotniki, zderzaki, a nawet drzwi i klapy z włókna węglowego. Do tego superlekkie i wytrzymałe szyby z poliwęglanów...

Ile można w ten sposób wydać? Nawet ponad 100 tysięcy... EURO!

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA