REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: kontrola ciśnienia sprężania

Robert Kuśpiel
Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na stwierdzenie faktycznego stanu naszego silnika.
Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na stwierdzenie faktycznego stanu naszego silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na poznanie faktycznego stanu naszego silnika. W poradniku tym przeprowadzimy kontrolę ciśnienia sprężania w Oplu Vectra A.

Producent nie określa konkretnego przebiegu, okresu serwisowego czy cyklicznego przeglądu jeśli chodzi o ciśnienie sprężania. Decyzję o wykonaniu takiej kontroli musimy podjąć sami. Jeżeli silnik naszego samochodu zaczyna tracić na dynamice a dodatkowo ma duży przebieg to warto pomyśleć o takim teście. Poza zakupem miernika nie ponosimy żadnych innych kosztów.

REKLAMA

REKLAMA

Wykonując go możemy stwierdzić, w jakim stanie są tłoki, czy zawory. Wynik końcowy takiej kontroli decyduje o dalszej eksploatacji naszego silnika. Jeżeli wszystko będzie w odpowiedniej normie to nie podejmujemy żadnych działań. W innym przypadku czeka nas wymiana lub naprawa silnika. Do wykonania pomiaru będzie nam specjalistyczny manometr. Jest on do kupienia w sklepach specjalistycznych oraz serwisach aukcyjnych. Jego cena jest bardzo zróżnicowana od 100 do 500 złotych. Wszystko zależy od konkretnego modelu. Dla silnika benzynowego wystarczy zakres do 2 MPa. W przypadku Diesla musi już być to 4 MPa.

Felga aluminiowa na zimę? Czy to dobry czy zły pomysł?

Uzyskanie jak najwyższej wartości nie jest najważniejsza podczas przeprowadzania takiego testu. Powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na odczyt różnic w poszczególnych cylindrach. Nie powinna ona przekraczać 0.1 MPa. W silniku wysokoprężnym dopuszczalne jest 0.15MPa. W przypadku większej różnicy na jednym lub kilku cylindrach możemy już mówić o usterce. Najczęściej oznacza to uszkodzenie zaworów, zużycie pierścieni tłoków lub gładzi cylindrów.

REKLAMA

Przystępujemy do kontroli. Najpierw należy rozgrzać silnik do temperatury minimum 70 stopni. Teraz wyłączamy zapłon i odpinamy przewód od zacisku „15” cewki zapłonowej. Następnie wypinamy wtyczki z wtryskiwaczy w silniku z wtryskiem paliwa. Powodem tego działania jest uniknięcie wytryśnięcia paliwa podczas obracania rozrusznikiem. Kolejny krok to zdjęcie nasadek świec zapłonowych. Nie należy ciągnąć za przewody. Jeżeli będą problemy ze zdjęciem to musimy skorzystać ze szczypiec (chwytamy nimi tylko i wyłącznie za blaszane tuleje).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes W210: kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym

Teraz przechodzimy do demontażu świec. Pierwszy krok to oczyszczenie dokładnie gniazd świec. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza. Ewentualnie można skorzystać z odkurzacza. Żadne zanieczyszczenia nie powinny dostać się do otworu po wykręconej świecy. Odkręcamy wszystkie świecy i odkładamy je na bok. Następnie kręcimy kilkakrotnie rozrusznikiem w celu pozbycia się niespalonego paliwa i sadzy.

Do dalszych kroków będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Zaciągamy hamulec ręczny i ustawiamy dźwignię zmiany biegów w pozycji neutralnej. W zależności od posiadanego modelu miernika, wkręcamy lub wciskamy jego końcówkę w otwór po świecy. Druga osoba wsiada do samochodu, wciska pedał gazu do oporu i zaczyna kręcić rozrusznikiem przez około 6 sekund. W tym czasie ciśnienie powinno się ustabilizować i przestać rosnąć.

Co to jest ET? Jak można korygować ET felgi?

W taki sam sposób postępujemy z poszczególnymi cylindrami. Na samym końcu porównujemy wszystkie wyniki i oceniamy w jakim stanie znajduje się silnik naszego auta. Pozostaje nam zamontować wszystkie części w odwrotnej kolejności. Najpierw wkręcamy świece zapłonowe i podłączamy do nich przewody. Podpinamy przewód do zacisku 15 cewki zapłonowej oraz przewody elektryczne do wtryskiwaczy.

W silniku Diesla dodatkowo należy wyjąć przewód elektryczny z zaworu pompy wtryskowej. W ten sposób uniemożliwimy przepływ paliwa. Tutaj należy wykręcić świece żarowe. Jest to o wiele trudniejsze zadanie niż w przypadku silnika benzynowego. Świece te są bardzo podatne na uszkodzenia. Musimy je odkręcać bardzo delikatnie i ostrożnie. W każdym z cylindrów ciśnienie powinno być wyższe od 2 MPa.

Opel Omega B/B FL: sprawdzanie ciśnienia sprężania

W jednostce wysokoprężnej dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami wynosi 0.15MPa. Po wykonaniu pomiaru na każdym z cylindrów montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Największą uwagę należy poświęcić świecom żarowym. Dokręcamy je momentem 25Nm. Brak doświadczenia i dokręcanie na wyczucie może doprowadzić do ukręcenia świecy co wygeneruje dodatkowe koszty.

Jeżeli okaże się, że nasz silnik kwalifikuje się do poważnego remontu to należy poważnie przemyśleć taką decyzję. Ceny całych silników do Vectry A nie są wygórowane. W przypadku kiedy mamy pewność co do źródła pochodzenia (ryzyko kupienia silnika w gorszym stanie niż nasz) warto rozważyć taki zakup. Przeprowadzenie kapitalnego remontu może wynieść nas o wiele drożej niż zakup takiego silnika.

Peugeot 206: kontrola ciśnienia sprężania

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

REKLAMA

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA