REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: kontrola ciśnienia sprężania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na stwierdzenie faktycznego stanu naszego silnika.
Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na stwierdzenie faktycznego stanu naszego silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na poznanie faktycznego stanu naszego silnika. W poradniku tym przeprowadzimy kontrolę ciśnienia sprężania w Oplu Vectra A.

Producent nie określa konkretnego przebiegu, okresu serwisowego czy cyklicznego przeglądu jeśli chodzi o ciśnienie sprężania. Decyzję o wykonaniu takiej kontroli musimy podjąć sami. Jeżeli silnik naszego samochodu zaczyna tracić na dynamice a dodatkowo ma duży przebieg to warto pomyśleć o takim teście. Poza zakupem miernika nie ponosimy żadnych innych kosztów.

REKLAMA

REKLAMA

Wykonując go możemy stwierdzić, w jakim stanie są tłoki, czy zawory. Wynik końcowy takiej kontroli decyduje o dalszej eksploatacji naszego silnika. Jeżeli wszystko będzie w odpowiedniej normie to nie podejmujemy żadnych działań. W innym przypadku czeka nas wymiana lub naprawa silnika. Do wykonania pomiaru będzie nam specjalistyczny manometr. Jest on do kupienia w sklepach specjalistycznych oraz serwisach aukcyjnych. Jego cena jest bardzo zróżnicowana od 100 do 500 złotych. Wszystko zależy od konkretnego modelu. Dla silnika benzynowego wystarczy zakres do 2 MPa. W przypadku Diesla musi już być to 4 MPa.

Felga aluminiowa na zimę? Czy to dobry czy zły pomysł?

Uzyskanie jak najwyższej wartości nie jest najważniejsza podczas przeprowadzania takiego testu. Powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na odczyt różnic w poszczególnych cylindrach. Nie powinna ona przekraczać 0.1 MPa. W silniku wysokoprężnym dopuszczalne jest 0.15MPa. W przypadku większej różnicy na jednym lub kilku cylindrach możemy już mówić o usterce. Najczęściej oznacza to uszkodzenie zaworów, zużycie pierścieni tłoków lub gładzi cylindrów.

REKLAMA

Przystępujemy do kontroli. Najpierw należy rozgrzać silnik do temperatury minimum 70 stopni. Teraz wyłączamy zapłon i odpinamy przewód od zacisku „15” cewki zapłonowej. Następnie wypinamy wtyczki z wtryskiwaczy w silniku z wtryskiem paliwa. Powodem tego działania jest uniknięcie wytryśnięcia paliwa podczas obracania rozrusznikiem. Kolejny krok to zdjęcie nasadek świec zapłonowych. Nie należy ciągnąć za przewody. Jeżeli będą problemy ze zdjęciem to musimy skorzystać ze szczypiec (chwytamy nimi tylko i wyłącznie za blaszane tuleje).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes W210: kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym

Teraz przechodzimy do demontażu świec. Pierwszy krok to oczyszczenie dokładnie gniazd świec. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza. Ewentualnie można skorzystać z odkurzacza. Żadne zanieczyszczenia nie powinny dostać się do otworu po wykręconej świecy. Odkręcamy wszystkie świecy i odkładamy je na bok. Następnie kręcimy kilkakrotnie rozrusznikiem w celu pozbycia się niespalonego paliwa i sadzy.

Do dalszych kroków będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Zaciągamy hamulec ręczny i ustawiamy dźwignię zmiany biegów w pozycji neutralnej. W zależności od posiadanego modelu miernika, wkręcamy lub wciskamy jego końcówkę w otwór po świecy. Druga osoba wsiada do samochodu, wciska pedał gazu do oporu i zaczyna kręcić rozrusznikiem przez około 6 sekund. W tym czasie ciśnienie powinno się ustabilizować i przestać rosnąć.

Co to jest ET? Jak można korygować ET felgi?

W taki sam sposób postępujemy z poszczególnymi cylindrami. Na samym końcu porównujemy wszystkie wyniki i oceniamy w jakim stanie znajduje się silnik naszego auta. Pozostaje nam zamontować wszystkie części w odwrotnej kolejności. Najpierw wkręcamy świece zapłonowe i podłączamy do nich przewody. Podpinamy przewód do zacisku 15 cewki zapłonowej oraz przewody elektryczne do wtryskiwaczy.

W silniku Diesla dodatkowo należy wyjąć przewód elektryczny z zaworu pompy wtryskowej. W ten sposób uniemożliwimy przepływ paliwa. Tutaj należy wykręcić świece żarowe. Jest to o wiele trudniejsze zadanie niż w przypadku silnika benzynowego. Świece te są bardzo podatne na uszkodzenia. Musimy je odkręcać bardzo delikatnie i ostrożnie. W każdym z cylindrów ciśnienie powinno być wyższe od 2 MPa.

Opel Omega B/B FL: sprawdzanie ciśnienia sprężania

W jednostce wysokoprężnej dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami wynosi 0.15MPa. Po wykonaniu pomiaru na każdym z cylindrów montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Największą uwagę należy poświęcić świecom żarowym. Dokręcamy je momentem 25Nm. Brak doświadczenia i dokręcanie na wyczucie może doprowadzić do ukręcenia świecy co wygeneruje dodatkowe koszty.

Jeżeli okaże się, że nasz silnik kwalifikuje się do poważnego remontu to należy poważnie przemyśleć taką decyzję. Ceny całych silników do Vectry A nie są wygórowane. W przypadku kiedy mamy pewność co do źródła pochodzenia (ryzyko kupienia silnika w gorszym stanie niż nasz) warto rozważyć taki zakup. Przeprowadzenie kapitalnego remontu może wynieść nas o wiele drożej niż zakup takiego silnika.

Peugeot 206: kontrola ciśnienia sprężania

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA