REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: kontrola ciśnienia sprężania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na stwierdzenie faktycznego stanu naszego silnika.
Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na stwierdzenie faktycznego stanu naszego silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na poznanie faktycznego stanu naszego silnika. W poradniku tym przeprowadzimy kontrolę ciśnienia sprężania w Oplu Vectra A.

REKLAMA

Producent nie określa konkretnego przebiegu, okresu serwisowego czy cyklicznego przeglądu jeśli chodzi o ciśnienie sprężania. Decyzję o wykonaniu takiej kontroli musimy podjąć sami. Jeżeli silnik naszego samochodu zaczyna tracić na dynamice a dodatkowo ma duży przebieg to warto pomyśleć o takim teście. Poza zakupem miernika nie ponosimy żadnych innych kosztów.

REKLAMA

Wykonując go możemy stwierdzić, w jakim stanie są tłoki, czy zawory. Wynik końcowy takiej kontroli decyduje o dalszej eksploatacji naszego silnika. Jeżeli wszystko będzie w odpowiedniej normie to nie podejmujemy żadnych działań. W innym przypadku czeka nas wymiana lub naprawa silnika. Do wykonania pomiaru będzie nam specjalistyczny manometr. Jest on do kupienia w sklepach specjalistycznych oraz serwisach aukcyjnych. Jego cena jest bardzo zróżnicowana od 100 do 500 złotych. Wszystko zależy od konkretnego modelu. Dla silnika benzynowego wystarczy zakres do 2 MPa. W przypadku Diesla musi już być to 4 MPa.

Felga aluminiowa na zimę? Czy to dobry czy zły pomysł?

REKLAMA

Uzyskanie jak najwyższej wartości nie jest najważniejsza podczas przeprowadzania takiego testu. Powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na odczyt różnic w poszczególnych cylindrach. Nie powinna ona przekraczać 0.1 MPa. W silniku wysokoprężnym dopuszczalne jest 0.15MPa. W przypadku większej różnicy na jednym lub kilku cylindrach możemy już mówić o usterce. Najczęściej oznacza to uszkodzenie zaworów, zużycie pierścieni tłoków lub gładzi cylindrów.

Przystępujemy do kontroli. Najpierw należy rozgrzać silnik do temperatury minimum 70 stopni. Teraz wyłączamy zapłon i odpinamy przewód od zacisku „15” cewki zapłonowej. Następnie wypinamy wtyczki z wtryskiwaczy w silniku z wtryskiem paliwa. Powodem tego działania jest uniknięcie wytryśnięcia paliwa podczas obracania rozrusznikiem. Kolejny krok to zdjęcie nasadek świec zapłonowych. Nie należy ciągnąć za przewody. Jeżeli będą problemy ze zdjęciem to musimy skorzystać ze szczypiec (chwytamy nimi tylko i wyłącznie za blaszane tuleje).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes W210: kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym

Teraz przechodzimy do demontażu świec. Pierwszy krok to oczyszczenie dokładnie gniazd świec. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza. Ewentualnie można skorzystać z odkurzacza. Żadne zanieczyszczenia nie powinny dostać się do otworu po wykręconej świecy. Odkręcamy wszystkie świecy i odkładamy je na bok. Następnie kręcimy kilkakrotnie rozrusznikiem w celu pozbycia się niespalonego paliwa i sadzy.

Do dalszych kroków będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Zaciągamy hamulec ręczny i ustawiamy dźwignię zmiany biegów w pozycji neutralnej. W zależności od posiadanego modelu miernika, wkręcamy lub wciskamy jego końcówkę w otwór po świecy. Druga osoba wsiada do samochodu, wciska pedał gazu do oporu i zaczyna kręcić rozrusznikiem przez około 6 sekund. W tym czasie ciśnienie powinno się ustabilizować i przestać rosnąć.

Co to jest ET? Jak można korygować ET felgi?

W taki sam sposób postępujemy z poszczególnymi cylindrami. Na samym końcu porównujemy wszystkie wyniki i oceniamy w jakim stanie znajduje się silnik naszego auta. Pozostaje nam zamontować wszystkie części w odwrotnej kolejności. Najpierw wkręcamy świece zapłonowe i podłączamy do nich przewody. Podpinamy przewód do zacisku 15 cewki zapłonowej oraz przewody elektryczne do wtryskiwaczy.

W silniku Diesla dodatkowo należy wyjąć przewód elektryczny z zaworu pompy wtryskowej. W ten sposób uniemożliwimy przepływ paliwa. Tutaj należy wykręcić świece żarowe. Jest to o wiele trudniejsze zadanie niż w przypadku silnika benzynowego. Świece te są bardzo podatne na uszkodzenia. Musimy je odkręcać bardzo delikatnie i ostrożnie. W każdym z cylindrów ciśnienie powinno być wyższe od 2 MPa.

Opel Omega B/B FL: sprawdzanie ciśnienia sprężania

W jednostce wysokoprężnej dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami wynosi 0.15MPa. Po wykonaniu pomiaru na każdym z cylindrów montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Największą uwagę należy poświęcić świecom żarowym. Dokręcamy je momentem 25Nm. Brak doświadczenia i dokręcanie na wyczucie może doprowadzić do ukręcenia świecy co wygeneruje dodatkowe koszty.

Jeżeli okaże się, że nasz silnik kwalifikuje się do poważnego remontu to należy poważnie przemyśleć taką decyzję. Ceny całych silników do Vectry A nie są wygórowane. W przypadku kiedy mamy pewność co do źródła pochodzenia (ryzyko kupienia silnika w gorszym stanie niż nasz) warto rozważyć taki zakup. Przeprowadzenie kapitalnego remontu może wynieść nas o wiele drożej niż zakup takiego silnika.

Peugeot 206: kontrola ciśnienia sprężania

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA