REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Frontera A Sport: wymiana filtru paliwa w silniku C20NE (2,0 115 KM)

Kalinowski Marcin
Opel Frontera A: wymiana filtru paliwa w silniku C20NE (2,0 115 KM) fot. Opel
Opel Frontera A: wymiana filtru paliwa w silniku C20NE (2,0 115 KM) fot. Opel

REKLAMA

REKLAMA

Filtr paliwa w Oplu Fronterze A umieszczony jest pod podwoziem i z tego powodu bardzo narażony jest na warunki atmosferyczne. Warto skontrolować jego stan co roku. Jeśli zachodzi taka potrzeba, należy go wymienić.

Trudno jest ocenić stan zużycia filtra paliwa. Nie jest on rozbieralny, natomiast poważne jego zużycie objawia się poprzez mniejszą drożność i niższe ciśnienie paliwa, które można zmierzyć dopiero na specjalistycznym sprzęcie. Jeśli korpus filtra jest pordzewiały, filtr nadaje się do wymiany. Wymiana filtra paliwa nie jest dużym wydatkiem, a średnio sprawny domorosły mechanik poradzi sobie z wymianą w około pół godziny. Filtr paliwa w Oplu Fronterze A (1992-1995) w silniku 2,0 o mocy 115 KM jest dość tani. Najtańszy jest filtr firmy Filtron, który kosztuje około 30 złotych. Droższe są filtry Boscha, jednak w przypadku silnika C20NE najtańszy filtr w zupełności wystarczy.

REKLAMA

REKLAMA

Co jest potrzebne do wymiany filtra paliwa w Oplu Fronterze A z silnikiem C20NE?

  • nowy filtr paliwa
  • klucz płaski/oczkowy 10mm lub "grzechotka" z nasadką (wygodniejsza opcja)
  • śrubokręt płaski
  • naczynie na paliwo (mała miska)
  • elastyczne przewody paliwowe (jeśli wymagają wymiany)
  • cztery lub dwa małe cybanty (jeśli wymagają wymiany)

Filtr paliwa w Oplu Fronterze A znajduje się po prawej stronie samochodu (patrząc od tyłu), mniej więcej w miejscu, z przodu resora przy przewodach hamulcowych. To gruba metalowa puszka przymocowana obejmą i z dwoma gumowymi rurkami wychodzącymi z przodu i z tyłu, zamocowane cybantami. Dostęp do filtra jest bardzo dobry, Frontera ma dość duży prześwit, więc możliwa jest wymiana filtra nawet bez użycia podnośnika (choć kanał rewizyjny bardzo się przyda).

Zobacz też: Opel Frontera A (1991-1998)

REKLAMA

Umiejscowienie filtra paliwa sprzyja gromadzeniu się na filtrze i jego elementach grubej warstwy brudu, warto więc wszystkie śruby spryskać środkiem penetrującym (np. WD-40).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na początku odkręcamy cybanty mocujące gumowe rurki i zdejmujemy je. Należy uważać, bowiem będzie z nich lecieć paliwo. Najlepiej jest gumową rurkę od strony zbiornika czymś zatkać. W samym filtrze również znajduje się benzyna, należy więc podstawić pod spód miskę. Benzyny która ścieknie w ten sposób lepiej nie wlewać z powrotem do zbiornika paliwa, może być zabrudzona.

Po odkręceniu cybantów i zdjęciu gumowych rurek z końcówek filtra paliwa luzujemy obejmę (trzyma się na jednej śrubie 10mm). Najwygodniej jest ją odkręcić za pomocą grzechotki z przedłużką, można to też jednak zrobić kluczem płaskim bądź oczkowym.

Wyjmujemy filtr z obejmy i zakładamy nowy. Pamiętajmy o oznaczeniu kierunku, znajduje się ono na korpusie filtra. Należy zorientować filtr tak aby strzałka wyznaczała kierunek przepływu paliwa: od zbiornika do silnika.

Zobacz też: 20-lecie Opla Frontery

Sprawdźmy teraz stan gumowych rurek, jeśli są napęczniałe bądź spękane, należy je wymienić. Kilkanaście centymetrów za i przed filtrem łączą się z rurkami metalowymi, więc wystarczy tylko odkręcić dwa dodatkowe cybanty. Rurki o odpowiedniej średnicy kupimy w każdym sklepie motoryzacyjnym. Warto też wymienić wszystkie cybanty na nowe, będzie nam je łatwiej odkręcić przy następnej wymianie. Na koniec podłączamy rurki do filtra i zaciskamy cybanty. Uruchamiamy silnik i sprawdzamy, czy z okolic filtra nie cieknie paliwo. Nie ma potrzeby odpowietrzania układu paliwowego.

Po wymianie ekstremalnie zużytych filtrów paliwa w silniku C20NE (dotyczy to nie tylko Frontery, ale również innych Opli z tym silnikiem) może wystąpić awaria układu wtryskowego. Jeśli stary filtr daje niewielkie ciśnienie paliwa, wymiana na nowy i sprawny filtr może spowodować podciekanie wtrysków w silniku. Pierwszym objawem jest brak możliwości uruchomienia samochodu bezpośrednio po wymianie filtra. Prawdopodobnie trzeba będzie wówczas wymienić uszczelki wtrysków, jednak może zdarzyć się, że wymienić trzeba będzie nawet całe wtryski. Dotyczy to jednak raczej jednostek bardzo zaniedbanych o wysokim

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA