Opel Astra G/Zafira A: wymiana filtru paliwa w silniku Diesla
REKLAMA
REKLAMA
W silniku wysokoprężnym wymiana filtru paliwa jest bardzo ważna. Zalecamy wymieniać go co roku z racji na jakość paliwa na naszych stacjach. Dobry filtr to wydatek około 50 złotych. Cena ta może się różnić w zaleźności od miejsca zakupu i producenta. Użytkownicy silników 2.0 mają większy problem z odpowietrzeniem układu. Potrzebne jest do tego specjalne urządzenie do odpowietrzania.
REKLAMA
Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: kontrola przedniego zawieszenia i układu kierowniczego
REKLAMA
Oczywiście są różne metody na domowe odpowietrzanie jednak ich efekt jest różny. Można nawet doprowadzić do uszkodzenia pompy paliwa. Znane są metody aplikowania preparatu „Plak” w rurę od filtru powietrza. Z racji różnych efektów takiego zabiegu nie popieramy tego działania. Konsekwencję mogą być różne, samochód odpali lub nie. Metoda ta niesie za sobą zbyt duże ryzyko i w przypadku 2.0 polecamy użycie urządzenia odpowietrzającego. Problem ten tyczy się wymiany filtru.
Zaczniemy od odwadniania filtru. Tutaj nie ma problemów w żadnym z silników wysokoprężnym. Znajduje się on pod maską. Podkładamy pod niego puste naczynie i luzujemy środkową śrubę na pokrywie za pomocą klucza T30. na dole filtru znajduje się korek spustowy, który obracamy o jeden obrót. Powinna zacząć wypływać woda. Jej ilość to mniej więcej 0.1L. Kiedy zacznie wypływać czysty olej napędowy to zakręcamy go.
W przypadku jednostki 2.0 powinniśmy uważać, żeby nie doprowadzić do całkowitego opróżnienia obudowy filtru paliwa. Dojdzie wtedy do zapowietrzenia układu. Przechodzimy do wymiany filtra paliwa. Na początku zlewamy całą ciecz jak to miało miejsce w przypadku odwadniania układu. Po tym zabiegu wypinamy złącze odpowiedzialne za podgrzewanie filtru. Następnie odłączamy przewody dopływu i odpływu paliwa od górnej pokrywy.
Złącza, którymi są zamocowane należy odczepiać za pomocą szczypiec. Teraz unosimy cały filtr paliwa ze wspornika i odkręcamy śrubę środkową. Następnie zdejmujemy pokrywę i wyjmujemy stary wkład filtru. Wyrzucamy go do pojemnika, który oddamy po wymianie do utylizacji. Wyjmujemy sprężynę z obudowy i wylewamy pozostałe paliwo. Wycieramy dokładnie wnętrze za pomocą szmatki niepozostawiającej włókien.
Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: kontrola układu wydechowego
Wkładamy ponownie sprężynę a za nią nowy wkład filtru. Zalewamy obudowę świeżym olejem napędowym i składamy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Przekręcamy kluczyk w stacyjce na zapłon i odpalamy silnik po około 30 sekundach. Jeśli się nie uda ponawiamy próbę.
REKLAMA
REKLAMA