REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E46: wymiana płynu hamulcowego

Robert Kuśpiel
Wymiana płynu hamulcowego w BMW serii 3. Fot.Newspress
Wymiana płynu hamulcowego w BMW serii 3. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić płyn hamulcowy w BMW serii 3 E46. Cała operacja nie jest trudna i z powodzeniem wykonamy ją we własnym zakresie.

Płyn hamulcowy w BMW E46 należy wymieniać co dwa lata. Do naszej pracy będzie nam potrzebny klucz oczkowy do odkręcania zaworów odpowietrzających, pusta butelka, gumowy przewód i litr płynu hamulcowego.

REKLAMA

Samodzielne wykonywanie tej czynności jest praktycznie niemożliwe, dlatego zalecamy zapewnić sobie pomoc drugiej osoby. Podczas tego procesu nasze auto musi znajdować się na równej powierzchni. Podczas pracy z płynem należy pamiętać, że jest on bardzo szkodliwy dla lakieru samochodowego. Jeżeli zdarzy nam się rozlać jakąkolwiek ilość to należy jak najszybciej przemyć dokładnie to miejsce dużą ilością wody.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: sprawdzanie ciśnienia sprężania

Należy pamiętać żeby regularnie dolewać płynu do zbiorniczka podczas całej operacji. W przeciwnym razie może dojść do zapowietrzenia całego układu (brak płynu). Oczywiście na początku musimy usunąć pewną część starego płynu. Odkręcamy zbiorniczek płynu wyrównawczego i odsysamy płyn hamulcowy do momentu aż pozostanie go około 1 cm.

Kolejność odpowietrzania jest następująca:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Prawy tył
  • Lewy tył
  • Prawy przód
  • Lewy przód

Odkręcamy odpowietrznik i naciągamy na niego końcówkę wężyka i wkładamy ją do naczynia napełnionego w pewnej części płynem hamulcowym. Osoba w samochodzie naciska kilkakrotnie pedał hamulca. Podczas wciskania odkręcamy odpowietrznik o jeden obrót.

Podczas tej czynności obserwujemy czy wypływa płyn pozbawiony pęcherzyków powietrznych. Zakręcamy odpowietrznik i przechodzimy do kolejnego koła.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: wymiana żarówek

REKLAMA

Zabieg ten powtarzamy aż zacznie wypływać płyn wolny od pęcherzyków powietrznych. Zakręcamy odpowietrznik i zdejmujemy wężyk, uzupełniamy stan płynu do poziomu MAX i udajemy się na jazdę próbną. Odpowietrzenie układu przebiega podobnie. Potrzebujemy również ok. 1 litra płynu. Dolewamy płynu ponad normę i postępujemy tak samo jak przy wymianie.

Odpowietrzanie wymagane jest, jeśli przedostanie się do niego powietrze w dowolnej ilości. Jeżeli którekolwiek przewody były odłączane również należy przeprowadzić taką operację. Pamiętajmy, że zapowietrzony układ będzie hamował, jednak jego sprawność będzie znacznie gorsza od układu pozbawionego pęcherzy powietrznych. Po wykonaniu takich czynności opuszczamy samochód, wciskamy kilkakrotnie pedał hamulca i sprawdzamy poziom płynu w zbiorniczku.

Jeżeli jest odpowiedni to udajemy się na pustą drogę i sprawdzamy skuteczność naszych hamulców.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

REKLAMA

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

REKLAMA

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

REKLAMA