REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E46: wymiana filtru paliwa w silniku Diesla

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana filtru paliwa w silniku Diesla w  BMW serii 3. Fot.Newspress
Wymiana filtru paliwa w silniku Diesla w BMW serii 3. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać wymiany filtru paliwa w silniku wysokoprężnym w BMW E46 serii 3. Cała operacja nie jest trudna i wykonamy ją we własnym zakresie.

Wymianę filtru paliwa w BMW E46 należy wykonać co 30 000 kilometrów lub co roku. Jak wiadomo silniki Diesla są bardzo wyczulone na jakość paliwa. Odpowiednia filtracja pozwala na wytrącenie ewentualnych zabrudzeń. Cała operacja nie jest trudna i z powodzeniem damy sobie radę. Koszt zakupu filtra to wydatek około 60 – 100 złotych. Decydując się na materiał eksploatacyjny dobrej firmy należy liczyć się z wydatkiem rzędu górnej granicy.

REKLAMA

Podczas pracy z paliwem nie należy wylewać go w dowolne miejsce. Składujemy je do jednego pojemnika i oddajemy do punktu utylizacji razem z zużytym filtrem.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: wymiana płynu hamulcowego

Co będzie nam potrzebne do wymiany?

  • Nowy filtr paliwa
  • Szmatki
  • Pierścienie uszczelniające
  • Pompka podciśnieniowa (ręczna) lub strzykawka
  • Klucze nasadowe

Silnik M47

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Podobnie jak w przypadku pozostałych poradników naszą pracę podzielimy na poszczególne wersje silnikowe. Zaczniemy od tych, które były montowane do sierpnia 2001 roku. Mamy tutaj na myśli wersje 318d i 320d.  Przed rozpoczęciem wymiany wyjmujemy kluczyk ze stacyjki. Filtr znajduje się pod przednią maską. Za pomocą klucza nasadowego 27 odkręcamy obudowę filtru paliwa.

Wyjmujemy wkład i wycieramy wypływające paliwo za pomocą czystej szmaty. Wyrzucamy go do pojemnika, który oddamy do punktu utylizacji. Teraz musimy opróżnić obudowę filtru z paliwa, które się tam znajduje. Będzie nam do tego potrzebna ręczna pompka podciśnieniowa. Można ją kupić w serwisach aukcyjnych. Ceny są bardzo zróżnicowane. Jedną końcówkę przewodu pompki wsadzamy do obudowy a druga do pustego naczynia. Pompujemy tak, żeby paliwo nie przedostało się do pompki. Dobrą, tanią alternatywą jest odessanie paliwa za pomocą strzykawki. Narzędzie mniej profesjonalne jednak skuteczne.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: kontrola skrzyni biegów

Na koniec sprawdzamy czy nie ma zanieczyszczeń na dnie filtru. Jeśli są wycieramy je czystą szmatką, która nie pozostawia włókien. Montujemy nowy wkład filtru i dokręcamy górną obudowę pamiętając o użyciu nowej uszczelki. Teraz przekręcamy kluczyk w stacyjce jednak nie uruchamiamy silnika. W tym czasie pompa pracuje i napełnia filtr paliwa. Jednocześnie następuje odpowietrzenie całego układu. Sprawdzamy czy nie ma ewentualnych wycieków i uruchamiamy silnik.

Silnik M57

REKLAMA

Ta część opisu będzie dotyczyć modelu 330d do sierpnia 2001. Podobnie jak w opisie powyżej wyjmujemy kluczyk ze stacyjki. Następnie zakrywamy alternator za pomocą folii. Teraz odkręcamy śrubę znajdującą się na górze filtru i odłączamy widoczne złącze, czujnik ciśnienie filtru paliwa oraz demontujemy opaski mocujące przewody paliwowe, po czym je również zdejmujemy.

Luzujemy śrubę znajdującą się z boku filtra i wyjmujemy do góry cały komplet filtru paliwa. Teraz przechodzimy do montażu. Odbywa się on w odwrotnej kolejności. Po prawidłowym zamontowaniu przechodzimy do napełniania filtru i odpowietrzania. Przekręcamy kluczyk w stacyjce jednak nie uruchamiamy silnika. W tym czasie pompa pracuje i napełnia filtr paliwa. Jednocześnie następuje odpowietrzenie całego układu. Sprawdzamy czy nie ma ewentualnych wycieków i uruchamiamy silnik.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: kontrola układu hamulcowego

Silniki M47TU i M57TU

Na końcu przedstawimy silniki M47TU i M57TU, które były montowane w samochodach od września 2001. Na samym początku wzmianka o lokalizacji filtru. Znajduje się on obok zbiornika przy podłodze bezpośrednio za jej osłoną. Pierwszy punkt pozostaje bez zmian. Kluczyk nie może znajdować się w stacyjce. Następnie odkręcamy osłonę podłogi z tyłu auta. Zaczynamy demontować filtr. Warto mieć przy sobie kilka czystych szmatek do wytarcia wycieków.

Na początku luzujemy opaski i odłączamy przewody paliwa. Następnie zdejmujemy filtr paliwa razem z uchwytem amortyzującym. Po wyjęciu z samochodu zsuwamy go i sprawdzamy czy nie jest popękany. Jeśli wszystko jest tak jak należy przystępujemy do montażu nowego. Zakładamy uchwyt amortyzujący na filtr a następnie nasuwamy przewody paliwa. Pamiętajmy o zamocowaniu nowych opasek zaciskowych.

Przykręcamy osłonę podłogi i przystępujemy do odpowietrzenia całego układu. Przekręcamy kluczyk w stacyjce jednak nie uruchamiamy silnika. W tym czasie pompa pracuje i napełnia filtr paliwa. Jednocześnie następuje odpowietrzenie całego układu. Sprawdzamy czy nie ma ewentualnych wycieków i uruchamiamy silnik. Na końcu sprawdzamy czy nie widać żadnych wycieków.

Jeżeli mamy samochód z napędem na wszystkie koła musimy wykonać kilka dodatkowych czynności. Na początku musimy odłączyć złącza elektryczne. Teraz odpinamy opaski trzymające przewody od filtru paliwa i zsuwamy je. Filtr paliwa amortyzowany jest przez dwa uchwyty gumowe w odróżnieniu od wersji z napędem na jedną oś. Po wyjęciu filtru ściągamy je z niego i odpinamy urządzenie odpowiedzialne za podgrzewanie filtru.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Proces odpowietrzania jest taki sam jak dla wersji z napędem na jedną oś.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA