REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf MK2: obsługa gaźnika Pierburg 2EE

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf GTi II drugiej generacji pojawił się w 1985 roku. Jako pierwsze auto w swojej klasie wyposażone było w silnik z głowicą szesnastozaworową. Moc silnika wynosiła 139 KM. W 1989 roku wprowadzono dwie wersje specjalne: Rallye i G60 Limited (na zdjęciu). Oba auta posiadały napęd na cztery koła, a wersja Limited miała silnik o mocy 210 KM, choć niestety wyprodukowano tylko 71 sztuk.
Volkswagen Golf GTi II drugiej generacji pojawił się w 1985 roku. Jako pierwsze auto w swojej klasie wyposażone było w silnik z głowicą szesnastozaworową. Moc silnika wynosiła 139 KM. W 1989 roku wprowadzono dwie wersje specjalne: Rallye i G60 Limited (na zdjęciu). Oba auta posiadały napęd na cztery koła, a wersja Limited miała silnik o mocy 210 KM, choć niestety wyprodukowano tylko 71 sztuk.
mototarget.pl

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przedstawimy całą charakterystykę i obsługę gaźnika Pierburg 2EE w Volkswagenie MK2. Poniżej znajduje się opis poszczególnych czynności serwisowych w gaźniku Golfa drugiej generacji.

Na początku kilka informacji odnośnie samego gaźnika Pierburg 2EE. Jest on stosowany do silników o pojemności 1,6 litra, które legitymują się oznaczeniem PN. W tym rozwiązaniu nasz gaźnik współpracuje z urządzeniem sterującym „Ecotronic”. Jeśli chodzi o budowę to jest podobny do modelu Pierburg 2E2. Jednak ten opisywany w tym artykule ma w pewnym stopniu sterowanie elektryczne.

REKLAMA

Przechodzimy do demontażu gaźnika. Jako, że konstrukcyjnie jest podobny do modelu 2E2 metoda jest podobna. Sposób postępowania jest ten sam jednak jest dodatkowa czynność, musimy odłączyć dużą wtyczkę od elementu „Ecotronic”. Pamiętajmy, że robimy to tylko na wyłączonym zapłonie. Na początku zaczynamy od wymontowania filtru powietrza. W tym celu należy wymontować wszystkie przewody, które do niego prowadzą. Podciśnieniowe są opisane poprzez specjalne kolory, więc nie powinno być problemu z ich ponownym montażem.

Zobacz też: Jak w gaźniku działa urządzenie wzbogacające mieszankę podczas rozruchu zimnego silnika?

REKLAMA

Teraz demontujemy od gaźnika przewody elektryczne wraz z przewodami paliwa. Następnie odkręcamy dwie nakrętki mocujące zacisk do obudowy gaźnika. W ten sposób możemy swobodnie odpiąć cięgna odpowiedzialne za sterowanie gaźnikiem. Na końcu demontujemy cięgno na dźwigni przepustnicy. W tym momencie zalecamy zlać trochę płynu chłodniczego w celu osiągnięcia poziomu poniżej gaźnika.

Demontujemy przewód od zbiornika podciśnienia i wykręcamy śruby mocujące gaźnik razem z tą środkową. Gaźnik mocowany jest razem ze specjalnym kołnierzem pośrednim do kolektora ssącego. Właśnie, dlatego musimy pamiętać o zabezpieczeniu otworu po nim jak wyjmiemy gaźnik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak pracuje gaźnik?

Jeśli chodzi o naprawę to jest pewien problem. Jest tutaj zastosowane elektroniczne sterowanie. Jedyne na co możemy sobie pozwolić to demontaż dysz. W przypadku regulacji tego typu gaźnika sprawa wygląda podobnie. Nie można dokonywać żadnych regulacji, gdyż jest elektroniczne sterowanie. Dokładnie ma to duże znaczenie dla regulacji biegu jałowego. W tym modelu jest ustawiana przez elektroniczne urządzenie sterujące.

Przyjęta wartość biegu jałowego to 900 obr/min. Jak widać ten typ gaźnika jest praktycznie bezobsługowy i wszelkie awarie kończą się zazwyczaj wymianą. Cena używanych części do tego modelu nie jest wygórowana więc w przypadku awarii warto pomyśleć o zakupie nowego gaźnika.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA