REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: przegląd układu kierowniczego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Przegląd układu kierowniczego w Peugeocie 206.
Przegląd układu kierowniczego w Peugeocie 206.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przeprowadzimy przegląd układu kierowniczego w Peugeocie 206. Oto opis krok po kroku jak samemu przeprowadzić taki przegląd.

Na samym początku warto wiedzieć, że każdy model 206 wyposażony jest w przekładnie kierowniczą ze wspomaganiem. Jak wiadomo, jazda bez tego udogodnienia bywa bardzo męcząca i trudna, zwłaszcza w warunkach miejskich. Nasze działania zaczniemy od sprawdzenia luzu w układzie kierowniczym. Jeżeli luz nie jest wywołany uszkodzeniem to można go wyregulować. Zajmują się tym specjalistyczne zakłady, które mają na wyposażeniu sprzęt pomiarowy.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana kierownicy

REKLAMA

Chcąc wykonać prawidłowo sprawdzenie luzu w układzie kierowniczym, ustawiamy koła do jazdy na wprost, otwieramy szybę po stronie kierowcy i wychodzimy z samochodu. Przez otwarte okno chwytamy za kierownicę i poruszamy ją krótkimi ruchami. Koła powinny zacząć się poruszać od razy. Pamiętajmy, że opona jest elastyczna i może częściowo „ukrywać” ruch przed nami. Jeżeli stwierdzimy brak luzów, nasza przekładnia kierownicza nie wymaga wymiany.

Przechodzimy do sprawdzenia przegubów. Znajdują się na nich gumowe osłony ochronne, które nie mogą być popękane. Wówczas wprowadzana jest do układu wilgoć wraz z zanieczyszczeniami. Doprowadzi to do uszkodzenia przegubu. Najlepiej cała prace wykonać przy pomocy kanału lub podnośnika. Skręcamy koła w prawo i w lewo obserwując jak się rozciąga osłona, opaski powinny być dobrze zaciśnięte. Polecamy skorzystać z mocnego światła.

Kolejny krok to sprawdzenie przegubów drążków kierowniczych i osłon. Jeśli chodzi o drążki połączone są one ze zwrotnicą. Tutaj również niedopuszczalne są jakiekolwiek uszkodzenia. Oględziny najlepiej przeprowadzić z pomocą kanału. Na początku sprawdzamy czy osłony przegubów drążków kierowniczych nie są popękane. Następnie kontrolujemy luz. Potrzebna nam będzie pomoc drugiej osoby, która wsiądzie do samochodu i będzie szybko obracać kierownicą. Ręką bez problemu wyczujemy ewentualne luzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Peugeot 206: przegląd układu chłodzenia

REKLAMA

Na koniec pozostaje nam sprawdzenie luzu łożysk kół. Tylne przewidziane są na ponad 150 000km, niestety przednie rzadko, kiedy wytrzymują taki przebieg. Zazwyczaj objawia się to nasileniem hałasu podczas ich pracy. Nie ma możliwości naprawy, musimy wymienić na nowe. Chcąc się upewnić możemy unieść auto, złapać za koło i starać się nim poruszać. Jeżeli jest wyczuwalny ruch najprawdopodobniej jest luz.

Można również zakręcić kołem. Zużyte łożysko powinno dać się usłyszeć nawet przy niewielkim obrocie. Przegląd taki zalecamy wykonać, co roku o tej samej porze np. przed okresem letnim lub zimowym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA