REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: przegląd układu kierowniczego

Robert Kuśpiel
Przegląd układu kierowniczego w Peugeocie 206.
Przegląd układu kierowniczego w Peugeocie 206.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przeprowadzimy przegląd układu kierowniczego w Peugeocie 206. Oto opis krok po kroku jak samemu przeprowadzić taki przegląd.

Na samym początku warto wiedzieć, że każdy model 206 wyposażony jest w przekładnie kierowniczą ze wspomaganiem. Jak wiadomo, jazda bez tego udogodnienia bywa bardzo męcząca i trudna, zwłaszcza w warunkach miejskich. Nasze działania zaczniemy od sprawdzenia luzu w układzie kierowniczym. Jeżeli luz nie jest wywołany uszkodzeniem to można go wyregulować. Zajmują się tym specjalistyczne zakłady, które mają na wyposażeniu sprzęt pomiarowy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana kierownicy

Chcąc wykonać prawidłowo sprawdzenie luzu w układzie kierowniczym, ustawiamy koła do jazdy na wprost, otwieramy szybę po stronie kierowcy i wychodzimy z samochodu. Przez otwarte okno chwytamy za kierownicę i poruszamy ją krótkimi ruchami. Koła powinny zacząć się poruszać od razy. Pamiętajmy, że opona jest elastyczna i może częściowo „ukrywać” ruch przed nami. Jeżeli stwierdzimy brak luzów, nasza przekładnia kierownicza nie wymaga wymiany.

Przechodzimy do sprawdzenia przegubów. Znajdują się na nich gumowe osłony ochronne, które nie mogą być popękane. Wówczas wprowadzana jest do układu wilgoć wraz z zanieczyszczeniami. Doprowadzi to do uszkodzenia przegubu. Najlepiej cała prace wykonać przy pomocy kanału lub podnośnika. Skręcamy koła w prawo i w lewo obserwując jak się rozciąga osłona, opaski powinny być dobrze zaciśnięte. Polecamy skorzystać z mocnego światła.

REKLAMA

Kolejny krok to sprawdzenie przegubów drążków kierowniczych i osłon. Jeśli chodzi o drążki połączone są one ze zwrotnicą. Tutaj również niedopuszczalne są jakiekolwiek uszkodzenia. Oględziny najlepiej przeprowadzić z pomocą kanału. Na początku sprawdzamy czy osłony przegubów drążków kierowniczych nie są popękane. Następnie kontrolujemy luz. Potrzebna nam będzie pomoc drugiej osoby, która wsiądzie do samochodu i będzie szybko obracać kierownicą. Ręką bez problemu wyczujemy ewentualne luzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Peugeot 206: przegląd układu chłodzenia

Na koniec pozostaje nam sprawdzenie luzu łożysk kół. Tylne przewidziane są na ponad 150 000km, niestety przednie rzadko, kiedy wytrzymują taki przebieg. Zazwyczaj objawia się to nasileniem hałasu podczas ich pracy. Nie ma możliwości naprawy, musimy wymienić na nowe. Chcąc się upewnić możemy unieść auto, złapać za koło i starać się nim poruszać. Jeżeli jest wyczuwalny ruch najprawdopodobniej jest luz.

Można również zakręcić kołem. Zużyte łożysko powinno dać się usłyszeć nawet przy niewielkim obrocie. Przegląd taki zalecamy wykonać, co roku o tej samej porze np. przed okresem letnim lub zimowym.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

REKLAMA

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

REKLAMA

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA