REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: przegląd układu kierowniczego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Przegląd układu kierowniczego w Peugeocie 206.
Przegląd układu kierowniczego w Peugeocie 206.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przeprowadzimy przegląd układu kierowniczego w Peugeocie 206. Oto opis krok po kroku jak samemu przeprowadzić taki przegląd.

Na samym początku warto wiedzieć, że każdy model 206 wyposażony jest w przekładnie kierowniczą ze wspomaganiem. Jak wiadomo, jazda bez tego udogodnienia bywa bardzo męcząca i trudna, zwłaszcza w warunkach miejskich. Nasze działania zaczniemy od sprawdzenia luzu w układzie kierowniczym. Jeżeli luz nie jest wywołany uszkodzeniem to można go wyregulować. Zajmują się tym specjalistyczne zakłady, które mają na wyposażeniu sprzęt pomiarowy.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana kierownicy

REKLAMA

Chcąc wykonać prawidłowo sprawdzenie luzu w układzie kierowniczym, ustawiamy koła do jazdy na wprost, otwieramy szybę po stronie kierowcy i wychodzimy z samochodu. Przez otwarte okno chwytamy za kierownicę i poruszamy ją krótkimi ruchami. Koła powinny zacząć się poruszać od razy. Pamiętajmy, że opona jest elastyczna i może częściowo „ukrywać” ruch przed nami. Jeżeli stwierdzimy brak luzów, nasza przekładnia kierownicza nie wymaga wymiany.

Przechodzimy do sprawdzenia przegubów. Znajdują się na nich gumowe osłony ochronne, które nie mogą być popękane. Wówczas wprowadzana jest do układu wilgoć wraz z zanieczyszczeniami. Doprowadzi to do uszkodzenia przegubu. Najlepiej cała prace wykonać przy pomocy kanału lub podnośnika. Skręcamy koła w prawo i w lewo obserwując jak się rozciąga osłona, opaski powinny być dobrze zaciśnięte. Polecamy skorzystać z mocnego światła.

Kolejny krok to sprawdzenie przegubów drążków kierowniczych i osłon. Jeśli chodzi o drążki połączone są one ze zwrotnicą. Tutaj również niedopuszczalne są jakiekolwiek uszkodzenia. Oględziny najlepiej przeprowadzić z pomocą kanału. Na początku sprawdzamy czy osłony przegubów drążków kierowniczych nie są popękane. Następnie kontrolujemy luz. Potrzebna nam będzie pomoc drugiej osoby, która wsiądzie do samochodu i będzie szybko obracać kierownicą. Ręką bez problemu wyczujemy ewentualne luzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Peugeot 206: przegląd układu chłodzenia

REKLAMA

Na koniec pozostaje nam sprawdzenie luzu łożysk kół. Tylne przewidziane są na ponad 150 000km, niestety przednie rzadko, kiedy wytrzymują taki przebieg. Zazwyczaj objawia się to nasileniem hałasu podczas ich pracy. Nie ma możliwości naprawy, musimy wymienić na nowe. Chcąc się upewnić możemy unieść auto, złapać za koło i starać się nim poruszać. Jeżeli jest wyczuwalny ruch najprawdopodobniej jest luz.

Można również zakręcić kołem. Zużyte łożysko powinno dać się usłyszeć nawet przy niewielkim obrocie. Przegląd taki zalecamy wykonać, co roku o tej samej porze np. przed okresem letnim lub zimowym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

REKLAMA

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA