REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: przegląd układu kierowniczego

Robert Kuśpiel
Przegląd układu kierowniczego w Peugeocie 206.
Przegląd układu kierowniczego w Peugeocie 206.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przeprowadzimy przegląd układu kierowniczego w Peugeocie 206. Oto opis krok po kroku jak samemu przeprowadzić taki przegląd.

Na samym początku warto wiedzieć, że każdy model 206 wyposażony jest w przekładnie kierowniczą ze wspomaganiem. Jak wiadomo, jazda bez tego udogodnienia bywa bardzo męcząca i trudna, zwłaszcza w warunkach miejskich. Nasze działania zaczniemy od sprawdzenia luzu w układzie kierowniczym. Jeżeli luz nie jest wywołany uszkodzeniem to można go wyregulować. Zajmują się tym specjalistyczne zakłady, które mają na wyposażeniu sprzęt pomiarowy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana kierownicy

Chcąc wykonać prawidłowo sprawdzenie luzu w układzie kierowniczym, ustawiamy koła do jazdy na wprost, otwieramy szybę po stronie kierowcy i wychodzimy z samochodu. Przez otwarte okno chwytamy za kierownicę i poruszamy ją krótkimi ruchami. Koła powinny zacząć się poruszać od razy. Pamiętajmy, że opona jest elastyczna i może częściowo „ukrywać” ruch przed nami. Jeżeli stwierdzimy brak luzów, nasza przekładnia kierownicza nie wymaga wymiany.

Przechodzimy do sprawdzenia przegubów. Znajdują się na nich gumowe osłony ochronne, które nie mogą być popękane. Wówczas wprowadzana jest do układu wilgoć wraz z zanieczyszczeniami. Doprowadzi to do uszkodzenia przegubu. Najlepiej cała prace wykonać przy pomocy kanału lub podnośnika. Skręcamy koła w prawo i w lewo obserwując jak się rozciąga osłona, opaski powinny być dobrze zaciśnięte. Polecamy skorzystać z mocnego światła.

REKLAMA

Kolejny krok to sprawdzenie przegubów drążków kierowniczych i osłon. Jeśli chodzi o drążki połączone są one ze zwrotnicą. Tutaj również niedopuszczalne są jakiekolwiek uszkodzenia. Oględziny najlepiej przeprowadzić z pomocą kanału. Na początku sprawdzamy czy osłony przegubów drążków kierowniczych nie są popękane. Następnie kontrolujemy luz. Potrzebna nam będzie pomoc drugiej osoby, która wsiądzie do samochodu i będzie szybko obracać kierownicą. Ręką bez problemu wyczujemy ewentualne luzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Peugeot 206: przegląd układu chłodzenia

Na koniec pozostaje nam sprawdzenie luzu łożysk kół. Tylne przewidziane są na ponad 150 000km, niestety przednie rzadko, kiedy wytrzymują taki przebieg. Zazwyczaj objawia się to nasileniem hałasu podczas ich pracy. Nie ma możliwości naprawy, musimy wymienić na nowe. Chcąc się upewnić możemy unieść auto, złapać za koło i starać się nim poruszać. Jeżeli jest wyczuwalny ruch najprawdopodobniej jest luz.

Można również zakręcić kołem. Zużyte łożysko powinno dać się usłyszeć nawet przy niewielkim obrocie. Przegląd taki zalecamy wykonać, co roku o tej samej porze np. przed okresem letnim lub zimowym.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA