REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A4 B5: kontrola nadwozia

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola nadwozia w Audi A4 B5.
Kontrola nadwozia w Audi A4 B5.

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola nadwozia to jedne z najłatwiejszych czynności, które możemy wykonać samemu w dowolnym czasie. W poradniku tym przedstawimy jak dokonać takiego przeglądu w Audi A4 B5.

Zaczynamy od kontroli wszystkich elementów karoserii. Sprawdzamy dokładnie czy nie ma śladów korozji. Najlepiej robić to przy świetle dziennym widać wtedy wszystkie uszkodzenia powłoki lakierniczej. Niewielkie ubytki można naprawić samemu. Polecamy dokupić lakier po jego kodzie lub dobrać u lakiernika. Najlepiej udać się do takiego zakładu, który ma bardzo dobrą opinie w okolicy naszego miejsca zamieszkania.

REKLAMA

Zobacz też: Audi A4 B5: kontrola układu hamulcowego

REKLAMA

Niewielkie rysy nie kwalifikują się do malowania. W większości przypadków wystarczy dokładne wypolerowanie za pomocą pasty. Pamiętajmy, żeby robić to czystą szmatką i na dokładnie umytym elemencie. Po dokładnych oględzinach karoserii przechodzimy do wyczyszczenia zagłębienia pod szybą przednią. Jest to miejsce, w którym gromadzą się wszelkie nieczystości.

Otwieramy przednią maskę i wyjmujemy liście i inne zanieczyszczenia. Przy okazji warto sprawdzić zawory ściekowe, czy nie są zapchane. Jeden odpływ znajduje się pod akumulatorem drugi natomiast analogicznie po drugiej stronie. Nie należy doprowadzać do zapchania tych zaworów. Mając już otwartą maskę warto pomyśleć o wymianie wkładu filtru przeciwpyłkowego.

Znajduje się on z prawej strony pod przednią szybą. Na początku odłączamy osłonę z prawej strony, w tym celu wystarczy obrócić zaciski o ¼ obrotu i odkręcić śrubę znajdującą się na dole. Następnie wyjmujemy do przodu element ściekowy i odłączamy wkład filtru. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Warto sprawdzić uszczelkę w obudowie filtru, czy jest prawidłowo zamocowana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Audi A4 B5: wymiana filtru paliwa i powietrza

REKLAMA

Teraz przechodzimy do kontroli i konserwacji zamków i ograniczników drzwi. W tej operacji dobrze sprawdza się WD40. Po otwarciu drzwi będą widoczne ograniczniki. Smarujemy je dokładnie w drzwiach przednich i tylnych. Nadmiar smaru z sąsiadujących elementów wycieramy za pomocą papierowych ręczników. Podobnie postępujemy w przypadku bębenków zamków drzwi.

Najlepiej aplikować preparat za pomocą cienkiej rurki (zazwyczaj w zestawie z smarem w sprayu). Bardzo często taki zabieg pomaga w przypadku zacinającego się kluczyka w zamku drzwi. W przypadku szyberdachu musimy dokładnie oczyścić prowadnice, po czym dokładnie je smarujemy.

Jednak pamiętajmy, że nic nie zastąpi nam regularnego mycia auta. Częste wizyty na myjni, zwłaszcza w okresie zimowym, zdecydowanie zmniejszają ryzyko powstania korozji.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA