REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A4 B5: kontrola nadwozia

Robert Kuśpiel
Kontrola nadwozia w Audi A4 B5.
Kontrola nadwozia w Audi A4 B5.

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola nadwozia to jedne z najłatwiejszych czynności, które możemy wykonać samemu w dowolnym czasie. W poradniku tym przedstawimy jak dokonać takiego przeglądu w Audi A4 B5.

Zaczynamy od kontroli wszystkich elementów karoserii. Sprawdzamy dokładnie czy nie ma śladów korozji. Najlepiej robić to przy świetle dziennym widać wtedy wszystkie uszkodzenia powłoki lakierniczej. Niewielkie ubytki można naprawić samemu. Polecamy dokupić lakier po jego kodzie lub dobrać u lakiernika. Najlepiej udać się do takiego zakładu, który ma bardzo dobrą opinie w okolicy naszego miejsca zamieszkania.

REKLAMA

Zobacz też: Audi A4 B5: kontrola układu hamulcowego

REKLAMA

Niewielkie rysy nie kwalifikują się do malowania. W większości przypadków wystarczy dokładne wypolerowanie za pomocą pasty. Pamiętajmy, żeby robić to czystą szmatką i na dokładnie umytym elemencie. Po dokładnych oględzinach karoserii przechodzimy do wyczyszczenia zagłębienia pod szybą przednią. Jest to miejsce, w którym gromadzą się wszelkie nieczystości.

Otwieramy przednią maskę i wyjmujemy liście i inne zanieczyszczenia. Przy okazji warto sprawdzić zawory ściekowe, czy nie są zapchane. Jeden odpływ znajduje się pod akumulatorem drugi natomiast analogicznie po drugiej stronie. Nie należy doprowadzać do zapchania tych zaworów. Mając już otwartą maskę warto pomyśleć o wymianie wkładu filtru przeciwpyłkowego.

Znajduje się on z prawej strony pod przednią szybą. Na początku odłączamy osłonę z prawej strony, w tym celu wystarczy obrócić zaciski o ¼ obrotu i odkręcić śrubę znajdującą się na dole. Następnie wyjmujemy do przodu element ściekowy i odłączamy wkład filtru. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Warto sprawdzić uszczelkę w obudowie filtru, czy jest prawidłowo zamocowana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Audi A4 B5: wymiana filtru paliwa i powietrza

REKLAMA

Teraz przechodzimy do kontroli i konserwacji zamków i ograniczników drzwi. W tej operacji dobrze sprawdza się WD40. Po otwarciu drzwi będą widoczne ograniczniki. Smarujemy je dokładnie w drzwiach przednich i tylnych. Nadmiar smaru z sąsiadujących elementów wycieramy za pomocą papierowych ręczników. Podobnie postępujemy w przypadku bębenków zamków drzwi.

Najlepiej aplikować preparat za pomocą cienkiej rurki (zazwyczaj w zestawie z smarem w sprayu). Bardzo często taki zabieg pomaga w przypadku zacinającego się kluczyka w zamku drzwi. W przypadku szyberdachu musimy dokładnie oczyścić prowadnice, po czym dokładnie je smarujemy.

Jednak pamiętajmy, że nic nie zastąpi nam regularnego mycia auta. Częste wizyty na myjni, zwłaszcza w okresie zimowym, zdecydowanie zmniejszają ryzyko powstania korozji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA