Audi A4 B5: kontrola nadwozia
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od kontroli wszystkich elementów karoserii. Sprawdzamy dokładnie czy nie ma śladów korozji. Najlepiej robić to przy świetle dziennym widać wtedy wszystkie uszkodzenia powłoki lakierniczej. Niewielkie ubytki można naprawić samemu. Polecamy dokupić lakier po jego kodzie lub dobrać u lakiernika. Najlepiej udać się do takiego zakładu, który ma bardzo dobrą opinie w okolicy naszego miejsca zamieszkania.
REKLAMA
Zobacz też: Audi A4 B5: kontrola układu hamulcowego
REKLAMA
Niewielkie rysy nie kwalifikują się do malowania. W większości przypadków wystarczy dokładne wypolerowanie za pomocą pasty. Pamiętajmy, żeby robić to czystą szmatką i na dokładnie umytym elemencie. Po dokładnych oględzinach karoserii przechodzimy do wyczyszczenia zagłębienia pod szybą przednią. Jest to miejsce, w którym gromadzą się wszelkie nieczystości.
Otwieramy przednią maskę i wyjmujemy liście i inne zanieczyszczenia. Przy okazji warto sprawdzić zawory ściekowe, czy nie są zapchane. Jeden odpływ znajduje się pod akumulatorem drugi natomiast analogicznie po drugiej stronie. Nie należy doprowadzać do zapchania tych zaworów. Mając już otwartą maskę warto pomyśleć o wymianie wkładu filtru przeciwpyłkowego.
Znajduje się on z prawej strony pod przednią szybą. Na początku odłączamy osłonę z prawej strony, w tym celu wystarczy obrócić zaciski o ¼ obrotu i odkręcić śrubę znajdującą się na dole. Następnie wyjmujemy do przodu element ściekowy i odłączamy wkład filtru. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Warto sprawdzić uszczelkę w obudowie filtru, czy jest prawidłowo zamocowana.
Zobacz też: Audi A4 B5: wymiana filtru paliwa i powietrza
REKLAMA
Teraz przechodzimy do kontroli i konserwacji zamków i ograniczników drzwi. W tej operacji dobrze sprawdza się WD40. Po otwarciu drzwi będą widoczne ograniczniki. Smarujemy je dokładnie w drzwiach przednich i tylnych. Nadmiar smaru z sąsiadujących elementów wycieramy za pomocą papierowych ręczników. Podobnie postępujemy w przypadku bębenków zamków drzwi.
Najlepiej aplikować preparat za pomocą cienkiej rurki (zazwyczaj w zestawie z smarem w sprayu). Bardzo często taki zabieg pomaga w przypadku zacinającego się kluczyka w zamku drzwi. W przypadku szyberdachu musimy dokładnie oczyścić prowadnice, po czym dokładnie je smarujemy.
Jednak pamiętajmy, że nic nie zastąpi nam regularnego mycia auta. Częste wizyty na myjni, zwłaszcza w okresie zimowym, zdecydowanie zmniejszają ryzyko powstania korozji.
REKLAMA
REKLAMA