REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A4 B5: wymiana oleju silnikowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana oleju silnikowego w Audi A4 B5.
Wymiana oleju silnikowego w Audi A4 B5.

REKLAMA

REKLAMA

Regularne wymiany oleju silnikowego są dobrą metodą na zapewnienie silnikowi odpowiedniej kondycji. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić olej w Audi A4 B5.

Wymiana oleju przewidziana jest, co 15 000 km, jednak można przyjąć wartość graniczną. Jeśli chodzi o sam olej mamy duży wybór. Całą pracę polecamy wykonywać z pozycji podnośnika warsztatowego lub kanału. Pewne jest, że auto musi być całe w górze. Wymianę prowadzimy na rozgrzanym silniku.

REKLAMA

Zaczynamy od zlania przepracowanego oleju silnikowego. Jeżeli mamy silnik Diesla o mocy 115km musimy najpierw odkręcić pokrywę obudowy filtru. W tym celu będzie nam potrzebny klucz do filtrów. Dalsze kroki są takie same dla każdej wersji silnikowej. Unosimy samochód lub wjeżdżamy na kanał i demontuje dolną osłonę silnika. Podstawiamy puste naczynie pod korek spustowy oleju silnikowego.

Zobacz też: Audi A4 B5: kontrola nadwozia

Należy uważać, żeby nie odkręcić korka spustowego oleju skrzyni biegów. Ten od oleju silnikowego jest dostępny tylko po wymontowaniu dolnej osłony.

Czyścimy dokładnie korek i dokręcamy go. Przechodzimy do wymiany filtru oleju. Znajduje się on z boku silnika silnika. Warto kupić sobie specjalny klucz do wykręcania filtrów koszt to ok. 20zł. Czyścimy dokładnie miejsce przylegania filtru, pamiętając o zdjęciu pozostałości starej uszczelki. Smarujemy nową olejem silnikowy. Kręcimy do momentu aż pierścień uszczelniający nie zetknie się z powierzchnią. Wtedy musimy dokręcić go o 1/2 obrotu. W silniku Diesla o mocy 115km musimy najpierw odkręcić obudowę (co było wcześniej zaznaczone). Opuszczamy samochód i przechodzimy do zalania silnika nowym olejem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Audi A4 B5: wymiana filtru paliwa i powietrza

REKLAMA

Potrzebna ilość według kodów silnika:
• AHL – 3.0L
• ADP, ARM, ADR, APT, ARG, AEB, APU, ANB, 1Z, AHH – 3.5L
• AFF, AFN, AHU, AJM, AVG – 3.8L
• ABC, AAH – 5.0L
• ACK, AFB, AKN – 5.5L
• APS, ARJ, APR, AQD – 5.7L
• AGA, ALF, AGB, ALG – 6.0L

Wlewamy nowy olej i sprawdzamy szczelność. Jeżeli nie widać żadnych wycieków uruchamiamy silnik i ponownie prowadzimy oględzin. Sprawdzić stan oleju na bagnecie czy jest w pozycji max. Przed ruszeniem powinniśmy zaczekać aż zgaśnie kontrolka oleju. Ponownie gasimy silnik i czekamy aż olej spłynie na dno miski olejowej. Jeśli nie ma żadnych wycieków możemy ruszać w drogę.

Zobacz też: Audi A4 B5: kontrola układu chłodzenia

Jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne mamy duży wybór filtrów. W cenie do 50zł możemy już kupić dobry filtr. Jeżeli mamy problemy z wyborem odpowiedniego, warto posłużyć się numerem nadwozia. Cena oleju zależy od producenta, którego wybierzemy. Zużyty olej powinniśmy oddać w zakręconym pojemniku do punktu utylizacji.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA