Audi A4 B5: wymiana oleju silnikowego
REKLAMA
REKLAMA
Wymiana oleju przewidziana jest, co 15 000 km, jednak można przyjąć wartość graniczną. Jeśli chodzi o sam olej mamy duży wybór. Całą pracę polecamy wykonywać z pozycji podnośnika warsztatowego lub kanału. Pewne jest, że auto musi być całe w górze. Wymianę prowadzimy na rozgrzanym silniku.
REKLAMA
Zaczynamy od zlania przepracowanego oleju silnikowego. Jeżeli mamy silnik Diesla o mocy 115km musimy najpierw odkręcić pokrywę obudowy filtru. W tym celu będzie nam potrzebny klucz do filtrów. Dalsze kroki są takie same dla każdej wersji silnikowej. Unosimy samochód lub wjeżdżamy na kanał i demontuje dolną osłonę silnika. Podstawiamy puste naczynie pod korek spustowy oleju silnikowego.
Zobacz też: Audi A4 B5: kontrola nadwozia
Należy uważać, żeby nie odkręcić korka spustowego oleju skrzyni biegów. Ten od oleju silnikowego jest dostępny tylko po wymontowaniu dolnej osłony.
Czyścimy dokładnie korek i dokręcamy go. Przechodzimy do wymiany filtru oleju. Znajduje się on z boku silnika silnika. Warto kupić sobie specjalny klucz do wykręcania filtrów koszt to ok. 20zł. Czyścimy dokładnie miejsce przylegania filtru, pamiętając o zdjęciu pozostałości starej uszczelki. Smarujemy nową olejem silnikowy. Kręcimy do momentu aż pierścień uszczelniający nie zetknie się z powierzchnią. Wtedy musimy dokręcić go o 1/2 obrotu. W silniku Diesla o mocy 115km musimy najpierw odkręcić obudowę (co było wcześniej zaznaczone). Opuszczamy samochód i przechodzimy do zalania silnika nowym olejem.
Zobacz też: Audi A4 B5: wymiana filtru paliwa i powietrza
REKLAMA
Potrzebna ilość według kodów silnika:
• AHL – 3.0L
• ADP, ARM, ADR, APT, ARG, AEB, APU, ANB, 1Z, AHH – 3.5L
• AFF, AFN, AHU, AJM, AVG – 3.8L
• ABC, AAH – 5.0L
• ACK, AFB, AKN – 5.5L
• APS, ARJ, APR, AQD – 5.7L
• AGA, ALF, AGB, ALG – 6.0L
Wlewamy nowy olej i sprawdzamy szczelność. Jeżeli nie widać żadnych wycieków uruchamiamy silnik i ponownie prowadzimy oględzin. Sprawdzić stan oleju na bagnecie czy jest w pozycji max. Przed ruszeniem powinniśmy zaczekać aż zgaśnie kontrolka oleju. Ponownie gasimy silnik i czekamy aż olej spłynie na dno miski olejowej. Jeśli nie ma żadnych wycieków możemy ruszać w drogę.
Zobacz też: Audi A4 B5: kontrola układu chłodzenia
Jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne mamy duży wybór filtrów. W cenie do 50zł możemy już kupić dobry filtr. Jeżeli mamy problemy z wyborem odpowiedniego, warto posłużyć się numerem nadwozia. Cena oleju zależy od producenta, którego wybierzemy. Zużyty olej powinniśmy oddać w zakręconym pojemniku do punktu utylizacji.
REKLAMA
REKLAMA