Jak wybrać warsztat samochodowy? Zapytali kierowców
REKLAMA
REKLAMA
- Jak wybrać warsztat samochodowy? Podstawą obsługa!
- Czy cena ma znaczenie przy wyborze warsztatu? Tak, ale nie tak duże!
- Jak daleko kierowcy są w stanie jechać do warsztatu?
- Wybór warsztatu, czyli też sztuka komunikacji
- Castrol pomaga innym. Castrol pomaga sobie!
Jak wybrać warsztat samochodowy? Podstawą obsługa!
Firma Castrol postanowiła sprawdzić jakie są kryteria wyboru warsztatu samochodowego wśród polskich kierowców. Odpowiedzi udzieliło w sumie 1000 osób. Jakie były wskazania? 40 proc. kierujących nie będzie miało zamiaru zmienić warsztatu samochodowego, dopóki personel danego punktu jest miły. Fachową wiedzę, jako szczególny afrodyzjak, wskazuje 37 proc. kierowców, a dla 36 proc. z nich kluczowym czynnikiem jest dogodne zlokalizowanie punktu. 32 proc. ceni sobie sytuację, w której mechanik konsultuje z klientem zarówno zakres naprawy, jak i jej cenę.
REKLAMA
Czy cena ma znaczenie przy wyborze warsztatu? Tak, ale nie tak duże!
33 proc. pytanych powiedziało, że jest w stanie wybrać ten warsztat, który oferuje korzystny stosunek jakości wykonywanych usług do ceny. Co ciekawe, choć cena oczywiście ma znaczenie w czasie poszukiwania serwisu, jednocześnie nie zawsze powoduje o zbudowaniu lojalności klienta. Zaledwie 14 proc. ankietowanych powiedziało, że byłoby w stanie wracać do danego mechanika tylko dlatego, że jego usługi są tanie.
Jak daleko kierowcy są w stanie jechać do warsztatu?
Jeżeli warsztat spełnia powyższe kryteria, 46 proc. kierowców jego gotowych podjechać do niego nawet 16 kilometrów. 26 proc. jest w stanie dojechać do takiego mechanika nawet 24 kilometry, a 13 proc. 32 kilometry.
Wybór warsztatu, czyli też sztuka komunikacji
Być może najważniejszym wnioskiem, który wynika z tego badania, jest znaczenie skutecznej komunikacji z klientem. Oczywiste jest, że kierowcy będą nadal korzystać z warsztatu, którego pracownicy objaśniają, jakie prace trzeba wykonać i dlaczego warto. Wiemy również, że komunikacja jest niezbędna do zapewnienia dodatkowych możliwości zysku – klienci będą skłonni zapłacić warsztatom za produkty premium, jeśli objaśni się ich zalety. – wyjaśnia Layla Yebaile, Szefowa Marketingu Usług i Konserwacji w Castrol Europe.
Castrol pomaga innym. Castrol pomaga sobie!
Na koniec warto dodać jeszcze jedno. Zlecając powyższe badanie Castrol miał niejako podwójny cel. Po pierwsze chodziło o wsparcie warsztatów współpracujących sporą porcją wiedzy. Po drugie powodem był też nowy model biznesowy. Warto bowiem pamiętać o tym, że Castrol w Polsce jest nie tylko producentem olejów silnikowych, ale też wraz z Inter Carsem tworzy markę Q Service Castrol. A w jej ramach w kraju działa w sumie 480 niezależnych warsztatów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.