REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dorabianie kluczyka nie w autoryzowanym serwisie – wady zalety, na co uważać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Max Trela
Dorabianie kluczyka w ASO może kosztować dużo powyżej 1000 zł.
Dorabianie kluczyka w ASO może kosztować dużo powyżej 1000 zł.

REKLAMA

REKLAMA

Gdy zgubimy kluczyki samochodowe nie zawsze możemy sięgnąć po drugi komplet. Niestety okazuje się, że dorobienie kluczyków to spory kłopot i spore koszty, nawet gdy nie korzystamy z usług ASO.

Pierwszą rzecz jaką od razu musimy wiedzieć na temat dorabiania klucza to fakt, że „klucz kluczowi nie równy”. Większość kierowców posługuje się tzw. „master key”, czyli głównym kluczem na którym wybite są numery zamków i wszystkie dane potrzebne do jego odtworzenia. Kluczyki zapasowe najczęściej nie nadają się jako wzór do dorabiania i nie mają wbudowanego pilota, który rozbraja alarm, a może nawet otwierać drzwi garażowe w naszym domu.

REKLAMA

Jeśli został zniszczony lub np. utopiony klucz nie będący „masterem”i mamy pewność, że nie dostanie się on nigdy w nieodpowiednie ręce wtedy faktycznie możemy się pokusić jedynie o dorobienie kolejnego kompletu.

Koszty, koszty i jeszcze raz koszty...

Każdy kto już raz taką przygodę przeżył doskonale wie, że dorobienie klucza to rzecz niezbyt skomplikowana ale w nowoczesnych autach po prostu droga. W zależności od marki i modelu auta wyrobienie wtórnika kluczyka będzie kosztować od 350 do 900 złotych. Mówimy tu o cenach poza ASO, w przypadku kluczyka z wbudowanym elektronicznym generatorem kodów. Kluczyki z tzw. pasywne, czyli ze stałym kobem immobilisera będą tańsze nawet o połowę.

Zobacz też: Gwarancja i nieautoryzowany serwis: jak nie stracić gwarancji producenta?

REKLAMA

Warto przy tym dodać, że są konkretne modele (np. mercedesa), których niestety poza fabryką skopiować się nie da. (Tak jest w przypadku wszystkich kluczyków popularnie zwanych laserowymi, gdzie immobiliser jest rozbrajany wiązką podczerwieni lub rzeczywiście lasera o określonej długości fal). W wielu przypadkach może się również okazać, że koszt niefabrycznego kluczyka jest tylko o kilka procent niższy niż w serwisie (tak często jest w przypadku kluczyków zbliżeniowych, które nie trzeba wtykać do stacyjki).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie podlega jednak dyskusji, że najnowocześniejsze maszyny ślusarskie bez większych problemów radzą sobie również z „kopiowaniem” oprogramowania i takie „niefabryczne” kluczyki będą bez kłopoty działały.

Na koniec podkreślmy jeszcze raz: Udając się do punktu dorabiania kluczy poza ASO trzeba  absolutnie ZAWSZE mieć główny kluczyk (master), który posłuży jako wzornik i dokumenty auta, jako dowód własności.  Jeśli dysponujemy tylko wtórnikiem i kartą kodową... Wtedy praktycznie żaden ślusarz nie podejmie się zadania dorobienia klucza pod zamek, a już na pewno nie dostaniemy gwarancji na dokonaną usługę.

Zobacz też: Czy warto naprawiać pęknięty zderzak, czy lepiej wymienić na nowy zamiennik?

W przypadku zgubienia głównego kluczyka w nowym aucie czeka nas niestety obowiązkowa wizyta w ASO i nawet kilkanaście dni oczekiwania.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA