REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dorabianie kluczyka nie w autoryzowanym serwisie – wady zalety, na co uważać?

Max Trela
Dorabianie kluczyka w ASO może kosztować dużo powyżej 1000 zł.
Dorabianie kluczyka w ASO może kosztować dużo powyżej 1000 zł.

REKLAMA

REKLAMA

Gdy zgubimy kluczyki samochodowe nie zawsze możemy sięgnąć po drugi komplet. Niestety okazuje się, że dorobienie kluczyków to spory kłopot i spore koszty, nawet gdy nie korzystamy z usług ASO.

Pierwszą rzecz jaką od razu musimy wiedzieć na temat dorabiania klucza to fakt, że „klucz kluczowi nie równy”. Większość kierowców posługuje się tzw. „master key”, czyli głównym kluczem na którym wybite są numery zamków i wszystkie dane potrzebne do jego odtworzenia. Kluczyki zapasowe najczęściej nie nadają się jako wzór do dorabiania i nie mają wbudowanego pilota, który rozbraja alarm, a może nawet otwierać drzwi garażowe w naszym domu.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli został zniszczony lub np. utopiony klucz nie będący „masterem”i mamy pewność, że nie dostanie się on nigdy w nieodpowiednie ręce wtedy faktycznie możemy się pokusić jedynie o dorobienie kolejnego kompletu.

Koszty, koszty i jeszcze raz koszty...

Każdy kto już raz taką przygodę przeżył doskonale wie, że dorobienie klucza to rzecz niezbyt skomplikowana ale w nowoczesnych autach po prostu droga. W zależności od marki i modelu auta wyrobienie wtórnika kluczyka będzie kosztować od 350 do 900 złotych. Mówimy tu o cenach poza ASO, w przypadku kluczyka z wbudowanym elektronicznym generatorem kodów. Kluczyki z tzw. pasywne, czyli ze stałym kobem immobilisera będą tańsze nawet o połowę.

Zobacz też: Gwarancja i nieautoryzowany serwis: jak nie stracić gwarancji producenta?

REKLAMA

Warto przy tym dodać, że są konkretne modele (np. mercedesa), których niestety poza fabryką skopiować się nie da. (Tak jest w przypadku wszystkich kluczyków popularnie zwanych laserowymi, gdzie immobiliser jest rozbrajany wiązką podczerwieni lub rzeczywiście lasera o określonej długości fal). W wielu przypadkach może się również okazać, że koszt niefabrycznego kluczyka jest tylko o kilka procent niższy niż w serwisie (tak często jest w przypadku kluczyków zbliżeniowych, które nie trzeba wtykać do stacyjki).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie podlega jednak dyskusji, że najnowocześniejsze maszyny ślusarskie bez większych problemów radzą sobie również z „kopiowaniem” oprogramowania i takie „niefabryczne” kluczyki będą bez kłopoty działały.

Na koniec podkreślmy jeszcze raz: Udając się do punktu dorabiania kluczy poza ASO trzeba  absolutnie ZAWSZE mieć główny kluczyk (master), który posłuży jako wzornik i dokumenty auta, jako dowód własności.  Jeśli dysponujemy tylko wtórnikiem i kartą kodową... Wtedy praktycznie żaden ślusarz nie podejmie się zadania dorobienia klucza pod zamek, a już na pewno nie dostaniemy gwarancji na dokonaną usługę.

Zobacz też: Czy warto naprawiać pęknięty zderzak, czy lepiej wymienić na nowy zamiennik?

W przypadku zgubienia głównego kluczyka w nowym aucie czeka nas niestety obowiązkowa wizyta w ASO i nawet kilkanaście dni oczekiwania.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA