REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dorabianie kluczyka nie w autoryzowanym serwisie – wady zalety, na co uważać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Max Trela
Dorabianie kluczyka w ASO może kosztować dużo powyżej 1000 zł.
Dorabianie kluczyka w ASO może kosztować dużo powyżej 1000 zł.

REKLAMA

REKLAMA

Gdy zgubimy kluczyki samochodowe nie zawsze możemy sięgnąć po drugi komplet. Niestety okazuje się, że dorobienie kluczyków to spory kłopot i spore koszty, nawet gdy nie korzystamy z usług ASO.

Pierwszą rzecz jaką od razu musimy wiedzieć na temat dorabiania klucza to fakt, że „klucz kluczowi nie równy”. Większość kierowców posługuje się tzw. „master key”, czyli głównym kluczem na którym wybite są numery zamków i wszystkie dane potrzebne do jego odtworzenia. Kluczyki zapasowe najczęściej nie nadają się jako wzór do dorabiania i nie mają wbudowanego pilota, który rozbraja alarm, a może nawet otwierać drzwi garażowe w naszym domu.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli został zniszczony lub np. utopiony klucz nie będący „masterem”i mamy pewność, że nie dostanie się on nigdy w nieodpowiednie ręce wtedy faktycznie możemy się pokusić jedynie o dorobienie kolejnego kompletu.

Koszty, koszty i jeszcze raz koszty...

Każdy kto już raz taką przygodę przeżył doskonale wie, że dorobienie klucza to rzecz niezbyt skomplikowana ale w nowoczesnych autach po prostu droga. W zależności od marki i modelu auta wyrobienie wtórnika kluczyka będzie kosztować od 350 do 900 złotych. Mówimy tu o cenach poza ASO, w przypadku kluczyka z wbudowanym elektronicznym generatorem kodów. Kluczyki z tzw. pasywne, czyli ze stałym kobem immobilisera będą tańsze nawet o połowę.

Zobacz też: Gwarancja i nieautoryzowany serwis: jak nie stracić gwarancji producenta?

REKLAMA

Warto przy tym dodać, że są konkretne modele (np. mercedesa), których niestety poza fabryką skopiować się nie da. (Tak jest w przypadku wszystkich kluczyków popularnie zwanych laserowymi, gdzie immobiliser jest rozbrajany wiązką podczerwieni lub rzeczywiście lasera o określonej długości fal). W wielu przypadkach może się również okazać, że koszt niefabrycznego kluczyka jest tylko o kilka procent niższy niż w serwisie (tak często jest w przypadku kluczyków zbliżeniowych, które nie trzeba wtykać do stacyjki).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie podlega jednak dyskusji, że najnowocześniejsze maszyny ślusarskie bez większych problemów radzą sobie również z „kopiowaniem” oprogramowania i takie „niefabryczne” kluczyki będą bez kłopoty działały.

Na koniec podkreślmy jeszcze raz: Udając się do punktu dorabiania kluczy poza ASO trzeba  absolutnie ZAWSZE mieć główny kluczyk (master), który posłuży jako wzornik i dokumenty auta, jako dowód własności.  Jeśli dysponujemy tylko wtórnikiem i kartą kodową... Wtedy praktycznie żaden ślusarz nie podejmie się zadania dorobienia klucza pod zamek, a już na pewno nie dostaniemy gwarancji na dokonaną usługę.

Zobacz też: Czy warto naprawiać pęknięty zderzak, czy lepiej wymienić na nowy zamiennik?

W przypadku zgubienia głównego kluczyka w nowym aucie czeka nas niestety obowiązkowa wizyta w ASO i nawet kilkanaście dni oczekiwania.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA