REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto naprawiać pęknięty zderzak, czy lepiej wymienić na nowy zamiennik?

Subskrybuj nas na Youtube
W przypadku plastików fabryczne elementy nadal charakteryzują się dużo lepszymi właściwościami niż ich zamienniki produkowane nawet przez znane firmy fot. moto.wieszjak.pl
W przypadku plastików fabryczne elementy nadal charakteryzują się dużo lepszymi właściwościami niż ich zamienniki produkowane nawet przez znane firmy fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Pęknięcia i zadrapania zderzaków to niestety codzienność, szczególnie w miastach, gdzie nie każdy uważa przy parkowaniu. Jeśli zderzak popęka zie zawsze konieczna jest wymiana całego elementu. Plastik można z powodzeniem kleić, co kilkukrotnie obniża koszty naprawy.

Obecnie prawie wszystkie nowe samochody wyposażane są w zderzaki wykonane z tworzyw sztucznych. Ich zalety to przede wszystkim mała waga i odporność zarówno na korozję jak i na drobne „urazu”. Należy jednak pamiętać, że podatność tworzywa ma swoje granice. Szczególnie w niskich temperaturach plastiki są bardzo podatne uszkodzenie. Gorąco powoduje natomiast puchnięcie i samoczynne wyginanie się elementów.

REKLAMA

Gdy już pęknie...

Pękniecie zderzaka – nawet takie które wygląda poważnie - nie zawsze musi wiązać się jego wymianą. Na rynku działa sporo firm, zajmujących się profesjonalną naprawą tych elementów, która na ogół polega na klejeniu pęknięć i uzupełnianiu ubytków. Taka operacja odbywa się na gorąco co trwale spaja plastikowe krawędzie, a ewentualne nadlewy wypełniają przerwy i ubytki. Po klejeniu trzeba zderzak wyszlifować, dopasować do karoserii i polakierować. Efekt naprawy jest zazwyczaj na tyle dobry, że klejenie widać tylko od wewnętrznej strony.

Zobacz też: Naprawa odprysków i rys

REKLAMA

Cena napraw? Koszt usługi zależy od rozmiaru i rodzaju uszkodzenia. Dlatego kosztorys jest najczęściej indywidualnie ustalany dla każdego przypadku. Oczywiście w koszty nie wliczone jest lakierowanie. Pamiętajmy przy tej okazji, że za naprawę trudno uznać podklejenie krawędzi klejem błyskawicznym, czy zaprawą szpachlową. Jeśli plastik nie zostanie zespojony, naprawa nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Pęknięcie pojawi się ponownie już po kilku tygodniach .Nowe tanie, byle jakie – takie są niektóre zamienniki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wielokrotnie właściciele aut, którzy są zmuszeni do zlikwidowania szkody w swoich pojazdach, wolą wymieniać części na nowe. To faktycznie ma swoje wytłumaczenie – jak robić to dobrze – ale zastąpienie uszkodzonego zderzaka oryginalną nową częścią może być bardzo kosztowne. Dlatego stosuje się „zamienniki”. I tu jest drobna niedogodność.

W przypadku plastików fabryczne elementy nadal charakteryzują się dużo lepszymi właściwościami niż ich zamienniki produkowane nawet przez znane firmy. Zamienniki często nie pasują, wyginają się i fałdują, a dopasowywanie trwa wiele godzin co później odbija się na rachunku u blacharza. Co gorsza najtańsze „zderzaki zamienniki” zrobione są z tak marnych tworzyw, ze potrafią odkształcać się np. od temperatury wytwarzanej przez silnik...

Zobacz też: Jak zatrzymać proces rdzewienia w aucie?

Najtaniej poszukać oryginalnej „używki”. Jeśli decydujemy się na wymianę elementu plastikowego najtańsze będą części używane. W ten sposób możemy nawet znaleźć element w tym samym kolorze! Nie trzeba będzie go lakierować, a mechanicy skończą naprawę najwyżej po kilku godzinach.

Oszczędzimy czas i pieniądze. Jedyna niedogodność to brak gwarancji na taki element z odzysku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA