REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kierowcy zapłacą za ładowanie elektryka pod Lidlem? Na wszystkich stacjach wkrótce pojawią się terminale

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kierowcy zapłacą za ładowanie elektryka pod Lidlem? Na stacjach wkrótce pojawią się terminale
Kierowcy zapłacą za ładowanie elektryka pod Lidlem? Na stacjach wkrótce pojawią się terminale
Konrad Żelazowski
dziennik.pl

REKLAMA

REKLAMA

Niedługo wszystkie stacje ładowania samochodów elektrycznych pod Lidlami zostaną wyposażone w terminale płatnicze. Dziś w większości przypadków korzystanie z nich jest bezpłatne. Czy to oznacza, że kierowcy mają ostatnie chwile na darmowe ładowane pod niemieckim marketem?

Pójście w kierunku elektryfikacji stało się w Polsce modne. Kolejną siecią, która przed swoimi sklepami montuje ładowarki, jest Lidl. Do 2025 r. własny punkt ładowania będzie miał każdy z marketów. A jest ich na terenie naszego kraju przeszło 800.

REKLAMA

Czy ładowanie elektryka pod Lidlem jest płatne?

REKLAMA

Aktualnie przed 60. sklepami Lidla pojawiły się ładowarki do samochodów elektrycznych. I aktualnie korzystanie z nich jest... bezpłatne. Przy czym samochód nie może być podłączony do ładowarki przez czas dłuższy, niż godzina. Po minięciu 60 minut stacja przestaje wysyłać prąd do baterii w aucie.

Ładowarki przy Lidlach są bezpłatne. Tak właściwie to prawie zawsze. Opłaty zostały bowiem wprowadzone na pięciu stacjach. Punkty te obsługuje firma Elocity, a płatność musi odbywać się za pomocą dedykowanej aplikacji w telefonie. Na razie nie ma innej możliwości autoryzowania płatności. Ile kosztuje ładowanie samochodu pod Lidlem? Na pięciu stacjach opłata przy złączu AC wynosi 1,99 zł/kWh, a złączu DC wynosi 1,59 zł/kWh.

Które stacje ładowania przy Lidlach są płatne?

Na 60 ładowarek, które obecnie Lidl posiada w swojej sieci, płatnych jest aktualnie 5. Mowa o punktach zlokalizowanych w miejscowościach:

  • Luboń, ul. Dębiecka 1A (AC: Typ2, DC: CHAdeMO, CCS),
  • Łeba, ul. Kościuszki 132 (AC: Typ2, DC: CHAdeMO, CCS),
  • Poznań, ul. Kościelna 40 (AC: Typ2),
  • Warszawa, ul. Trakt Lubelski 367 (DC: CHAdeMO, CCS),
  • Zalasewo, ul. Planetarna 20 (AC: Typ2, DC: CHAdeMO, CCS).

Czemu przy wszystkich stacjach ładowania Lidla pojawią się terminale płatnicze?

REKLAMA

Bez względu na fakt czy stacja ładowania pod Lidlem wymaga opłaty, czy korzystanie z niej jest bezpłatne, wkrótce pojawi się przy niej terminal płatniczy. Powód? To nie wybór sieci czy jej pomysł. To raczej kwestia unijnego rozporządzenia ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR). To wymóg stawiany przez nowe przepisy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy terminale płatnicze oznaczają, że stacje przed Lidlami będą wymagać opłaty? To model, do którego sieć dąży. Choć jeszcze nie w tej chwili. Na razie i choć częściowo Lidl chce oferować bezpłatne ładowanie samochodów elektrycznych. Tak, aby wpierać rozwój elektromobilności w Polsce.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA