Kierowcy zapłacą za ładowanie elektryka pod Lidlem? Na wszystkich stacjach wkrótce pojawią się terminale
REKLAMA
REKLAMA
- Czy ładowanie elektryka pod Lidlem jest płatne?
- Które stacje ładowania przy Lidlach są płatne?
- Czemu przy wszystkich stacjach ładowania Lidla pojawią się terminale płatnicze?
Pójście w kierunku elektryfikacji stało się w Polsce modne. Kolejną siecią, która przed swoimi sklepami montuje ładowarki, jest Lidl. Do 2025 r. własny punkt ładowania będzie miał każdy z marketów. A jest ich na terenie naszego kraju przeszło 800.
REKLAMA
Czy ładowanie elektryka pod Lidlem jest płatne?
REKLAMA
Aktualnie przed 60. sklepami Lidla pojawiły się ładowarki do samochodów elektrycznych. I aktualnie korzystanie z nich jest... bezpłatne. Przy czym samochód nie może być podłączony do ładowarki przez czas dłuższy, niż godzina. Po minięciu 60 minut stacja przestaje wysyłać prąd do baterii w aucie.
Ładowarki przy Lidlach są bezpłatne. Tak właściwie to prawie zawsze. Opłaty zostały bowiem wprowadzone na pięciu stacjach. Punkty te obsługuje firma Elocity, a płatność musi odbywać się za pomocą dedykowanej aplikacji w telefonie. Na razie nie ma innej możliwości autoryzowania płatności. Ile kosztuje ładowanie samochodu pod Lidlem? Na pięciu stacjach opłata przy złączu AC wynosi 1,99 zł/kWh, a złączu DC wynosi 1,59 zł/kWh.
Które stacje ładowania przy Lidlach są płatne?
Na 60 ładowarek, które obecnie Lidl posiada w swojej sieci, płatnych jest aktualnie 5. Mowa o punktach zlokalizowanych w miejscowościach:
- Luboń, ul. Dębiecka 1A (AC: Typ2, DC: CHAdeMO, CCS),
- Łeba, ul. Kościuszki 132 (AC: Typ2, DC: CHAdeMO, CCS),
- Poznań, ul. Kościelna 40 (AC: Typ2),
- Warszawa, ul. Trakt Lubelski 367 (DC: CHAdeMO, CCS),
- Zalasewo, ul. Planetarna 20 (AC: Typ2, DC: CHAdeMO, CCS).
Czemu przy wszystkich stacjach ładowania Lidla pojawią się terminale płatnicze?
REKLAMA
Bez względu na fakt czy stacja ładowania pod Lidlem wymaga opłaty, czy korzystanie z niej jest bezpłatne, wkrótce pojawi się przy niej terminal płatniczy. Powód? To nie wybór sieci czy jej pomysł. To raczej kwestia unijnego rozporządzenia ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR). To wymóg stawiany przez nowe przepisy.
Czy terminale płatnicze oznaczają, że stacje przed Lidlami będą wymagać opłaty? To model, do którego sieć dąży. Choć jeszcze nie w tej chwili. Na razie i choć częściowo Lidl chce oferować bezpłatne ładowanie samochodów elektrycznych. Tak, aby wpierać rozwój elektromobilności w Polsce.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.