Drgania kierownicy po wymianie opon. Co oznaczają?
REKLAMA
REKLAMA
Sezonowa wymiana opon nie trwa długo. W warsztacie wystarczy spędzić już jakieś 20 - 30 minut. Niestety podczas szybko wykonywanej procedury i ciągle powtarzanych zadań wulkanizator zawsze może popełnić błąd. A ten często prowadzi do pojawienia się drgania kierownicy po wymianie opon. Na szczęście objaw nie oznacza jeszcze poważnej usterki. Przy właściwym postawieniu diagnozy można go usunąć tak naprawdę już w kilka minut.
REKLAMA
Drgania kierownicy po wymianie opon - albo ciśnienie, albo wyważenie
REKLAMA
Drgania kierownicy po wymianie opon bardzo często wynikają z najprostszej rzeczy - tj. niewłaściwego ciśnienia w ogumieniu. Jeżeli wulkanizator zbyt słabo napompuje opony, to będzie w czasie jazdy generować wibracje. Na tym jednak nie kończy się możliwe spektrum problemów. Bo może się też okazać, że drgania kierownicy po wymianie opon wynikają z niewłaściwego wyważenia kół lub uwolnienia się jednego z ciężarków.
Jak poradzić sobie z niewłaściwie wyważonymi kołami? Kierowca powinien udać się do wulkanizatora, który wykonywał usługę i zgłosić problem. Warsztat prawdopodobnie zdejmie wskazane przez prowadzącego koło i sprawdzi je na maszynie kontrolującej rozkład mas. Jeżeli badanie wykaże nieprawidłowości, wulkanizator doczepi właściwe ciężarki w określonych punktach. Po prawidłowym wyważeniu kół problem powinien ustać.
Masz dwa komplety kół? I tak nie zapominaj o wyważeniu!
Jako że złe wyważenie sprawia, że mogą pojawić się drgania kierownicy w czasie jazdy, bezwzględnie należy co najmniej raz w roku kontrolować prawidłowość pomiarów także w sytuacji, w której kierowca ma dwa komplety kół, ewentualnie korzysta z ogumienia wielosezonowego.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.