REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najbardziej ekologiczne samochody? Muszą mieć najbardziej ekologiczne wnętrza!

ekologiczne wyposażenie samochodu, ekologia samochód
ekologiczne wyposażenie samochodu, ekologia samochód
Najbardziej ekologiczne samochody? Muszą mieć najbardziej ekologiczne wnętrza!
lev dolgachov
Materiały FroGum

REKLAMA

REKLAMA

Ekologiczne samochody mają oszczędne silniki o niskiej pojemności. Tylko? No właśnie nie. Bo eko to też filozofia wykańczania kabiny pojazdu. Tu również eko-wyzwania są naprawdę poważne.

Ekologiczny samochód, czy właściwie wykonany!

Ekologiczny. To słowo, które determinuje bardzo wiele we współczesnej motoryzacji. Determinuje pojemność silnika, spalanie, osiągi, uwarunkowania technologiczne czy obecność osadników i filtrów. Na tym jednak współczesna inżynieria wcale nie ma zamiaru się zatrzymywać. Bo jest jeszcze jeden aspekt, na którym warto się skupić. Mowa o wnętrzu samochodu. Tak, to również powinno być ekologiczne. I producenci działający na rynku motoryzacyjnym coraz mocniej zdają sobie z tego sprawę.

REKLAMA

W tym punkcie ciekawostka. Pamiętacie Renault Vel Satis zaprezentowane w 2001 roku? Być może nadwozie hatchback nie miało szans w segmencie E. Być może następca Safrane miał potwornie wyłupiaste oczy. To jednak nie zmienia faktu, że model został zaprojektowany w taki sposób, iż aż 95 proc. jego masy nadaje się do recyklingu. Mistrzostwo!

Produkcja dywaników? Nic nie może się marnować

REKLAMA

Plastiki na desce, materiał na fotelach, ale także obicie boczków drzwi. A to cały czas... nie koniec. Bo charakter eko coraz mocniej liczy się także w przypadku takich elementów, jak m.in. dywaniki. Bzdura – pomyślicie? No właśnie nie. Dywaniki rzadko starczą na całe życie pojazdu. A stanowią odpad, który jest trudny w biodegradacji. Sporo odpadów generuje też jego produkcja. Chyba że nad procesem popracuje producent. Przykład w tym przypadku daje polska firma z Grodziska Mazowieckiego, czyli FroGum.

Centralnym punktem naszej ekologicznej strategii jest zastosowanie zamkniętego obiegu produkcyjnego. Procesie produkcji generowane są obcinki, będące pozostałościami po termoformowaniu lub wulkanizacji, które następnie poddawane są procesowi trotowania – przekonuje Bartosz Frontczak, członek zarządu FroGum.

Obiekt zamknięty materiałów przy użyciu minimum energii

Do produkcji ekologicznych dywaników konieczne są specjalistyczne maszyny zaprojektowane do obróbki elastycznych materiałów. Dobrym przykładem są tzw. trotki, czyli maszyna przycinająca materiał na granulat. Proces "mielenia" materiału do postaci drobnego granulatu pozwala wprowadzić go z powrotem do obiegu produkcyjnego. Skutkiem jest otrzymywanie gotowego surowca do ponownego wykorzystania.

Co niezwykle ważne, ta nowoczesna technologia działa bez obróbki termicznej. To z kolei minimalizuje zanieczyszczenia emitowane w wyniku procesu do zwykłego pyłu. Jego skutecznym eliminowaniem zajmuje się system filtrowania powietrza. Ważny jest także sam materiał wykorzystywany do produkcji dywaników i wkładek. Jest to autorska mieszanka, zaliczająca się do grupy termoplastycznych elastomerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    REKLAMA

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    REKLAMA