REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najbardziej ekologiczne samochody? Muszą mieć najbardziej ekologiczne wnętrza!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
ekologiczne wyposażenie samochodu, ekologia samochód
Najbardziej ekologiczne samochody? Muszą mieć najbardziej ekologiczne wnętrza!
/
lev dolgachov
/
Materiały FroGum

REKLAMA

REKLAMA

Ekologiczne samochody mają oszczędne silniki o niskiej pojemności. Tylko? No właśnie nie. Bo eko to też filozofia wykańczania kabiny pojazdu. Tu również eko-wyzwania są naprawdę poważne.

Ekologiczny samochód, czy właściwie wykonany!

Ekologiczny. To słowo, które determinuje bardzo wiele we współczesnej motoryzacji. Determinuje pojemność silnika, spalanie, osiągi, uwarunkowania technologiczne czy obecność osadników i filtrów. Na tym jednak współczesna inżynieria wcale nie ma zamiaru się zatrzymywać. Bo jest jeszcze jeden aspekt, na którym warto się skupić. Mowa o wnętrzu samochodu. Tak, to również powinno być ekologiczne. I producenci działający na rynku motoryzacyjnym coraz mocniej zdają sobie z tego sprawę.

REKLAMA

W tym punkcie ciekawostka. Pamiętacie Renault Vel Satis zaprezentowane w 2001 roku? Być może nadwozie hatchback nie miało szans w segmencie E. Być może następca Safrane miał potwornie wyłupiaste oczy. To jednak nie zmienia faktu, że model został zaprojektowany w taki sposób, iż aż 95 proc. jego masy nadaje się do recyklingu. Mistrzostwo!

Produkcja dywaników? Nic nie może się marnować

REKLAMA

Plastiki na desce, materiał na fotelach, ale także obicie boczków drzwi. A to cały czas... nie koniec. Bo charakter eko coraz mocniej liczy się także w przypadku takich elementów, jak m.in. dywaniki. Bzdura – pomyślicie? No właśnie nie. Dywaniki rzadko starczą na całe życie pojazdu. A stanowią odpad, który jest trudny w biodegradacji. Sporo odpadów generuje też jego produkcja. Chyba że nad procesem popracuje producent. Przykład w tym przypadku daje polska firma z Grodziska Mazowieckiego, czyli FroGum.

Centralnym punktem naszej ekologicznej strategii jest zastosowanie zamkniętego obiegu produkcyjnego. Procesie produkcji generowane są obcinki, będące pozostałościami po termoformowaniu lub wulkanizacji, które następnie poddawane są procesowi trotowania – przekonuje Bartosz Frontczak, członek zarządu FroGum.

Obiekt zamknięty materiałów przy użyciu minimum energii

Do produkcji ekologicznych dywaników konieczne są specjalistyczne maszyny zaprojektowane do obróbki elastycznych materiałów. Dobrym przykładem są tzw. trotki, czyli maszyna przycinająca materiał na granulat. Proces "mielenia" materiału do postaci drobnego granulatu pozwala wprowadzić go z powrotem do obiegu produkcyjnego. Skutkiem jest otrzymywanie gotowego surowca do ponownego wykorzystania.

Co niezwykle ważne, ta nowoczesna technologia działa bez obróbki termicznej. To z kolei minimalizuje zanieczyszczenia emitowane w wyniku procesu do zwykłego pyłu. Jego skutecznym eliminowaniem zajmuje się system filtrowania powietrza. Ważny jest także sam materiał wykorzystywany do produkcji dywaników i wkładek. Jest to autorska mieszanka, zaliczająca się do grupy termoplastycznych elastomerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA