REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie auta mają problemy z korozją?

Hyundai i30
Hyundai i30
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Sól rozsypywana na ulicach podczas zimy to jeden z czynników sprzyjających występowaniu korozji. Producenci aut chcąc poczynić oszczędności nie zawsze odpowiednio dobrze zabezpieczyli swoje produkty przed niszczycielskim działaniem rdzy. Jakie auta są podatne na rdzę bardziej niż inne?

Skąd się bierze rdza na autach?

Na skutek mechanicznych uszkodzeń powłoki zabezpieczającej przed korozją lub po nieprofesjonalnie wykonanych naprawach blacharskich w pierwszej kolejności pojawia się rdzawy nalot. Jeśli w porę nie zareagujemy rdza wgryza się coraz bardziej i naprawa skorodowanych elementów jest trudniejsza i droższa.

REKLAMA

Zimowe warunki sprzyjają pojawianiu się ognisk korozji. Na początku „ruda” atakuje najsłabiej zabezpieczone punkty, takie jak podwozie i elementy zawieszenia. Kierowcy niezwykle rzadko oglądają podwozia swoich samochodów, więc producenci oszczędzają na dobrych zabezpieczeniach antykorozyjnych.

Zobacz też: Ile kosztuje dojeżdżanie do pracy spoza miasta?

Jakie nowe auta rdzewieją bardziej niż inne?

Eksperci z Magazynu „Auto Świat” przygotowali listę samochodów, które wyjeżdżały z fabryki z gorszym zabezpieczeniem antykorozyjnym, niż inne modele. W efekcie już po kilku latach użytkowania pojawiły się u nich poważne uszkodzenia spowodowane przez rdzę.

Warto znać słabe punkty samochodu, którego zakup bierzemy pod uwagę. Pozwoli to na dokładniejsze sprawdzenie każdego egzemplarza.

Mercedes-Benz klasy B

Rdza w tym modelu atakuje  dolne krawędzie drzwi, klapy bagażnika i spawy przy kielichach amortyzatorów.

Ford Mondeo II

Po wprowadzeniu Forda Mondeo II generacji okazało się, że ma on poważne problemy z rdzą, która występuje głównie na rantach drzwi, masce i klapie bagażnika. Po liftingu problem został wyeliminowany.

Nissan Navara

Duża popularność tego auta wśród właścicieli firm, którzy zakupili pickupa w celu uzyskania ulg podatkowych, oznacza, że niebawem rynek wtórny będzie pełen ofert Navary nie używanej w terenie. Mimo takiego traktowania rdza pojawia się w kilku miejscach takich jak wydech, rama i podwozie. Warto też zwrócić uwagę na stan felg. W segmencie pickupów problem korozji jest wyjątkowo popularny.

Suzuki Swift

Zbyt słabe zabezpieczenie antykorozyjne dało się we znaki wielu właścicielom Swifta. Rdzewieje wydech, podwozie i wnętrze bagażnika. Suzuki przyznało się do błędu i usuwało rdzę w ramach napraw gwarancyjnych.

Mazda 6

Pierwsza generacja Mazdy 6 ma poważne problemy z korozją. Egzemplarze wyprodukowane przed 2006 r. mają często skorodowane krawędzie drzwi, maskę, podwozie i nadkola. Warto też zwrócić uwagę na stan profili zamkniętych.

Suzuki Jimny

To już drugie Suzuki wymienione w zestawieniu Magazynu „Auto Świat”. Ta dzielna terenówka rdzewieje najczęściej od spodu. Najbardziej narażonymi na rdzę elementami są: podwozie i rama.

Mercedes-Benz klasy E (W210)

Popularny wśród taksówkarzy „Okularnik” również nie został odpowiednio zabezpieczony przed rdzą. Ramki okien i dolna część drzwi, nadkola, kielichy, zawieszenie, podwozie, progi oraz błotniki to miejsca, które „ruda” upodobała sobie najbardziej.

Hyundai i30

Pierwszy model Hyundaia zapowiadający nową jakość nie ustrzegł się przed błędami. Rdza pojawia się na rantach drzwi i tylnej klapie.

Zobacz też: Renault 18 - historia modelu

Jak zabezpieczyć auto przed rdzą?

Profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne można wykonać w wyspecjalizowanym warsztacie.

Dwie najpopularniejsze metody to:

natryśnięcie sztywnej masy bitumicznej lub polimerowej na podwozie (koszt w zależności od typu auta od 400 do ok. 1000 zł),

zabezpieczenie podwozia za pomocą olejów penetrujących lub specjalnego wosku (cena: 350-600 zł).

Źródło: autoswiat.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA