Jakie auta mają problemy z korozją?
REKLAMA
REKLAMA
Skąd się bierze rdza na autach?
Na skutek mechanicznych uszkodzeń powłoki zabezpieczającej przed korozją lub po nieprofesjonalnie wykonanych naprawach blacharskich w pierwszej kolejności pojawia się rdzawy nalot. Jeśli w porę nie zareagujemy rdza wgryza się coraz bardziej i naprawa skorodowanych elementów jest trudniejsza i droższa.
REKLAMA
Zimowe warunki sprzyjają pojawianiu się ognisk korozji. Na początku „ruda” atakuje najsłabiej zabezpieczone punkty, takie jak podwozie i elementy zawieszenia. Kierowcy niezwykle rzadko oglądają podwozia swoich samochodów, więc producenci oszczędzają na dobrych zabezpieczeniach antykorozyjnych.
Zobacz też: Ile kosztuje dojeżdżanie do pracy spoza miasta?
Jakie nowe auta rdzewieją bardziej niż inne?
Eksperci z Magazynu „Auto Świat” przygotowali listę samochodów, które wyjeżdżały z fabryki z gorszym zabezpieczeniem antykorozyjnym, niż inne modele. W efekcie już po kilku latach użytkowania pojawiły się u nich poważne uszkodzenia spowodowane przez rdzę.
Warto znać słabe punkty samochodu, którego zakup bierzemy pod uwagę. Pozwoli to na dokładniejsze sprawdzenie każdego egzemplarza.
Mercedes-Benz klasy B
Rdza w tym modelu atakuje dolne krawędzie drzwi, klapy bagażnika i spawy przy kielichach amortyzatorów.
Ford Mondeo II
Po wprowadzeniu Forda Mondeo II generacji okazało się, że ma on poważne problemy z rdzą, która występuje głównie na rantach drzwi, masce i klapie bagażnika. Po liftingu problem został wyeliminowany.
Nissan Navara
Duża popularność tego auta wśród właścicieli firm, którzy zakupili pickupa w celu uzyskania ulg podatkowych, oznacza, że niebawem rynek wtórny będzie pełen ofert Navary nie używanej w terenie. Mimo takiego traktowania rdza pojawia się w kilku miejscach takich jak wydech, rama i podwozie. Warto też zwrócić uwagę na stan felg. W segmencie pickupów problem korozji jest wyjątkowo popularny.
Suzuki Swift
Zbyt słabe zabezpieczenie antykorozyjne dało się we znaki wielu właścicielom Swifta. Rdzewieje wydech, podwozie i wnętrze bagażnika. Suzuki przyznało się do błędu i usuwało rdzę w ramach napraw gwarancyjnych.
Mazda 6
Pierwsza generacja Mazdy 6 ma poważne problemy z korozją. Egzemplarze wyprodukowane przed 2006 r. mają często skorodowane krawędzie drzwi, maskę, podwozie i nadkola. Warto też zwrócić uwagę na stan profili zamkniętych.
Suzuki Jimny
To już drugie Suzuki wymienione w zestawieniu Magazynu „Auto Świat”. Ta dzielna terenówka rdzewieje najczęściej od spodu. Najbardziej narażonymi na rdzę elementami są: podwozie i rama.
Mercedes-Benz klasy E (W210)
Popularny wśród taksówkarzy „Okularnik” również nie został odpowiednio zabezpieczony przed rdzą. Ramki okien i dolna część drzwi, nadkola, kielichy, zawieszenie, podwozie, progi oraz błotniki to miejsca, które „ruda” upodobała sobie najbardziej.
Hyundai i30
Pierwszy model Hyundaia zapowiadający nową jakość nie ustrzegł się przed błędami. Rdza pojawia się na rantach drzwi i tylnej klapie.
Zobacz też: Renault 18 - historia modelu
Jak zabezpieczyć auto przed rdzą?
Profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne można wykonać w wyspecjalizowanym warsztacie.
Dwie najpopularniejsze metody to:
natryśnięcie sztywnej masy bitumicznej lub polimerowej na podwozie (koszt w zależności od typu auta od 400 do ok. 1000 zł),
zabezpieczenie podwozia za pomocą olejów penetrujących lub specjalnego wosku (cena: 350-600 zł).
Źródło: autoswiat.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.