REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Naprawa auta po gradobiciu.
Naprawa auta po gradobiciu.
informacja prasowa

REKLAMA

REKLAMA

Gradobicie jest jednym z najczarniejszych scenariuszy za kierownicą. Spadające z nieba kule lodu mogą bowiem nie tylko przerwać podróż, ale wręcz zniszczyć auto. Jak chronić samochód przed gradem?

Producenci już na etapie projektowania przygotowują nadwozie - a konkretnie blacharkę - do odpierania skutków działania czynników atmosferycznych. W efekcie karoserii nie straszne są opady deszczu latem. Jest jednak pewien scenariusz, na który pojazdy nie są i nie będą gotowe. Mowa o opadach gradu. Kule lodu spadające na samochód z dużej wysokości są w stanie zrobić prawdziwe spustoszenie! Mogą nie tylko potłuc szyby, ale przede wszystkim powodują powstanie serii wgłębień na wszystkich elementach nadwozia.

REKLAMA

REKLAMA

Punktowe uszkodzenia - zwane popularnie wgniotkami - można niwelować bez konieczności naruszania konstrukcji lakieru. W Polsce nie brakuje warsztatów oferujących tego typu usługi. Mimo wszystko w sytuacji, w której po opadach gradu uszkodzeniami jest pokryta cała karoseria, koszt spokojnie sięgnąłby co najmniej 2 tysięcy złotych. A to suma, która może skutecznie odstraszyć kierowców. Co więcej, "wyciąganie" wgnieceń może zostawić ślady. W efekcie elementy nadwozia nie będą tak gładkie jak przed uderzeniem gradu.

Samochód po gradobiciu: kilkanaście tysięcy za lakierowanie!

Jeszcze droższą opcją jest szpachlowanie i ponowne lakierowanie. Pomijając fakt, że po takiej procedurze auto zacznie wyglądać na powypadkowe, lakiernik wyceni swoją pracę nawet na kilkanaście tysięcy złotych. Naprawy uszkodzeń powstałych podczas gradobicia są niezwykle drogie. Bez naprawy pojazd bardzo mocno traci na wartości. Zatem jak chronić samochód przed gradem i być mądrym przed szkodą? Jest kilka sposobów. A podstawowym jest umieszczenie pojazdu w garażu, ewentualnie krytym parkingu.

Zobacz również: Czy polisa może ochronić przed gradem?

REKLAMA

Niestety czasami kierowca albo nie ma dostępu do garażu lub krytego parkingu, ewentualnie zostanie zaskoczony przez gradobicie. W takim przypadku może ratować się domowymi sposobami. Dobrym przykładem jest chociażby obłożenie nadwozia kocami lub ręcznikami. Te mogą zamortyzować uderzenia i uchronić pojazd przed powstaniem uszkodzeń. Gdy informacje o ewentualnym gradobiciu pojawią się wcześniej, prowadzący może kupić np. piankę wykorzystywaną podczas montażu paneli podłogowych i plandekę. W ten sposób za mniej więcej 200 - 250 złotych będzie mógł własnoręcznie stworzyć coś na kształt pokrowca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak chronić samochód przed gradem? Pomóc może pokrowiec!

Oczywiście może się okazać, że kierowca nie pomyśli o własnoręcznym tworzeniu zabezpieczenia. Zatem jak chronić samochód przed gradem metodami bardziej profesjonalnymi? W tym celu wystarczy kupić specjalny pokrowiec. Produkty tego typu są wykonywane z kilku materiałów. W każdym przypadku płachta jest jednak wzmocniona solidną warstwą amortyzującą składającą się zazwyczaj z pianki. Grubość pokrowców sięga na ogół 7 - 8 mm. W ten sposób są one w stanie zabezpieczyć karoserię w czasie opadów gradu przed powstawaniem punktowych wgłębień.

Pokrowce są wygodne. Nie wymagają od kierowcy pracy, a do tego są wyposażone w odpowiednie punkty montażowe. Mają jednak pewną wadę. Okazują się drogie! Aby właściciel wszedł w posiadanie pokrowca zapewniającego ochronę przed gradem, musi najpierw wydać jakieś 370 - 400 złotych. Czy to oznacza, że zakup jest nieopłacalny? W obliczu kosztów, które oznacza naprawa uszkodzonego nadwozia, suma przestaje robić wrażenie wygórowanej.

Kierowca może też nie tyle chronić samochód przed gradem, co bardziej zabezpieczyć swój portfel na wypadek wystąpienia gradobicia. A sposobem na to jest wykupienie polisy AC. Wybór właściwej opcji podczas konfigurowania ubezpieczenia (np. minimalny udział własny, zabezpieczenie przed zjawiskami atmosferycznymi) sprawi, że właściciel auta będzie mógł liczyć na bezpłatną naprawę, ewentualnie uzyskanie dużego odszkodowania.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA