REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Naprawa auta po gradobiciu.
Naprawa auta po gradobiciu.
informacja prasowa

REKLAMA

REKLAMA

Gradobicie jest jednym z najczarniejszych scenariuszy za kierownicą. Spadające z nieba kule lodu mogą bowiem nie tylko przerwać podróż, ale wręcz zniszczyć auto. Jak chronić samochód przed gradem?

REKLAMA

Producenci już na etapie projektowania przygotowują nadwozie - a konkretnie blacharkę - do odpierania skutków działania czynników atmosferycznych. W efekcie karoserii nie straszne są opady deszczu latem. Jest jednak pewien scenariusz, na który pojazdy nie są i nie będą gotowe. Mowa o opadach gradu. Kule lodu spadające na samochód z dużej wysokości są w stanie zrobić prawdziwe spustoszenie! Mogą nie tylko potłuc szyby, ale przede wszystkim powodują powstanie serii wgłębień na wszystkich elementach nadwozia.

REKLAMA

Punktowe uszkodzenia - zwane popularnie wgniotkami - można niwelować bez konieczności naruszania konstrukcji lakieru. W Polsce nie brakuje warsztatów oferujących tego typu usługi. Mimo wszystko w sytuacji, w której po opadach gradu uszkodzeniami jest pokryta cała karoseria, koszt spokojnie sięgnąłby co najmniej 2 tysięcy złotych. A to suma, która może skutecznie odstraszyć kierowców. Co więcej, "wyciąganie" wgnieceń może zostawić ślady. W efekcie elementy nadwozia nie będą tak gładkie jak przed uderzeniem gradu.

Samochód po gradobiciu: kilkanaście tysięcy za lakierowanie!

Jeszcze droższą opcją jest szpachlowanie i ponowne lakierowanie. Pomijając fakt, że po takiej procedurze auto zacznie wyglądać na powypadkowe, lakiernik wyceni swoją pracę nawet na kilkanaście tysięcy złotych. Naprawy uszkodzeń powstałych podczas gradobicia są niezwykle drogie. Bez naprawy pojazd bardzo mocno traci na wartości. Zatem jak chronić samochód przed gradem i być mądrym przed szkodą? Jest kilka sposobów. A podstawowym jest umieszczenie pojazdu w garażu, ewentualnie krytym parkingu.

Zobacz również: Czy polisa może ochronić przed gradem?

Niestety czasami kierowca albo nie ma dostępu do garażu lub krytego parkingu, ewentualnie zostanie zaskoczony przez gradobicie. W takim przypadku może ratować się domowymi sposobami. Dobrym przykładem jest chociażby obłożenie nadwozia kocami lub ręcznikami. Te mogą zamortyzować uderzenia i uchronić pojazd przed powstaniem uszkodzeń. Gdy informacje o ewentualnym gradobiciu pojawią się wcześniej, prowadzący może kupić np. piankę wykorzystywaną podczas montażu paneli podłogowych i plandekę. W ten sposób za mniej więcej 200 - 250 złotych będzie mógł własnoręcznie stworzyć coś na kształt pokrowca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak chronić samochód przed gradem? Pomóc może pokrowiec!

REKLAMA

Oczywiście może się okazać, że kierowca nie pomyśli o własnoręcznym tworzeniu zabezpieczenia. Zatem jak chronić samochód przed gradem metodami bardziej profesjonalnymi? W tym celu wystarczy kupić specjalny pokrowiec. Produkty tego typu są wykonywane z kilku materiałów. W każdym przypadku płachta jest jednak wzmocniona solidną warstwą amortyzującą składającą się zazwyczaj z pianki. Grubość pokrowców sięga na ogół 7 - 8 mm. W ten sposób są one w stanie zabezpieczyć karoserię w czasie opadów gradu przed powstawaniem punktowych wgłębień.

Pokrowce są wygodne. Nie wymagają od kierowcy pracy, a do tego są wyposażone w odpowiednie punkty montażowe. Mają jednak pewną wadę. Okazują się drogie! Aby właściciel wszedł w posiadanie pokrowca zapewniającego ochronę przed gradem, musi najpierw wydać jakieś 370 - 400 złotych. Czy to oznacza, że zakup jest nieopłacalny? W obliczu kosztów, które oznacza naprawa uszkodzonego nadwozia, suma przestaje robić wrażenie wygórowanej.

Kierowca może też nie tyle chronić samochód przed gradem, co bardziej zabezpieczyć swój portfel na wypadek wystąpienia gradobicia. A sposobem na to jest wykupienie polisy AC. Wybór właściwej opcji podczas konfigurowania ubezpieczenia (np. minimalny udział własny, zabezpieczenie przed zjawiskami atmosferycznymi) sprawi, że właściciel auta będzie mógł liczyć na bezpłatną naprawę, ewentualnie uzyskanie dużego odszkodowania.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

REKLAMA