REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są rodzaje wosków do polerowania?

Kajetan Puszek
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiednie dobranie wosku jest kluczowe w procesie polerowania karoserii naszego samochodu. Poniżej przybliżymy, jak się tym zająć.

Na rynku dostępne są woski w postaci pasty, mleczka oraz olejku. Wpływ na karoserię na pewno ma konsystencja wosku oraz jego przeznaczenie. Musimy stosować najlepszy możliwy rodzaj wosku, który akurat przystosowany jest do naszego typu karoserii. Do samochodów starszych polecane są woski w paście. Ich konsystencja pozwala na lepsze usuwanie drobnych utlenień lakieru, które często pojawiają się na powierzchni starszych karoserii.

REKLAMA

Olejki są idealne do czarnych elementów nadwozia, które mogą być pobrudzone przez inny rodzaj wosku.

Ponadto nowe powłoki najlepiej przyswajają właśnie tego rodzaju wosk, ponieważ cechuje się on doskonałą ochroną i nabłyszczaniem lakieru. Do nowych lakierów powinniśmy używać olejków. Nie należy stosować ich do lakierów starszych niż rok, ponieważ negatywnie wpłynęło by to na ich stan. Domeną olejków jest długotrwałe działanie – nawet do kilku miesięcy. Woski zawierające w swoim składzie substancję PTFE, utrzymują się na powierzchni karoserii ok. 12 miesięcy. Po użyciu takiego środka woda lepiej spływa z karoserii i tego rodzaju produkty zaleca się używać przed nadejściem zimy.

Zobacz również: Konserwacja auta przed zimą

Niektóre typy wosków można nakładać zaraz po wymyciu auta – na mokry lakier. Jest to opcja dla osób ceniących czas oraz tych, którzy nie mogą sobie pozwolić na wielogodzinne polerowanie swojej karoserii. Jeśli wybierzemy już odpowiedni rodzaj wosku to powinniśmy wiedzieć, dlaczego ten proces ma aż tak duże znaczenie w konserwacji naszego samochodu. Woskowanie zapewnia czyszczenie powłoki, nadawanie połysku oraz ochronę nadwozia przed szkodliwym działaniem warunków atmosferycznych. Jeśli regularnie polerujemy i woskujemy nasz samochód to będzie odznaczał się on oryginalna barwą lakieru, będzie odporny na utlenianie oraz odświeży to jego jakość.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Wady i zalety myjni automatycznej

Jeżeli jednokrotne woskowanie nie daje zadowalających efektów to musimy pokryć naszą karoserię drugą warstwą. Wypełni to przestrzenie pominięte podczas pierwszego polerowania. Jeśli nasz samochód cechuje starszy lakier, to druga warstwa pomoże mu w uzyskaniu bardziej olśniewającego efektu. Pamiętajmy, że nasz samochód powinien być woskowany regularnie. Najlepiej jeśli ta czynność jest wykonywana 2 lub 4 razy do roku, ponieważ niekorzystne warunki atmosferyczne wpływają na zmatowienie lakieru.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA