REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak pozbyć się śladów po owadach?

Robert Kuśpiel
Usuwanie śladów po owadach.
Usuwanie śladów po owadach.

REKLAMA

REKLAMA

Ślady po owadach są zmorą wielu kierowców. Są trudne do usunięcia i szpecą wygląd pojazdu. Ponadto podczas ich usuwania łatwo uszkodzić lakier.

Kilkadziesiąt minut szybkiej jazdy poza miastem w okresie wiosenno-letnim sprawia, że nasze czyste i lśniące auto zamienia się w środek owadobójczy.

REKLAMA

Jeżeli resztki owadów zostaną na lakierze zbyt długo, jest ryzyko, że powłoka lakiernicza straci w tym miejscu połysk.

Zobacz również: Jak przywrócić blask lakieru?

REKLAMA

Dlatego po podróży warto jak najszybciej pozbyć się pozostałości po owadach. Niestety nie jest to proste. Z resztkami owadów roztrzaskanymi na karoserii nie radzą sobie myjnie automatyczne. Warto zainwestować w preparaty przeznaczone do tego typu zabrudzeń. Przed zakupem konkretnego środka trzeba koniecznie zapoznać się z instrukcją użycia środka, gdyż niektórzy producenci wyraźnie zaznaczają, że specyfik jest przeznaczony do usuwania resztek owadów jedynie z szyb i może być szkodliwy dla powłoki lakierniczej.

Wśród dostępnych preparatów możemy wyróżnić środki w płynie, pianki oraz koncentraty. To, który rodzaj wybierzemy zależy od naszych upodobań, ponieważ każdy z nich jest porównywalnie skuteczny. Różnice dotyczą sposobu użycia, a konkretniej – jedne się łatwiej poleruje po wyschnięciu, inne trudniej. Przed rozpoczęciem nakładania preparatu warto spryskać pozostałości po owadach wodą, dzięki temu działanie środka będzie skuteczniejsze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak oczyścić gaźnik?

Środka czyszczącego nie rozpylamy na rozgrzaną karoserię.

Jak to się robi?

Na namoczoną powierzchnię nakładamy środek czyszczący i odczekujemy określony przez producenta preparatu czas. Następnie ścieramy miejsce szmatką, nie szorujemy czyszczonej powierzchni ostrymi narzędziami typu skrobaczka do szyb. Jest wiele preparatów do usuwania z karoserii resztek owadów, jednak najpopularniejsze są produkty producentów: Sonax, Autoland, Prestone, Moje Auto.

Istotne jest, aby dobrze spłukać pozostałości preparatu, gdyż po zaschnięciu tworzą smugi ciężkie do zmycia. Ceny środków oscylują w granicach 10zł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA