REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!

Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.

Ubezpieczenie samochodu OC, czyli ustawa i KNF na straży

Cena jednostkowa polisy jest kluczowa dla kierowcy, ale nie dla... systemu. Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych i działająca na jej bazie Komisja Nadzoru Finansowego mają dbać o to, aby rynek polis OC w Polsce był rentowny. W skrócie koszt jego obsługi musi być co najmniej pokrywany przez składki wnoszone rocznie przez kierowców. Czy tak było do tej pory? W czystej teorii tak. W czystej teorii...

REKLAMA

Na polisac OC ubezpieczyciele nie zarabiają

Ubezpieczyciele poprzez zarządzanie rezerwami utworzonymi w przeszłości mogą częściowo ukrywać fakt, że już dzisiaj koszt ryzyka jest wyższy niż oferowane kierowcom składki. To oznacza, że konieczna jest interwencja KNF. To jednak też oznacza, że na rynku trwa właśnie wojna cenowa. Wojna, która nie może się skończyć dobrze. - zwraca uwagę Tomasz Masajło, prezes zarządu rankomat.pl. Teza na wyrost? Warto zatem pamięcią wrócić do roku 2016. To wtedy KNF podjął reakcję. To po reakcji na rekomendacje KNF-u skok cen OC ppm wyniósł blisko 60 proc.

Ile kosztuje OC 2022

Ile kosztuje OC 2022

Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!

Materiały prasowe Rankomat.pl

Najtańsze OC 2022? Już niedługo najtańsze może nie być...

No dobrze, ale czemu dziś ceny polis OC mają tak właściwie rosnąć? Tym bardziej, że spadają co najmniej od roku 2017... Powodów przemawiających za tym jest wiele. I warto zacząć od samych czynników ekonomicznych. Koszty obsługi obowiązkowego ubezpieczenia OC w Polsce rosną. Decyduje o tym chociażby inflacja, ale także wzrost ceny pojazdów nowych i używanych (przykładający się na wyższe wyceny), wyższe wynagrodzenia w warsztatach czy rosnące ceny takich surowców jak paliwo, gaz czy prąd. Znaczące są też nowe rekomendacje KNF chociażby w zakresie samochodów zastępczych jako integralnej części naprawy pojazdu. To podwyższa koszty likwidacji szkód.

Ile kosztuje OC 2022

Ile kosztuje OC 2022

Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!

Materiały prasowe Rankomat.pl

I wszystkie te czynniki są potęgowane, bo dane Polskiej Izby Ubezpieczeń jasno pokazują, że Polacy nie chcą już wypłat gotówki. W zdecydowanej większości chcą napraw bezgotówkowych w drogim ASO. Skutek? Średnia wartości szkody w OC ppm, według danych PIU, w 2019 r. wynosiła 7395 zł. W pierwszym kwartale 2022 r. było to już 8484 zł, co oznacza skok o 14,7 proc.

Ile kosztuje OC 2022

Ile kosztuje OC 2022

Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!

Materiały prasowe Rankomat.pl

Ile kosztuje OC 2022? Jest jeszcze nieracjonalnie tanie

REKLAMA

Wszystkie z powyższych kosztów rosną co najmniej od kilkunastu miesięcy. To dotyczy surowców, kosztów pracy czy inflacji. I choć można czytać o przypadkach, w których firmy ubezpieczeniowe starają się zaniżać kosztorysy przedstawione przez warsztaty, na usta ciśnie się jedno pytanie. Czemu ubezpieczyciele po prostu nie podwyższą cen? Przecież ta wojna cenowa im się po prostu nie opłaca. Chociaż może...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Można podejrzewać, że mamy zatem do czynienia z techniką polegającą na przyciąganiu klientów na siłę. Zakłady przebijają się w kwestii atrakcyjności stawek za OC samochodu czasami nawet o kilkaset złotych. A robią to z dwóch powodów. Po pierwsze po to, aby np. zdobyć klienta, któremu później oferuje się "atrakcyjne" ubezpieczenie domu czy na życie. Po drugie po to, aby wyrobić w kliencie nawyk lojalności wobec zakładu. Dzięki temu będzie można na nim zarobić, ale dopiero gdy ceny OC ppm wzrosną na całym rynku.

Koszt ubezpieczenia samochodu. Dziś się cieszymy, ale jutro...

Najsmutniejsza w tym wszystkim jest jednak konkluzja. Bo gdy gra toczy się na górze o spore pieniądze, stracić może tylko każdy z kierowców. Straci, bo ubezpieczyciele zaczną oszczędzać i masowo kwestionować wysokość napraw. To odbije się na ich jakości. Poza tym w sytuacji, w której rynek się odblokuje - za sprawą mechanizmów naturalnych lub np. reakcji KNF - powtórzy się scenariusz z roku 2016. To oznacza, że ceny polis OC wzrosną i to drastycznie.

Źródło: Rankomat.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA