REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!

Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.

Ubezpieczenie samochodu OC, czyli ustawa i KNF na straży

Cena jednostkowa polisy jest kluczowa dla kierowcy, ale nie dla... systemu. Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych i działająca na jej bazie Komisja Nadzoru Finansowego mają dbać o to, aby rynek polis OC w Polsce był rentowny. W skrócie koszt jego obsługi musi być co najmniej pokrywany przez składki wnoszone rocznie przez kierowców. Czy tak było do tej pory? W czystej teorii tak. W czystej teorii...

REKLAMA

Na polisac OC ubezpieczyciele nie zarabiają

Ubezpieczyciele poprzez zarządzanie rezerwami utworzonymi w przeszłości mogą częściowo ukrywać fakt, że już dzisiaj koszt ryzyka jest wyższy niż oferowane kierowcom składki. To oznacza, że konieczna jest interwencja KNF. To jednak też oznacza, że na rynku trwa właśnie wojna cenowa. Wojna, która nie może się skończyć dobrze. - zwraca uwagę Tomasz Masajło, prezes zarządu rankomat.pl. Teza na wyrost? Warto zatem pamięcią wrócić do roku 2016. To wtedy KNF podjął reakcję. To po reakcji na rekomendacje KNF-u skok cen OC ppm wyniósł blisko 60 proc.

Ile kosztuje OC 2022

Ile kosztuje OC 2022

Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!

Materiały prasowe Rankomat.pl

Najtańsze OC 2022? Już niedługo najtańsze może nie być...

No dobrze, ale czemu dziś ceny polis OC mają tak właściwie rosnąć? Tym bardziej, że spadają co najmniej od roku 2017... Powodów przemawiających za tym jest wiele. I warto zacząć od samych czynników ekonomicznych. Koszty obsługi obowiązkowego ubezpieczenia OC w Polsce rosną. Decyduje o tym chociażby inflacja, ale także wzrost ceny pojazdów nowych i używanych (przykładający się na wyższe wyceny), wyższe wynagrodzenia w warsztatach czy rosnące ceny takich surowców jak paliwo, gaz czy prąd. Znaczące są też nowe rekomendacje KNF chociażby w zakresie samochodów zastępczych jako integralnej części naprawy pojazdu. To podwyższa koszty likwidacji szkód.

Ile kosztuje OC 2022

Ile kosztuje OC 2022

Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!

Materiały prasowe Rankomat.pl

I wszystkie te czynniki są potęgowane, bo dane Polskiej Izby Ubezpieczeń jasno pokazują, że Polacy nie chcą już wypłat gotówki. W zdecydowanej większości chcą napraw bezgotówkowych w drogim ASO. Skutek? Średnia wartości szkody w OC ppm, według danych PIU, w 2019 r. wynosiła 7395 zł. W pierwszym kwartale 2022 r. było to już 8484 zł, co oznacza skok o 14,7 proc.

Ile kosztuje OC 2022

Ile kosztuje OC 2022

Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!

Materiały prasowe Rankomat.pl

Ile kosztuje OC 2022? Jest jeszcze nieracjonalnie tanie

REKLAMA

Wszystkie z powyższych kosztów rosną co najmniej od kilkunastu miesięcy. To dotyczy surowców, kosztów pracy czy inflacji. I choć można czytać o przypadkach, w których firmy ubezpieczeniowe starają się zaniżać kosztorysy przedstawione przez warsztaty, na usta ciśnie się jedno pytanie. Czemu ubezpieczyciele po prostu nie podwyższą cen? Przecież ta wojna cenowa im się po prostu nie opłaca. Chociaż może...

Można podejrzewać, że mamy zatem do czynienia z techniką polegającą na przyciąganiu klientów na siłę. Zakłady przebijają się w kwestii atrakcyjności stawek za OC samochodu czasami nawet o kilkaset złotych. A robią to z dwóch powodów. Po pierwsze po to, aby np. zdobyć klienta, któremu później oferuje się "atrakcyjne" ubezpieczenie domu czy na życie. Po drugie po to, aby wyrobić w kliencie nawyk lojalności wobec zakładu. Dzięki temu będzie można na nim zarobić, ale dopiero gdy ceny OC ppm wzrosną na całym rynku.

Koszt ubezpieczenia samochodu. Dziś się cieszymy, ale jutro...

Najsmutniejsza w tym wszystkim jest jednak konkluzja. Bo gdy gra toczy się na górze o spore pieniądze, stracić może tylko każdy z kierowców. Straci, bo ubezpieczyciele zaczną oszczędzać i masowo kwestionować wysokość napraw. To odbije się na ich jakości. Poza tym w sytuacji, w której rynek się odblokuje - za sprawą mechanizmów naturalnych lub np. reakcji KNF - powtórzy się scenariusz z roku 2016. To oznacza, że ceny polis OC wzrosną i to drastycznie.

Źródło: Rankomat.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA