REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyższe OC dla młodych: nawet o połowę wyższe!

Wyższe OC dla młodych
Wyższe OC dla młodych

REKLAMA

REKLAMA

Wyższe OC dla młodych to postulat nawet 40 proc. kierowców w Polsce. O ile miałoby być wyższe? Nawet o połowę.

Badanie przeprowadzone przez UCE RESEARCH i SYNO Poland dla HELPER CPP nie pozostawia złudzeń. Aż 38,6 proc. Polaków jest zdania, że kierowcy w wieku 18 - 24 lat powinni płacić więcej za ubezpieczenie OC. Ich zdaniem podwyżka powinna sięgnąć nawet 50 proc. obecnej ceny - tak uważa co drugi pytany. Co trzeci jest zdania, że wystarczyłby wzrost o 20 proc. Skąd taka opinia? Powodów można upatrywać chociażby w statystykach. Najwięcej wypadków i kolizji powodują młodzi kierowcy. A wynika to czasami nie tyle z ich brawury, co braku doświadczenia.

REKLAMA

Wyższe OC dla młodych. Czy to sprawiedliwe?

REKLAMA

Wyliczanie stawki ubezpieczeniowej jest standardem już dziś. I już dziś młodzi kierowcy nie mogą liczyć na tanie OC. Ile muszą dopłacić w stosunku do osób, które posiadają pełne zniżki? Czasami może to być nawet trzykrotność ceny zaproponowanej doświadczonemu prowadzącemu - zniżki sięgają bowiem nawet 70 proc. Oznacza to mniej więcej tyle, że OC dla 10-letniego auta potrafi kosztować nawet 2 - 3 tysiące złotych. Warto w tym momencie zaznaczyć, że kolejna podwyżka i to nawet o 50 proc. byłaby po prostu niesprawiedliwa i musiałaby odbić się też na cenach oferowanych kierowcom o wieloletnim doświadczeniu i nieposzlakowanej opinii.

Są kierowcy mający kilka albo nawet kilkanaście kolizji rocznie, a inni zachowują czyste konto. Niestety, nauczyliśmy się wszystkich wrzucać do jednego worka. Sama podwyżka nie poprawi bezpieczeństwa na drodze. Cena polisy powinna być powiązana z liczbą zdarzeń drogowych, a nie z wiekiem. Tak jest chociażby w Anglii. Tam polisa jest na kierowcę, a nie pojazd, którym jeżdżę. Jeśli spowoduję zdarzenie samochodem kolegi, to on nie traci zniżki, szkoda jest pokryta z mojej polisy – komentuje Arkadiusz Kuzio z Akademii Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Szczecinie.

Ubezpieczenie OC dla młodych: drożej, ale czy skuteczniej?

Drogie OC dla młodego kierowcy oczywiście można obejść - czy to w obecnej formie, czy proponowanej przez uczestników ankiety. W jaki sposób? Doskonale znają go Polacy. Bo choć realnym właścicielem auta jest świeżo upieczony kierowca, w charakterze współwłaściciela dopisuje się jego rodzica. To sprawia, że ubezpieczyciel podczas wyliczania stawki ubezpieczenia OC musi wziąć pod uwagę pełen pakiet zniżek. Co więcej, mniej więcej po dwóch latach młody kierowca nabiera uprawnień oferowanych rodzicom. To oznacza, że kolejny samochód spokojnie może rejestrować już tylko na siebie.

OC dla młodego kierowcy: wiek jedynym czynnikiem?

REKLAMA

Liczba przejeżdżanych kilometrów rocznie jest bardziej związana z wypadkowością niż wiek. Młoda osoba, która używa samochodu na co dzień i pokonuje 10 - 15 tys. km rocznie, będzie bezpieczniejsza na drodze niż np. czterdziestolatek, ale tzw. niedzielny kierowca, jeżdżący do 3 tys. km rocznie. Gdyby patrzeć tylko na wiek, to rodzi się pytanie, czy również najstarsze osoby nie powinny płacić więcej. - powiedział prof. Adam Tarnowski, psycholog transportu z Uniwersytetu Warszawskiego.

Poza tym warto zdać sobie sprawę z tego, że wiek może przemawiać zarówno na plus, jak i minus kierowcy. Przykład? Prowadzący mający mniej niż 24 lata zazwyczaj jeżdżą bardziej agresywnie. Z drugiej strony jest też problem emerytów za kierownicą. Ci mają zdecydowanie opóźniony czas reakcji czy refleks. A to też ma wpływ na ilość popełnianych w czasie jazdy błędów i może decydować o powstawaniu większej ilości wypadków.

Źródło: Materiały prasowe MondayNews

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA