REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyższe OC dla młodych: nawet o połowę wyższe!

Wyższe OC dla młodych
Wyższe OC dla młodych

REKLAMA

REKLAMA

Wyższe OC dla młodych to postulat nawet 40 proc. kierowców w Polsce. O ile miałoby być wyższe? Nawet o połowę.

Badanie przeprowadzone przez UCE RESEARCH i SYNO Poland dla HELPER CPP nie pozostawia złudzeń. Aż 38,6 proc. Polaków jest zdania, że kierowcy w wieku 18 - 24 lat powinni płacić więcej za ubezpieczenie OC. Ich zdaniem podwyżka powinna sięgnąć nawet 50 proc. obecnej ceny - tak uważa co drugi pytany. Co trzeci jest zdania, że wystarczyłby wzrost o 20 proc. Skąd taka opinia? Powodów można upatrywać chociażby w statystykach. Najwięcej wypadków i kolizji powodują młodzi kierowcy. A wynika to czasami nie tyle z ich brawury, co braku doświadczenia.

REKLAMA

Wyższe OC dla młodych. Czy to sprawiedliwe?

REKLAMA

Wyliczanie stawki ubezpieczeniowej jest standardem już dziś. I już dziś młodzi kierowcy nie mogą liczyć na tanie OC. Ile muszą dopłacić w stosunku do osób, które posiadają pełne zniżki? Czasami może to być nawet trzykrotność ceny zaproponowanej doświadczonemu prowadzącemu - zniżki sięgają bowiem nawet 70 proc. Oznacza to mniej więcej tyle, że OC dla 10-letniego auta potrafi kosztować nawet 2 - 3 tysiące złotych. Warto w tym momencie zaznaczyć, że kolejna podwyżka i to nawet o 50 proc. byłaby po prostu niesprawiedliwa i musiałaby odbić się też na cenach oferowanych kierowcom o wieloletnim doświadczeniu i nieposzlakowanej opinii.

Są kierowcy mający kilka albo nawet kilkanaście kolizji rocznie, a inni zachowują czyste konto. Niestety, nauczyliśmy się wszystkich wrzucać do jednego worka. Sama podwyżka nie poprawi bezpieczeństwa na drodze. Cena polisy powinna być powiązana z liczbą zdarzeń drogowych, a nie z wiekiem. Tak jest chociażby w Anglii. Tam polisa jest na kierowcę, a nie pojazd, którym jeżdżę. Jeśli spowoduję zdarzenie samochodem kolegi, to on nie traci zniżki, szkoda jest pokryta z mojej polisy – komentuje Arkadiusz Kuzio z Akademii Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Szczecinie.

Ubezpieczenie OC dla młodych: drożej, ale czy skuteczniej?

Drogie OC dla młodego kierowcy oczywiście można obejść - czy to w obecnej formie, czy proponowanej przez uczestników ankiety. W jaki sposób? Doskonale znają go Polacy. Bo choć realnym właścicielem auta jest świeżo upieczony kierowca, w charakterze współwłaściciela dopisuje się jego rodzica. To sprawia, że ubezpieczyciel podczas wyliczania stawki ubezpieczenia OC musi wziąć pod uwagę pełen pakiet zniżek. Co więcej, mniej więcej po dwóch latach młody kierowca nabiera uprawnień oferowanych rodzicom. To oznacza, że kolejny samochód spokojnie może rejestrować już tylko na siebie.

OC dla młodego kierowcy: wiek jedynym czynnikiem?

REKLAMA

Liczba przejeżdżanych kilometrów rocznie jest bardziej związana z wypadkowością niż wiek. Młoda osoba, która używa samochodu na co dzień i pokonuje 10 - 15 tys. km rocznie, będzie bezpieczniejsza na drodze niż np. czterdziestolatek, ale tzw. niedzielny kierowca, jeżdżący do 3 tys. km rocznie. Gdyby patrzeć tylko na wiek, to rodzi się pytanie, czy również najstarsze osoby nie powinny płacić więcej. - powiedział prof. Adam Tarnowski, psycholog transportu z Uniwersytetu Warszawskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza tym warto zdać sobie sprawę z tego, że wiek może przemawiać zarówno na plus, jak i minus kierowcy. Przykład? Prowadzący mający mniej niż 24 lata zazwyczaj jeżdżą bardziej agresywnie. Z drugiej strony jest też problem emerytów za kierownicą. Ci mają zdecydowanie opóźniony czas reakcji czy refleks. A to też ma wpływ na ilość popełnianych w czasie jazdy błędów i może decydować o powstawaniu większej ilości wypadków.

Źródło: Materiały prasowe MondayNews

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA