REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chiny pogoda roczna

Subskrybuj nas na Youtube
Od 15 maja i 15 października przez cały miesiąc trwają targi chińskich artykułów eksportowych, przez co ruch turystyczny znacząco się nasila.
Od 15 maja i 15 października przez cały miesiąc trwają targi chińskich artykułów eksportowych, przez co ruch turystyczny znacząco się nasila.

REKLAMA

REKLAMA

W zasadzie jedynymi okresami, w czasie których można uniknąć chińskich skrajności pogodowych, to wiosna - kwiecień oraz jesień - od połowy września do połowy października.

Kiedy jechać?

REKLAMA

REKLAMA

Ze względu na swój ogromny obszar Chiny są państwem, gdzie występuje wiele typów klimatu, od syberyjskiego na północy, przez różne typy klimatów umiarkowanych w środkowej części kraju po zwrotnikowy wilgotny na południu. Podróż przez cały kraj przy sprzyjającej pogodzie jest więc raczej niemożliwy. W zasadzie jedynymi okresami, w czasie których można uniknąć chińskich skrajności pogodowych, to wiosna – kwiecień oraz jesień – od połowy września do połowy października. Jednak jesień to okres tajfunów, pustoszących przybrzeżne regiony kraju.

Bardzo sroga zima panuje w części północno-wschodniej. Na północy Mandżurii przeciąga się nawet do pół roku (listopad – kwiecień). Na południe od tego regionu, w okresie od kwietnia do października temperatura jest przyjemna. Zima w Pekinie jest również bardzo sroga, podobnie jak na Nizinie Chińskiej. Dodatkowo uciążliwe są burze pyłowe tzw. „żółte wiatry”, wiejące znad Mongolii. Lato na tym obszarze jest bardzo upalne z dużą ilością opadów. Jesień jest bardzo łagodna i słoneczna.

Na płaskowyżu Ordos jest skrajnie sucho. Deszcze występują jedynie w lipcu i sierpniu, ale jest ich bardzo niewiele. Zima jest ostra i uciążliwa, jednak latem, dzięki wyższemu położeniu, jest mniej gorąco.

Tybetański klimat jest bardzo surowy. Do codzienności należą burze pyłowe i piaskowe oraz zamiecie śnieżne. Przez wysokie położenie odczuwalne jest tu rozrzedzenie powietrza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na wysokości poniżej 3900 m n.p.m. Zima (październik - marzec) jest siarczysta i nieprzyjemna, dodatkową uciążliwością jest przejmujący wiatr. Lato (maj – wrzesień) jest słoneczne i przyjemne. Niestety nadal występują wiatry niosące pył.

Powyżej 3900 m n.p.m. prawie zawsze jest mróz, a za dnia temperatura nie przekracza 5 stopni. Najlepszym okresem na wędrówki w Tybecie jest czas od marca do czerwca.

REKLAMA

Środkowe Chiny cechują się chłodną zimą, nieraz nawet surową. Dopiero południowa część regionu i jej roślinność wskazują na położenie w umiarkowanym klimacie. Zima w Szanghaju jest nieprzyjemna i dobrze mieć ze sobą ciepłe ubrania. Natomiast lato jest bardzo ciepłe. Od czerwca do września opady są bardzo wysokie. W miastach ma się uczucie parności.

Południowe Chiny leżą w klimacie typowo podzwrotnikowym. W południowych prowincjach można się nawet natknąć na palmy kokosowe. Zima jest bardzo łagodna, przymrozki są rzadkością. Pory przejściowe są tak krótkie, że prawie niezauważalne. Lato jest upalne, a od maja do sierpnia trwa pora deszczowa. Na przełomie sierpnia i września występują tajfuny.

Od 15 maja i 15 października przez cały miesiąc trwają targi chińskich artykułów eksportowych, przez co ruch turystyczny znacząco się nasila.

Temperatura powietrza: średnia maksymalna/średnia minimalna

I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII
Harbin -14/-26 -9/-23 0/-12 12/-1 21/7 26/14 28/18 27/17 20/8 12/0 -2/-12 -12/-22
Urumczi -10/-22 -8/-19 1/-9 15/3 24/12 27/15 30/18 28/16 23/10 11/-1 -1//-11 -8/-18
Shenyang -7/-22 -2/-16 5/-7 16/2 23/11 28/16 630/20 29/19 23/11 16/3 4/-6 -5/-15
Baotou -5/-19 -2/-16 7/-7 15/0 23/8 28/14 29/17 27/15 22/6 16/0 5/-9 -3/-17
Pekin 1/-11 4/-8 11/-1 21/7 27/13 31/19 31/21 30/20 26/14 20/6 10/-2 2/-8
Quingdao 3/-5 4/-4 8/1 14/6 20/12 26/21 27/23 27/23 25/18 20/12 12/5 5/-2
Lanzhou 1/-14 7/-9 12/-2 18/4 24/10 27/14 29/16 27/16 22/11 17/4 8/-5 3/-11
Zhengzhou 5/-5 8/-3 14/2 21/9 27/14 32/20 32/23 31/22 27/16 22/10 14/3 8/-3
Szanghaj 8/1 8/1 13/4 19/10 25/15 28/19 32/23 32/23 28/19 23/14 17/7 12/2
Lhasa 7/-10 9/-7 12/-2 16/1 19/5 24/9 23/9 22/9 21/7 17/1 13/-5 9/-9
Changqing 11/6 13/7 18/11 23/15 27/19 29/21 33/24 32/25 28/20 22/16 17/12 12/7
Fuzhou 15/8 15/8 18/10 23/15 26/19 30/23 34/25 33/25 30/23 26/19 22/15 18/10
Kunming 23/6 22/6 29/9 31/13 30/17 29/20 28/20 28/20 28/19 27/16 25/12 23/8
Kanton 18/9 18/10 21/14 25/18 29/22 31/24 32/24 32/24 31/23 29/21 25/15 21/11
Hongkong 18/13 17/13 19/16 24/19 28/23 29/26 31/26 31/26 29/25 27/23 23/18 20/15

Dzienny czas usłonecznienia (w godz.), wysokość opadów (w mm)/liczba dni z opadem

I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII
Harbin 6, 4/1 8, 6/1 8, 17/3 8, 25/3 8, 45/7 9, 90/9 9, 165/10 8, 120/11 7, 55/7 7, 36/5 6, 15/2 6, 8/2
Urumczi 6, 8/10 5, 15/11 6, 15/7 7, 35/8 10, 25/5 9, 35/6 9, 16/7 9, 35/5 9, 15/4 7, 45/9 5, 20/11 5, 11/10
Shenyang 6, 6/2 7, 6/2 8, 14/5 8, 30/6 8, 65/10 9, 95/12 7, 175/15 7, 160/12 8, 75/9 7, 40/6 6, 25/4 6, 10/3
Baotou 7, 1/1 7, 4/2 8, 4/3 9, 19/4 9, 30/6 10, 30/7 9, 80/10 8, 75/10 9, 30/6 8, 25/4 6, 4/3 7, 1/1
Pekin 7, 4/1 7, 5/1 8, 8/2 8, 17/2 9, 35/4 8, 40/4 7, 240/10 6, 150/8 7, 150/8 7, 85/6 6, 10/2 6, 3/1
Quingdao 6, 11/3 6, 9/3 7, 19/3 7, 35/4 8, 40/4 7, 75/6 6, 150/8 7, 150/8 7, 85/6 7, 35/3 6, 20/3 5, 17/2
Lanzhou   5, 1/1 5, 3/1 5, 8/4 6, 14/4 6, 35/7 7, 40/7 7, 65/10 7, 90/12 5, 55/10 5, 18/4 5, 4/2 5, 2/0
Zhengzhou 6, 10/3 6, 15/4 6, 30/6 7, 50/6 8, 45/6 9, 70/7 8, 135/12 8, 130/11 7, 65/8 6, 40/6 6, 35/6 6, 9/3
Szanghaj 4, 55/6 4, 40/9 4, 65/9 5, 60/9 5, 90/9 5, 160/11 7, 150/9 7, 155/9 5, 195/11 6, 110/4 5, 75/6 4, 45/6
Lhasa 6, 2/0 6, 13/1 6, 7/1 6, 5/1 7, 25/2 6, 63/5 5, 120/10 7, 90/7 6, 65/4 6, 13/2 7, 2/1 6, 0/0
Changqing 2, 17/4 2, 20/4 3, 40/7 4, 95/9 4, 145/13 4, 180/11 7, 140/6 7, 120/6 4, 145/11 2, 110/13 2, 50/9 2, 20/6
Fuzhou 4, 55/10 3, 80/13 4, 120/15 5, 140/15 5, 210/18 5, 230/17 8, 120/9 8, 140/12 6, 150/12 5, 30/6 5, 30/7 4, 30/8
Kunming 6, 30/9 8, 10/5 9, 15/4 8, 30/8 7, 160/17 4, 250/25 3, 370/28 4, 340/27 5, 170/21 5, 170/20 6, 65/13 6, 35/11
Kanton 4, 30/5 3, 65/8 3, 100/11 3, 185/12 5, 255/15 5, 290/17 7, 265/16 7, 250/13 7, 150/10 7, 50/4 6, 50/3 5, 35/5
Hongkong 5, 30/4 4, 60/5 3, 70/6 4, 135/8 5, 330/13 5, 480/17 8, 235/15 6, 415/15 6, 365/13 7, 35/5 7, 45/3 17, 3

Temperatura morza: średnia miesięczna

I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII
Hongkong 19 19 21 23 25 27 29 28 28 28 23 21
Szanghaj 9 8 11 14 18 23 26 27 25 22 17 13
Quingdao 6 5 7 9 14 19 23 26 23 20 15 9
Beidaihe 0 19 21 6 12 17 22 24 22 18 12 5

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA