REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przewożenie nart samochodem

Subskrybuj nas na Youtube
Na narty samochodem. Fot. Fotolia
Na narty samochodem. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wyruszając samochodem na narty, warto zwrócić uwagę na prawidłowy przewóz sprzętu. Oto kilka najważniejszych wskazówek.

Zanim zaczniemy szaleć na stokach, nierzadko musimy pokonać setki kilometrów drogi na narciarskie szlaki. Sprzęt narciarski ze względu na swoje rozmiary jest trudny do przewożenia. Bezpieczne przewożenie nart powinno odbywać się z zastosowaniem dostępnych na rynku, zewnętrznych rozwiązań.

REKLAMA

REKLAMA

1. Uchwyty narciarskie, mocowane do relingów dachowych pozwalają na przewożenie od 4 do 6 par nart lub desek snowboardowych. Rozwiązanie to lepiej sprawdza się na krótkich trasach, ze względu na możliwość zabrudzenia sprzętu solą, piaskiem czy błotem śniegowy znajdującym się na drodze. Dodatkową ochronę nart mogą zapewnić specjalne pokrowce.

„Jeśli przewozimy sprzęt narciarski na zewnątrz samochodu, pamiętajmy o jego prawidłowym zamocowaniu. Narty powinny być zamontowane tyłem do kierunku jazdy, dzięki czemu opory aerodynamiczne będą mniejsze, zniwelowane zostanie również powstawanie wibracji, które mogą spowodować rozluźnienie uchwytów mocujących narty” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA.

2. Bagażnik magnetyczny to rozwiązanie dla właścicieli samochodów, które nie posiadają relingów dachowych. Bardzo prosty montaż i demontaż polega na przyssaniu, a przy zdejmowaniu – na odessaniu płyty magnetycznej od dachu. Należy pamiętać, aby przy montażu dokładnie wyczyścić przestrzeń pod płytą magnetyczną, tak by zapewnić maksymalną przyczepność i nie porysować dachu.

Zobacz też: Co należy sprawdzić przed wyjazdem na narty?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. Box dachowy, który jest zdecydowanie najlepszym i najbezpieczniejszym sposobem przewożenia sprzętu narciarskiego pozwala na zapakowanie dużo więcej, niż tylko deski snowboardowej czy nart. Zmieści się tam także pozostały sprzęt i odzież narciarska. Poza tym box daje nam gwarancję, że umieszczony w nim bagaż dowieziemy suchy. Korzystanie z tego rozwiązania to również lepszy komfort jazdy.

Aerodynamiczny kształt powoduje, że w kabinie nie ma takiego hałasu jak przy stosowaniu uchwytu narciarskiego.

REKLAMA

Cześć wielbicieli białego szaleństwa przewozi sprzęt narciarski wewnątrz samochodu. Decydując się na takie rozwiązanie tracimy cześć powierzchni bagażowej. Przy korzystaniu z tego rozwiązania najważniejszym zadaniem jest odpowiednie zabezpieczenie nart. W przypadku podróżowania poza krajem np. w Austrii za przewożenie nart w kabinie pasażerskiej możemy otrzymać mandat.

Pakowanie bagażu i sprzętu jest kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa. Pamiętajmy, aby sprzęt nie miał możliwości swobodnego przemieszczania się. Musi być odpowiednio zabezpieczony siatkami, czy pasami mocującymi. Źle zamocowany sprzęt w przypadku nagłego hamowania, czy zderzenia będzie się zachowywał jak pędzący pocisk, który może zrobić krzywdę wszystkim na jego linii przemieszczania się.

Inwestycja w specjalistyczne rozwiązania do przewozu nart na pewno poprawi nasz komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Pamiętajmy, nasze bezpieczeństwo to nie tylko zapięte pasy, ale również odpowiednio zamocowany bagaż.

Źródło: materiały prasowe Szkoła Auto Skoda

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA